Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

-T0ng- blogja

Minijátékok a szerepjátékokban, avagy így szereznek nekünk ősz hajszálakat a fejlesztők.

-T0ng- | 2012.03.18. 11:46 | kategória: játék | 5 hozzászólás

Röpke 10 év. Ennyi kellett ahhoz, hogy a szerepjátékok teljes átalakuláson menjenek keresztül. Ma már nincs jól összeválogatott party, több oldalas karakterlapok és több száz óra játékidő, helyét a pörgős, látványos történet és harc vette át. Ezzel párhuzamosan persze több változás is bekövetkezett. Én még emlékszem olyan szerepjátékokra, ahol a csapat tolvaj tagjának zártörési képességére költött pontok döntötték el egy-egy láda feltörésének sikerét, melyet mára már a játékos ügyességére bíznak. És, hogy mit ad nekünk egy-egy ilyen minijáték? A magunkra utaltságon túl 100%, hogy pár ősz hajszálat is.
Itt van egy Top 7-es lista az ügyességi játékokról, melyek az ember életét megkeseríthetik.


Top 7 - Mass Effect 1 és a koncentrikus körök esete

Bár nem ez az első zártörő ügyességi játék, ami szerepjátékba került. Kétség kívül a legkevesebb fejtörést okozó. Juttasd át a nyilat a koncentrikus körökön keresztül a kör közepébe úgy, hogy a körökben mozgó blokkok ne találjanak el. Jó időzítéssel minden megoldható, ha pedig nem sikerül, még mindig áldozhatsz rá egy kevéske Omni-Gel-t a feltöréshez.

Top 6 - Tolvajkulccsal zárt feltörni öröm a Kingdoms of Amalur-ban

Bizony bizony! Nem csak a játék látványa mesés a szó szoros értelmében, de a zár feltörés is pofon egyszerű még a legnehezebb fokozaton is. Mozdítsd el a zárat és ha a kulcsnál ellenállást érzel mozdítsd el valamelyik irányba. Minél korábban, illetve később érzed az ellenállást annál távolabb vagy közelebb vagy a sikerhez. Ráérzés kell, de bele lehet tanulni.

Top 5 - Villanyszerelő és íráselemző kerestetik a Mass Effect 2-be

Ki ne emlékezne eme nagyszerű sorozat második részének minijátékaira. Casey Hudson és az edmondtoni srácok gy gondolhatták, az első rész zárnyitása túl primitívre sikeredett, ezért a második részre beújítottak.
Bár az ember megküzdött az egye minifeladatokkal, annyira mégsem voltak nehezek, hogy az ember kedve elmenjen a játéktól. Én kifejezetten élveztem az áramkör összekötögetést, bár nem egyszer volt, hogy bizony kevésnek bizonyult a rendelkezésre álló idő.

Top 4 - Oblivion és Skyrim - A tolvajok is ezen gyakorolnak

Ezek azok a játékok, ahol a zárfeltöréshez az embernek profi tolvajnak kell lennie. Nem egyszer volt olyan, hogy 20-as csomag tolvajkulcsot lőttem el egy egy átlagos nehézségű ládához. Elhiszitek nekem, ha azt mondom, hogy a 20. próbálkozás után kellett egy nap pihenő?

Top 3 - Hacker képzés a Fallout 3-ban limitált férőhellyel

A Bethesda tud valamit. Míg a zugfejlesztők elárasztják a boltok polcait a mezőgazdasági szimulátortól kezdve a targoncaszimulátorig mindennel, a Skyrim-et is jegyző cég a játékosoknak egy vérbeli Hacker szimulátor ad.
Őszíntén megmondom, amíg nem jöttem rá a logikájára csak találomra sikerült egyszer-egyszer a zárfeltörés. Mikor rájöttem a mikéntjére már sikerült 100-ból kétszer feltörnöm egy terminált.

Top 2 - Alpha Protocol, avagy így csinálj játszható játékból játszhatatlant

Az Alpha Protocol közel áll a szívemhez. Bár sokan szidják a megvalósítást, én mégis 3-szor vittem végig csak a sztorija miatt. Olyan hiba mely miatt ne lehetne végigvinni nincs, játékelem viszont annál több. A zárak feltörése egy dolog. Mindenki ismeri a "Találd meg a megfelelő labirintust" játékot, mely bár gyerekkorunk kedvence, időre mégsem annyira szórakoztató. A számítógépek feltörése viszont a játék bődületes baklövése. Találd meg a két állandó számsort egy táblában, melyben a számok folyamatosan változnak. Ha ez nem lenne kihívás, a két számsort egyszerre kell mozgatnod. Nem csak ősz lettem mire végigvittem a játékot, de a szemem is kifolyt. Köszönjük Obsidian Entertainment, hogy támogatják és segítik a szemészetek és elmegyógyintézetek fenntartását.

Top 1 - Ami miatt elfog a hányinger: Varázszárak hatástalanítása Kingdoms of Amalur módra

Igen jól olvassátok. Bár imádom a játékot, eddig még egyszer sem sikerült úgy hatástalanítanom varázszárral ellátott ládát, melynek oka igen egyszerű. A hatástalanításra szolgáló minijáték ugyanis egy nindja reflexeit igényli. Körben található jeleket kell egy körbe menő körrel időben eltalálni egymás után időre. Nem csak, hogy leírva hangzik nagyon ostobán, de még egyszerű szinten is kivitelezhetetlen, pedig Guitar Hero-n edződtem.

Zárszóként hát had adjam át a legblődebb, szerepjátékban fellelhető minijáték díját a Big Huge Games-nek. Amennyiben ti találkoztatok még hasonló minijátékokkal kérlek osszátok meg velem, hogy tovább bővíthessük eme gyöngyszemek listáját. Hogy szemléltetés nélkül senki ne maradjon, itt egy kép a Kingdoms of Amalur híres ügyességi játékáról.

Hozzászólások

1 | sipec 2012.03.18. 19:07
a zarfeltores ennyire felidegesit? ember, akkor ne probald ki a ninja gaiden 3at :D
xeLaR
2 | xeLaR 2012.03.18. 22:05
Pedig a zárfeltörés nem olyan nagy dolog ezeknél. Tény, az Oblivion zárfeltörése picit zavaró volt, de a Fallout 3 és Skyrimben használt metódus tök tetszett.

És ha már említetted a minijátékot a Mass Effect-tel egyetemben...én a rohadt bolygószkennelések miatt téptem a hajam. Egy rohadt unalmas procedúra volt, amire rákényszerítettek a készítők. Persze nem kell ezt csinálni, de akkor ne is csodálkozz, ha nem lesz elég zsozsó a különféle fejlesztésekhez, amik megmenthetik a csapattársaink életét az öngyilkos küldetésen. Szal nálam ilyen egy utálatos minijáték...
3 | -T0ng- 2012.03.18. 22:38
Hát én itt konkrétan a zárfeltörésre akartam kitérni elsősorban egy ideges fél óra miatt, amit a Top 1-essel szenvedtem épp el délelőtt:D

A Mass Effect bolygószkennelése tényleg egy kicsit zavaró volt, bár én elvoltam vele, néha kifejezetten élveztem is. Az azonban tény, hogy kevesebb is elfért volna belőle, több bolygóra leszállós mellékküldetéssel egyetemben.

Sipec a zárfeltörések nem idegesítenek, csak rá akartam világítani kicsit, hogy néha irreálisan elvetik a sulykot a készítők:D A Top 1 és a Top 2 volt az ami idegesített, a többit inkább nehézkesnek éreztem, mint idegesítőnek.
4 | ShuleyvA 2012.03.19. 12:29
Én minden játékban gyűlölöm ezeket az időhúzós, idegesítő játékelemeket. Ha tehetném, kikapcsolható funkcióként tenném csak bele a játékokba. Mert milyen nagy királyság már egy-egy ütős harcot követően ilyen kis csöveket kirakni, hogy azon a víz el tudjon érni A-ból B-be - aminek következtében kinyíljon egy ajtó. Hát, fasza...
5 | Madrac 2012.03.19. 16:35
Hat amiket felsoroltal abbol egyedul a top1 problemas. A KoA zarnyitasa pl olyan egyszeru, hogy "brute force" modszerrel, nyomom a D-t es nem erdekel, is max 2 kulcs torik bele a very hardba.
A magikus zarakra pedig megint van egy egyszeru megoldas. F5, automatikus proba, ha sikertelen f9 es ismetel, ha sikeres orul.

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.