Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Creativ3Form blogja

2012 TOP 5 Játéka

Creativ3Form | 2012.12.21. 12:05 | kategória: Gamezde | 3 hozzászólás

Ahogy immáron évek óta, úgy az idei év sem maradhat el a játék értékelőm nélkül. :-) Először jön a TOP 5, majd a külön kategóriák, és zárásként a 2010-óta aktuális, TOP 5 PC játéka vidim. :-)


5. Hitman - Absolution

Sosem voltam nagy Hitman fan, de az összes részt kitoltam, és bizony a korai epizódokban (Codname 47, Silent Assassin) néha vért izzadtam, mire lenyomtam egy-egy küldit, de más idők voltak azok. A Blood Money után jó pár év eltelt, Mr. 47 újabb feltűnése után, és bizony utolérte a modernizálás tere. Azok a játékmeneti újdonságok, amiket tartalmaz már láthatóak voltak korábban más-más játékokban (Batman: Arkham Asylum/City, Splinter Cell: Conviction), de jól ültették bele őket a Hitman stílusába, így nem lóg ki a lóláb egyiknél se. Ráadásul, a nehezebb fokozatokon ki is lehet kapcsolni őket, így akit zavar, az se fogja kukázni a játékot az első pálya után. Ha meg még is, akkor adjon neki egy esélyt, mert remek összhatást nyújt. Mind a kivitelezés, a lehetőségek és a történet terén.


4. Max Payne 3

Max Payne. A cím, ami átírta az akciójátékok fogalmát. Aztán a második rész fokozta, a harmadik pedig szintén, és talán még azt is kijelenthetjük, hogy új szintre emelte. Sokan, ahogy én is, amikor meghallottam, hogy nem a régi banda csinálja a játékot, hanem a Rockestar, kicsit megijedtem. Megijedtem, mert tudtam, hogy ez már nem a jól megszokott, Noire hangulattal rendelkező Max Payne lesz. Aztán napvilágot láttak az első fotók, ahol szeretett Maxunk bizony kopaszon és szakállal az arcoskáján vagánykodik. Nem félek beismerni, ez bizony kicsapta nálam a biztosítékot, és ez egészen az első előzetesekig, és gameplay vidikig ki is tartott. De aztán ott elindult bennem valami...valami ami azt súgta, hogy ez bizony egy eszméletlen jó játék lesz. És az is lett. A Rockestar tökéletesen tiszteleg a régi részek iránt, de egyben a meghúzott újításokkal, ahogy már az elején is említettem, mind a szériát, mind pedig az akció játékokat egy új, magasabb szintre emelte. A mai viszonylatokhoz mérten kellemes hosszúság, helyenként a régi időkre emlékeztető és frusztráló nehézség (még könnyebb fokozatokon is) adott nekünk egy szeletet a régi idők játékaiból. Innentől kezdve, ha egy klasszikus címhez folytatást akarnak csinálni, de nem az eredeti készítők, akkor adják oda a Rockestaros arcoknak. 100%, hogy nem okoznak csalódást.


3. Dishonored

Az Arkane Studios játéka alaposan meglepett. Amikor először hallottam róla, annyira nem csigázott fel, de ahogy jöttek a képek, apró infók, gameplay vidik, egyre kíváncsibb lettem, míg végül már tűkön ülve vártam, hogy kipróbálhassam. Nem is kellett csalódnom, hiszen az év egyik legerősebb címével van dolgunk. Dunwall városa biztosított atmoszféra az első perctől magába szippant, és bizony a végéig nem ereszt. És az, hogy ez az eresztés miként ér el, csak rajtunk múlik. Lehetünk észrevétlen fantom harcosok, de átmehetünk Ramboba is, és mészárolhatunk úgy, hogy még a patkányok is megijednek tőlünk, ha meglátnak. Mondanom se kell, hogy a lopakodás valamint a hent variálása, és az ezáltal alakuló, formálódó Dunwall városa, nem kis újrajátszhatósági faktort tartalmaz magában. Hiszen ki az, aki ne akarná megnézni, hogy egy ugyan azon küldetést hogy leget többféleképpen is megcsinálni?


2. Assassin's Creed III

A cím, aminek első része a Prince of Persia The Sands of Time trilógia záró része, a The Two Thrones után vette kezdetét. Az első epizódban még érezhető volt a kísérletezés, és a hamar önismétlővé illetve unalmassá váló játékmenet sajna nem hozta meg azt az átütő, visszhangos sikert, amit az UbiSoft remélt. A visszhang megvolt, csak sajna nem egyöntetűen pozitív irányba. Ám a folytatásokkal kiküszöbölték a hibákat, és minden egyes résszel picit tökéletesítették, a második epizóddal amúgy is majdnem tökéletessé váló szériát. A 3. részre ez pedig még inkább igaz. Sokan féltünk, hogy a 4 részen át tartó, Ezio története után az új hős Connor hogyan illeszkedik majd be az Assassinok világába, de megállja a helyét. A XVIII. századi Amerika kicsit furcsán hathat az elején az Itáliai nagyvárosok és épületek után, de ha megszokja az ember, elég nehezen tud elszakadni tőle. A játék, tőle szokatlanul nem rögtön a videókból megismert Conorral indít, és sokan ezt negatívumként róják fel mondván, ez az első 2-3 óra bizony nem tartalmaz olyan élvezeti faktort, mint a játék korábbi történései. Tény, hogy az első 3 sequence eléggé megköti a kezünket a fő sztorira összpontosítva, és elenyésző mellékfeladatok vannak csak (klasszikus értelemben vett mellékküldetés nincs is az első pár órában), de sztem tökéletes felvezetése volt Connor történetének. Ami ugyan is Connorral történik, adja a játék sava borsát. Magába a játékmenetbe nem nyúltak bele, leszámítva, hogy leegyszerűsítették, és immáron minden a harchoz, mind pedig a falon mászáshoz elég egy-egy gombot nyomogatni. Ez helyenként megkönnyíti a dolgunkat, de azért nem jó látni, hogy ezt a szériát is elérte a mai játékos társadalomhoz való lebutítás...tisztelet a kivételnek.
A történet, a történelmi személyek mind-mind remekül sikerültek, és a hajós küldetések, melyek a sorozat új, és legnagyobb újításait jelentik, egyszerűen fenomenálisak lettek. Komolyan, már csak ezért is érdemes kipróbálni, mert olyan élménnyel gazdagodunk vele, amit még sokáig emlegetni fogunk. Remélem, lesznek hozzá DLC-k, vagy a későbbi részekben is szerepet kapnak valahogy, mert túl jól sikerült ahhoz, hogy csupán egy részt éljen meg.
Összességében tehát remek irányba halad a széria, és nehéz dolga lesz a folytatásnak, ha fel akarja múlni a 3. rész szintjét. Én már az elérésével is elégedett lennék.


1. FAR CRY 3

Szintén UbiSoft, és amin elmosolyodtam, hogy szintén 3. rész. :-D A második epizód eléggé megosztotta a közönséget. Hiába volt egy hatalmas, bejárható területünk, ha nem sikerült megtölteniük élettel és tartalommal. Unalomba fulladó fő és mellék sztori, újratermelődő központi ellenfelek, szóval...megvolt az ötlet, a szándék és a potenciál az újítás felé, de messze nem sikerült tökéletesre.
Ám az Ubi tanult a hibájából, és a 3. részre egy olyan Far Cry epizódot tett le az asztalra, ami példaként szolgálhat majd a későbbiekben a hasonló stílusú, sandbox FPS-eknek. A sziget, ahol a játék játszódik, valósággal él és lélegzik. Kiszámíthatatlan és váratlan meglepetésekre képes. És akkor még a fősztoriról és a megannyi apró időtöltésről ,ég nem is beszéltem. Ahoz, hogy az egész sziget a miénk legyen, bizony területeket, bázisokat kell elfoglalnunk, és a magunkévá tennünk. Ezek kisértetiesen emlékeztettek az Assassin's Creed harmadik részében helyet foglaló bázis elfoglalásokra (de említhetném a korábbi AC részeket is), ahogy a toronymegmászások is, de ahogy mondani szokták...saját magától nem szégyen ha lop az ember. Illetve átemel. :-) Egy a lényeg, az UbiSoft megmutatta a világnak, hogyan kell olyan FPs-t csinálni, ami kicsattan az élettől és az erőtől, és egy másodpercig se unatkozik benne az ember. Hiszen lehet vadászni, sárkány
repülőzni, csónakokat vezetni, kincset keresni, felszereléshez állatokat nyúzni, szóval minden megtalálható benne, amire egy játékos csak vágyhat. Olyan élmény, amit soha nem felejtünk el. És ha lesz 4. rész, remélem ezt az irányvonalat viszik tovább. Fel van adva a lecke az FPS játékoknak, mégpedig nem is kicsit.


És akkor most következzenek a mellék kategóriák.

Futottak még, azaz az év meglepetése: Egyértelműen a Sleeping Dogs. Az "üljünk le egy játék elé nulla elvárással, majd vegyük észre, hogy bizony rohadtul élvezzük" kategória abszolúte győztese számomra idén ez a cím. Tudtam, hogy sok körülötte a kavar, csúszik meg, hogy eredetileg True Crime sorozat új részeként indult, de aztán címet váltott. Kipróbáltam mondván, csak leköt pár órára. Aztán nem bírtam abbahagyni, és teljesen elvarázsolt. A harcrendszer, a játékmenet (mely néhol hagy kívánni valót maga után) mind-mind remek szórakozást nyújtanak, és bizony a történet is tud meglepetéseket okozni. Reméljük lesz folytatás, és az is legalább ilyen jóra sikeredik, és nem esnek vissza a True Crime sorozat szintjére.

Év csalódása: Két cím is helyet kapott eme kategóriában. Kezdjük a botrányos, minősíthetetlen jelzőt viselővel, a 007 Legends-el. Mindenki tudja, vagy aki nem az majd most, hogy a sokak által imádott (khm, igen...általam is) James Bond idén ünnepli az 50. születésnapját, amit eme játék mellett többek közt egy hiper szuper HD meg Blúú-réj megjelenéssel, valamint egy remekül sikerült új epizóddal, a Skyfall-al is ünnepeltek. De bár eme játékot kihagyták volna. Ott és úgy alázza porrá a 007-es legendáját és nevét, ahol csak lehet. Elavult grafika, elavult játékmenet, nevetséges megoldások, játékmechanikai elemek, szóval...kritikán aluli minden téren. Nem is értem, hogy merték ezt kiadni, még egy Béta változatos demonak is kurva gyenge lett volna.
A másik cím, ami helyet foglal itt, az a Mass Effect 3. Tavaly a legjobban várt játék kategória győztese lett nálam, és ennek ellenére, elég nagyot bukott. Nemcsak azért, mert játékmenetben nem sok újít tudtak hozni nekünk az előző részhez képest, hanem azért, mert az Bioware totálisan hülyének nézte a játékosokat évekig. Hazudtak össze-vissza, hogy a döntéseink így meg úgy befolyásolják a történetet meg a világunk sorsát, de a nagy lófaszt. Kaptunk három befejezést, aminek rohadtul nem számít, hogy mit csináltunk az első két részben, kikkel kötöttünk szövetséget, kikkel barátkoztunk össze, ki halt meg ki él, ki a love és ki a friend, nem...van három, előre legenerált befejezés, és amelyiket választjuk, az lesz a THE END. De, hogy mit csináltál előtte, kurvára nem számít. És nem ezt ígérték...nem ezzel tömték a fejünket hónapokig. Szóval Bioware, fuck you mother, de nem is kicsit!

Év Ost-je: Ezzel a kategóriával nagy bajban volta, mert a Far Cry 3, a Hitman és az AC III is nagy eséllyel pályázott a díjra, de végül az Assassin's Creed 3 mellett döntöttem. Mégpedig azért, mert a Far Cry 3 és a Hitman esetében csak egy-két olyan track van, ami elnyerte a tetszésemet, és önállóan, a játék nélkül is végig hallgattam, míg az AC III albumát rongyosra járattam már. Amit Lorne Balfe művelt a szériával, az bizony nagyon eltalálta az ízlésemet. Már tavaly is az AC epizód, a Revelations kapta a díjat, amit szintén Balfe jegyez. :-)

Legjobban várt játék: Ha ezek után valaki UbiSoft buzinak nevez, nem fogom tagadni, hogy bizony idén (újra) nagyon megkedveltem őket. :-) A legjobban várt játék ugyan is a 2013-as évet tekintve, a Watch Dogs. Nem érdemes bőven beszélni róla, mivel nem is igazán lehetne. Elég megnézni a gameplay vidit.


Ennyi voltam idénre. Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Boldog Újévet kívánok előre is mindenkinek. Jövőre, veletek, ugyan itt. Zárásként pedig következzen a szokásos vidim. Remélem, elnyeri a tetszéseteket.

Utolsó módosítás: 2012.12.24. 01:14

Hozzászólások

ufodani
1 | ufodani 2012.12.21. 12:42
Zsír a video, mint álltalában :-)
A többihez nem kottyantok, az ötből eddig csak kettőt húztam végig.
Pras
2 | Pras 2012.12.21. 13:16
Tiszteletem!
Élvezetes cikk! :) Értékítélettel bölcs ember nem vitatkozik (egyébként is egyezik a véleményünk, már azoknál a neveknél persze, amikkel egyáltalán játszottam vagy eleget láttam róla), de az OST-nál majdnem bedobtam, hogy "Skyrim, Skyrim, Skyrim, Jeremy Soule!" - aztán azért leesett, hogy 2011 az, még ha nem is az eleje. :) Azonban egy gyors pontosítást engedj meg, nem szoktam ezzel kötözködni, de most szúrta a szemem, mivel egyébként igen minőségi az írás: nem 'vízhang', hanem 'visszhang', mint visszaverődő hang. :)
Creativ3Form
3 | Creativ3Form 2012.12.21. 14:04
Pras: Köszönöm az észrevételt, javítottam is. :-)

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.