Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

-T0ng- blogja

Mass Effect 2 Kalauz - 3. Epizód: Döntés és Románc

-T0ng- | 2009.12.19. 23:42 | kategória: játék | 9 hozzászólás

Üdvözlök mindenkit a Mass Effect 2 Kalauz 3. Epizódjában.
Amolyan az előző részek tartalmából jelleggel összefoglalom azoknak, akik lemaradtak: Szót ejtettünk már az új rész új hajójáról, az új utazási módszerekről, valamint a sorozat következő epizódjának legérdekesebb karaktereiről.
Most végre eljutottunk a játék két legjellegzetesebb részéhez, melyek mára a Bioware védjegyeivé váltak, a romantikához és a moralitáshoz.


Éljen a pillangóhatás


Hölgyeim és uraim! A piros sarokban, a sokat vitatott, meghirdetése óta sok kérdést felvetett „mentések továbbvitele a következő részbe”.
A játék egyértelműen legérdekesebb és legtöbbet ígérő újítása, mely nyugodtan valljuk be, ha beválik (mert alkalmazni már alkalmazták, csak nem vált be) játéktörténelmi momentum lesz egy sorozat folyamatosságában.
Tervbe vették a jó készítők ugyanis, hogy mind karakterünket, mind elért eredményeinket, mind, és ez mind közül a legfontosabb, első részben hozott döntéseinket tovább vihetjük a folyatásban és azok mind hatással is lesznek a játékmenetre . A kérdés könnyen felmerülhet hát mindenkiben, hogy ez mégis hogyan működik, hogy fog megjelenni a játékban.

A válasz végül is technikailag egyszerűen hangzik. Minden alkalommal mikor végigvisszük a játékot, egy speciális mentési fájl keletkezik, mely tartalmazza fontosabb döntéseinket, hogy hol áll a Példakép/Renegát mutató, illetve hogy milyen szinten fejeztük be a játékot. Mikor elindítjuk, majd a játékot szépen előjön egy képernyő, melyen kiválaszthatjuk kívánt mentésünket, majd ha netalántán elfelejtettük, hogy mit tettünk az előző részben, szépen végig is nézhetjük az egyes döntéseinket, amolyan „az előző rész tartalmából” módon.

A játék mindentől függetlenül egyaránt élvezhető lesz a kezdők és azok számára is, akik végigjátszották. Aki nem játszott az előző résszel és nem találkozott bizonyos karakterekkel, azoknak az újra találkozás nem lesz fontos, nem fogja eltölteni őket a nagy találkozás öröme, továbbá nekik a készítők egy kanonikus döntéssorozat alapján történő folytatást kínálnak.
Természetesen azoknak, akik játszottak az első résszel mindet sokkal bensőségesebb lesz, hisz újra látunk, találkozunk olyan karakterekkel, akikhez valahogy kötődünk, legyen az a kötödés negatív vagy pozitív. Erre mondta példának a producer, hogy ha tettél kis mellékküldetésben egy kis gonoszat, ő lehet, hogy feltűnik és a hozzá kötődő kis mellékküldetésben valami más fog történni. Ez nem jobb vagy rosszabb, egyszerűen része a történet kimenetelének.

Persze a nagyobb döntéseink hatásai, mint például a tanács megmentése, vagy meg nem mentése azonnal meg fognak látszani. Nem azt kell ez alatt érteni, hogy egy teljesen új történetet kapunk, teljesen új színezetben, más helyszínekkel, sokkal árnyaltabban, „reálisabban” fog megjelenni. Bármelyik lehetőséget is választottuk az előző rész végén, azt látni, hallani fogod a Fellegvárban. Bizonyos dolgok másak lesznek, és más cselekmények fognak előttünk megnyílni, más emberek akarnak majd inkább a segítségünkre lenni, bizonyos utak pedig cselekedeteink miatt zárva maradnak előttünk.

Döntéseinknek ebben a részben sokkal komolyabb súlya lesz, minden tettünknek meglesznek a maga következményei. Minden cselekedet melyet Shepard tesz, a saját végzete felé sodorja, melynek bizony olyan végkimenetele is lehet, hogy a parancsnok, sőt az egész csapata meghalt.
A játékban megismerkedhetünk a moralitásmércén kívül egy újabb mércével is. Sokakat felcsigázott a Deadly Dozen nevű videó, melynek végén az Illusive Man felteszi a kérdést a csapattársakkal kapcsolatban, hogy vajon lojálisak lesznek-e hozzánk. Ez úgy tűnik rajtunk fog csak múlni, döntéseinek ugyanis, hasonlóan a Dragon Age-hez, elnyerhetjük társaink hűségét illetve magunk ellen fordíthatjuk őket.


Egy+egy=kettő


Döntéseink másik nagy csoportja az első részben egyértelműen a társainkkal kapcsolatos döntések voltak, értve ezalatt a románcokat illetve, hogy ki halt meg döntéseink következtében.
Utóbbinál értelemszerűen nem találkozunk az adott karakterrel, és esetleg a történetszál, ahol találkoztunk volna vele más felé kanyarodik, mint egyébként.
Előbbinél azonban ennél azonban ennél jóval többről van szó. Mint azt már hajónk esetében is láttuk (akvárium feltöltése általunk vett halakkal, hálószoba, konyha) a készítők arra törekedtek, hogy éljünk egy kicsit a világban, és ha már a sorozat grandiózus, és filmszerű legyen a szerelemben is komolyság.

Ahogy, azt a mondás tartja minden nagy vezér mögött ott egy nő(vagy férfi, vagy idegen). A Bioware bevett szokása a románc játékaiban, és látva hogy döntéseink a történetre mekkora hatással vannak, egyértelmű hogy bizony a szerelmi szál is mélyebben fog húzódni, mint bármely eddigi szerepjátékukban.
A készítők hosszú távlatokban gondolkodtak, hisz messze még a sorozat harmadik része. Első részben kialakult romantikus szálat (feltéve, hogy a kilakult románcnak nem vetett véget egy tragikus döntés) szeretnék végigvinni a készítők a játékon, s úgy érezték, ha az illető a csapatban lenne, kitéve az öngyilkos küldetésnek, azzal maga a romantikus vonulat lenne veszélyeztetve. Persze jön erre a kérdés, hogy mi értelme akkor, hogy lehet új románcot kezdeményezni? Casey Hudson a játék producere erre annyit felelt egy interjúban, hogy bizony ilyenkor felléphet a zöld szemű szörnyeteg. Mindig ott fogunk táncolni és csak rajtunk áll, hogy megtagadjuk, vagy engedünk valamely csinos új csapattársunknak.


Amit biztosan tudunk, vagy tudni vélünk...


-Előző részből, mint mondtam, minden társunkat látni fogjuk, feltéve ha nem haltak meg az előző részben.

-Az előző rész románca, függetlenül attól hogy az illető nem lesz a csapat tagja, és feltéve hogy életben maradt, folytatható lesz, igy Kaidan-nal vagy Ashley-vel és Liara-val a játék során biztos, hogy sűrűn fogunk találkozni.

-Mint tudjuk, Tali ismét csapattag lesz a játékban, találkozásunk előtt pedig a Neema nevű hajó legénységéhez tartozott, egészen addig míg egy ügy miatt(valószínűleg küldetés lesz a Flottillában) száműzik őt.

-Garrus-sal az egyik helyszínen(feltehetőleg Illum) fogunk találkozni és egy küldetés során fog segiteni. Többet egyenlőre nem lehet róla tudni.

-Wrex-ről egyenlőre semmit nem lehet tudni. Az biztos, ha az első részben meghalt, biztos nem látjuk többet.

-Továbbá a történetből ismert fontosabb karakterek is visszatérnek. Itt a felsorolás a teljességet mellőzve: Nassana Dantius - aszári diplomata(ő húga volt bűnöző, ha beszéltünk vele az első részben ismerősként fog köszönteni minket), Jeff "Joker" Moreau, Anderson nagykövet, Conrad Verner(a fanatikus), stb.


Mára ennyi volt a Mass Effect 2 Kalauzból. Frissítéseket fogok eszközölni az előző bejegyzésekben is fokozatosan, így ha valaki érdeklődik, feltétlenül kövesse figyelemmel azokat is. Remélem mindenkinek kielégítettem a kíváncsiságát. A következő részben a fegyverekkel, páncélokkal és képességekkel ismerkedünk meg jobban, addig is jó csemegézést.

Utolsó módosítás: 2009.12.20. 09:20

Hozzászólások

Creativ3Form
1 | Creativ3Form 2009.12.20. 00:22
Na, hoztad a szinvonalat, ismételten remek írés lett. Bér azért nagggggggggyon kiváncsi leszek, hogy az első rész szereplőivel mi lesz/lett, és a kialakított szerelmi szál miként fog...nos...alakúlni, vagy véget érni.
Várom a következő részt.
2 | -T0ng- 2009.12.20. 09:21
Köszönöm a dicséretet:) Igyekszem azért nem rontani a szinvonalon. Cserébe frissítettem, és beleraktam azokat az infókat, amikre kiváncsi voltál,és eddig lehet rá következtetni, vagy videó megerősítette.
MattMatthew
3 | MattMatthew 2009.12.20. 12:08
"Előbbinél azonban ennél azonban ennél jóval többről van szó."
...és még pár helyen szóismétlés, illetve szóköz kihagyása zárójelek előtt.

Ezeket a technikai hiábákat leszámítva jó írás. Csak így tovább.
4 | -T0ng- 2009.12.20. 12:27
Köszi szépen Matt a technikai észrevételt:) Igyekszem javítani majd ezeket a mondatokat:)
Creativ3Form
5 | Creativ3Form 2009.12.20. 15:00
Nnnnnyáááááá, köszi szépen a kiegészítést;-) Örülök, hogy a rengeteg beszélgetés és az ehhez tartozó szívességsorozat végrehajtása a társaimnak nem vész kárba, és ilyen-olyan formában találkozhatunk majd velük, még ha nem is az „állandó mellékszereplők” kategórián belül. Meg az Ashleyvel kialakított románc folytatásának is örülök, bár Miranda Lawsont látva nagy valószínűséggel megcsalás lesz a dologból:-P:-D Wrex pedig a legnagyobb forma, folyamatosan érdeklődtem a múltjáról, plusz visszaszereztem neki a családi páncélt és így nem kellett lelövetnem Ashleyvel a Vermáron. Remélem egy pofa sör mellett majd lehet nosztalgiázni vele:-D
Szóval köszi mégegyszer a plusz infókat.;-)
davkar9
6 | davkar9 2009.12.20. 15:17
#1. Bibí, én tudom! :P :D
7 | -T0ng- 2009.12.20. 15:26
Dav én is tudom:D És aki megtalálja azt a cikket amit mi az szintén tudni fogja de itt nem az a célom, hogy a poénokat lelőjem csak egy kis betekintést nyújtsak.

Amugy dav te arra gondolsz, hogy mi történik az első küldi során az ME 2-ben mert akkor egyre gondolunk:D
Creativ3Form
8 | Creativ3Form 2009.12.20. 15:39
Na most mentek el mindketten a büdös...FEJEZZÉTEK BE!!!!!!!!!:-((:-((:-((:-((:-D:-D:-D:-D
davkar9
9 | davkar9 2009.12.20. 23:00
Egyre bizony.;-) Azóta még jobban várom, ütős lesz az egyszer biztos.

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.