Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

-T0ng- blogja

Assassin's Creed Unity körültekintő

-T0ng- | 2014.07.10. 10:34 | kategória: játék | 0 hozzászólás

Az Assassin's Creed az a sorozat, amely nálam az egyik első számú már az első rész megjelenése óta. Nem véletlen, hisz a történelem nagy szerelmeseként mit kívánhatnék többet, mint megnézni olyan korok olyan konfliktusait, melyekről egyébként csak a történelemkönyvekben olvastam.

Bár a sorozat mindig is élen járt az adott korszak hiteles megjelenítésében, a játékélmény függetlenül ettől erős hullámzást mutatott. Az első rész szabadsága az egyre nagyobb bejárható területek ellenére, haladva a jelenben játszódó történetszállal valahogy egyre kevésbé lett szabad, egyre inkább filmszerű. A Black Flag sok rajongó számára egy megkönnyebbült sóhaj volt, mert bár nem kapuk vissza a sorozat legkiválóbb részének titulált második rész minőségét, az mindenesetre megmutatta, hogy a harmadik rész átka nem kell, hogy végigkísérje a sorozatot.

A Unity-nek, így a sorozat hatodik felvonásaként számos kihívással kell szembenéznie. Először is, nem kisebb feladat áll előtte, mint megmutatni, hogy egy évente megjelenő sorozat részeként is lehet minőségit, újat és legfőképp (most) next-gen minőséget hozni. Ebben a tekintetben eddig úgy tűnik meg fog felelni, hisz nem csak a grafika néz ki pazarul (1:1 korabeli Párizs, a tömegek mérete, mozgása és reakciói), de az integrált többjátékos élmény is az új generációba igyekszik mozgatni a sorozatot.

Ha úgy tekintjük, bár a Black Flag modern narratívája már eltért az előző részekétől, mégis sok szálon kapcsolódott hozzá. Itt az ideje tovább állni. Számomra hatalmas élmény volt, az Initiates vagy a Brahman képregény olvasása, hisz a sorozat mitológiájában ezek mind elmozdulnak végre Desmond történetétől és egy olyan irányba mutatnak, mely segít a templomosok és assassinok közötti konfliktus mélyebb megismeréséhez.

Ez pedig ha minden igaz, meg is fog történni: Mind Alex Amancio (a játék kreatív rendezője) mind Bruno St.-André (a játék level designere) ígérete szerint ez a rész végre újra lehetőséget nyit az első rész után, hogy új játékosok csatlakozzanak a sorozathoz. Nincs szükség az "előző részek tartalmából" magyarázatokra, hisz mind modern mind történelmi szálon új főhős lesz.
Míg a jelen korban az új főhőssel bevezetésre kerülünk a fennálló konfliktusba és új szemszögből tekinthetünk rá, addig Arno sztoriában, hasonlóan Ezio-hoz, végigkísérhetjük életét és a folyamatot, ahogy a rendhez csatlakozik.

A videókat nézegetve a legizgalmasabb számomra, hogy fogták az eddigi játékelemeket, áttekintették és úgy tűnik igyekeztek visszatérni a lecsupaszított alapokhoz. Nincs láncgyilkolás harc közbe, nincsenek szénaboglyák, nincsenek előre beállított gyilkosságok, van ezzel szemben lopakodás, újragondolt freerunning rendszer és a szabadság, hogy olyan módszerrel ölj, ahogy neked tetszik.

Én úgy látom, hogy a sorozat jó irányba halad, bár részemről talán kicsit az elfogultságnak tudható be ez a reménykedés talán. Mégis elnézve és olvasva az eddigi anyagokat úgy tűnik, tényleg egy "első" Assassin's Creed játékot kapunk, mely technikailag valóban felér egy reboot-tal.

Hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.