Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

-007- blogja

BéKáVé

-007- | 2009.11.05. 19:20 | kategória: Közlekedés | 2 hozzászólás

Ez a másik csoda banda. Csak a pénzt nyelik.
Leírom, hogy eddig miket tapasztaltam és miket tudok. (Előre megmondom: semmi jót!!)

Busz:
Vannak a régi öreg Ikarusok. Ők már csak 1dologban jók. Gány úton képesek menni. Nem spórolták ki az anyagot. A Volvó buszok már kezdenek szétesni. Most vett a társaság buszokat. Régi használt szutykokat. Inkább a régiket újítsák fel. Ugyan ott vannak.

Metró: HA-HA
Ez jó.
Min is utazunk odalent? Régi szovjet metróval. 30éves pályafutásra gyártották. A 2-es metrón mégis egy rakás szerelvény már a 40-et is átlépte!! Már a 90-es évek elején mondták, hogy le kell cserélni, mert elavult. Mennyit írunk? 2009. Mennyi telt el? Kb 19év. Lett valami? NEM.
A legtöbb kocsin több a rozsda mint a festék. Egyre több a tűz is. Mivel már rég átlépték a tervezési időt. Na meg pazarolják az áramot. A 2-es vonalra már rég be kellett volna rakni az Alstom(Darth Vader) kocsikat. Helyette mi van? 2010 elején áll csak forgalomba. Nemrég volt szerencsém utazni az első metró kocsival ami érkezett elsőként a 2-es vonalra. Fa keretű ablakok… Na meg a visító hangjuk. Van pár szerelvény ami fel lett újítva, na de kérem…
4-es vakond: Ez egy vicc ami itt folyik! Más országban ennyi pénzből kifúrnak 3metrót is fele ennyi idő alatt. De természetesen Magyarországon vagyunk. Itthon semmi sem megy normálisan. Minden többe kerül és több időbe. A 4-es vonalra tervezett új metró kocsikat majd a 3-as vonalra akarják rakni amíg nincs kész az új. Azért mert ha megvárnák míg megépül az új vonal, lejár az új metró kocsikra a garancia! :D Ezért hát addig futtatni kell, hogy ha kijön valami hiba akkor azt ingyen tudhassák kijavíttatni. Röhej. Csak ugye a nagy kérdés: Befér e a 3-as vonalra a 4-es vonal szerelvényei? :D
3-as kukac: izé… Itt sincsenek néha toppon a szerelvények. De legalább itt a metró vezetők mobilozhatnak menet közben, vagy újságot olvashatnak. Mivel nem ők vezetik a metrót. Nekik csak kb 4gombot kell nyomkodni. :) Ellenben a 2-esen. Azért van ott 2ember a fülkében. Ha majd beáll az Alstom a 2-esre akkor onnan átraknak pár kocsik a 3-asra. Csak egy bibi van vele: ez több tíz millióba kerül. Amit természetesen mi utasok fogunk kifizetni. A pálya is már rossz.
Pl Nagyvárad tér-Népliget között 40km/h-s korlátozás van mert ha gyorsabban menne a metró, szét esne alatta a pálya… Minden nap reggel ezt a szakaszt nagyon szigorúan nézik meg, hogy elég e a 40 és nem e kell további korlátozás. Csak ugye nem lehet ezt sokáig csinálni. Még ideiglenesen sem akarják megcsinálni, csak ha majd az egész vonalat felújítják. Ami hát min 10év. 2015-re a Nagyvárad tér-Népliget között már metró pótlók fognak közlekedni mert addigra szétesik ott a pálya.
Amúgy mitől visít a metró? A szovjet alagúttól vagy a szovjet metrótól? Vagy mind2 összhatása miatt? Erre még nem jöttem rá. Na de egy fülhallgató úgyis elnyomja a zajt.

Villamos:
Még nem utaztam sok szakaszon. Csak az 1 1A, 24, 17, 4, 6 A leggányabb az 1, 1A. Siralmas pálya. Ezt a pályát akarják hosszabbítani. De minek? Először a meglévő pályát csinálják meg. Amióta átadták, hozzá sem nyúltak. Budán olyan hullámvasutas a szakasz, hogy csoda ha nem siklunk ki. Nem ugrunk le a sínről. Pesten az Árpád hídi kereszteződésben is szabad szemmel látható, hogy a villamos ugrál.

Földalatti:
Pontosabban Millenium Földalatti
Európa 2. földalatt közlekedő hálózata. Amúgy már a világörökség része is. :)
A földalattit nem lehet metrónak nevezni, mivel nem az. Igazából ez egy villamos, ami a földalatt megy. Bezzeg a vonalat anno kibírták ásni kevesebb mint 2év alatt. Akkor még nem volt fúrópajzs. Ha most sem lenne akkor hány év kellene a 4-es metróhoz? 20?
Amúgy ha a bkv új járművet szeretne, akkor az nehézkes lenne. Mivel egyedileg kell megtervezni a járművet. :)

Jegyellenőrök: vagyis akik állnak a metró bejáratnál. Azok nem ellenőrök. Hanem biztonsági őrök. Rajtuk simán át lehet menni egy 3éves bérlettel is… Egyedül a földalattinál vannak igazi ellenőrök. Okos bökövö. Mennyibe is kerül ez a semmi értelme dolog? Amikor megépült a metró olyan kapu volt, hogy pénzre forgott egyet a kapu és csak 1ember jutott át. Az kellene most is. Vonaljegyre engedjen, vagy bérletnél mondjuk vonalkód vagy valami spéci leolvasó ami eldönti, hogy érvényes e. Megérné. Visszajönne az ára.

Valakinek kellene már csinálnia valamit ennél a bandánál mert ez így nem okés. Nem azt kapjuk a jegyünkért ami jár.

Utolsó módosítás: 2009.11.17. 18:03

Hozzászólások

1 | sipec 2009.11.05. 19:28
"De természetesen Magyarországon vagyunk." ott a pont, ne is varj tobbet.
Kemloth
2 | Kemloth 2009.11.05. 20:32
Az igaz, hogy elég gányak a járművek, az ellenőrök, a vezetés, hogy mocsok veszteséges...
DE! A városon belül nagyjából bármikor el tud jutni az ember bárhonnan bárhova, nem annyira sok gyaloglással.

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.