Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

-T0ng- blogja

Mass Effect 2 Kalauz - 4. Epizód: Készlettár és képességek

-T0ng- | 2009.12.30. 11:13 | kategória: játék | 9 hozzászólás

Vége a karácsonynak, közeledik a szilveszter. A mi visszaszámlálónkon is közeled a mutató a végéhez, hisz a január 29.-e nemsokára itt van. Az ünnepi kihagyás után most én is visszatértem egy újabb adag Mass Effect 2-vel.

Mielőtt belekezdenénk a páncélok, fegyverek és az inventory tárgyalásába egy rövid villámhír összeállítás:

- A játék során már biztos, hogy jó öreg Garrus barátunk is csatlakozik csapatunkhoz. A játékosnak egy küldetés során meg kell találni az Arkangyal nevű mester stratégát és behatolót. Később kiderül miután megmentettük Arkangyalt, hogy a sisak alatt bizony ő régi barátunk.
Garrussal együtt már kilenc csapattárs ismert. Már csak egy ember vár a leleplezésre
- Thane teljes neve is kiderült: Thane Krios
- Hogy legyen egy kis utókarácsonyi ajándék nektek:

Két játékmenet videó, melyből az elsőben találkozhatunk Jacob Taylor-ral, a másodikban pedig egy hosszabb harcot nézhetünk meg pár robot ellen (róluk a karakterek frissítésben majd szót ejtek).

December 22.-én megjelent a teljes CG trailer is melyet itt tekinthettek meg.


„Puska kellett volna hoznunk ehhez a melóhoz…”


A Mass Effect 2 a fegyverek terén hozza a legszembetűnőbb változásokat. Az előző rész négy fegyverkategóriájával szembe, most 9 különböző fegyverkategória lesz jelen. Itt minden megtalálható lesz majd, mi szem-szájnak ingere, kezdve a könnyű és nehézpisztolyoktól, a géppisztolyokon keresztül, egészen a nehézfegyverekig melyek csatákat dönthetnek el.

Ezen túl nem fogunk találkozni, a számomra annyit átkozott, felmelegedéssel. Helyét egy új tározós rendszer vette át, melyet itt Thermo Clip-nek neveznek, mely tulajdonképpen, egy cserélgetésre szoruló hűtőegység. A játék harc részére a készítők nagyon büszkék. Céljuk az volt, hogy párhuzamosan a szerepjátékos élmény ezer százalékos fokozásával beépítsenek a játékba egy shooter élményt.

Ez a feeling a tényleges harcok során bontakozik ki a legjobban. Immáron fegyverkezelésünk nem fog függeni semmiféle szinttől, oda lősz, ahova célzol. Ez a játékba hatalmas taktikázási lehetőséget jelent, hisz egy jól irányzott láblövéssel nagyban rontjuk ellenfelünk mobilitását, megadva nekünk ezzel a lehetőséget, hogy több időt szenteljünk nagyobb veszélyeknek a harctéren.

Előbb már sokat emlegettük a harc nagymértékű, shooterek felé való eltolódását, melyet erősít a fedezék rendszer is. Nem csak hogy manuális lesz, de a 200 hozzárendelt animációnak köszönhetően változatos is.


Szép a ruhád! Szép a lovad! Üdvözöllek dicső lovag!


A játék páncélrendszere is nagy átalakításokon ment keresztül. Páncéljaink darabokból fognak állni. Árusoknál és küldetések alatt eltérő tulajdonságú és jellemzőkkel rendelkező darabokat szerezhetünk, melyeket felszerelve páncélunkra és ötvözve az egyes elemek alakítgatásával és színezésével (a la Need for Speed) saját, egyedi páncélokat hozhatunk létre.

Itt kihangsúlyozandó, hogy a Mass Effect fórumán sokan panaszkodtak anno, hogy Kaidan-nak miért lehet olyan király rostély a sisakján, nekünk meg miért ez a motoros sisak style jutott. Kérem szépen orvosolva ezt, aprólékosan megváltoztathatunk páncélunkon mindent, a sisakrostélytól kezdve szinte mindent.


„Hátizsákunk” apróságai

+Fegyvereink és páncélzatunk fejlesztéshez ezentúl szerezhetünk kutatási projecteket, melyeket hajón kutatási részlegén fejleszthetünk ki, ezzel növelve például fegyvereink pontosságát.

+Csapatunk és saját felszerelésünket küldetések előtt lesz lehetőségünk kiválasztani, szakítva így, véleményem szerint, macerás szekrénybe rakódós rendszernek. Minden misszió előtt megjelenik egy képernyő, ahol összeválogathatjuk a nekünk legszimpatikusabb, vagy a küldetésnek legmegfelelőbb arzenált.

+Viszlát Medi-gel! Ezentúl a játékfejlesztők nagy népszerűségnek örvendő, életerő regenerálódás kap helyet a játékban.

+Ezentúl nem kell olyan fegyvereket magunkkal vinnünk, melyeket nem tudjuk használni.


Képezzük magunkat!


Képességeinkről egyelőre keveset tudni, bővebben csak a játék megjelenése után lehet majd róla írni, mindenesetre az eddig ismeretes pár biotikus és tech képességet ismertetném veletek.

Biotikus képességek:

Lökés (Throw): Az első rész funkciójával, ám az új implantátumoknak köszönhetően új formában. Fedezékből íves pályán is elhajíthatjuk. Görbe pályás golyók és Wanted rulez!

Húzás (Pull): Ellenfeleinket már nem csak dobálhatjuk, bizony húzhatjuk is. Ellenfelünk az erő alkalmazásakor a levegőbe kezd lebegni és lassan közeledik hozzánk bénultan, megadva a lehetőséget az ellenfél semlegesítésére.

Lökéshullám (Shockwave): Ellentétben a lökéssel, ami egy lövedékszerűen ellőhető képesség, a lökéshullám egy talajból kiinduló robbanás, mely elrepíti a közelben tartózkodó ellenfeleket.

Töltés (Charge): Kizárolag a vanguard osztály számára elérhető képesség. Használója erejét és sebességét megnöveli, lehetővé téve hogy rohamot inditson a harcmezőn keresztül az ellenfél felé felöklelve azt. Hatásként az ellenfél messzire repül, és nagy sebzést szenved.

Singularitás (Singularity): Egy sötét energia gömb keletkezik a harcmezőn odahúzva az tehetetlen ellenfelet, tálcán kínálva nekünk.

Elgörbülés (Warp): Molekuláris szinten tépi szét az ellenfelet, megakadályozva az életerő regenerációt. Hatásos a páncélok és biotikus erőmezők ellen.

Csapás ( Slam): Felemeli az ellenfelet a levegőbe és keményen a földnek vágja.

Tech képességek:

Harci Drone (Combat Drone): Kizárólag a gépész képessége ez az ügyes kis szerkezet. Tulajdonosa körül keringve magára csalja az ellenséges tüzet, és elektromos sokkolóval támadja a célpontot gyengítve annak pajzsát.

Túltöltés (Overload): Egy elektromágneses impulzus mely nagy sebzést okoz a pajzsokon és a szintetikus ellenfeleken.

Hamvasztás (Incinerate): Erős plazma-robbanótöltet, mely egy bizonyos időtartamig sebzi a robbanás rádiuszában álló ellenfeleket, valamint megállítja életerő regenerációjukat.

Fagyasztó lövet (Cryo Blast): A gépész csuklójára szerelt fegyveréből egy adag szuperhűtött lövedéket lő ki, melyek találatkor lefagyasztják az ellenfelet.

MI feltörés (AI hacking): Átmenetileg szövetségessé tesz, egy szintetikus ellenfelet, aki ezen idő alatt az ellenséget támadja.

Tech páncél (Tech Armor): Egy energia páncélt alakit ki a rendes páncél felett, növelve ezzel a pajzs erejét. Megsemmisülése esetén egy energialöketet bocsájt ki, mely hanyatt lök és sebez minden környező ellenfelet. Kizárólag a Sentinel kaszt képessége.

Taktikai álca (Tactical Cloak): Ellenfeleink előtt láthatatlanná tesz, segítve ezzel más fedezék keresését, ellenfelek hátbatámadását, vagy a biztonságos mesterlövész puska használatát. Mellékhatásként nem gyógyíthatunk álcázás alatt, valamint előtűnésünkkor sebezhetőek leszünk.

Katonai képességek:

A katonai képességekről még viszonylag keveset tudni, valószínűleg az egy későbbi frissítés során kerül majd a bejegyzésbe. Ami biztos, hogy a különböző lövedékek, melyeket az előző részben vehettünk, most a katona és azon osztályok kiváltásága, akik úgymond „fél katonák”, ezek ugyanis képességként fognak megjelenni hasonlóan a tech és biotikus képességekhez.

Adrenalin Roham (Adrenaline Rush): Az eddig ismert egyetlen képesség lehetővé teszi alkalmazójának, hogy a lehetetlen helyzetből is nyertesen jöjjön ki. Alkalmazásával az alacsony élet és célzási pontosságunk megemelkedik, a környezet pedig enyhén lelassul segítve ezzel a kitörést a vesztett helyzetből.


Ennyi fért mára a Mass Effect 2 Kalauzba. Következő részre nincs még tervem, egyenlőre úgy tervezem, hogy a frissülő információkkal töltöm fel a bejegyzéseket, melyekből akad bőven és melyet a hajó esetében már meg is tettem, úgyhogy a következő napokban és hetekben is kísérjétek figyelemmel a rovatot.
Jó csemegézést és várakozást, valamint Boldog újévet kívánok nektek. Ideiglenes búcsúzóul pedig itt a Mass Effect első részének szereplőlista zenéje.

Utolsó módosítás: 2009.12.30. 14:40

Hozzászólások

Creativ3Form
1 | Creativ3Form 2009.12.30. 12:15
A fegyver arzenál bővítésének nagyon örülök, nem beszélve arról, hogy végre nem kell feleslegesen cipelnem a harci adeptussal a mesterlövész puskát, amit bár nagyon szeretek, de ez a kaszt nem tudja használni:-) A páncélos dolog is megtetszett, bármennyire is mérges voltam, hogy kivették a tunningot és csak díszítő elemként lesz jelen. Ezzel a darabos és festegetéses dologgal is elleszek egy darabig már látom:-D
A biotikus képességekkel pedig még nagyobb zúzásokat lehet majd véghez vinni, ami szintén öröm hír. Kíváncsi vagyok, hogy a harci adpet kaszt melyeket használhatja majd.
2 | -T0ng- 2009.12.30. 12:54
Hát nekem ez a páncélalakitgatós rész nagyon tetszett. Valamilyen szinten ez arra is jó volt, hogy a játék státusztárgya az N7-es páncél mindig rajtunk legyen, és de ugyanakkor ne az legyen, hogy a legszarabb páncél van rajtunk amit fel lehet venni.

Nekem ez a fegyveres rész is tetszik. Bár nekem van egy kérdésem ezzel kapcsolatban és ezért nem is írtam bele. Ez pedig nem más mint a weboldal egyik pontja a game info résznél: 19 fegyver. Nem tudtam hogy érten. 19 fegyver van mindössze, vagy 19 fegyver osztály. Az egyik nagyon kevés, a másik nagyon sok. Én arra tippelek hogy ez a 19 fegyver fog alapfegyverként szolgálni, és ezekkel a kutatási projektekkel tudjuk majd javitani, fejleszteni, tuningolni őket, bár erről biztosat már csak akkor lehet mondani, ha megjelenik.

A harci adeptus nekem is kedvenc, de főleg azért, mert támadóképesebb mint a sima adi. A ME2-ben a karakterosztály biztos gyengébb képességekkel lesz felvértezve,mint az adempt mert azért a folytatás ezen karakterosztálya, így fegyver nélkül is egy gyilkológép:D
3 | -T0ng- 2009.12.30. 12:55
Remélem azért minden kérdésedre választ kaptál Creative. Ha mégis lenne valami ami érdekelne, akkor szívesen megpróbálok válaszolni.
Creativ3Form
4 | Creativ3Form 2009.12.30. 14:27
Pontosan ezért szeretem én is a harci adeptet, mert a biotikus képességei mellett a harcászati kiképzése is kemény, plusz ki lehet képezni gépkarabély specializációra, amit én meg is léptem, mivel nem fogom a stukival égetni magam:-D
Amúgy eddig minden tiszta, még a Lazarus Projectről is tudomást szereztem, szóval happy van:-D
5 | -T0ng- 2009.12.30. 14:39
Igen azt én titkolni akartam:D Elég nagy csavar a játék elején:D és meg akartam hagyni másnak a felfedezés örömét, ha nekem már nem adatik meg:D
Creativ3Form
6 | Creativ3Form 2009.12.30. 14:45
Én mindig is bírtam a spoilereket. Egy meccset is végig tudok úgy nézni, hogy már tudom az eredmény, és ugyan úgy élvezem a játékot, and szidom a csapatot, ha nem megy nekik, és ez a filmekre is igaz. Meghal a főhős? Ok, nézzük meg. És ugyan úgy verni kezd a szívem, amikor jön a jelenet. És így leszek a Mass Effect 2 elején is. Hiába tudom, remegve várom:-D
7 | -T0ng- 2009.12.30. 14:58
:D
Amugy nem tudom emlékszel-e arra a Mass Effect 2 háttérképre, ahol Shepard a tükörbe néz és ilyen fura az arca. Több mint valószinű, a külsőnk kegyetlenedni fog ahogy egyre több Renegát dolgot teszünk, mert több képen a neten, a készitők egy inkább renegát default Shepardel nyomulnak és tele van az arca fura hegekkel. Nagy ötlet lenne ha a renegát Shepard egy igazi viharvert keménykötésű katona lenne a rész végére:D

Frissitettem a hajóval kapcsolatos részeket egy jó adag képpel. A képek minősége elég fos, de érdekes dolgokat lehet látni. És tényleg hatalmas lesz a hajó...
Creativ3Form
8 | Creativ3Form 2009.12.30. 15:01
Igen, ezt davkar9 kollega is felvetette, és szerintem is ez lesz.:-) Persze ettől még nem fogok rágyúrni a Renegate stílusra, de nagggggyon kemény az e kép. Meg ez az egész Lazarus Project egy kibebaszott nagy WTF!:-D
9 | -T0ng- 2009.12.30. 15:31
Engem az fogott meg leginkább a játékban, hogy bár az előző rész is nagyon sci-fi eposzos volt, de ez a rész mindent visz hanglati téren. Az embernek az az érzése van ha csak nézi is a képeket, mintha valamelyik nagy "űrhajós" sorozatban lenne:D

Az meg plusz ötös a készitőknek, hogy ismeretlen világokat fedezhetünk fel. Remélem lesz több idegen faj is, akikkel felvehetjük a kapcsolatot. Viszont van valami ami az első rész eleje óta érdekel: Mitől képes Shepard elviselni azt a nagy adatmennyiséget amit a fejébe kapott, mig más beleörült?

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.