Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Creativ3Form blogja

James Bond 007 - Blood Stone

Creativ3Form | 2010.11.05. 23:08 | kategória: Gamezde | 7 hozzászólás

Vodka martini

A királynőnek dolgozni jó dolog. Ok, hogy meg kell védened a világot a szupergonoszok fenyegetéseitől, de cserébe szlopálhatod a vodka martinit, kipróbálhatod a luxusverdák tömkelegét, szebbnél szebb nőket fektethetsz meg, ráadásul jegygyűrűt se kell adnod nekik cserébe, plusz a legnagyobb poén az egészben, hogy ehhez jogod van sőt! Majdhogynem a kötelességed ez a munkamorál. Valószínűleg Jakabnak is szimpatikusak voltak ezek a feltételek, mielőtt a királynő kedvenc ügynöke lett és mielőtt a menedzsere tanácsára, kicsit megváltozatta a nevét. A nevem Bond. Jakab Bond. Enyhén szólva is kiábrándító.
1962-től vette kezdetét Bond dupla nullás státusza, akit olyan színészek formáltak meg, mint Sean Connery, George Lazenby, Roger Moore, Timothy Dalton, Pierce Brosnan valamint Daniel Craig. Akcióik során bejárták az egész világot, az óceán mélyét, az űr végtelen birodalmát, valamint jó pár nő lelket is megvizsgálták…hogy mivel, azt most inkább hagyjuk. Egészen 20 éven keresztül működött a recept, amiben a Q kreálta kütyük mindig kimentették a bajból, a nők a kezdeti közömbösségüket végül mindig az ágyban vezették le, valamint a szokásos „rázva, nem keverve” mondat is kötelezően elhangzott minden egyes fejezetben. Érdekesség, hogy M először férfiként próbálta fegyelmezni a 007-est, ám a későbbiekben már nőként közölte vele, hogy rá bizony nem hat a sármja. Nem úgy Moneypenny-re, aki talán az egyetlen nő a világon, akit még csak meg sem kívánt James barátunk. Ezen a felálláson változtattak a 2006-os Casino Royaleval, amikor is a baltával faragott arccal rendelkező Daniel Craigot kérték fel a titkosügynökök titkosügynőkének szerepére. Sokak húzták a szájukat, már csak azért is, mert a megszokott Bond stílusnak nyoma veszett. Nem volt Q a kütyüivel, elmaradt a vodka martini, az idétlen vigyorgás és poénok, Bond pedig átváltozott egy, két lábon járó terminatorrá, aki előbb kérdez, mielőtt leütné valaki fejét a helyéről. Szerény véleményem szerint kellett a vérfrissítés a sorozatnak, mert kezdet unalmassá válni, hogy a receptben maximum a Bondod alakító színész változik. Sokak szerint a 20. rész után a királynő kedvenc ügynöke meghalt, és a Craig megformálta 007-es nem az igazi, de ezt döntse el mindenki maga.
A játékipar pedig úgy döntött, hogy kiaknázza ezt az új felfogást, és megcsinálták nekünk a Quantum of Solace játékot, ami enyhén szólva is kihagyott ziccer lett. Rövid, könnyű, és semmi olyan nincs benne, amit ne láttál volna máshol, és ráadásul, nem tudták megfelelően alkalmazni ezeket a más játékokban remekül bevált elemeket. Ezt a hibát készültek kijavítani a Bizarre Creations-os srácok, és olyan külsőnézetes James Bond kalandot alkottak meg, ami után nem csak a rajongók, de a szimpla gamerek is elismerően bólintanak.

Shaken or stirred?

M a női megérzésének sugallatára úgy véli, hogy valami nagyon nagy dolog van készülőben. Rá is csörög Bondra, hogy ugyan ugorjon már be egy Greco nevű milliárdos luxushajójára, aki Görögországban akar eladni fegyvereket rosszfiúknak. Bond pedig haptákba vágja magát, és ad a melónak egy motorcsónakos, Aston Martinos robbanásrohamot, és ezzel olyan láncreakció veszi kezdetét, ami még a dupla nullás státusszal rendelkező ügynököknek is megfeküdheti a dolgát.
A sztoriért az a Bruce Feirstein a felelős, aki a Goldeneye, A Holnap Markában és A Világ nem Elég epizódjait is írta, és most is gondoskodott arról, hogy az utolsó utáni pillanatig fenntartsa a feszültséget. Olyannyira sikerült ez neki, hogy rengetek pont van a játékban, amikor várná az ember a stáblistát, de ahelyett, hogy elmenne végre a jól megérdemelt pisi szünetre, újra bele kell ásnia magát az akcióba., amihez olyan helyszínek szolgálnak mint Isztambul, Monaco, Szibéria, Bangkok és Burma. Minden helyszínnek megvan a maga varázsa, a maga kiaknázott lehetőségtárháza (ejjj, micsoda szó), és egyszer se érzi úgy az ember, hogy ez kicsit sok vagy, hogy ide kellett volna még valami. Annyit még érdemes tudni a történetről, hogy semmi köze a filmekhez, tehát nem adaptáció, és nem is egy már megírt könyv sztoriját dolgozza fel. Teljesen önálló fejezet ez a 007-es életében, és nagyon úgy néz ki, hogy az új filmekhez hasonlóan, ez is egy több részen át tartó cselekményszál első epizódja volt csupán. És ha már a filmeknél tartunk reméljük, hogy hamarosan gőzerővel kezdenek el dolgozni a 23. kalandon most, hogy az MGM még is csak megmenekült a csődeljárástól.
Ám, nem csak a történet megalkotására kértek fel egy rutinos Bond rókát, hanem magára Bond szerepére is Daniel Craiget választották, aki külseje mellett, hangját is adta a produkcióhoz. Ahogy Judi Dench is tiszteletét teszi M-ként. Igaz, Craig kicsit unottan adta elő a szerepét, de nézzük el neki, hiszen a filmekben remekül hozza az újragenerált Bond alakját.
Ami a játékmenetet illeti, van benne minden, ami szem szájnak ingere. Splinter Cell féle osonás, amikor is csöndben, szinte láthatatlan szellemként kell végigmennünk egy adott pályán, miközben kiiktatjuk az őröket, vagy a ránk leselkedő kamerákat, amiket a mobilunk segítségével tudunk hatástalanítani. Plusz a csendes szellem módhoz tartozik a Splinter Cell Convictionban megismert „quick kill” mód, amikor is 3 rosszarcút tudunk kivégezni gyors, csendes, precíz lövésekkel, miközben a hibázási faktor a nullával egyenlő. Ám ezt a képességet nem használhatjuk a végtelenségig, ugyan is fel kell tölteni, ezt pedig az ellenfelek közelharcban való kiiktatásával érhetjük el. Elég pofátlan lopás az Ubisoft remekművéből, de ahogy mondani szokták, a profiktól megéri lopni.
Ha viszont a silence módszer befuccsól, és kezdetét veszi a hentelés, semmi ok az aggódásra, ugyan is olyan szintű fegyverarzenál áll a 007-es rendelkezésére, hogy fél hadsereg ide vagy oda, az út, csak is előre vezet. Sajna ehhez a sutácska AI is hozzájárul, de hát a filmekben is max a főgonoszok voltak furmányosak, az alattvalókkal nem volt gondja Bondnak. Ám, hogy ne legyen unalmas az action, a fejlesztők belevittek a történetbe motorcsónakos valamint autós üldözéseket is, amikor is az adott rosszfiút kell végigüldöznünk a városban, miközben minden ami él és mozog, felrobban körülöttünk, így nem mondhatni, hogy Bond eme kalandja, a nők elcsábításával telne. Amúgy érdekes, hogy szinte minden filmben 2-3 nővel levezeti a nagy mutatvány, ám itt, még csak egy kívánatos pillantás se észlelhető Craig arcán. Igaz, hogy a főcím utáni jelenetben egy hölgyike forgolódik éppen a szállodai szoba ágyán, de ez csak egy…mi van a maradék kettővel? Remélem nem lett homokos. A lényeg, hogy mind történetben, mind pedig játékmenetben változatos kalandban lesz részünk, a fejlesztők ugyan is mindent megtettek annak érdekében, hogy ne unjuk el magunkat.

Do I look like I give a damn?

Azonban még is akadnak olyan momentumok, amik lerontják az amúgy ígéretes összképet. Az egy dolog, hogy a játék - a járművekkel történő üldözéseket leszámítva - semmi egyedit nem tud felmutatni, hiszen szinte lecopyza a Splinter Cell legújabb epizódjának játékmenetét, de sajnos az összecsapott és kiszámítható AI miatt, nehezebb fokozaton sincs kihívás a végigjátszás során. Az ellenfelek mindig ugyan onnan és ugyan annyian jönnek, mindig ugyan azt a falat vagy asztalt választják ki fedezéknek, és persze, hogy úgy bújnak be mögé, hogy a fejük csak éppen annyira lógjon ki, hogy rutin legyen a head-shot. Plusz a közelharc is egy előre leszkriptelt videó, így ha az ellen ne adj isten nagyobb darab is, mint Bond, semmi esélye annak, hogy lenyom közelharcban, és akkor már más lehetőséget kellene keresned a kivégzésére. Úgy érzem, kiaknázatlanul hagyták a közelharci részt, pedig a Batman Arkham Asylum óta tudjuk, hogy lehet egy verekedés faszályos is. Plusz ehhez még hozzájön a mára már sajnos szokásossá vált 3-4 óra single kampány, ami isten igazából csak első kitolásra ennyi, újabb próbálkozásoknál már megvan 2 óra alatt is. Mondjuk nem biztos, hogy egy ilyen osonással vegyített akciózás szórakoztató lenne a 10. órában is, de picivel akkor is lehetne hosszabb. Vagy ha már ennyi az egész, akkor ne kérjenek el érte 10 ropit, ugyan is az a pofátlanság netovábbja, hogy 3 óráért is 5 számjegyű összeget kell fizetnem. A filmek is ilyen hosszúk, még se kerülnek ennyibe. Tudom, más a kettő, de akkor is.
Amin még csiszolhattak volna egy picit, azok az átkötő videók minősége. Mondjuk erre isten igazából egy rendezőt kellett volna felkérniük, de olyan szinten unalmasak és élettelenek a kisvideók, hogy alig bírtam őket végignézni. Persze, ha éppen akció van, az látványos, de amikor csak csevegnek, többnyire egy autó út alatt, azokban nincs erő, nincs semmi izgalom. Mondjuk ehhez a gyengécske arcmimika is hozzájárul, bár ezen a téren én a Mass Effctek óta nagyon kritikus vagyok.
A zene viszont fantasztikus, tökéletesen hozza az uccsó két filmben megszokott dallamokat, a felvezető zene Joss Stone & Dave Stewart-tól pedig zseniális lett. Messze veri a Quantum of Solace elbaltázott introját.

Összességében tehát vegyes érzések keringenek bennem, mert bár látványos, izgalmas és változatos a játékmenet, a koppintások, a suta AI, a grafikai hiányosságok és a rendező hiánya nem teszi lehetővé, hogy klasszikus játék váljon belőle, de emlékezetesnek emlékezetes, és ha ezt a vonalat követik, akkor valszeg nem lesz próbléma a további Bond részekkel. Nem lesznek kategóriájuk királyai, de a tisztességes iparosmunka jelzőt mindenképpen megérdemlik. Én pedig minden hibája ellenére, nem tudom nem szeretni. Kövezzetek meg érte, de ezerszer jobban élveztem, mint a pár hete megjelent Star Wars: The Force Unleashed II-őt. Mondjuk sosem voltam SW fan, de ettől még magát az univerzumot szeretem, és rengetek potenciál van benne, amit a The Force Unleashed megpróbál kiaknázni, de inkább a röhej irányába mennek el. Példát vehetnének a Kotorról. Nem túl látványos a játékmenet, de minden más téren ezerszer többet ér, mint a The Force Unleashed két epizódja.

8/10


grafika: 7
hangok: 9
játszhatóság: 8
hangulat: 8


pozitívumok

- 100% Bond hangulat
- látványos játékmenet
- az akció és a lopakodás tökéletes egyensúlyban tartása
- jóféle történet
- eredeti hangok
- remek soundtrack

negatívumok

- suta AI
- élettelen átkötő videók
- gyenge arcmimika és egyéb grafikai hiányosságok
- 3 óra single kampány
- összességében csak összelopkodott játékelemek tárháza

Utolsó módosítás: 2010.11.24. 00:45

Hozzászólások

1 | -T0ng- 2010.11.07. 10:05
:D Pont most akartam írni egy Bloodstone bejegyzést, de látom már felesleges:) Látom Creative most is nagyjából egyzik a véleményünk.

Örülök, hogy kaptunk egy eredeti történettel rendelkező James Bond játékot, bár nekem a Quantum of Solace-sel sem volt bajom. A sorozat nagy rajongójaként nagyon örültem, hogy visszatért egy két olyan elem, ami jellemezte a régi filmeket, de ugyanakkor megmaradt az új részek reális hangvétele mellett.

Jótól jót lopni szerintem nem bűn. A quick kill nagyon jól megállja a helyét a játékban, a közelharci jelenetek pedig igazán látványosak. Nekem a fedezékrendszer volt kicsit suta, de összességébe véve pont ezt vártam a játéktól. Féltem kicsit hogy úgy érzem majd magam játék közben, mintha egy Splinter Cell Conviciton moddal játszanék, de nyoma sem volt ennek a résznek.

Személy szerint várom és támogatom a készítőket és az Activisont egy újabb rész elkészítésében, mert ahogy hallottam és olvastam az új Goldeneye-t is jól összehozták. Várom a következő Bond kalandot.
2 | -T0ng- 2010.11.07. 10:08
Még egy megjegyzés. Sokan szomorkodtak, hogy a filmben nem jelent meg Q, a kütyük mestere. A játék során Tanner, M személyi titkára végig úgy jelentkezik be, mint a Q részleg alkalmazottja. Ez az első alkalom, hogy a Daniel Craig-féle rebootokban szerepel Q vagy a részleg.

Szerintetek lehetséges, hogy visszatér a 23. Bond filmbe Q vagy Moneypenny?
Creativ3Form
3 | Creativ3Form 2010.11.07. 12:33
Érdekes, mert pont ezen gondolkoztam én is, főleg most, hogy elkezdtem újra nézni a filmeket, és ott sincs Q az első egy néhány részben, meg asszem M is csak később tűnik fel, illetve csak később kezdik el M-nek nevezni a 007-es főnökét. Amúgy kérdés, hogy ebbe az új felfogásba, mennyire illik bele Q. Moneypenny meg szerintem semennyire. Ennek az új Bondnak nem állna jól az a bohóckodás, ami a korábbi filmekben jelen volt moneypennyvel. Sztem el kell fogadnunk, és a többi Bond rajiongónak is, hogy ezek a szálak kimaradnak, és max a Tanner féle Q részleg jön be a képbe.
4 | -T0ng- 2010.11.07. 13:45
Q-t azért nem láthattad az első részben, mert ott még nevén nevezték Boothroyd hadnagynak. M viszont az elejétől fogva M.

Daniel Craig egyébként az a színész, aki nagyon jól tudja adni a szarkasztikus humor. Vesperrel való csipkelődéséből a vonaton is ez látszott, így szerintem Moneypenny ha nem is mindig, de egy egy alkalomra feltűnhetne.

Q kicsit bonyolultabb. Ő volt ugyanis Bond kütyüiért felelős, de ahogy Michael G. Wilson is mondta: Bondnak nincs szüksége kütyükre, mert minden kütyü, ami már eddig volt a filmekben ma már valóság. És milyen igaza van...sajnos.

Q szerepeltetését úgy tudnám elképzelni, mint ahogy Tanner volt jelen a Blood Stone-ban, egyfajta technikai segítségként a terepen.

Ha jól emlékszem, Daniel Craig is nyilatkozta egyszer, hogy behozhatnák Q-t és Moneypenny-t is hogy velük, hogy boldogulna Bond.
Creativ3Form
5 | Creativ3Form 2010.11.07. 13:49
"Daniel Craig egyébként az a színész, aki nagyon jól tudja adni a szarkasztikus humor."

Azt igen, és a Vesperes vonatos rész is zseniális, de visszafogott. Míg a Moneypennys részek mindig is kicsit túl buzgóak voltak. Felülök az asztalra, vigyorgok, átölelem, közelhajolok és eljátszom, hogy megcsókolom, de aztán hírtelen mennem kell. Ez sztem nem állna jól Craignek, legalább is én nem tudom elképzelni.:-D
6 | -T0ng- 2010.11.07. 21:48
Ha már Daniel Craig egy másfajta reálisabb Bondot képvisel, simán belefér hogy csak csipkelődés legyen kettejük köz. Nem a testiség volt a lényeg soha Bond és Moneypenny kapcsolatában, inkább az, ahogy csipkedték egymás, annak pedig nem kell testének lenni.
Creativ3Form
7 | Creativ3Form 2010.11.07. 22:41
Hát nem tudom, de nekem a Vesperes csipkelődés teljesen más mint az, amit Moneypennyvel csináltak a korábbi Bondok.:-D

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.