Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

-T0ng- blogja

Mass Effect 2 Kalauz - 1. Epizód : A hajó és az utazás

-T0ng- | 2009.12.15. 15:14 | kategória: játék | 1 hozzászólás

Elkezdődött a visszaszámlálás! Egy kicsit több mint egy hónapot kell aludnunk és végre megjeleni a Mass Effect 2.
Korábbi tervei szerint több bejegyzést írtam volna, megosztottam volna veletek mindent, amit ki lehet csippenteni az egyes trailereből, de a kezdeti nagy csend és pangás után hirtelen elkezdtek áradni mindenhonnan az infók és ma már nem lehetne sok olyan dolgot ide írni, ami újdonság vagy nagy szenzáció lenne a játékkal kapcsolatban.
Felvetődhet a kérdést, hogy mire írom akkor ezt a bejegyzést. A célom egy rövid összefoglalás készítése arról, hogy milyen újdonságokkal találkozunk, és hogy ezek az elemek a hangulatra hogyan nyomják rá a bélyegüket.


A világ, és ami mögötte van – Frei Tamás után szabadon

A történet 2185-ben játszódik, három évvel az után, hogy látszólag megszabadultunk a Pusztítóktól. A nyugalom azonban nem maradhat teljes: A Vonal menti emberi kolóniák sorra kezdenek eltűnni, és jó öreg Shepard parancsnokra hárul a feladat, hogy kiderítse mi vagy ki áll az egész mögött.

A történetből, kb. ennyi lesz az, ami mindenkinél megegyezik majd, mert itt jön a játék legelső újítása, régi mentéseink felhasználása. Bizony-bizony ha valakinek megvannak kedvenc Shepard parancsnoka és elmentése, az elmentésekbe végrehajtott minden döntés hatással van a második rész történetére.

Ez persze nem azt jelenti, hogy ne indíthatnánk egy teljesen új karaktert, sőt meglévő karakterünk osztályát is megváltoztathatjuk a játék elején, ám egy új karakter esetében minden cselekmény úgy fog alakulni, ahogy azt a készítők kanonikusnak gondolták.

A történet az előző részekhez képest sötétebb. Az egyel összevetve kicsit olyan, mintha egy Star Trek rész után megnézne az ember egy Farscape részt. Nincs csilli-villi Szövetség, nincsenek kötelességtudó katonák, olyan helyekre megyünk ahol már nem a Fellegvár és a Szövetség, hanem a hadurak és bandafőnökök parancsolnak. Ahol egy életveszélyes küldetés elvégzéséhez egy Fantom még azzal is szembeszáll, amit egészen addig szolgált és ahol társaink bérgyilkosok, rabok és más válogatott rosszarcú egyének.

Az űr a legvégső határ….

…és ennek végtelenét járja a Normandy SR-2. Nem lövök le nagy poént ha elárulok annyit, hogy az E3-as videó megmutatta nekünk szeretett Normandiánk és parancsnokunk „halálát” , s hogy a képekről és későbbi videókból, újságcikkekből kiderült hamar, hogy helyette kapunk egy kétszer akkora hajót, melynek az elvileg halott parancsnok a kapitánya. Nekem vannak kémfilmekbe illő feltételezésem, s gondolom ezekután nektek is lesz pár, de most inkább lássuk hajónkat.

Új hajón a Normandy SR-2 az SR-1 hez képes pont ellentétje annak, amit előzőekben a történetről írtam. A Gameinformer írója úgy jellemezte a két hajót, hogy az új olyan a régihez képest, mint az Enterprise a Millenium Falconhoz képest(bocs Star Wars rajongók).
Kétszer akkora és felszereltségét, kinézetét és a rajta található technológiákat nézve( majd a Gameinformer belinkelt lapjain ti is megnézhetitek) kétszer annyira fejlett is.

Induljon hát a virtuális túravezetés:

1. szint – Kapitányi szint: Ez az egész szint a kapitány kényelmét szolgálja, s ahogy azt az MTV Cribs összes műmájere mondaná, itt történik a varázslat. Fel van szerelve egy ággyal és egy "hi-fivel"(a jobboldali éjjeliszekrényen), egy öltözővel, mely hétköznapi és katonai ruházatunk közti váltás és azok személyre szabására szolgál (bizony itt már nem előregyártott páncélok lesznek, a páncélon az egyes elemeket mi cserélhetjük színezhetjük) és egy akváriummal, melybe majd mi is rakhatunk halakat. A szoba irodarészén két számítógép is helyet kapott, ahol megnézhetjük társaink adatait, menedzselhetjük felszereléseiket, valamint megnézhetjük archivementjeinket és előrehaladásunkat a sztoriban. Az asztallal szemben pedig van egy szekrény(a kép az ágyunktól nézve készült), ahova különböző hajómaketteket és trófeákat tehetünk.

2. szint - HIK a galaxistérképpel (Kelly Chambers adminisztációs tiszt a jobb oldalon) és a technikai labor szintje: Harcászati Információs Központ (angolul Combat Information Center – CIC) a Hadászati szoba, a navigáció, a fegyvertár és az adminisztráció összefoglaló neve. A híd nagyban hasonlít az SR-1 hidjára és itt kapott helyet, egy hatalmas hologram a hajóról és szintjeiről, ami akkor jelenik meg mikor nem állunk a galaxistérkép közelében.
A laborban pedig a hajón folyó, eddig nem tisztázott, kísérletek folynak a hajó fő tudósának felügyelete alatt.
Ezen a szinten foglal helyet a pilótafülke is, mely szemlátomást nagyobb és jóval nagyobb kilátással.

3.szint – A közösségi szint: A hajó összehasonlítása az Enterprise-sal nem véletlen, hisz ez már nem csak egy hajó, ahogy eddig láttuk, hanem a legénység tényleges otthona. Míg a legénység régi és új arcainak egyik fele az előző szinten található, addig a másik fele itt tölti legtöbb idejét. Itt találhatóak a szállások, hajó étkezdéjének, mely számotokra is ismerős lehet, valamint a konyha (a képen bal oldalon), melyet egy minden lében kanál, eddig meg nem nevezett szakács vezet.
Természetesen, ha már ismerős az étkezde, hasonlóan az előző hajóhoz, itt helyezték el az orvosi szobát mely jóval tágasabb és barátságosabb.

4. szint – A gépészeti szint: Itt található a hajó minden maradéka így a hajtóműtér, mely egy új, a hajó többi részéhez képest idegen hajtóműnek ad otthont(egy b***ttnagy gömb mely még a legénységi szállás ablakából is látható) és a garázs, mely új járművűnknek, a sokat „dicsért” MAKO-nak az utóda.


Ha már a MAKO és a hajtómű, akkor felfedezés. Ezen a téren is rengeteg változtatás van. Hajónkkal ugyanúgy járhatjuk a végtelen űrt, mint eddig, kivétel, hogy most véges ideig. Valószínűleg az új hajtóműnek hála, immáron tankolni kell és bár több mint biztos, hogy tankunkat majd fejleszteni lehet, ez így is úgy is gátat szab annak, hogy végigrohanjunk az űrön, s biztosítja, hogy minnél többször visszatérjünk a Cerberus főhadiszállására. Hogy ez mennyire szimpatikus, döntse el mindenki maga, nekem tetszik olyan szempontból, hogy ha esetleg elfog az üzemanyagunk olyan helyen, ahol nem tudunk beszerezni, esetleg új küldetésekre nyit lehetőséget.

Az utazásban történt másik változtatás ennél barátságosabb. Az egyes rendszerek közt úgy fogunk mozogni, mint az előző részben, ám rendszeren belül lehetőségünk lesz saját magunknak irányítani a hajót térképen (a térképen jól látszik, hogy van egy üzemanyag állomás is hajónk feltöltésére), így adva lehetőséget, „új világok, új fajok és új civilizációk felkutatására” (ne bántsatok a sok Star Trek-es hasonlat miatt XD).

A MAKO(magyarul MÉKO - ha valaki tudja miért kellett így lefordítani szóljon) is "változtatásokon" esett át, értsétek ha benne is lesz annak semmi nyomát nem adták eddig. Helyette valószinűbbnek tünik egy űrkomp, melyet már több videóban is egy egy pillanatra megcsodáltunk, és ami jóval inkább illik az újszerű bolygó felfedezéshez és egy ekkora hajóhoz.

Ha felvendezünk egy bolygót, az megjelenik egyfajta holografikus makettként, s forgathatjuk, megvizsgálhatjuk egyes területeit, tulajdonságait, kereshetünk rajta megfelelő leszállóhelyet, ha alkalmas a leszállásra.

A szintek közi közlekedés ezúttal lifttel lesz végig megoldva, ám itt is megjelenik a játék egyik újítása. A készítők mellőzték ezúttal legtöbb helyen a liftet, és ahol meg is maradt, az utazásunk még informatívabb lett és gyorsabb.

Hogy teljes legyen a hajóval kapcsolatos képanyag:

1.oldal Egy kép Mordin Solus-ról, a hajó vezető tudósáról.
2.oldal
3.oldal A két hajó az összehasonlítás kedvéért.
4.oldal Egy kép a hidról, a hires akváriumról, Shepard- ról és Joker-ről Cerberus uniformisban, valamint Jacob Taylor-ról és Samara-ról.
5.oldal Grunt a fiatal és heves vérmérsékletű Krogan.
6.oldal A hajó új hajtóműve, egy kép egy új idegen lényről és a bolygófelfedezős rész.

A következő részben megismerhetitek a Mass Effect 2 karaktereit és Shepard parancsnok új illetve régi társait. Addig is kellemes csemegézést!

Utolsó módosítás: 2009.12.30. 14:37

Hozzászólások

Creativ3Form
1 | Creativ3Form 2009.12.15. 20:19
Nagyon jó kis írés lett, szépen összefoglaltad a dolgokat.;-)

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.