Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Bazzzs blogja

Project Torque ismertető

Bazzzs | 2009.01.04. 05:23 | kategória: MMORG | 4 hozzászólás

Elég régóta követem már figyelemmel a fórumot – igaz hozzászólni nem szoktam – és az ismertetőket, de egyik kedvenc játékomról ez idáig nem sok említés esett. Ezen egyszerű oknál fogva úgy döntöttem megtöröm „hallgatásom”, és elkészítem életem első játékismertetőjét.

A választott alany pedig nem más, mint a Project Torque nevezetű autós játék. Mindenekelőtt tisztázzuk a főbb paramétereket! Stílusát tekintve ez egy MMORG (Massively Multiplayer Online Racing Game), azaz csak multiban játszható autóversenyzés. Mielőtt mindenki meghátrálna a havidíj miatti félelemtől, rögtön le is szögezném, hogy ez a játék INGYENESEN letölthető és játszható. Bár van egy enyhe csavar ebben a kijelentésben, de ezt később tisztázni fogom. Adós vagyok még a játék gyártójával, mely nem más, mint az autós játékairól méltán híres hazai Invictus fejlesztőcsapat.

Telepítés előtt először is le kell cibálnunk egy körülbelül 970 megás csomagot a netről. Még most leszögezném, hogy az installálás elég hosszú procedúra lesz, hiszen ennek felrakása után jön még csak az aktuális verzióra frissítés. Erre meg fél délutánunk minimum rá fog menni. Ezután már csak regisztrálnunk kell magunkat a kiadó honlapján. Ez fogja képezni a játékhoz szükséges nevünket és jelszavunkat is. A játék egyébként indításkor mindig le fogja ellenőrizni, hogy van-e újabb frissítés, és szükség esetén le is szedi azt.

Első belépéskor rögtön egy tutorial fogad minket, melynek elvégzése után kiválaszthatjuk kezdő kocsinkat. Természetesen ez egy kellően alap kis jármű lesz, melyet folyamatosan tudunk majd a játék folyamán különböző kiegészítő elemekkel ellátni és csúcsra tuningolni. Innentől már kezünkben a döntés, hogy napi „betevőnket” milyen módon is próbáljuk megszerezni. A Play gombra kattintva 8 játékmód közül választhatunk. Legnépszerűbbek a klasszikus körversenyek, melyeket szimulációs és árkád módban is futhatunk. Utóbbi jellemzője, hogy nem tudjuk ellenfeleinket kilökni, mert egyszerűen keresztül megyünk rajtuk. Természetesen ez leginkább a kezdőknek való játéktér. Az elmaradhatatlan Capture the flag mellett megtalálható Drift és Drag módozatokat szerintem a mostanság megjelent Need for Speed részek tükrében senkinek sem kell bemutatnom. Az Explorer módra kattintva szabadon barangolhatunk a kiválasztott térképen, ahol is különböző színű „érméket”, illetve speciális „powerup”-okat kell begyűjteni. A Thunder Alley játékmód a NASCAR versenyzés megfelelője. Egy ovális pályán körözve mindenki egyforma autókkal indul. Részét képezi a box taktika, üzemanyag fogyasztás és a szélárnyék használhatósága is. Meg kell még említeni a Challenge játékrészt, ahol már igazi tétre megy a játék, és a nyertesek pozíciójuk alapján kapják vissza beadott pénzüket. Ha meguntuk a mások elleni versenyzést, akkor végigvihetjük a karrier küldetéseket - ezek igencsak nehézre sikeredtek -, illetve megoldhatunk bizonyos feladatokat, kihívásokat (pl. ugrass 180 métert, érj el 220 km/h-t adott pályán, menj át az összes kapun időre stb.).

A grafika tetszetős. Természetesen egy Crysis, vagy akár egy újabb Need for Speed rész mellett akár csúnyácskának is nevezhetnénk, de ingyenes játékok között szerintem az élmezőnyben van. Van szép élsimítás, motion blur effekt, zajosítás, és minden, amit egy autóversenyzős játéktól elvárhatunk. A pályák szépen és igényesen kivitelezettek. A textúrák élesek, és még a házak tetején található reklámtáblák szövege is olvasható. Ezen kívül teljes mértékben változatosak. Van itt kérem Tokyo utcáin zajló nagyvárosi verseny, angliai vidéki futam, építési terület, autópálya, szerpentin, murva stb. Bátran kijelenthetem, hogy mindenki meg fogja találni a szívéhez legközelebb álló pályát. A főbb helyszíneken belül választhatunk több féle útvonal közül. Ezen kívül változtatható a napszak, és az évszak is.
Az autók szintén részletesre sikerültek. Két fő típusra oszthatjuk őket. Vannak licence alapján készített gyári autók (Mazda RX-7 és RX-8, Lancer Evo IX, Hummer, Corvette C6, Subaru WRC, stb.), és vannak az úgynevezett fantázia autók. Viszont ezek is simán felismerhetők (pl. Panama egy az egyben Porsche, míg a Stallion pedig Mustang GT, és így tovább). Mindegyik autó egyénire szabható. Mint a már említett Need for Speed-ekben, itt is vásárolhatunk kiegészítőket (spoiler, felni, új motorháztető stb.), illetve tuningolhatjuk is a kocsinkat. Kicsit csalódásra adhat okot, hogy túl szűk a választék. Nagyjából 4-5 festés közül választhatunk, és a matricák terén sem sokkal fényesebb a helyzet. Remélhetőleg ez az állapot változni fog a jövőben.

Az autók különböző szintek alapján vannak besorolva (class 1-7). Ez azért jó, mert versenyezni ugyebár egy-egy szobába belépve lehet. Ezek készítésekor viszont megadható, hogy hányas szintű autóval lehet részt venni. A kocsikat megkülönböztetik továbbá kategória szerint is (pl. verseny, offroad, drift stb.) Ezek alapján szintén korlátozható a szobákba történő belépés.

Szobát egyébként bárki készíthet magának. A kritériumok – melyekből az említetteknél több létezik – beállításán kívül jelszót is begépelhetünk, illetve mód van szavazós rendszer bekapcsolására is. Ebben az esetben adott futam végeztével felajánl a játék pár pályát, és ezek közül lehet kiválasztani a következő helyszínt. Ez nagyban elősegíti a folyamatos versenyzést.

Autókat vásárolni, illetve alkatrészeket venni két forrásból tudunk, és itt érkeztünk el ahhoz a ponthoz, amikor kiderül, miért is csavaros ez az ingyenesség. Az egyik pont típus ugyanis az RP, míg a másik az AP. Az első a játék közben versenyzéssel megszerezhető, míg a másodikat csak valódi pénzért lehet venni. A két féle pont legfőképpen az autók vásárlásánál számít. Gyári kocsikat ugyanis a licence miatt csak igazi pénzért - azaz AP pontért - tudunk vásárolni. Egy RX-7 körülbelül 4 000 Ft-ba kerül. Természetesen a fantázia autók mennyisége körülbelül azonos a valódi kocsikéval, és teljesítményben sem maradnak alul, így aki nem akar költeni, az se szenved hátrányt. Öröm még az ürömben, hogy a kiadó fórumán található verseny kiírásoknak köszönhetően sok lehetőség akad AP szerzésére is. Az autókon kívül van még pár dolog, amit csak AP-ért vásárolhatunk meg. Ilyen pl. a dupla RP szerzés adott időintervallumban, vagy a Nitro magasabb fokozata stb.

A versenyekért az RP mellett kapunk továbbá XP-t is. Ez alapján lehet szinteket lépni, melynek köszönhetően újabb és újabb autók, alkatrészek, illetve pályák nyílnak meg számunkra. Az XP mennyisége nagyjából megegyezik a kapott RP nagyságával. Öt szintenként végre kell hajtanunk egy-egy vezetői vizsgát (licence test), ennek hiányában ugyanis nem fejlődünk tovább. Ezek azonban egyáltalán nem teljesíthetetlenek.

Nem írtam még a fizikáról és a hangokról. Irányítás szempontjából a játék valahol a szimulátorok és az árkád versenyzés között található. Itt nem fog az előfordulni, hogy 250 km/h mellett veszed be 90 fokos kanyart, és ha egyszer kicsúsztál a fűre, akkor szinte biztos, hogy csak a fal állít meg. Mint minden autós játéknál, úgy itt is rá kell érezni a dologra, és meg kell szokni a kocsik viselkedését. A lényeg az időben történő fékezésen van. Ha már megcsúszott a kocsi, akkor megnyúlik a féktáv, és a kanyarodás is nehezebb lesz, hiába rángatjuk a kormányt. Szerencsére a menüben állítható a rásegítés mértéke, és billentyűzetről is tökéletesen irányítható a játék.
Hangok tekintetében átlagosnak nevezném a felhozatalt. Bár minden kocsinak más a hangja, nekem valahogy mégse tűntek túl egyedinek. Az is igaz persze, hogy nem sok Porsche-ban ültem eddig életem folyamán:D Az ütközések hangjai, illetve a táj zörejei mindenesetre a helyükön vannak. A zenéket magyar előadók szolgáltatják, és tökéletesen passzolnak is a versenyzéshez, a probléma csak annyi, hogy túl kevés van belőlük. Szerencsére a játék mappájába bemásolva használhatjuk saját zenéinket is.

Az összkép mindesetre igencsak pozitív. A pályák változatosak, az autók úgyszintén, és ezek mennyisége folyamatosan bővül. Mindenki megtalálhatja a maga számára legjobban fekvő játékmódot. Található még a játékban egy chat/levelező rendszer, melynek segítségével könnyedén vehetünk fel barátokat, és társaloghatunk a versenyek közben is. Jelenleg egyedüli hibaként azt rónám fel, hogy nagyon kevés a játékos. Néha vadászni kell a megfelelő szobára. Ebben mindenféleképpen fejlődni kell még, de csalódni senki sem fog benne. Ajánlom mindenkinek, aki tartalmas kikapcsolódásra vágyik. A frissítéseknek köszönhetően pedig sokáig élvezetes marad a versenyzés.

A játék letölthető innen: http://project-torque.aeriagames.com
A gyártó honlapja: http://www.invictus.hu
A kiadó honlapja: http://www.aeriagames.com

Utolsó módosítás: 2009.01.04. 05:35

Hozzászólások

cygary
1 | cygary 2009.01.04. 10:49
Nagyon jó kis teszt, és jó játék is lenne... Ha szeretném az autóversenyes gémeket. Mindenestre remélem más játékról is írsz majd mert jól csinálod! Hajrá.
2 | sHarris 2009.01.04. 13:19
Nagyon bejövős írás, grat hozzá!

Egyébként nekem is megvolt a játék, de leszedtem, egyrészt mert tényleg rengeteg időbe telik a patchelése, másrészt pedig kb. 4GB-ot foglal a gépen. De most hogy így olvasom, lehet hogy le is szedem (amit azért nem tettem meg, mert Safari folyamatosan bedöglik, és kezdhetem előről a majd' 1 gigát).
3 | ShuleyvA 2009.01.04. 20:32
Nekem csak tervbe volt véve eme project beszerzése. De megnéztem egy-két, hasonló csúszkálós pályát mint ami a cikk alján foglal helyet, és kissé elbátortalanodtam. Soha sem volt erősségem ez a dolog, ráadásul ránézésre is kurva nehéznek tűnik a kocsi. Hasonló élményem volt TM - Sunrise -ban, mikor az öböl nevezetű környezetben kész rémálom volt egy érezhetően dög nehéz, csúszkálós autót megfogni/megtartani az úton. Természetesen a példa nem igazán helytálló, mindenesetre vágom ezeket a dolgokat. Ennyire precíz sofőr pedig játékban soha nem leszek X-)
4 | Bazzzs 2009.01.04. 21:14
Köszönöm szépen a pozitív véleményeket:)

ShuleyvA: Sajnos a Youtube-on fellelhető videók nem igazán adják vissza a játék hangulatát, így a profibb kivitelezésűek közül raktam be egyet. Viszont ebben szándékosan kell ennyire csúszkálni, hiszen Drift módban készült. A többi játékmódban nem kell csúszkálni;)

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.