Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Creativ3Form blogja

Kane&Lynch 2: Dog Days

Creativ3Form | 2010.08.20. 18:24 | kategória: Gamezde | 4 hozzászólás

Az írás enyhén spoileres, így fogyasztása csak saját felelősségre.

SIRALOMHÁZ ÁTSZÁLLÍTÁSI AKTA:
ADAM MARCUS, ALIAS "KANE"

VEZETÉKNÉV: Marcus
KERESZTNÉVL: Adam
ALIAS: Kane
NEMZETISÉG: Brit
SZÜLETÉSI IDŐ: 1969. augusztus 27
NEM: Férfi
SZEMSZÍN: Kék
MAGASSÁG: 180 cm
ISMERTETŐ JELEK: Egy jellegzetes forradás, mely a jobb szemén fut keresztül.

Bűntörténet, az elítélés oka:

Adam "Kane" Marcust bűnösnek találták 25 venezuleai állampolgár lemészárlásában. Halálra ítélték, a siralomházba szállítására vár.

Az esettel kapcsolatos megjegyzések:

Kane fia kétéves korában tragikus balesetben elhunyt, amikor apja szolgálati pisztolyával játszott. Felesége fia haláláért férjét okolta, ezért elhagyta.
Kane lánya ekkor öt éves volt, azóta nem találkoztak.
Pár évvel később Kane a világ legjelentősebb zsoldos alakulata a The7 tagja lett. Kötelékükben a világ legneuralgikusabb pontjain harcolt hatalmas összegekért, ám egy venezuleai bevetés rosszul sült el: az akció 25 helybéli civil halálát okozta.
Kane volt a zsoldos csapat egyetlen túlélője, és azt beszélik, jelentős zsákmánnyal távozott. Hogy mi okozta ezt a ballépést, arra kevés bizonyíték van. Kane-t nem sokkal az Egyesült Államokba való visszatérése után letartóztatták, bíróság elé állították, bűnösnek találták és halálra ítélték. A pénz soha nem került elő.


SIRALOMHÁZ ÁTSZÁLLÍTÁSI AKTA:
JAMES SETH LYNCH

VEZETÉKNÉV: Lynch
KERESZTNÉV: James Seth
NEMZETISÉG: Amerikai
SZÜLETÉSI IDŐ: 1966. január 12
NEM: Férfi
SZEMSZÍN: Zöld
MAGASSÁG: 185 cm
ISMERTETŐ JELEK: Erős testalkat

Bűntörténet, az elítélés oka:

James Seth Lynchet bűnösnek találták felesége meggyilkolásában. Halálra ítélték, a siralomházba szállítására vár.

Az esettel kapcsolatos megjegyzések:

James Seth Lynchel a felesége meggyilkolása miatt rá kirótt halálos ítélet után interjú készült. Ennek során végig nyugodt volt, és kijelentette: csak ügyvédje tanácsára ismerte be bűnösségét, egyébként ártatlan. Lynch magát tökéletes férjnek állította be, de amikor rámutatták, hogy ez ellentmond mindazon bűnöknek, amelyek elkövetését beismerte, idegesen és erélyesen azt válaszolta, hogy mindent megadott feleségének, "beleértve esetenként egy-két verést is."
Lynch viselkedésében a skizofrénia összes általános jellemzője felismerhető. Azt tanácsoljuk, hogy Lynchet a börtön biztonsági személyzete és a többi elítéltre különösen veszélyes elemként kezeljék.


Történet

Kane az átlagos polgár mindennapjait éli. Munkaközvetítéssel keresi a kenyerét, hogy a felesége, és két csöpp gyermekének megteremtse a napi betevőt. A családot ha nem is veti fel a pénz, nem panaszkodhatnak. Kane imádja mindkét kisfiát, ám egy végzetes napon az egyik megtalálja a fegyverét, és véletlenül közvetlen közelről agyonlövi magát. (Egyik) főhősünk élete itt vesz visszafordíthatatlan fordulatot. Kane, a lelkiismeret furdalástól meggyötörten hátrahagyva az őt hibáztató feleségét zsoldosnak áll, hogy esetleges halálával megvezekeljen.

Azonban az elszenderülés nem jön össze, ellenben a szakasz kimagasló katonája lesz, akire felfigyel a Hetek csoportja, akik azonnal belerángatják a rosszba, és kiváló bűnözőt faragnak belőle. Emberünk 13 évig szolgálja hűen a szervezetet, és stílusosan egy hatalmas akasztással szeretné befejezni a pályafutását. Igen ám, de hiba csúszik a gépezetbe, és az USA-ban a rend őrei Kane-en kívül mindenkit leterítenek az akció során. Kane-nek egyetlen választása marad, menekülnie kell a dollármilliókat érő gyémántokkal. Néhány hónap alatt azonban Venezuelában a nyomára bukkannak, és rendőrség elkapja a dúsgazdag úriembert, majd börtönbe vágja.
Itt jön a képbe Lynch, aki skizofréniában szenved, és felesége meggyilkolásáért Kane-nel (akit húsz ember kegyetlen meggyilkolásával vádolnak meg) együtt halálra ítélik. Mivel mindketten szeretik az életet, úgy döntenek, hogy megszöknek. A tervet sikeresen kivitelezik, ám még mielőtt eliszkolhatnának, támadás éri őket. Mint kiderül a He7ek társaságából négyen megúszták az amerikai kalandot, és az ökölnyi nagyságú gyémántot követelik, amit persze lefoglaltak a hivatalos szervek.

A Hetek csoportja ekkor alkut ajánl. Ha Kane pár hét alatt megszerzi azt a pénzt, amit a kövek érnek, meghagyják felesége, illetve gyermeke életét és csak őt nyírják ki. Kane nem tehet mást, elfogadja az ajánlatot, és Lynchel együtt az évszázad legdurvább lopássorozatát kezdik el.

New chapter

2007-ben az IO Interactive, akik a hírhedt Hitman sorozatot is letették az asztalra új vizekre eveztek, de az időjárás vegyes volt számukra. Először is olyan atmoszférát teremtettek a játékuknak, amit nagyon sok studio megirigyelhetne. Bár a történet egyszerű, a játékmenet pedig hagy némi kihagynivalót maga után még is, a pályák felépítése, a folyamatosan áramló akcióáradat, melyek közül többel is a híres, Szemtől-Szemben című film előtt tisztelegnek (bankrablás, ReTomoto irodaházból való kitörés) olyan hangulatot társítanak a játékhoz, hogy összecsinálod a bokád. Plusz ha hozzáveszem a zenét, akkor a végeredmény közel tökéletes. Egyedül a rövidsége, a játékmeneti azaz irányításbeli nehézségek, és a kissé elavult grafika volt az, ami miatt nem lehetett az év játéka. Plusz az imént leírt dicséretek ellenére, ez csupán egy szimpla, shott’em up game, nem pedig egy Max Payne szintű akciólelkidráma. De ha helyén tudják kezelni, akkor tökéletes szórakozást nyújt, minden egyes végigjátszásnál. Ám, ahogy a borzalmasan szar befejezés(ek) utal(tak) rá, elkészült a folytatás, mely a Dog Days alcímet kapta. A fejlesztőcsapat nem változott, a recept ugyan az, csak egy kicsit jobban megfűszerezték, hogy a jóllakottság után nagyobb legyen az elégedettséget jelző sóhaj.

Történetünk jó pár évvel az első rész záró képsorai után játszódik, mégpedig Shanghai utcáin, Lynch ugyan is itt telepedett le, az évekkel ezelőtti káosz és mészárlás után. Ezen a területen nem ismerik, nem körözik, tökéletes hely számára az újrakezdéshez, amihez egy aranyos kis barátnő is dukál. Ám Lynch túlzottan is pszihopata ahhoz, hogy egész nap alsógatyában ülve nézze a TV-t és zabálja a sushit, így belekezd a Glazer nevezetű fecsverkereskedővel, egy ígéretesnek látszó üzletbe, ehhez pedig régi barátját, Kanet hívja segítségül. Kane a Lynch iránt érzett gyűlölete ellenére azonnal igent mond a felkérésre, és átruccan Shanghaiba. A barátság, illetve az egymáshoz való viszonyulást mi sem bizonyítja jobban, hogy Kane elutasítja Lynch kézfogásos üdvözlését, majd a lánya, Jenny felöli érdeklődését is jó pár fuck társaságában kezeli le. Mielőtt azonban Lynch elvinné Kanet a szállodába, megkéri, hogy kísérje már el egy probléma helyszínére. A probléma azonban akadékoskodik, és tüzet nyit a mi szeretet duonkra. Viszont ők nem igazán szeretik, ha minden fajta kérdés nélkül lövöldöznek rájuk, így a probléma után erednek, és a végén még a vele tartó leányzót is letudják. És ez volt a baj. Erről a leányzóról ugyan is kiderül, hogy a helyi maffiafőnök, Shangsi lánya, így a Yakuza a Triad és az összes szervezet valamint konkurens maffia csoport a mi Kane és Lynchünk fejét akarja. És mivel Glazer is veszélybe kerül főszereplőink miatt, a védelmezésünk helyett inkább ő is úgy dönt, hogy tényleg jobb lesz a világ Kane és Lynch nélkül. Egyszerűen fogalmazva tehát, „hőseink” homlokig merültek a szarban, és bár Lynchnek érdekes módon már nincs szüksége a tablettáira, még is tud pár érdekes döntést hozni, amitől csak egyre mélyebbre süllyednek az imént említett kakiban. Ám ahogy a kutyákról tudjuk, szívós kis dögök, és akár a gazdájuk kezét is képesek leharapni, ha tökön döfik őket.

Az újdonság, gyönyörködtet

Az új részhez teljesen új irányítás és képi koncepció készült, ami megosztja a közönséget. Egyesek utálják, és hányingert valamint szédülést vált ki náluk, másoknál viszont - mint nálam - olyan adrenalin bombát indít útjának, ami hatására nem tudja abbahagyni az ember, és együltő helyében is kitolja. Ugyan is elég rövidke a játék, de erről majd később. Az új kocnepció, pedig a kézikamerás-dokumentalista stílus. Olyan a kamerakezelés, mintha egy friss, amatőr dokumentumfilmest megbíztak volna, hogy kövesse végig a két pszihopata mindennapjait. Ha hősünk fut, akkor a kamera rángatózik. Ha hősünkre lőnek, a kamera előtte fedezékbe ugrik, majd úgy követi az eseményeket, ha pedig a robbanás szele leteríti Lynchet, akkor bizony az „opi” is elterül, és időbe telik, mire összeszedi magát. Persze nem annyi időbe, hogy közben ne lássunk semmit s szitává lőjenek, de tudjátok, hogy értem. A lényeg, hogy a realisztikusságot akarták növelni ezzel, amit fokoztak a szemcsés, zsizsás, kezdeti youtube-os képminőséggel, ami ugyan pöppet csúnyává teszi az amúgy se túl szép grafikát, de a menüben minden kikapcsolható. Bár a cenzúrát, amit megint csak a dokumentalista realitás miatt tettek bele a készítők, nem lehet kikapcsolni, de nem is baj, mert a brutalitás sejtetése csak még izgalmasabbá teszik a játékmenetet. Viszont szerintem ront az élményen az imént leírások újítások kikapcsolása, mert alapjáraton a Kane&Lynch 2: Dog Days, az elődjéhez hasonlóan csupán egy egyszerű, TPS shoot’em up lövölde, mely nem szolgál lelki méylségekkel és drámával. Igaz, a történet az egyszerűsége ellenére változatos és fordulatos, és képes meglepetéseket okozni, de tény, hogy az „év sztorija” díjra nincs esélye. Mondjuk az első rész, valamint a trailerek és fejlesztői videók ismeretében szerintem senki nem várt magasabb szintet. Bár szerény véleményem szerint Lynch már elég magas szinten képvisel tekinvte, hogy ő az egyik legbetegebb, legbrutálisabb játék karakter, akivel valaha találkoztam. A beszólásai, a stílusa, a viselkedése, a reakciója a külvilág történéseire mind-mind egyedien betegek, amit itt a 2. részben csak fokoztak. Igaz, arra nem kaptunk választ, hogy a skizofréniájára felírt gyógyszereket már miért nem szedi, pedig egy gúnyos beszólást írhattak volna Kane-nak, amolyan két hent közti feszültség levezetőnek.

Maguk a pályák felépítése sablonosnak mondható, mert nincsen Splinter Cell: Conviction féle osonásra és kivégzésre lehetőségünk, valamint időbelassítással se találkozunk, de a dokumentalista stílus olyan plusz atmoszférát teremt, hogy az ember könnyen szemet huny efelett. A pucéron, szétszabdalva rohangálok az utcán pálya pl. epic lol, akkora wtf-ként éri az embert, hogy aki nem szar be rajta, az nem is ember. Egy késsel való szétszabdalás után kell menekülni pucéran, és természetesen kinyírni az utunkba kerülő maffiózókat és rendőröket. Történelmi pálya, asszem még a Rockstar studio se mert ennyire brutális dolgot meglépni a játékaival, pedig se a GTA sorozat, se a Manhunt nem a visszafogottságról volt híres.
De említést érdemel még a helikopterből történő aratás, valamint az ezt követő irodaházas pályák, amik nagyon jól összelettek rakva. Ám a mesterséges intelligencia el tudja rontani a jól összerakott pályák összképét. Az ellenfelek nem elég, hogy átlátnak a falakon és az összes fedezéken, ami megtalálható a játékban, de néha nagyon lazán át is lőnek rajta, még akkor is, ha egy több méter vastag betonfalról is van szó. Te viszont alig látod őket, és egy fa fedezékbe is egy egész tárat bele kell eresztened, mire szétrobban. Plusz ha ehhez hozzáveszem Kane-t, aki sajna többet akadályoz minket, mint segít, akkor néha igen frusztrálóvá tud válni a játékmenet. Bár ez az első rész esetében Lynch-re is igaz volt, amikor Kane-t kellett irányítanunk. Annyi adrenalin inekciótól már egy T-Rex is meghalt volna, mint amit Lynch-re használtam el az első részben.

Ami még említést érdemel, és asszem ez is egyedi, hogy zene, az nincs a játékban. De egy darab se. Atmoszférai susogás meg huhogás van, de zene, az nulla. Mondjuk nem hiányzik, mert így is ízzik minden pálya, de azért érdekes koncepció tekintve, hogy a zene mindig is plusz hangulati elem volt egy játékban, és ez az első rész esetében is így volt.

Lényeg a lényeg

Ám hiába a remek hangulat, és az atmoszférabomba pályák, a játékidő pofátlanul rövid. Egy gyakorlott gamer max 3 és fél, 4 óra alatt kitolhatja, és tekintve, hogy teljes árat, azaz 10 ropit kérnek el érte, csak tovább növeli a pofátlanságot. De a legnagyobb pofátlanság mégsem ez, hanem a borzalmas, semmilyen befejezés. Már az első résznek se ez volt az erőssége, pedig ott kettő is volt, de amit itt hoztak össze…kérem szépen nyugodtan elmehetnek a picsába! Persze, ezzel egyértelműbbé tették a 3. rész érkezését, de akkor is, ilyen semmilyen, hírtelen játékbefejezést én még nem láttam, pedig azért nem ma kezdtem.

De mély levegőt vettem és túltettem magam a dolgon, és ennek köszönhetően bele tudtam kóstolni a multiba, pedig nem szokásom ez a fajta móka, de kis utána olvasás után úgy döntöttem, hogy ezegyszer kivételt teszek. Kijelenthetem, hogy ezen a téren is remek munkát végeztek a készítők.

Az első módban egy banda tagjaként kell 4 perc leforgása alatt ellopnunk 4 millió dollárt, majd eljuttatnunk, azaz kimenekülnünk vele egy kisbuszhoz vagy helikopterhez, de persze ez nem ilyen egyszerű, ugyan is rendőrök és jól felfegyverkezett kommandósok állják utunkat, nem beszélve a társainkról. Jól olvastátok, a társainktól is, ugyan is néhányan közülük úgy dönthetnek, hogy nem adnak nekünk a zsákmányból, vagy csak maguknak akarják az egészet, ezért bárhol és bármikor hátba lőhetnek minket. Igaz, ezt a tettet jelzi egy kis ikon a karakter feje felett, így akár hősiesen bosszút is állhatunk a társunkon, amivel persze a nála lévő összes pénz is a miénk lesz, szóval érdekes taktikai elemmel szolgálhat ez a része a dolognak. Külün érdekesség, hogy az a banda, akinek a tagjaként multizunk a single részben is feltűnik egy rövid időre, és természetesen nem a hűségükről adnak tanubizonyságot.:-)

A Fragile Alliance módban ha meghalunk, egy rendőr bőrében éledünk újra, és már nem is a pénzlopás és a menekülés, hanem mindezek megakadályozása lesz a feladatunk. Természetesen, ha a társunk nyírt ki, akkor revansot vehetünk, hiszen az ikon megint csak megjelenik a feje fölött, szóval s bosszú elől nincs menekvés.:-)

Az Undercover Cop a bizalmatlanság módja, itt ugyan is a program véletlenszerűen kiválaszt egy bandatagot, aki beépített téglaként lesz jelen. Ez akár mi is lehetünk, és ilyenkor még nehezebb a feladatunk, ugyan is nem elég, hogy a saját feladatunkra, azaz a leleplezésre kell koncentrálnunk, de vigyáznunk kell arra is, hogy nehogy lebukjunk a társaink előtt, mert kegyetlenül lemészárolhatnak minket, akkor pedig mission faild. Éppen ezért nem szabad fejjel menni a falnak, és rambo módjára mindenkit a másvilágra küldenünk, hanem meg kell várni, míg a tényleges bűncselekményt kivitelezik, azaz ellopják a pénzt, majd azután kell keresztbetenni nekik. Célszerű megvárni a rendőri erősítést is, és akkor támadni. Ha viszont nem mi vagyunk a téglák, akkor értelemszerűen ennek kinyomozása a feladat, de ez nem olyan egyszerű, mint egy társunkat kapzsiságból megölő társunkat megtalálni, itt ugyan is nincs ikon vagy bármiféle jelzés ami a téglára utalna. Szerintem ez a legérdekesebb és legizgalmasabb mód mindközül.

Viszont mielőtt belekezdenénk a multis mókába, gyakorlásképen ott van az Arcade mód, ahol az összes imént leírt multis módot kipróbálhatjuk bot ellenfelek ellen. Érdemes gyakorolni, hiszen a rutinos multisok tuti kiszúrják a friss halakat.

Összességében tehát méltó folytatás készült a Kane&Lync-hez, melynél megkétszerezték az akciót, a hangulatot és mindent, ami az első részben szerethető volt. Egyedül a rövidsége és a befejezése az, ami ront az összképen, de nem annyit, hogy csalódottan álljak fel, és ne akarjam még jó párszor kitolni.


9/10


pozitívumok

- brutális hangulat, mely minden tekintetben beteg stílussal párosul
- Lynch a pszihopaták pszihopatája, eszméletlen forma
- remek multi és arcade móka
- hangrobbanásszerű hangzásvilág, mely zene nélkül is működik...

negatívumok

- ...de azért kicsit még is hiányzik a soundtrack
- eszméletlenül rövid, 4 órás kampány
- vegyes mesterséges intelligencia
- kissé elavult grafika

Utolsó módosítás: 2010.10.06. 12:52

Hozzászólások

powerhouse
1 | powerhouse 2010.08.20. 19:48
csak a bevezetőt olvastam, de az piszok hangulatos, a rendőrségi/siralomházi akta nagyon jó ötlet! :)
Creativ3Form
2 | Creativ3Form 2010.08.20. 19:49
Örülök, hogy tetszik,majd ha kitolod, akkor olvasd el a többit is, bár lehet a demo (ha kirpóbáltad) meg a topicjában leírt vélemények kicsit elvették a kedved.:-)
3 | ShuleyvA 2010.08.20. 22:10
Nekem nagyon bejött. Igaz, a végére már én is szédültem, de nem adtam fel. Egyedi a látványvilága, annyi szent, bár hosszú távon, tehát multizni nem vállalnám be. Nekem a rövidségével nem volt bajom, tehát nagyon jól elszórakoztam rajta... általában mindig a jó játékok ilyen rövidek. :-) Várjuk a harmadik részt (mert ilyen elcsépelt befejezés után, kizárt, hogy itt vége legyen). A pontszámot pedig megérdemelte!
ufodani
4 | ufodani 2010.08.27. 17:23
Bepassz amit az ismertetőbe már karc /Creának +1 hozzászólás :)/.
Oks ezzel kitanultam a hentes szakmát is. Egy pozitívum az elsőhöz képest, a fedezékrendszer. Valszeg már nem emléxem annyira az elsőre de mintha nem lett volna ennyire ólomcentrikus. Mész előre lősz mindenre ami él és mozog, sok hasonló helyszín ráadásul még akadoztam is steam(?) miatt. Naháp ez van. Ha ezt tudom előre, nem hajintok ki érte egy 10-est.
Viszont az írásod ott van :)

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.