Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Creativ3Form blogja

Spider-Man: Shattered Dimensions

Creativ3Form | 2011.01.18. 12:50 | kategória: Gamezde | 1 hozzászólás

Úgy látszik, hogy a képregények nemcsak a vászonra érkeznek minőségi kivitelben, de a játékipar is kezd felébredni, és a sok borzalmas valamint kihagyott ziccer után a tisztességes képregény adaptációk időszaka köszönt ránk. Kezdődött mindez az X-Men: Wolverine játékkal, ami meglepően jóra sikeredett, még ha a film pont annyit is ért, amit egy kiadós hasmenés után a WC csészébe tolunk. Aztán a bőregér is tiszteletét tette, és Jokerestül mindenestül lett sok helyen az év játéka, teljesen megérdemelten. Tökéletesen kidolgozott világ, egy fasza főhőssel és a legfaszább ellenféllel, Jokerrel, alá Mark Hamillel. Minden fan, de még a nem fan is megtalálhatta benne azt, amire vágyott, hiszen nem csak akció, de lopakodás és egy kis detektívesdi is került a gépezetbe. Hamarosan jön a második rész, várjuk szeretettel.

Nem maradhatott ki a szórásból Pókember sem, aki már rutinos játékosnak számít, tekintve, hogy az összes filmváltozatból készült játék, csak sajna egyik se állta meg a helyét túlzottan. Aztán pár évvel ezelőtt kijött egy Spider-Man: Web of Shadows nevezetű akció játék, ami apró reménysugár volt pókica játéktörténelmében, de csak sugár maradt, mivel ez az agyatlan Prototype hent stílus hamar monotonná és érdektelenné vált. Mondjuk feszültség levezetőnek tökéletes volt, az kétségtelen, de sajna a kezdeti hangulat és varázs tovalett a végére. Nem úgy jelenlegi projectünknél, a Shattered Dimensionsnál.

Pókicánk nem mindennapi balhéba keveredett. Az emberi képzeletet mesterien megmérgező és irányító Mysterio, meg akar szerezni egy ősrégi, természetfeletti erővel rendelkező táblát, amivel az eddigi illúziói megvalósulnak, és ténylegesen is el tudják pusztítani, akár az egész világot. Ebbe kotnyeleskedik bele Pókember, ám balul sülnek el a dolgok, a tábla ugyan is több darabra törik, és szétszóródik a különféle valóságokban. Igen, több valóság van, és mindegyikhez tartozik egy Pókember.

Van a múlt, a Noir, ahol a fekete fehér képi világ veszi át a szerepet, és feladatunkat Splinter-Cell stílusban osonva, az ellenfeleket csendben kiiktatva kell véghez vinnünk. Egyértelműen a játék legjobb és legtöbb izgalmat tartalmazó valósága, ahol a „csendben, lesből támadok” stílust kedvelők bizony kiélhetik magukat. Mint minden pályán, itt is le kell gyűrni egy főellent, de a pálya stílusának megfelelően, ellenük is a fény és a sötétséget felhasználván tudunk győzedelmeskedni. Hatalmas dicséret illeti a készítőket, nagyon jól kidolgozták ezt a valóságot. A többi sajna már nem ennyire változatos, azt is mondhatnám, hogy egy kaptafára épültek, csak pókica külseje változik, de ettől még élvezetes marad a végéig.

Van a jelen, az Amazing, ahol a mindenki által ismert Pókembert kell irányítanunk. Ez a kezdő valóság, mily meglepő, hisz ez a jelen, és végződni is majd itt végződik minden. Sajna Mary Jane kimaradt a szórásból, pedig egy pár mondatos jelenetet kaphatott volna, hiszen mégis csak fontos szereplője ő pókica életének. Sebaj.

Van az alternatív jelen, az Ultimate, ahol a Venom szerű, fekete ruhás Pókember a főhős, és az ereje valamint a brutalitása az, amivel halad a hiányzó tábla darabok felé. Isten igazából erre a valóságra ki is rakhatták volna a 18-as karikát. Na nem azért, mert Fűrész stílusban potyognak a belsőségek, de maguk a pályák hangulati felütése, valamint a Venom szerkónk okozta brutális harc megkívánja a karikát, bár a mai világban, nem tudom van e értelme efféle nyalánkságokra. Hol vannak már azok az idők, amikor 20 perc győzködés után se tudtuk rávenni haverokkal a moziban a jegykezelőt, hogy ugyan engedjen már be minket a Penge 2-re. Ma meg már tizenéves tinik ülnek be a Fűrész 3D-re.

Végezetül pedig van a jövő, egészen pontosan 2099, ahol a futurisztikus épületek, járművek, és ismert Pókember ellenfelek lelnek örömöt abban, hogy a gyorsaságát kamatoztató hálómestert, eltegyék láb alól. Elég faszályosan néz ki ez a világ, bár a sci-fi rajongásom nekem kifullad a népszerű Mass Effect két részében, így csak ezekkel kapcsolatban tudok nyilatkozni, de ez a 2099-es szál engem emlékeztetett kicsit, legalább is külső helyszíneiben az ME-re. Bár ha pókica erejét nézzük, akkor inkább az SW: The Force Unleashed II az, ami említést érdemel.

A feladatunk minden pályán ugyan az...megszerezni a széttört tábla egy darabját, miközben egy, a képregényekből megismert ellent kell letudnunk. Először sima voltában, majd később, a tábla által megfertőzött formában. Mondanom se kell, hogy melyik verzió lesz a nagyobb kihívás. Ez így leírva, nem hangzik se túl változatosnak, se túl izgalmasnak, de higgyétek el, az. A pályák felépítése, az egyszerű alap koncepció ellenére, miszerint menj a cél felé, és üss le mindenkit, aki az utadba kerül, nagyon nagy hangulatot hordoznak magukban, és a különféle dimenziók, valóságok gondoskodnak arról, hogy változatos, és izgalmas maradjon a végéig. Ehhez nagyban hozzájárul a remek zene, és a mostanság egyre nagyobb népszerűségnek örvendő, cell-shading szűrő. Plusz nem elhanyagolható tényező a remek PC-s irányítás, tekintve, hogy konzol játéknak készült, és csak később döntöttek a készítők a PC-s port mellett, de hála az égnek, dolgoztak rajta, és nem csak egy átiratot kaptunk a képünkbe, ahol az irányítás megfelelő belövése is művészet.

Összességében tehát egy remek játékkal van dolgunk, és azt kell mondanom, hogy ha ilyen tempóban jönnek a jobbnál jobb képregény adaptációk, akkor bizony szép jövő elé nézünk.

8/10


pozitívumok:

- változatos játékmenet
- látványos és élvezetes harcok
- remek grafika
- helyenként emlékezetes muzsika

negatívumok:

- nem túl nehéz
- rövidke single kampány
- néha idegesítő kamerakezelés
- a hangok helyenként eléggé tompán hatnak

Utolsó módosítás: 2011.03.18. 01:35

Hozzászólások

Gobiakos
1 | Gobiakos 2011.01.18. 20:16
A cikk nagyon jó, gondolom a játék sem kevésbé, de most a Dragon Age: Vérvonalak-nak köteleztem el magamat, aztán pedig a Batman: AA-ot akarom újfent kitekerni...
Majd talán egyszer Spidey is landolhat a masinámon. ;-)

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.