Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Barthezz blogja

Szeretünk téged, MÁV!

Barthezz | 2009.06.15. 20:00 | kategória: egyveleg | 10 hozzászólás

Az alábbi bejegyzésem apropóját egy még 2006 novemberében bescannelt MÁV panaszlevél adta, melyre nemrég akadtam rá véletlenül a számítógépem archívumában való kutakodás közben. Az ominózus panaszlevél pediglen felidézett egy régi „szép” emléket, s hát gondoltam, miért ne írhatnám meg? ;-)

MÁV. Ha e 3 betűt egymás után meghalljuk, akkor talán Gaskó neve, a sűrűn elkövetett dolgozói sztrájkok, az óriási késések, vagy az olykor katasztrofális utazási körülmények ugranak be mindannyiunknak elsőre. Nem volt ez másként pár évvel ezelőtt sem, s már akkortájt is – nevezzük sztrájk előtti időszaknak – bőven volt mit mesélnie egymásnak az embereknek. Ha a Magyar Állami Vasút került szóba, mindenkinek volt egy személyes kis története. Én sem úsztam meg tehát, hogy ne legyen egy saját elmesélnivaló „élményem”. :-) Ezt a történetet osztanám most meg veletek!

Mielőtt belekezdenék, azért leszögezném, hogy mindig is buszpárti voltam, így hát hiába tettem tanulmányaim miatt meg hetente oda-vissza a Zalaegerszeg – Budapest távot, csak elvétve, nagyon kivételes esetekben vonatoztam. Ezen kivételes események egyike volt 2006. november 4-e is, amikor előző nap éjjel egyik haverommal az egykori Bank Dance Hall nevű szórakozóhely (azóta már Retro Café, vagy mi a tököm a neve) Electronic Friday nevű partysorozatának egyik állomásán mulattunk, s mivel a hétvégén minél előbb Zalaegerszegen szerettünk volna lenni, így a buli után lefekvés és alvás nélkül elindultunk a Délibe a reggel 9 órás zalaegerszegi gyorsra. Előtte nap este természetesen csekkoltuk Elvirán a vonatot, miszerint a szokott időben, 9-kor fog indulni. (spoiler: Hát kurvára nem akkor indult! :D )

Mivel a BKV metrófelújításának köszönhetően aznap nem közlekedett a 2-es metró ( a baj ugye mindig csőstül jön :-) ), így pótlóbuszokkal tehettük meg a Keleti – Déli távolságot, aminek köszönhetően kissé megcsúsztunk, de még így is odaértünk a Délibe 8:50-re. Azonnal mentünk is megvenni a jegyünket, s mikor elhagytuk a pénztárat, még éppen elcsíphettük a pillanatot, amint a 9 órás zalaegerszegi gyors 8:52-kor szépen komótosan kigördül a pályaudvarról. Nosza hát, reflexszerűen a vonat után szaladtunk, de már nyilván késő volt, esélyünk sem lett volna felszállni rá.
„Hát ez fasza” - dühöngtünk egy sort, majd visszamentünk az Információhoz finoman megérdeklődni, hogy ez mégis mi volt? :-) A pult előtt azonban hatalmas sor fogadott minket, s mint később kiderült, a sorban álló emberek hozzánk hasonlóan szinte kivétel nélkül mind a zalaegerszegi vonattal szerettek volna elmenni... ;-) Nos, az Információnál a legnagyobb természetességgel közölték velünk, hogy igen, valóban 10 perccel korábban ment el a vonat, az ok pedig valamiféle vágányfelújítás volt... Kérdeztük, hogy Elvirán ez miért nem került kiírásra, mire a válasz nemes egyszerűséggel az volt, hogy a változás mindössze 2 napot érintett, így nem látták értelmét átírni azért, hogy utána 2 nappal vissza kelljen írniuk. ;-) Nos, ezért lávolunk (pfejj de kiráz a hideg ettől a szótól!) téged MÁV (L), mindent az utasokért! ^^
Természetesen nem értük be ennyi magyarázattal, ám ezzel csak azt értük el, hogy még azt is megkaptuk a nyakunkba, hogy tulajdonképpen mi vagyunk a hibásak, mert nem az utolsó 10 percben kellett volna a vonatra menni, mert hát milyen tré dolog már utolsó pillanatban kiérni, nem? Nah meg ha előző este vettük volna a fáradtságot és kibattyogtunk volna a Délibe, akkor láthattuk volna a kiírást a változtatásról! Logikus érvelés a részükről, nem? Nah szal ácsi. Miről is van itt tehát szó? 1. Elvárja a MÁV, hogy az utasok csak úgy 1 nappal utazás előtt kimenjenek a pályaudvarokra, ellenőrizni, hogy vajh’ nem változott-e a másnapra tervezett vonatuk indulási időpontja, mert hát az Elvira végülis nem ezért van. Korrekt. 2. Nah most lehet be fogtok szarni, de elmondanám, mi volt ez az említett tájékoztató kiírás. (Tényleg kapaszkodni tessék! :-D ) Egy A4-es, – igen, betűvel is kiírva: Á négyes – papírra 12-es, – azaz tizenkettes – Times New Roman betűtípussal volt kinyomtatva egy szöveg, miszerint „Tájékoztatjuk kedves utasainkat, hogy a 9 órás zalaegerszegi gyors november 4-én és 5-én vágányfelújítási munkálatok miatt 10 perccel korábban, azaz 8:50-kor indul”. Mindez pedig a Déli pályaudvar egy eldugott sarkában, az egyik üvegablakra volt felragasztva. Nos, összegezzünk hát: A MÁV-nál tehát magától értetődő, hogy a kedves és szorgos utas nem csak kifárad előző nap a pályaudvarra ellenőrizni az esetleges változtatásokat, hanem négyzetméterenként át is vizsgálja a teljes pályaudvar területét, A4-es lapok után kutatva, hátha van őt is érintő hír! Zseniális! ^^

Kálváriánk természetesen ezzel még nem ért véget, ugyanis kedves információ pultos nénikénk közölte, hogy mivel történt előzetes tájékoztatás (ami alatt ugyebár a fentebbi bekezdésben taglalt A4-es lap értendő :-D ) , így nem kötelesek visszafizetni számunkra a jegy árát, meg amúgy is, semmilyen kártérítéssel nem tartoznak felénk nézve, szóval lóf*sz a seggünkbe és hallgassunk, üljünk le és várjuk meg a következő vonatot, ami 13 órakor, azaz kerek 4 óra múlva indul, ez volt a tanács. :-) (Az véletlenül sem érdekel senkit sem, hogy egyik emberünknek például fontos tárgyalása lett volna délelőtt Veszprémben, ahova szintén ezekkel a vonatokkal lehetett eljutni.) Ráadásul az említett 13 órakor induló vonat IC volt, ami lefordítva azt jelentette, hogy a már meglévő jegyünk mellé helyjegyet is kell vásárolnunk fejenként 500 Ft-ért, ha 4 óra várakozás után haza szeretnénk menni vele. Magyarán miután jól megszopattak minket a kedves MÁV-osok, még mi fizessünk a végén, hogy 4 órával később hazamehessünk! Nos, ez a MÁV mosolygós utasbarát politikája. ;-)

Minden bátorságunkat összeszedve naivan úgy döntöttünk azután, hogy majd mi bekeményítünk és panaszt teszünk! Ezt viszont az információs irodánál természetesen nem lehetett megtenni, így át kellett fáradnunk a legutolsó vágányok mellett egy kis bódéhoz, hogy ott kopogtathatunk ilyen ügyben. Nos, az ajtót - ki nem találnátok! :-D - zárva találtuk, s híre-hamva nem volt egy teremtett léleknek sem. Visszamentünk tehát az információs pulthoz, közölni, hogy panaszt tenni így nehéz lesz, ha nincs ott senki, mire a kedves kis néni széttárta a kezeit, hogy nem tud mit tenni, csakis ott tehetünk panaszt. Nagyszerű! :-D

Nos, végül kerek fél óra várakozás után megjelent egy komótosan sétáló öregedő bácsi, aki addig valószínűleg a saját maga által kissé kibővített kávé- és cigiszünetét tartotta. ;-) Csúnyán nézett ránk, hogy mit toporgunk ott ennyire, végülis igaza van, mit képzelünk magunkról, hogy munkát merünk neki adni? :-D Nos, kinyitotta az ajtót, betódultunk, s előadtuk a panaszunkat, illetve hogy mindannyian az Elviráról tájékozódtunk és ott ennek a menetrendváltozásnak semmi nyoma nem volt. Szó szerint idézném a kedves MÁV-os bácsi ezután hozzánk idézett válaszát: „Hjah, hát az Elvira az egy lófasz. Az csak azért van, hogy a MÁV villoghasson az embereknek, hogy értenek a honlap szerkesztéshez is.” Hát, legalább őszinte volt. ;-) A kezdeti mogorvasága után aztán eléggé barátságossá váltott át az öreg, s végül már ő is velünk együtt szidta a MÁV-ot, hogy ennyi év munkaviszony után sem fizetik meg rendesen, meg hogy ők is bármilyen fejlesztési javaslattal, panasszal állnak elő, nagy ívben szarik a vezetőség a fejükre...
Végül előkerült az a bizonyos panaszkönyv, s egyik szintén hoppon maradt útitársnőnk kitöltötte, mi pedig aláírtuk. Az öreg lepecsételte, s mondta, hogy továbbítja a vezetőség felé. Ezt a példányt scannelte be a panaszt megíró asszony, s küldte el utána az e-mail címünkre, innen ered tehát az ezen bejegyzést megihlető panaszlevél. :-) Válasz természetesen azóta sem érkezett rá a MÁV részéről, de majdnem 3 év elteltével már le is tettem róla. :-D

Történetünk azonban nem ér itt véget, ugyanis 3 óra várakozás még mindig hátra volt ezután a 13 órás IC-ig, s a Déli várótermében így további maradandó emlékekkel gazdagodhattunk. ;-) Kezdjük hát először is azzal, hogy nemzetközi pályaudvar létére a „váróterem” olyan siralmas állapotban található, hogy inkább hihetné az ember egy albániai utolsó kis település vasútállomásának a helyet, mintsem Magyarország egyik legnagyobb pályaudvarának. De komolyan. Felépítették a szovjet rezsim népköztársasága idején úgy 1970-ben és azóta hozzá nem nyúltak az égvilágon semmihez. Mérhetetlen mocsok és piszok uralkodik mindenhol, a galambok beférkőztek a helyiségbe, így tele van madárürülékkel minden, takarítót pedig a hely már évek óta nem látott. Aztán ott vannak a szintén szovjet időkből ránk maradt 70-es évekbeli rikító piros várótermi libikóka-székek. Tudniillik itt az egymással háttal álló ülőalkalmatosságok egymásba vannak építve, így ha valaki éppen leül mögénk, akkor ne lepődjünk meg, ha azonnal elindulunk felfelé irányban, ha pedig a mögöttünk lévő emberke egy hirtelen ötlettől vezérelve úgy dönt, hogy felkel, akkor ha nem figyelünk, könnyen kizuhanhatunk előrefelé a székből, orral felszántva padlót. :-D Kreatív kis ügyességi játékot lehet tehát űzni a vonatra várva! Unalmunkban akár szopathatjuk is a mögöttünk ülőt a széken való hintázással, avagy gyors felállásokkal és leülésekkel. Mondhatnánk, figyelmes e téren a MÁV, hiszen legalább gyorsabban telik az idő, ha már aludni így képtelenség. ;-) Persze emellett ezen székek nagyrésze is teng a kosztól, s az embernek gusztusa se nagyon van rájuk leülni, de hát 3 óra várakozás még erre is rávesz bárkit. Mindez ugyebár a 21. században, egy komoly nemzetközi forgalmat is lebonyolító, egyik legnagyobb vasúti pályaudvarunkon… ;-)
Amúgy egyik szintén várakozásra kárhoztatott utastársunkkal elég sokat társalogtunk közben, s ő említette, hogy éppen az egyik MÁV főfejes irodájával lakik szemben, s kb. félévente cserélteti az irodabútort, meg évente a szolgálati autót. Erre tehát telik pénz, de a katasztrofális állapotban lévő pályaudvaraink felújítására még mindig nem. ;-)

Végül nagy nehezen letelt a 4 óra várakozás, közben megváltottuk 500 Ft-ért az IC pótjegyünket hálából a MÁV-nak ezekért a csodálatos, kárpótolhatatlan élményekért (L), s hulla fáradtan, alvás nélkül estére haza is érkeztünk Zalaegerszegre... Szeretünk Téged MÁV! ^^

Utolsó módosítás: 2009.06.15. 20:40

Hozzászólások

1 | ShuleyvA 2009.06.15. 21:39
Pfff hehehe ez de szar lehetett :D Én életemben egyszer utaztam vonattal, többnyire inkább csak busszal. De ez nagyon kész lehetett...
Bozotszály
2 | Bozotszály 2009.06.15. 23:36
Ilyenkor mondaná kollega, hogy vonatot, buszt lekésni nem lehet, csak túl korán menni hozzá. XD

Viccet félretéve, ennél talán még súlyosabb történeteket is tudnék mesélni(inkább nem írom le a munkáltatót, lehet így is kitaláljátok). De az tény, hogy olyanok irányítják a vasutat akiknek fingjuk sincs hogy mi az a vonat, meg soha a büdös életbe nem utaztak a vasúttal. Jelenlegi menetrendet is olyanok állították össze akiknek semmi közük a MÁV-hoz, még véletlenül sem MÁV alkalmazottak, igaz késések akkor is voltak de ez a mostani állapot még katasztrofálisabb.

Déliről meg annyit, hogy most már tök mindegy hogy néz ki záros határidőn belül, bezárják(pontos okát nem tudom már, de asszem az alagúttal kapcsolatos amin áthaladnak a déli előtt a vonatok), és Kelenföld veszi át a helyét amit jelenleg igen aktívan alakítanak.
Kemloth
3 | Kemloth 2009.06.15. 23:47
Ájjájj... szar ügy.
Nekünk csak olyan volt, hogy Fogarasba akart jegyet venni, akivel mentünk és össze-vissza küldözgették a pályaudvarok meg valami székház közt... tényleg kiváló ez a MÁV.
Barthezz
4 | Barthezz 2009.06.16. 09:31
Bozotszály: WTF? Ezt még nem is hallottam. Amúgy remélem kivárják a 4-es metró elkészültét a pályaudvar áthelyezésével, ugyanis metró közlekedés nélkül Kelenföld eléggé kint a francban már. Igaz, ott megy a piros hetes, de azért nem annyi idő alatt ér oda a Keletihez, mint mondjuk Délitől a metró.

Shuley, Kemloth: Annyira nem volt szar élmény ám, legalábbis így utólag visszagondolva már csak nevetünk rajta. :-) Mondjuk alvás nélkül kellemes volt az a plusz 4 óra, pláne úgy, hogy ha ezt előre tudjuk, akkor indulás előtt az albérletben aludtunk volna, s ráértünk volna majdnem délben felkelni... Nah de mindegy, legalább így megírhattam ezt a bejegyzést. ;-)
Bozotszály
5 | Bozotszály 2009.06.16. 13:21
Nem tudom mikor fog megtörténni, de hallottam olyat, hogy ha tehették volna már májusban megtörtént volna dolog. Ennek nem tudom mennyi a valóság alapja; sajnos a MÁV-nál nagyon sok pletyka terjeng aminek lehet hogy nem sok a valóság alapja, de hogy a Déli meg fog szűnni értesüléseim szerint az biztos(aztán a fene se tudja hogy ebből mi igaz :-P).
Barthezz
6 | Barthezz 2009.06.16. 13:38
Azért ez elég merész és közfelháborodást keltő húzás lenne, nah nem mintha eddig nem lett volna 1-2 hasonló húzása a MÁV-nak, pl. vonalbezárások, járatritkítások, de Déliben annyian megfordulnak, hogy ezt sztem nem mernék meglépni. Kelenföld eddig is állomás volt, akinek az volt közelebb, az ott szállt fel- és le, viszont ez csak a környéken lakóknak (11. és 22. ker.) jó megoldás és mindenki más szívná vele, főleg aki Moszkva tér felé orientálódik. Szóval nem tudom, mi igaz ebből, pláne olyat azért nem sűrűn hallani, hogy egy alagút miatt zárnának le egy vonalat. Annak felújítása nem hinném, hogy többe kerülne, mint Kelenföldön kialakítani egy Déli nagyságú új pályaudvart. Igaz, ez utóbbi esetben legalább egy modern épületet kapnánk. ;-)
Bozotszály
7 | Bozotszály 2009.06.16. 14:18
Hát olyasmivel indokolták a dolgot, hogy életveszélyes az alagutat üzemeltetni és megcsinálni meg lehetetlen vagy mi. De mondom az tény hogy Kelenföldet totál széttúrták, és hatalmas átalakításokon esik keresztül, nem tudom jártál-e arra valamikor az elmúlt 2 hónapban, egész korrekt képet kezd mutatni a dolog. De az utasforgalom miatt "átorientálódásában" igazad van, emiatt szerintem is sántít a dolog, de eddigi pályafutásom tapasztalataiból azt szűrtem le hogy Kelenföldi forgalom, van akkora mint a Déli forgalma(sokan átszállnak Ezstergom- Győr-i vonalra, vagy éppen Keleti fele mármint aki a balatoni vonalról érkezik, ergo csomóponti mivolta miatt jobban megérné a MÁV-nak), de lehet most sikerült túloznom.
Barthezz
8 | Barthezz 2009.06.16. 16:05
Hát a MÁV-nak biztosan jobban megérné egyetlen pályaudvar, de az utasok többsége számára azért a Déli mégiscsak jóval frekventáltabb helyen van. A pályaudvar Kelenföldre való áthelyezése sztem csak abban az esetben működne, ha a 2-es metrót meghosszabbítanák Kelenföldig (nyilván ilyen nem lesz :-D , de persze alternatívaként a régi vasúti síneken pl. lehetne egy közvetlen villamos- vagy buszjárat a 2 helyszín között, esetleg a Moszkva térig is meghosszabbítva a már meglévő villamosvonalon) és ha a 4-es metró is elkészülne Kelenföldtől másik irányban.

Amúgy Kelenföld eleve fel van túrva a 4-es metróépítés miatt, szal lehet, csak emiatt láttad a nagy felhajtást.

Ha pedig az alagút életveszélyes, akkor elég durva, hogy így mehet a forgalom (tán megvárnak egy súlyos balesetet?), minél előbb fel kéne újítani, s a felújítás idejére ideiglenesen 2-3 hónapig átrakhatnák a pályaudvart Kelenföldre.
Bozotszály
9 | Bozotszály 2009.06.16. 16:57
Hmmmm, majd még informálódom a dologban, de tényleg alakítják a Kelenföldet mivel új, új peronok, új vágányok vannak és a régieket szedik fel, azon kívül mit akarnak még nem tudom pontosan, de mint utaltam rá a vasútnál dolgozom(igaz nem rég óta) és az utazó csoportba tartozom, szóval nem csak láttam de tapasztaltam is a nagy felhajtást:-)
Barthezz
10 | Barthezz 2009.06.16. 21:41
Nah hát akkor kérdezz utána és informálj minket. ;-) Amúgy lehet, hogy csak sima felújítás, a metróépítést ugyanis egybe szokták kötni egy teljes rekonstrukcióval is, mint ahogy pl. a Kálvin téri villamosmegálló is elég frankón néz most ki, vagy teszem azt a Szabadság híd és a 2-es villamos vonalának felújítását sem véletlenül időzítették mostanra.

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.