Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

-T0ng- blogja

E3, ahogy én látom

-T0ng- | 2014.06.15. 08:07 | kategória: Bejegyzés | 2 hozzászólás

Soha nem felejtem el, hogy mikor életem első Pc-s játékokkal foglalkozó újságját megvettem ott volt egy kiadós cikk az 1999-es E3-ról. Gyerek szemmel akkor a show egy hatalmas banzáj volt még nagyobb bejelentésekkel, az évek alatt azonban valahogy ez a fény megkopott. Nem tudom, hogy ez a felnőtté válás, vagy az egyre több szivárogtatás miatt van, de ma már nem tudom akkora lelkesedéssel fogadni, mint korábban.

Természetesen azért az első nap legtöbb konferenciáját szemmel kísértem, főleg a két nagy konzolgyártóét és a nagyobb kiadókét. Ám ahogy sejtettem, meglepetésekben igazából nem nagyon volt helye az idei show-n. Persze szép és jó volt, hogy a manapság divatos többségéből, amik megjelenéséig már csak egy két hónap van, láthattunk pár plusz jelenetet (Dragon Age Inquisition, Sunset Overdrive, Assassins Creed Unity, Destiny), de az igazán nagy bejelentésekből szinte semmit nem kaptunk.

Nekem különösen fájt a Rise of the Tomb Raider, vagy a Mass Effect kevés jelenléte különösen, hogy a Mass Effect legújabb fejezete elvileg tavaly novemberben már félúton tartott a fejlesztésben. Hiányzott a Black Tusk Xone projektje is, amit nagy sietve teaselt tavaly a Microsoft, idén mégsem kaptunk belőle semmit. Persze titkon reménykedem, hogy a Gamescom-on, majd több izgalmasabb címet kapunk, valamint a most megszellőztetettekről is jön ki pár infó, de mégis ez az E3, ennek a rendezvénynek kéne a karácsonynak lenni.

Ugyanakkor számos várt címet meg sem szellőztettek. Nekem hiányzott a Beyond Good and Evil 2, egy új Command & Conquer, egy új James Bond játék, vagy egy új Splinter Cell (ami elvileg már szintén készül).

A show nem csak játékok terén okozott csalódást. Hiányoltam a next-gen (current gen?) igazi nagy áttörését. Valami tech cuccot, ami megmutatja hova tart az új konzolgeneráció. Ehelyett igazából a még meglévő technológiákat, így a Kinect-t vagy a PS4 Move-ját is mellőzték. Ennyi fért ebbe a technológiába? A Microsoft feláldozta volna a Sony elleni versenyben?
Az új konzolok és úgy általában az új konzolgeneráció amúgy sem hozott az iparba akkora változást. Természetesen ott a szebb grafika és, ami technológiát kikényszerített (Mantel, DirectX 11), de ezek nem igazán olyan dolgok, amiket itt mutatnak be vagy ne vártunk volna el. Így a next-gen játékok többsége kimerül az "integráljuk a singel-be a multi lehetőségét" és a "közösségi játék" jelszavakba. Ez szép és jó, tényleg tetszetős, hogy az én játékomba bármikor beszállhat bárki és együtt ölhetünk le 1000 galád ellenfelet, de nem ez volt az az opció, amit annak idején már a Fable 3-ba is bemutattak? (akkor sem használta ki szerintem senki igazán)

Egy szó mint száz: Az idei E3 nekem kissé csalódás volt. Nem az üres ígéretek miatt, mert azt idén 8talán) nem kaptunk, de a felhozatal, az újítások és egyáltalán a "nagy leleplezések" összességében nem voltak olyan varázslatosak mint eddig. Talán a sok szivárogtatás, talán a túlzott mézesmadzag húzkodás, talán csak az én öregedésem, de a varázs eltűnt. Valaki megölte a karácsony szellemét.

Hozzászólások

xeLaR
1 | xeLaR 2014.06.15. 10:37
Áááh, megelőztél a bejegyzéseddel :)

És igen, nagyon lassan indul be ez a generáció, ami grafikai áttörést még nem hozott, csupán 1080p és 60FPS-t a konzolokra akar elérni. Az idei E3 meg tényleg visszafogott volt, de legalább a legnagyobb és (vélhetőleg) a legjobb húzóneveket prezentálta. Meg viszonylag jól megoszlottak a 2014-es és 2015-ös játékok.

Ami viszont picit érdekelne, hogy hogyan vélekedtél volna, ha mondjuk lett volna vmi nagyobb bejelentés. Pl. örültem volna, ha mutattak volna egy új Beyond Good & Evil 2 trailert, de ha megint CG lett volna a cucc, akkor kevésbé csigázott volna fel. Ha azt vesszük ilyen szempontból tökéletes volt a Rainbow Six: Siege bemutatója, mert bár számomra tök érdektelen az egész, de legalább vmi gameplay-t mutattak.

A tech cuccok meg sztem csak az integrálásról szólnak. PS konferencián beszéltek a Sony eszközök integrációjáról, meg hogyan lehet rajtuk játszani. Tablettel való játék, meg hasonlók. A Kinect-nek meg még nőnie kell vhogy, hogy rendesen használható legyen (hisz ha már a hangvezérléssel gond van, akkor minek van benne a konzolban).
2 | -T0ng- 2014.06.15. 11:16
Én a nagyobb bejelentéseknél elsősorban inkább a meglepetésekre gondoltam. Olyanokra, amikről az ember csak álmodik, hogy lesz és várja, hogy idén na talán. Viszont ez a CGI trailer, meg prototípus mutogatás nem tetszett az idei évben.

Kifejezetten zavaró volt. hogy lehet tudni, a Mass Effect és a Tomb Raider esetében sokkal több anyaguk is van annál, amit mutattak mégsem adtak többet. Az Uncharted 4 bemutatóval meg megpiszkálta a Naughty Dog az oroszlán bajszát. Én elhiszem (főleg látva a The Order-t), hogy lehetséges ez a filmszerű grafika, de szerintem az előbb említett játékkal is úgy volt mindenki, hogy egy gameplay kijárna, hogy el is higgyük ez nem csak CGI.

Számomra az új generáció amúgy nem jelent többet, egy brutális, de megfizethető árú konfigurációnál, amit 5-7 évig biztos nem kell fejleszteni és úgy is a legszebb grafikát fogom kapni. Nincs látványos grafikai áttörés, vitatott a 60Fps kérdése, az előző generáció perifériái pedig úgy ahogy vannak el lettek felejtve. Kinect-re talán egy címet jelentettek be, egy letölthető Dance Central személyében. A tablet, PS Vita és más eszközök integrálását nem érzem akkora áttörésnek, hogy ez az új generáció érdeme legyen, azt figyelembe véve, hogy a WiiU esetében már volt erre próbálkozás magával a kontrollerrel. Ezt a tendenciát mondjuk annak tudom be, a Nintendo a mostani konzoljával nem képes azt a könnyed szórakozásra vágyó, tv előtt ugráló közönséget megszerezni, akit korábban a Wii-vel sikerült, így a többi gyártónak sincs egyszerűen érdekébe a verseny.

Mint azt mondtam, azt sem érzem fejlődésnek, hogy a Coop és Multi opciók szervesen integrálva vannak a játékba. Engem nem zavar a lehetőség, csak nem látom ezt sem akkora újításnak. A Destiny és a The Division függetlenül ettől üde színfolt, látszik hogy mi akar lenni, mire épít. Az megint más kérdés, hogy a The Division jól összerakott küldetése a valóságban nem fog így kinézni. Tele lesz a kommunikáció idétlen mondatokkal, átélés nélküli elkiáltásokkal és oldalra ugráló vérpistikékkel, téve tönkre ezáltal a tökéletes játék illúzióját.

A játékok eloszlásával valóban nem volt baj, bár a 2015-ös játékok fele az idei évre volt megszellőztetve és feltételezem sok esetben azért rakták csak el, mert az ősz és tél a játékok szempontjából brutálisan telített lesz.

Dragon Age Inquisition, Assassin's Creed Unity, GTA V, The Sims 4....csak pár cím ami még idén jön és ezek is csak azok, amik PC-re. Jó hozzá teszem és ez lehet indukálja kicsit az elkeseredettségemet, hogy én a Tomb Raider, Uncharted és Mass Effect folytatások terén kicsit több látnivalót vártam.

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.