Watch Dogs 2

[x]

maradj bejelentkezve

Barthezz blogja

Esküvő, Diák TV, Borsodi, avagy viszontagságaim az ország másik végében (2. rész)

Barthezz | 2008.08.21. 21:17 | kategória: nyaralás | 19 hozzászólás

Folytatnám tegnap megkezdett élménybeszámolómat Északi-középhegységben tett nyaralásunkról!

Hűtőszekrényvadászat a fogadóban!

Mikor az esküvő előtt megérkeztünk Dédestapolcsány legnagyobb fogadójába, még nem gondoltuk, hogy az előkelő árak bizony közel sincsenek köszönőviszonyban a minőséggel. Végülis nem kaptunk rossz szobát, még saját fürdő és WC is dukált hozzá, s a televízió sem hiányzott. Jobban szemügyre véve azonban a helyiséget kellemetlen meglepetéssel találtuk szembe magunkat: nincs a szobában hűtőszekrény! Basszus...! Naná, hogy tele voltunk sajttal, paprikával, lehűteni való ásványvizekkel és energiaitallal. De nemhogy a szobában nem volt hűtő, még csak az emeleten sem akadt egy sem. Mikor pedig kérdőre vontuk a fogadóst, fel tudott ajánlani számunkra egy adag jégakkut. Nah hát köszönjük szépen :-) Mellesleg hűteni való élelmiszereink - nah meg saját magunk kárára is - valami hihetetlen fülledt szobát kaptunk, mikor ugyanis éjjel kint kb. 15 fokra hűlt a hőmérséklet, drága jó hőszigetelő falaink a nyitott ablak ellenére is őrizték a 28-30 fokot. Így hát a lagzi éjjele volt az első és az utolsó is, amit a fogadóban töltöttünk, s áttettük ideiglenes sátorhelyünket egy 3 szobás, immáron mindennel felszerelt apartmanba, így kívánságunk, a hűtőszekrény is végre teljesült! De zsíííír! ^^

Kalandozásaink az Északi-Középhegységben

Miután első nap lezajlott az esküvő, s a nagy lakodalom, a hátralévő 4 napban nyakunkba vettük a vidéket, s bejártuk a térség főbb nevezetességeit. Mielőtt azonban ezt ismertetném, felhívnám mindenki figyelmét arra, hogy autóval közlekedni ebben a térségben bizony rendkívül észveszejtő! :-o Ezt nem csupán a néhol katasztrofális állapotban lévő utak miatt értem, hanem az egyes falvakon való áthaladás végett. Bár a nevezetes Olaszliszka szerencsére azért odébb leledzik innen, azért egy-két falu hűen megérdemelné a testvérközséggé avatást! Oda kell tehát figyelni a sebességre, mert könnyen 1-2 játszadozó cigánygyerek szaladhat ki a kocsi elé! Szerencsére azért ez tényleg csak elvétve jellemző pár kisebb falura, elütni azonban nem csak az etnikumot lehet, hanem a falvakon átmenő utakról előszeretettel elfeledkező idősklub tagjait is! Egyik nénike pl. olyan lazán vágott át előttünk teljes körültekintés nélkül tempójából fikarcnyit sem visszavéve az úton, hogy bizony ha ezt a mutatványt történetesen Budapesten próbálta volna bemutatni, könnyen a piros hetes kelletlen utasa lehetett volna a szélvédőn! Ugyanezt az akrobatabemutatót természetesen nem csak gyalog, kosárral a kézben szereti eljátszani néhány helybéli, hanem még látványosabbra véve a figurát, a kerékpár nevű találmányt is segítségül véve egy légből kapott gondolattól vezérelve hirtelen lefordulni balra a mit sem sejtő átutazó autója előtt! Vannak persze békésebb biciklisek is, akik csupán kinézetükkel késztetik lassításra az autósokat. Alkesz János például táska híján a legpraktikusabb módját választotta a sarki boltban vásárolt 2 sörösüveg hazaszállításának: egy a bal farmerzsebbe, egy a jobb farmerzsebbe! Komolyan mondom, félelmetes látvány volt, s akár a helyi búcsúban is felléphetett volna "hogyan egyensúlyozzunk kerékpárral a zsebekbe rejtett sörösüvegek segítségével" című házi készítésű mutatvánnyal ;-)

Ha viszont sikeresen átvergődik az ember az imént felsorolt akadályokon, páratlan élményekben lehet része!

Kezdeném is az ismertetést a szilvásváradi túránkkal, ahol rövid kisvasútozás után megtekintheti az ember a páratlan szépségű Fátyol-vízesést a Szalajka-völgyben, vagy pedig elindulhat egy rövid hegymászásra, s meglátogathatja a neandervölgyi... ööö ... azaz istállóskői ősember barlangját! Nos, ez utóbbival kapcsolatban van egy újabb érdekes sztorim, ugyanis 3 tagú családunkkal nekivágtunk a hegyre felvezető útnak, amin egyszercsak egy igen meredek szakasz, s embert próbáló sziklamászás következett. Alaposan megizzadtunk, mire a meredek ösvényen feljutottunk, amikor is észrevettük... a túrautat... :-) Szal úgy látszik sikeresen elkerülte a figyelmünket a rendes út elkanyarodása, nah de mindegy, visszafelé legalább már azon jöttünk ;-) Persze ha belegondolok, hogy szegény Samuék az őskorban nap mint nap tették meg ezt a szakaszt oda-vissza kiépített túraút nélkül, akkor bizony konstatálnom kell, hogy a mai ember igencsak elpunnyadttá vált hozzájuk képest ;-)

Nyaralásunk 3. napján az Aggteleki-karsztot, azon belül is a jósvafői Baradla-barlangot vettük irányba. Ekkor haladtunk át a legérdekesebb falvakon egyébként, amiről a 3-mal ezelőtti bekezdés is szólt. A cseppkőbarlang viszont káprázatos látványt nyújtott, s ezúton szeretném felhívni minden Olvasóm figyelmét, aki tervezi vmikor a barlang meglátogatását, hogy ne az aggteleki barlangot, hanem ezt a jósvafőit válassza. Az aggtelekit ugyanis a 2. világháborúban óvóhelynek használták, illetve a korábbi évszázad során is rengeteg látogatót fogadott, s szurokfáklyáiknak köszönhetően az egész barlangot befeketítették. A Baradla-barlang azonban megőrizte szépségét, itt még kézzel is tilos a cseppkövekhez érni. Itt található egyébként Magyarország legnagyobb cseppköve, a híres Csillagvizsgáló, valamint a páratlan akusztikus és vizuális élményt nyújtó Óriások terme is! (Fényképekkel is szívesen alátámasztanám az irományt, de sajnos egyelőre csak egy képet lehet belinkelni az egyes blogbejegyzésekhez.)
A barlangból kiérve amúgy újabb érdekes momentum történt velünk. Épp neki akartunk állni keresni a parkolót és a kocsinkat, mikor egyszer csak bemondták a hangosbemondón, hogy akik az imént vettek részt a középtúrán, fáradjanak az autóbuszhoz, ami visszavisz minket a kiindulási helyünkre. Vagy úgy! Szóval egy tök hasonlóan kinéző másik épületegyüttes előtt értünk ki a barlangból, s nem az eredeti helyen! Hát ezt sem ártott megtudni ;-) Még jó, hogy nem indultunk el az autónk keresésére...

A keddi nap programja egyrészt a csodálatos lillafüredi vízesés megtekintése volt, ahol József Attila megírta Óda című versét (az író szobra a vízesés mellett megtalálható), majd pedig megcéloztuk a miskolctapolcai Barlangfürdőt! Hát az a hely vmi eszméletlen hangulatos, igazi barlang falai között húzódnak a belső medencék! A Csillagtermet pedig senki se hagyja ki, egy teljesen elsötétített fényterápiás teremről van szó, ahol hátborzongató démoni és szellemi hangok hallhatóak, amit a terem különleges akusztikája még jobban felerősít. Komolyan mondom, már csak egyedül Jigsaw idegbeteg röhögése hiányzott volna a teljes para-feelinghez ;-)
A Barlangfürdő mellett található a nyári bobpálya is, s ha már egyszer ott jártunk, azt is kipróbáltam. Tudni kell, hogy életemben nem ültem még addig bobban, így hát indulás előtt némi instrukciót kértem, mire a kezelő srác csak ennyit válaszolt: "A kart előrehúzva gyorsít, hátrahúzva fékez." Aham. Hát ennél azért sztem némileg több útmutatást vártam volna, de sebaj, gondoltam, miért én lennék az első, aki kirepül a pályáról? ;-) Hát mitagadás, az első kanyarnál - ahol naívan azért csak azért se fékeztem - volt egy ilyen elszállós - fának ütközős - kipurcanós érzésem, de szerencsére sínhez volt rögzítve a bob, így - remélhetőleg - a kanyarban való elszállás fizikai képtelenség. Hangsúlyozom: remélhetőleg!

"Ez nem a Vadnyugat, ez itt a Kelet"
Visszafelé a Barlangfürdőből Miskolcon át mentünk, ahol újabb szerencsés kimenetelű tortúra vette kezdetét! Bár Miskolc elvileg Magyarország 3. legnagyobb városa, ha hiszitek, ha nem, a városon belül egyetlen egy darab útjelző tábla nincs! Beszarás, de ez van! Se a környező településeket mutató táblák, sem a főbb utcák irányát mutató kiírások, de még csak a főútvonalak számát sem jelzi semmi! Azt hittük, már hülyét kapunk, hát ilyen nincs - mondtuk -, s kínunkban már inkább nevettünk. Még a legkisebb falvak is tele vannak tűzdelve irányjelző táblákkal, Dédestapolcsányban pl. minden kereszteződésben van egy, erre pont Miskolcon, a megyeszékhelyen tábla nuku. A jelszó tehát: "Térj be Miskolcra és tévedj el!" Végül egy helybéli igazított minket útba Kazincbarcika irányába, a segítsége nélkül lehet, hogy még egy fél órát köröztünk volna... :-)
Amúgy Barcika is megér egy misét, ugyanis éttermet találni a városban szinte képtelenség, ami meg mégis akadt, az is be volt zárva (kedd este volt!). Így végül éhesen kellett hazavezetnünk szállásunkra, s Dédestapolcsányban vacsoráztunk meg. Bár tény, hogy ez már nem ért minket különösebb meglepetésként, sikerült találkoznom ugyanis 1 óra erejéig a helybéli Martin 19 fórumozótársammal, amíg szüleim a barcikai Tescoban vásároltak, s ő már felhívta a figyelmemet rá, hogy ebben a városban bizony nincs semmi ;-) Hiába, "ez nem a Vadnyugat, ez itt a Kelet..."

--- folyt. köv. ---

Utolsó módosítás: 2009.07.22. 21:50

Hozzászólások

1 | Csut 2008.08.21. 21:49
Most sem okoztál csalódást! Élvezet volt olvasni. :) Nagyon jól vissza tudod adni, szinte olyan mintha én is ott lennék.
Látom, a nyaralásod minden egyes napja valami meglepetéssel szolgált. :D
2 | Barthezz 2008.08.21. 22:20
Köszi ^^ Örülök, hogy ez a rész is tetszett, féltem kicsit, hogy a nagyobb tárgyilagoságga miatt kevésbé lesz szórakoztató, hisz nyilván a nyaralás során bejárt helyeknek a bemutatását nehezebb érdekesen leírni, mint egy esküvőt.

Amúgy igen, minden napra volt vmi apróbb kis kalandunk :-D
3 | Szekuj 2008.08.21. 23:06
Mindig elmosolyodom amikor a magyarországi dombokat hegységeknek hívják. =] Dehát ez a nevük igaz-e? Ezt így kell írni. :D
4 | Barthezz 2008.08.21. 23:12
Anno földrajzórán vmi olyasmit tanultunk, hogy 500 méter magasság alatt dombról, illetve dombságról beszélünk, míg 500 méter felett hegy és hegység az elnevezés.
Meg hát akárhogy is nézzük, itt vannak Magyarország legmagasabb pontjai, s a Zalai dombságokhoz képest tényleg van egy kis különbség ;-)
5 | daemoonhunter 2008.08.21. 23:47
Elolvastam, tetszett nagyon:) Ennek egyik oka, hogy az említett helyeken(Szalajka-völgy, Aggtelek) már elég rég voltam. Anno a Fátyol vízesés felé is elég meredek út vitt, néhol farönkökön kellett végigmenni. Barlangok közül mindkettőben voltam, bár ami igazán szép, és érdemes meglátogatni a Dobsinai jégbarlang, mert az valami csodálatos;) Mindez sajnos szlovák szomszédainknál.
Barcika itt van a közelben, a disco(Akropolis) miatt járok oda, nameg úszni:)
6 | Barthezz 2008.08.22. 09:37
A Fátyol vízeséshez most nagyon jól meg van csinálva az út, tulajdonképpen sík terepen mentünk szinte végig, miután leszálltunk a kisvasútról.
A jégbarlang megtekintésében mi is gondolkodtunk, csak sajnos már nem fért bele az időnkbe egy szlovákiai kiruccanás (ráadásul ez a barlang is hazánkat illetné...). Ez amúgy tényleg olyan barlang, hogy tiszta jég és hó belül minden?

Melyik településen laksz amúgy?
7 | daemoonhunter 2008.08.22. 11:24
Igen, a lent elég hideg van, és tiszta jég minden, nagyon látványos. Amúgy Edelény:)
8 | Barthezz 2008.08.22. 11:40
Ha legközelebb errefelé járnék (bár sajnos ez nem a közeljövőben lesz), mindenképpen pótolom majd, hangulatos egy hely lehet! Bár gondolom, alaposan fel kell oda öltözni ;-)
9 | daemoonhunter 2008.08.22. 12:14
Hát nem árt:) Bár az aggtelekihez sem árt egy melegítő, a jégbarlang pedig sokkal hidegebb, amikor voltunk asszem 0°C alatt volt kicsivel a levegő. Szóval nagyon látványos, google-n van jópár kép, nagyon csalogatóak:)
10 | Barthezz 2008.08.22. 12:33
Igen, gondoltam, hogyha jégbarlang, akkor a téli cucc a nyerő :-) Végülis ez volt a másik ok, amiért most kihagytuk, nyáron ilyen felszereléssel ugyanis nem készültünk ;-)
Aggtelekiben rövid gatya + pulcsi + tavaszi kabát kombóban voltam, így csak a lábam szára fázott egy picit, de végülis 12-15 foknál nem volt hidegebb.
11 | daemoonhunter 2008.08.22. 12:39
Igen, mindenképp télies:)
Amúgy az Aggteleki barlang sem rossz, csak nem rövid, közép, hanem hosszútúra, ami abból áll hogy több kilométeren keresztül sziklákon kell felmászni, réseken kell átbújni, vagy hasalva haladni, néhol vízben. Persze mindez veszélyes, és készülni sem árt előtte, de nagyon megéri:) (the descent című filmben látható hasonló (tor)túra)
12 | Barthezz 2008.08.22. 12:43
Hát mi középtúrán voltunk, a hosszútúráról mondták is, hogy 5 órás, s oda felszerelés, meg saját lámpák is kellenének ;-) Vagyis a Baradla-barlangra értem ezt, nem tudom, aggteleki alatt Te is most erre gondoltál-e, vagy az original aggtelekire ;-)

Közben nézegettem neten képet a jégbarlangról és bizony, el kell egyszer mennem oda. Lenyűgöző látvány lehet, már a képek alapján is tiszta Tomb Raider feeling ^^
13 | daemoonhunter 2008.08.22. 16:24
Baradla-barlangra értem természetesen, bár elég nagy barlangrenszer:) Igen, oda bizony kell a felszerelés, és némi erőnlét is.
A jégbarlang pedig igazán szép:)
14 | Barthezz 2008.08.22. 21:40
Mennyi amúgy oda a belépő? Kb. mint a Baradla-barlang esetén, vagy a szlovákok jobban megszedik magukat?
15 | somesz83 2008.08.23. 12:39
Hát igen, az aggteleki barlang üt. Volt szerencsém kétszer is játszani benne, az viszont tortúra... A hangszerek kb. fél óra után meghalnak...

Egy nagy hibája van a keleti, észak - keleti régiónak, az pedig az elcigányosodott igénytelen falvak. Röhej, amikor egy külföldi küldöttség érkezik Miskolcra, aztán elviszik őket Aggtelekre.. keresztül azokon az egyébként szép fekvésű falvakon és mindenhol az időzített cigánybombák lapulnak az út tövében.

Miskolci táblázás??? Szerintem Pestet nem lehet überelni ez esetben. Nem tudom Miskolc mely részén léphettetek be, de azért korántsem olyan húzós átverekedni magad rajta. Persze ezt lehet, csak az ős - miskolci mondja belőlem.

Sajnálom, hogy végül nem tudtunk összefutni, dehát így jött ki a lépés.
16 | Barthezz 2008.08.23. 13:07
A cigányfalvas dolog valóban elszomorító, épp ezt fejtettem ki a 2. bekezdésben én is. Csodaszép tájak, remek turisztikai célpontok, de a hozzávezető úton a békés falvak mellett 1-2 ilyen putrin is át kell verekedni magát az embernek, s valóban, ha itt nem figyelsz, máris az autód elé téved (vagy kilöknek) egy gyereket...

Miskolcon mi a Belvároson haladtunk át (Plaza mellett pl.) Miskolctapolcától Barcika irányába, s tényleg egy db táblát nem láttunk sehol, csak miután a városból vhogy kiértünk. Budapest ezzel szemben sztem tökéletesen fel van táblázva, de akármely más dunántúli város is.
17 | Barthezz 2008.08.23. 13:10
Az elmaradt tali miatt meg ne bánkódj, érthető, ha fellépésed volt, akkor ott kellett lenned ;-) Majd vmikor, vhogyan bepótoljuk! ^^
18 | daemoonhunter 2008.08.23. 15:30
Sajnos régebben voltunk arra, de ahogy olvasom azóta sem sokkal drágább(150 SK) most a felnőtt. A cigánytelepülésekhez annyit, hogy minden faluban van putri, városokban több is, bár minél kisebb a putri, annál "normálisabbak" a putrilakók...legutóbb vittek egy konténert, hogy abba gyűjtsék a szemetet, erre szétvágták és elvitték a MÉH-be:-/
19 | Barthezz 2008.08.23. 18:10
Szánalom, de kb. így becsülik meg a segítséget :-S Amúgy Zala sem sokkal jobb, mármint a megyeszékhely helyzete, de itt a falvak legalább békésebbek.

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.