Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Creativ3Form blogja

Kane & Lynch: Dead Men [FRISSÍTVE]

Creativ3Form | 2008.02.21. 21:43 | kategória: Gamezde | 0 hozzászólás

SIRALOMHÁZ ÁTSZÁLLÍTÁSI AKTA:
ADAM MARCUS, ALIAS "KANE"

VEZETÉKNÉV: Marcus
KERESZTNÉVL: Adam
ALIAS: Kane
NEMZETISÉG: Brit
SZÜLETÉSI IDŐ: 1969. augusztus 27
NEM: Férfi
SZEMSZÍN: Kék
MAGASSÁG: 180 cm
ISMERTETŐ JELEK: Egy jellegzetes forradás, mely a jobb szemén fut keresztül.

Bűntörténet, az elítélés oka:

Adam "Kane" Marcust bűnösnek találták 25 venezuleai állampolgár lemészárlásában. Halálra ítélték, a siralomházba szállítására vár.

Az esettel kapcsolatos megjegyzések:

Kane fia kétéves korában tragikus balesetben elhunyt, amikor apja szolgálati pisztolyával játszott. Felesége fia haláláért férjét okolta, ezért elhagyta.
Kane lánya ekkor öt éves volt, azóta nem találkoztak.
Pár évvel később Kane a világ legjelentősebb zsoldosalakulata a The7 tagja lett. Kötelékükben a világ legneuralgikusabb pontjain harcolt hatalmas összegekért, ám egy venezuleai bevetés rosszul sült el:az akció 25 helybéli civil halálát okozta.
Kane volt a zsoldoscsapat egyetlen túlélője, és azt beszélik, jelentős zsákmánnyal távozott. Hogy mi okozta ezt a ballépést, arra kevés bizonyíték van. Kane-t nem sokkal az Egyesült Államokba való visszatérése után letartóztatták, bíróság elé állították, bűnösnek találták és halálra ítélték. A pénz soha nem került elő.



SIRALOMHÁZ ÁTSZÁLLÍTÁSI AKTA:
JAMES SETH LYNCH

VEZETÉKNÉV: Lynch
KERESZTNÉV: James Seth
NEMZETISÉG: Amerikai
SZÜLETÉSI IDŐ: 1966. január 12
NEM: Férfi
SZEMSZÍN: Zöld
MAGASSÁG: 185 cm
ISMERTETŐ JELEK: Erős testalkat

Bűntörténet, az elítélés oka:

James Seth Lynchet bűnösnek találták felesége meggyilkolásában. Halálra ítélték, a siralomházba szállítására vár.

Az esettel kapcsolatos megjegyzések:

James Seth Lynchel a felesége meggyilkolása miatt rá kirótt halálos ítélet után interjú készült. Ennek során végig nyugodt volt, és kijelenette: csak ügyvédje tanácsára ismerte be bűnösségét, egyébként ártatlan. Lynch magát tökéletes férjnek állította be, de amikor rámutatták, hogy ez ellentmond mindazon bűnöknek, amelyek elkövetését beismerte, idegesen és erélyesen azt válaszolta, hogy mindent megadott feleségének, "beleértve esetenként egy-két verést is."
Lynch viselkedésében a skizofrénia összes általános jellemzője felismerhető. Azt tanácsoljuk, hogy Lynchet a börtön biztonsági személyzete és a többi elítéltre különösen veszélyes elemként kezeljék.



Történet

Kane az átlagos polgár mindennapjait éli. Munkaközvetítéssel keresi a kenyerét, hogy a felesége, és két csöpp gyermekének megteremtse a napi betevőt. A családot ha nem is veti fel a pénz, nem panaszkodhatnak. Kane imádja mindkét kisfiát, ám egy végzetes napon az egyik megtalálja a fegyverét, és véletlenül közvetlen közelről agyonlövi magát. (Egyik) főhősünk élete itt vesz visszafordíthatatlan fordulatot. Kane, a lelkiismeret furdalástól meggyötörten hátrahagyva az őt hibáztató feleségét zsoldosnak áll, hogy esetleges halálával megvezekeljen.

Azonban az elszenderülés nem jön össze, ellenben a szakasz kimagasló katonája lesz, akire felfigyel a Hetek csoportja, akik azonnal belerángatják a rosszba, és kiváló bűnözőt faragnak belőle. Emberünk 13 évig szolgálja hűen a szervezetet, és stílusosan egy hatalmas akasztással szeretné befejezni a pályafutását. Igen ám, de hiba csúszik a gépezetbe, és az USA-ban a rend őrei Kane-en kívül mindenkit leterítenek az akció során. Kane-nek egyetlen választása marad, menekülnie kell a dollármilliókat érő gyémántokkal. Néhány hónap alatt azonban Venezuelában a nyomára bukkannak, és rendőrség elkapja a dúsgazdag úriembert, majd börtönbe vágja.
Itt jön a képbe Lynch, aki skizofréniában szenved, és felesége meggyilkolásáért Kane-nel (akit húsz ember kegyetlen meggyilkolásával vádolnak meg) együtt halálra ítélik. Mivel mindketten szeretik az életet, úgy döntenek, hogy megszöknek. A tervet sikeresen kivitelezik, ám még mielőtt eliszkolhatnának, támadás éri őket. Mint kiderül a He7ek társaságából négyen megúszták az amerikai kalandot, és az ökölnyi nagyságú gyémántot követelik, amit persze lefoglaltak a hivatalos szervek.

A Hetek csoportja ekkor alkut ajánl. Ha Kane pár hét alatt megszerzi azt a pénzt, amit a kővek érnek, meghagyják felesége, illetve gyermeke életét és csak őt nyírják ki. Kane nem tehet mást, elfogadja az ajánlatot, és Lynchel együtt az évszázad legdurvább lopássorozatát kezdik el.


Vélemény: [FRISSÍTÉS]

Az IO-Interactive neve egyet jelent a Hitman játékokkal melyekért én sosem rajongtam. Ezalatt nem azt kell érteni, hogy nem nyerték el a tetszésemet, csupán nem tudták azt a plusz-t nyújtani, ami miatt akár 10-szer egymás után végig viszem. Ennek ellenére rögtön felkeltette az érdeklődésemet a Kane & Lynch: Dead Men, pedig szinte semmit sem tudtam róla csak azt, hogy a Hitman kreátorai alkották meg. Aztán jött az első trailer…mely alatt olyan érzésem volt, mintha egy Tarantino film trailerét látnám. Majd jött még egy (Kane szemszög trailer) majd még egy (Lynch szemszög trailer) és én már is csillagok közt jártam az érdeklődési mércén. Haverokkal 20-25 perceket is képesek voltunk beszélgetni az esetleges majd később a végleges sztoriról és a lehetséges csattanókról (melyek végül elmaradtak). Aztán eme remek fórumon megnéztem az első in-game videót, mely a ReTomoto irodaházból való kitörést rakta napirendre. 2 perce ment a videó, amikor is a deja vu érzés hatása alatt felnéztem a polcomra és megpillantottam a Szemtől-Szemben című alkotást, mellyel Michael Mann ajándékozott meg minket két olyan sztár kíséretében, mint Pacino és De Niro. A nosztalgia gyanánt meg is néztem a filmet, miután 5-ször egymás után levetítettem mohó érdeklődésemnek az in-game videót. Már akkor tudtam, hogy ez a játék aratni fog…és megtette. A játék olyan atmoszférát teremt, melyet játékban ritkán élünk át, de itt most…átélhetjük. Bár a game a kooperatív módra van kiélezve, de az egyszemélyes sztorimód is élvezetes és meglepetésekkel teli. Küldetésünk nem egy kiképzőpályával kezdődik hanem rögtön egy kő kemény akció kellős közepén találjuk magunkat. A siralomházba száguldó kocsi utasait megszöktetik és nekünk épp bőrrel (és hidegvérrel) kell átrágnunk magunkat a rendőrség kifogyhatatlan járőrein illetve SWAT kommandósain. Ha ez megvan, végre megtudhatjuk, hogy what the fuck.

Kane barátunkról kiderül, hogy a börtön évek előtt egy bizonyos „He7ek” bérgyilkos banda tagja volt ám egy rosszul elsült akció végén csak Kane marad életben illetve…csak azt hitte. Kane lelépett a gyémántokkal, amit most az életben maradt társai egy alku társaságában visszakövetelnek. Ha Kane hiánytalanul visszaadja a gyémántokat, akkor csak őt ölik meg…a lányát és a volt nejét életben hagyják. Így társunk Lynch társaságában, kezdetét veszi a pörgés. Regélhetném itt a pályák lényegét, fontosságát, furfangosságát, de ezt már megtették a játékkritikusok. Amit adott számomra a game, azaz abszolút (nem, nem az Abszol út) adrenalin pumpálás, mely egy másodpercre se áll le. Nincs időd lazítani, mert Lynch mindig gondoskodik arról, hogy a dolgok a lehető legbonyolultabbak legyenek. Néha megöl egy két-túszt, néha eltesz láb alól olyan lányt, akinek az apja egy maffiózó és néha pont akkor kattan be a skizofréniája, amikor 4-5 rendőrautó üldöz, és közben küldik felénk az ólmot. Az izgalommal és a hangulattal nincs is baj, (melyben a zene és a hangok is megteszik a magukét) egészen a 12. pályáig, amikor is a városi környezetből átmegyünk a háborús övezetbe (Havanna) majd a dzsungeles-erdős kaszálásokba. Ezek a pályák is élvezetesek, de inkább hasonlítanak egy tucat shoot’em up gamehoz, mint ahhoz, amit az első 11 pályán megszokhattunk. Az atmoszféra veszít a varázsából, de nem lesz reménytelen a helyzet.

Ami még dicséretet érdemel és sokat dob a már említett remek hangulaton és atmoszférán, az a hangok és a zene. Jesper Kyd ismételten zseniális soundtrackkel állt elő. Bár hallgatni szigorúan csak azoknak, akik játszottak is a játékkal. Csak úgy tudja valaki értékelni a dallamokat, ha át is élte a jelenetet, amely alatt dübörgött. A hangok terén még a szinkron az, ami zseniális lett. Ehhez kellett a "fuck" szavakkal telerakott szövegkörnyezet, melyek lényege a két főszereplő egymás iránt érzett gyűlölete, szánalma és csalódottsága. Ennek köszönhetően nagy monológokkal nem találkozunk, de mindenképp mulatságos lesz a civakodások fokozását hallgatni. Amiért pedig hatalmas piros pont jár a készítőknek az a két pálya közötti töltések kitöltése. Ezeket a rövid kis töltés szakaszokat, teletűzdelték a már említett "gyűlöljük a másikat" párbeszédekkel, melyek hatalmasak és nem hagyják, hogy kies az atmoszférából! Még egyszer...HATALMAS PIROS PONT.

Viszont az irányításban és a mesterséges intelligenciában vannak idegesítő momentumok. A társaink például nem mindig szeretik végrehajtani a parancsokat, melyek nem bonyolultak (menj oda, lőj oda, fedezz onnan) de ha nem értenek a szép szóból, akkor nagyot is szívhatsz. Hiszen ha egy nagy tűzerővel ellátott épületet kell bevenni és a társunk Rambonak képzelvén magát egyedül akar pontot tenni az ügy végére, akkor elég hamar jöhet a restart. Hiszen a bajba jutott társadon csak TE és senki más nem segíthet. Ha nem érsz oda időben, társad szépen elhalálozik, de ha segíteni próbálsz neki, akkor nagy az esélye, hogy te is otthagyod a fogad. Nem szeressük az ilyet. Ez a „segítsünk a társunknak” rendszer egy sima adrenalin injekció társaságában megy véghez. Ha túl sokszor meglőnek (melyet nem egy életvonal, hanem a kép folyamatos imbolygása és vörösre váltása jelez) akkor nem halsz meg rögtön, hanem a társad a segítségedre siet és egy adrenalin injekcióval életet lehel beléd. Ez mind szép és jó, de a társadnak nem mindig áll az ínyére a segítség. Volt olyan eset, hogy meglőttek és a haver tőlem kb. 2 centire állt és nem csinált semmit vagy túl későn jött az adrenalinnal és addigra én már…idegesítő tud lenni, de nem sokszor fordul elő. Ami nagyon tetszett, hogy a végzetes lövés pillanatában, amikor is várjuk társunk segítő adrenalinját, a kép rendszerint fekete-fehérre vált, a kamera elkezd imbolyogni és fejünkben elkezdenek viszhangozni a közelmúlt tragédiáinak hangjai, suttogásai, melyek hihetetlen hangulatosá teszik azt a pár másodpercet, míg megérkezik társunk az erőbombával. Persze azért ezt az adrenalin féle drogot se lehet ítéletnapig fogyasztani. Ha túl sokat kapunk, akkor túladagolásban halunk meg, ami elég kellemetlen.

Az irányítás terén egyedül a fedezékbe vonulás volt, ami az őrületbe kergetett. Persze, jó ha van fedezékünk, csak nem mi döntjük el, hogy mikor alkalmazzuk. A játék saját maga tapaszt a falhoz vagy oszlophoz vagy autó oldalához (utóbbi nem túl nyerő, mert egy sorozat a motorba és durr) és persze mindig akkor, amikor nem kéne. Amikor meg kéne akkor az istenért se akar a falhoz tapasztani, pedig teljes erőmből nyomom a w-t a fal felé. Idegesítő tud lenni, főleg amikor egy elég nagy tűzerővel őrzött területet akarunk bevenni.

Az ellenfeleinkről se mindig a dicsérő szavak jutnak az eszünkbe. Bár teszik, amit kell…lőnek ránk és néha eredményesen, de mégis, előfordulnak olyan blődségek is, hogy ha két centire állsz az ellenség mellett vagy mögött, akkor ő szimplán nem vesz észre, pedig pár perce még egy vele szemközti oszlop mögött áltál és mi több…lőtt is rád. Így a játék nehézségi foka elég kiszámíthatatlan hiszen néha idegesítően sokan vannak az ellenek és értik is a dolgukat de néha képesek a Málna díjra.

Összességét tekintve a mesterséges intelligencia az egyetlen, mely annyi blődséggel szolgál, hogy a Kane & Lynch ne lehessen az év játéka, de ettől még hatalmas élmény. Az összecsapott befejezést(eket) leszámítva. Sokan szidják a grafikát is, de szerintem semmi probléma vele. Emberek…ez egy TPS! Mit várunk, Call of Duty 4 meg Crysis grafikát? Akkor meg az lenne mindenki baja, és bármibe lefogadom, hogy a legtöbb komment arról szólna, hogy „egy TPS-nek minek ekkora motor.” Így is van neki, de elfogadható. Sokan persze a már szidott mesterséges intelligencia miatt csak egy tucat TPS-nek titulálják a játékot, de a hihetetlen atmoszféra többé teszi. Számomra legalább is.

Utolsó módosítás: 2008.03.18. 17:03

Hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.