Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Germinator blogja

2 dal, 2 dalszöveg, 1 felháborodott blogger - avagy hogyan írjunk borzalmas dalszöveget?

Germinator | 2008.05.31. 12:19 | kategória: Bona | 10 hozzászólás

A popzene egy furcsa dolog. Az - állítólag - igényes és hozzáértő emberek gyakran hangoztatják, hogy milyen szar ez a mai zene, mennyire igénytelen és semmitmondó, de szerintem ez nincs így. Egy zeneszám több dologból tevődik össze: dallam, szöveg és az előadó tehetsége. Egy pop (azaz széles közönségnek készült) dal is lehet igényes véleményem szerint, feltéve, hogy az imént felsorolt három dologból legalább három teljesül. Meg egyáltalán, mi az, hogy pop? Mint most is írtam, széles közönségnek készült zene, csakhát ma már mindenre azt mondják, hogy "populáris", így ebbe a nagyon széles és tágan értelmezett kategóriába gyakorlatilag mindent bele lehet magyarázni.

Ezen bejegyzés keretei között azt szeretném elmondani, kifejezni, a közönség elé tárni és bemutatni, hogy szerintem mi az a szar zene. Mi az, ami engem végtelenül idegesít egy "mai" (ez is de elcsépelt szó!) zeneszámban, mi az, amitől falnak rohanok, és mi az, amitől a Pokolra kívánom az egészet úgy, ahogy van. Az ebben a posztban bemutatásra kerülő két zeneszámnak egyetlen hibája van: a fenti három dologból nem teljesül az összes. Jelenet esetben konkrétan a szöveg hibádzik, de valami elképesztő módon.

Képzeljük csak el, amikor az ominózus dalok szövegírója leült a gépe elé, hogy "most bizony összedobok valamit". Én nem tudom, hogy megy ez: előbb írják-e meg a szöveget, vagy előbb a dallamot (azt hiszem, ezt előadója válogatja). Ez annyiban fontos, hogy ha előbb megvan a zene, amire szöveget kell írni, szerintem sokkal jobban megköti a dalszövegíró kezét, hisz már megírt ritmusra kell normális szótagszámú és rímű versszakokat összetákolni, ami meglehetősen nehéz és nagy kreativitást igénylő dolog. Egy normális, jó zenekarnál kreatív is a lirikszért felelős ember, egy rossznál (az alábbi számoknál) nem. Egyszerűen fogta/fogták a legnagyobb zenetörténelmi sablonokat és rímeket, majd összehányták a kész dallamra. Vagy fordítva is lehet: előbb írták a szöveget, később rá a zenét, de ez még szégyenletesebb, hisz ez azt jelenti, hogy az író szabad kezet kapott, bármit összehozhatott volna, és csak ezek a szarok jöttek ki az ujjaiból.

Nézzük hát meg, mi van ma a terített asztalon!

Az első szám egy teljesen amatőr zene, és ezt nem pejoratív értelemben mondom, hanem konkrétan az, hisz nem gondolnám, hogy a zalaegerszegi szépségverseny himnuszának megírására felkértek volna egy híres magyar popénekest. Vagy mit. A számot a Subbán találtam, ott linkelték az mp3-at. Mondhatnátok, hogy "Jaj, Germi, minek mondasz rosszat ezekre a kezdő zenészekre? Hisz csak most bontogatják szárnyaikat, az elején még mindenki béna!". Nos, ez talán jogos is lenne, de szeretném szembeállítani ezt a nem ismert számot a második zenével, ami elméletileg profi zenészek segítségével készült. Egyébként hogyha az első dal előadóit csak én nem ismerném, és jogtalanul kezdőztem le őket, akkor elnézést kérek, és nyugodtan szóljatok.

Szóval... most már nézzük tényleg a dalt, mely valóban, mint említettem, a zalaegerszegi szépségverseny himnuszának készült, itt található meg. Eleve furcsa egy ilyen műfajú számot összedobni egy ilyen rendezvényre, de térjünk a lényegre, és vizsgáljuk meg a szövegét, melyet csak most, csak itt, csak nektek hallás után beírok. Szeretném, ha mindenki meghallgatná az mp3-at, és mellé olvasná a dalszöveget, így teljesebb lesz a kép!

Blackstars - Egerszeg szépe

Megint egy szombat, és itt vagyunk,
Ez az a város, Egerszeg, mi itt lakunk,
Ha csörög a telefonod, hát ne vedd fel,
De este stúdióba menned kell.

Pezseg az élet, egy randi vár,
Ha egyedül nem megy, hát gondolj rám,
Villogó fények és bombanők,
Ha figyelsz, lehet, hogy ma látod őt.

Refrén:

Egerszeg szépe, szexi béjbe,
Pillantása bárkit elvarázsol,
Egerszeg szépe, gyönyörű szép,
A füledbe súg egy szép mesét.

Egerszeg szépe, szexi béjbe,
Pillantása bárkit elvarázsol,
Egerszeg szépe, gyönyörű szép,
A füledbe súg egy szép mesét.

Döntsük el közösen, ki a legszebb lány,
Ülj le a géped elé és regisztrálj!
Ha szavazol, neked is köszönjünk nagyon
Az EgerszegSzépe.hu oldalon.

Refrén:

Egerszeg szépe, szexi béjbe,
Pillantása bárkit elvarázsol,
Egerszeg szépe, gyönyörű szép,
A füledbe súg egy szép mesét.

Egerszeg szépe, szexi béjbe,
Pillantása bárkit elvarázsol,
Egerszeg szépe, gyönyörű szép,
A füledbe súg egy szép mesét.

Az alapvető probléma a dallal, pontosabban a szövegével, hogy nincs egy alapvető (szóismétlés) szituáció, melyről szólna, és még az sem teljesen egyértelmű, hogy kiről is szól a dal. Nézzük csak:

Megint egy szombat, és itt vagyunk,
Ez az a város, Egerszeg, mi itt lakunk...


Nyitásként egyfajta közösségi érzést tálalva többes szám első személyben beszél az énekes, viszont hirtelen átvált első szám második személyre:

Ha csörög a telefonod, hát ne vedd fel,
De este stúdióba menned kell.


Ez volt az a sor, ahol eldöntöttem, hogy bejegyzést írok. Ha csörög a telefonod, hát ne vedd fel... - mi van? Miért ne? Egy jóérzékű ember ezután indoklást várna egy mert kötőszóval kezdődő sor keretei között, de ehelyett de mondatkapcsolást kapunk, ami több sebből vérzik. Azt mondják, ne vegyem fel a telefonom, DE este a stúdióba mennem kell. A nyelvtantanárom ezt piros hullámos vonallal aláhúzná, és írna rá egy kérdőjelet. Szövegértés egyes. Ráadásul kinek kell a stúdióba mennie? Nyílván - gondolhatnánk - az egyik, a koronára ácsingózó versenyzőnek, de nézzük csak tovább a számot:

Pezseg az élet, egy randi vár,
Ha egyedül nem megy, hát gondolj rám...


Mármint a randi nem megy egyedül? Nagyon szellemes megoldás, viszont az énekesnő gyakorlatilag leszboszi randevúra invitálja a szépségverseny kompetítórait? Ezt tovább erősíti bennem a strófa második fele:

Villogó fények és bombanők,
Ha figyelsz, lehet hogy ma látod őt.


Kit?? Kiről és miről van szó?? Villogó fények és bombanők, ez oké, ez a szépségverseny leírása. De kit látok?? Az egyik versenyzőt, aki a szerelmem? Szerintem erre céloz, de eddig nem az egyik szépségről volt szó a dalban, akinek stúdióba kell mennie? Hát, hacsak tényleg nem leszbi-történet, nem valószínű. Akkor két dolgot tudok elképzelni: a szövegíró férfi volt, és nem gondolt arra, hogy ezt nő fogja énekelni, vagy pedig a dal végig nekünk, hallgatóknak szólt ki, mármint, hogy ne vegyük fel a telefont, mert este megyünk forgatásra, vagy... én nem tudom...

Ha utóbbiról lenne is szó, akkor is kérdés, hogy először miért invitál engem, hallgatót az énekesnő egy randira ővele, majd miért bíztat arra, hogy a kifutón majd biztos meglátom a szerelmem? Kicsit zavaros...

A refrén, miszerint Zalaegerszeg szépe egy szexi béjbe, eléggé unalmas és kiszámítható, valószínű azért, mert nem rejt magában olyan zavarokat, mint az első két strófa. Igen, itt már csak egy dologról van szó végig (megmarad ugyanabban az univerzumban), de könyörgöm, egy magyar szövegű számba miért kell olyan rímet írni, aminek az egyik fele egy fonetikusan kiejtett (!!) angol szó?! Ez elég siralmas. És itt van ez az óriási sablon, miszerint füledbe súg egy szép mesét... úristen, hol egy zacskó, mibe hányjak?! Ezt hányszor lőtték el eddig a popzene történetében? Ráadásul ide hogy jön??? Ja, persze, a randi, meg a szerelmem a kifutón... így már értem (NOT!).

A refrén utáni következő versszak nem igényel különösebb kommentárt: muszáj volt belekeverni szárazan az internetes regisztrálást, ezzel mintegy felszakítva az eddig felépített igen sejtelmes, zavaros és költői képekkel telerakott világát a dalnak, mintegy kilépve a valóság durvaságába. "Ülj le és regisztrálj" - wow, ilyen érzéki szövegrészletet még nem hallottam! Talán csak az "egerszegszépeponthu" veri, ez nagyon találó.

A dal alatt hallható magyar angolsággal kiejtett repbetéteket szándékosan nem elemeztem, hiszen egyszerűen nem értettem, mit mond a csávó, de nem is baj, már ennyi is megfeküdte a gyomrom. Pedig az igazi hányinger csak most jön. Most jön a "profi" zene, hasonló szövegbeli megoldásokkal. Nem... hazudtam... SOKKAL szánalmasabb szövegbeli megoldásokkal. Értitek? Profibb zene - szarabb szöveg. De tényleg. Na, nem is szaporítom tovább a szót, inkább jöjjön a YouTube link A stáb nevű egyalkalmas együttesről és számukról, az Élünk, ahogy bárkiről! Ismételten ajánlom végighallgatásra. Sőt, kötelezlek titeket - nehogy már csak én szenvedjek!

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/twPo9Rd-m0Y&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/twPo9Rd-m0Y&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

A stáb - Élünk, ahogy bárki

Hátunk mögött éppen néhány év,
de vajon mennyi vár ránk még?
A szívünk örök tűzben ég.
Ne hidd hogy a gyávaság megvéd,
a vágyad semmitől nem fél,
mindig tudd hogy merre mész.

Húszon innen, vagy már azon túl,
minden régi a sorsunk lesz csak új,
indulunk most négyen négyfelé,
Vezet majd egy láthatatlan jel,
legbelül egy hangos dallam kel,
hallom jól,
megölel a zene ami szól.

Refrén:

Csak élünk ahogy bárki,
nem a holdról jöttünk mondhatsz bármit,
nem fontos hogy mindig jónak láss,
de ha elkap az az érzés,
ami elragad már nincs több kérdés,
ma megtettük késő bánni kár.

De most a mi dalunk szól ó-ó-ól
Végre mi jövünk már á-á-ár
Végre csakis az a jó ó-ó-ó
A szívünk szabadon száll á-á-á-án
Láss a falakon túl ú-ú-ú-úl
Végül mindenki más á-á-á-ás
Mégis közös az út ú-ú-ú-út
Együtt sodor az ár.

Rajzolnak az életünk falán,
Sok az eltúlzott szabály,
Nincs az, aki a szívünkbe lát.
Feltépem a szobám börtönét,
Tudod úgy elrepülnék,
A valóságtól elszakadnék.

Húszon innen, vagy már azon túl,
minden régi a sorsunk lesz csak új,
indulunk most négyen négyfelé.
Vezet majd egy láthatatlan jel,
legbelül egy hangos dallam kel,
hallom jól,
megölel a zene ami szól.

Refrén:

Csak élünk ahogy bárki,
nem a holdról jöttünk mondhatsz bármit,
nem fontos hogy mindig jónak láss,
de ha elkap az az érzés,
ami elragad már nincs több kérdés,
ma megtettük késő bánni kár.

De most a mi dalunk szól ó-ó-ó-ól
Végre mi jövünk már á-á-á-ár
Végre csakis az a jó ó-ó-ó-ó
A szívünk szabadon száll á-á-á-ál
Láss a falakon túl ú-ú-ú-úl
Végül mindenki más á-á-á-ás
Mégis közös az út ú-ú-ú-út
Együtt sodor az ár.

Sok címlap, s mindig fény,
csak elferdített kép,
nem ez vagyok én.
Mert hidd el minden más,
mit a képernyőkön látsz,
elvakít a varázs.

Refrén:

Csak élünk ahogy bárki,
nem a holdról jöttünk mondhatsz bármit,
nem fontos hogy mindig jónak láss,
de ha elkap az az érzés,
ami elragad már nincs több kérdés,
ma megtettük késő bánni kár.

De most a mi dalunk szól ó-ó-ó-ó
Végre mi jövünk már á-á-á-á
Végre csakis az a jó ó-ó-ó-ó
A szívünk szabadon száll á-á-á-á
Láss a falakon túl ú-ú-ú-ú
Végül mindenki más á-á-á-á
Mégis közös az út ú-ú-ú-ú
Együtt sodor az ár.

A szöveget ezúttal a Zeneszöveg.hu-ról másoltam be, ezúttal is köszönet nekik, hogy nem nekem kellett végigbogarásznom ezt a gyönyörű darabot! Szeretném elmondani az őszinteség jegyében, hogy a zenéje valójában tetszik, sőt. Az szerintem tökéletesen megfelel és jó, szóval nem azzal van a bajom... hanem EZZEL:

Hátunk mögött éppen néhány év,
de vajon mennyi vár ránk még?
A szívünk örök tűzben ég.


Hm-hm, itt még semmi sem gyanús, ebből bármi lehet. Az első három sornak még van is értelme, bár az első sorban az "éppen" szócska eléggé a kényszerkitöltés gyanúját veti fel, ráadásul a harmadik sor kissé sablonos is (a szívünk örök tűzben ég - tudja is valaki, hogy ezzel mit akarnak kifejezni?), aztán jön a kés a szívbe:

Ne hidd hogy a gyávaság megvéd,
a vágyad semmitől nem fél,
mindig tudd, hogy merre mész.


Ismeritek azt a hangeffektet a filmekben, videókban, stb., amikor a bakelit-lejátszó tűje levétel közben belekarmol a lemezbe egy SKREECH hang keretei között? Talán tudjátok, miről van szó... na, a most beírt három sornál hallottam ezt a hangot a fejemben. Gyakorlatilag nem tudom agyonelemezni, mert ennek a résznek NINCS SEMMI ÉRTELME. Ne hidd hogy a gyávaság megvéd - mitől? Miről van szó? Mitől kell, hogy megvédjen; szóba került a dal során eddig? Nem. Szóba fog kerülni? Hát nézzük: a vágyad semmitől nem fél. MI-A-FASZ? Vágyam... egyrészt, szerintem csak így üresen, hogy "vágy" nem létezik. Az ember vágyakozni valami iránt szokott, a vágynak van egy tárgya, nem? Csak annyi, hogy "vágy" - szerintem - nem létezik. Itt viszont nemcsak, hogy létezik, hanem egész egyszerűen nem is fél! Úristen, de mitől?!? Mitől nem fél a "vágyam"?? Egyáltalán hogy jön ez ahhoz, hogy a gyávaság nem véd meg?? De nincs vége, forgassuk csak azt a kést a szívben: mindig tudd, hogy merre mész. Könyörgöm, aki ezt a három sort összerakja nekem értelmileg, prozódiailag, dramaturgiailag úgy, hogy legyen BÁRMILYEN értelme, meghívom egy sörre. És ez még csak az első versszak volt!:-(( (dühtől ordítós smiley)

Húszon innen, vagy már azon túl
minden régi a sorsunk lesz csak új,


Bár az első két sort választottam le, zeneileg valójában az első három az, ami egybe tartozik: más kérdés, hogy ezt a szöveg nem indokolja, sőt. De erre mindjárt rátérek. Húszon innen, vagy már azon túl minden régi, a sorsunk lesz csak új - ha jól értem... öhm... nem értem. Minden régi, a sorsunk lesz csak új... izzadtságcseppek tömege jelenik meg homlokomon, ahogy próbálom összerakni a mondat értelmét, majd hirtelen megvilágosodom. AHÁ: ha húsz éves elmúltál, a múltadon már nem tudsz változtatni, hisz elmúlt (lásd: "régi"), és a jövővel foglalkozz, mert az az, ami megújulhat. Nos, már csak egy kérdésem van: miért kellett ezt ilyen értetlen módon kifejezni? Konkrétan a mondatszerkesztéssel van a bajom. Itt hallatszik annak a tökéletes példája, hogy a ritmusra és a már meglévő dalra kellett rászenvedni valamit, és ez csak úgy megy, ha a szórendet tökéletesen felborítot és össze-vissza dobálod a szvakat a mondaton belül. Egy hetedik osztály irodalomórájára elkészített házifeladatnál szokott ez előfordulni - tudom, mert én is mindig ezt csináltam, ha verset kellett írni. Ma is ezt csinálnám, mivel nem vagyok túlzottan kreatív ezen a téren, de nem is írok verseket, ha értitek...

indulunk most négyen négyfelé,
Vezet majd egy láthatatlan jel,
legbelül egy hangos dallam kel,
hallom jól,
megölel a zene ami szól.


Mint mondtam, ha hallgatjátok a zenét, akkor az "indulunk most..." kezdetű sor valójában az előző 2 sorral alkot egy egységet, de ezesetben felmerül a kérdés, hogy mi értelme? Elmondják ezt a húsz éves baromságot, meg hogy sorsunk lesz csak új, és még benyögi, hogy indulunk most négyen négy felé. Ennek mi köze hozzá...?! Persze a strófa második feléhez is csak annyi köze van, hogy indulásról, meg menésről van benne szó, egyébként továbbra sem fogtam fel, hogyan kapcsolódik hozzá. Nyílván valami olyasmi, hogy mindenki megy a saját útján, és mindenkit a saját "láthatatlan jele" vezet (orbitális sablon), illetve egy újabb metafora alkalmazásával a belső zene képe is megjelenik, ami megöleli az embert. Nem inkább betakarja, eltölti, feltölti? Szerintem más szót akartak ide tenni; mármint, ha ez a belső dallam vezet az utadon, akkor nyílván ahhoz, hogy ezt megtehesse, át kell, hogy járjon. Ehelyett ő fogja magát, és megölel... na mindegy, lehet, hogy ez (is) csak engem zavar.

Jöjjön a refrén:

Csak élünk ahogy bárki,
nem a holdról jöttünk mondhatsz bármit,
nem fontos hogy mindig jónak láss,
de ha elkap az az érzés,
ami elragad már nincs több kérdés,
ma megtettük késő bánni kár.

De most a mi dalunk szól ó-ó-ó-ól
Végre mi jövünk már á-á-á-ár
Végre csakis az a jó ó-ó-ó-ó
A szívünk szabadon száll á-á-á-ál
Láss a falakon túl ú-ú-ú-úl
Végül mindenki más á-á-á-ás
Mégis közös az út ú-ú-ú-út
Együtt sodor az ár.


Te jó Atyaúristen... szeretném leírni a teljes értelem érdekében mondatszerűen az, ami itt elhangzik, hátha így könnyebb értelmezni:

Csak élünk, ahogy bárki, nem a Holdról jöttünk, mondhatsz bármit. Nem fontos, hogy mindig jónak láss, de ha elkap az az érzés, ami elragad, hát nincs több kérdés: ma megtettük, késő bánni, kár. De most a mi dalunk szól, végre mi jövünk már, végre csakis az a jó, [hogy] a szívünk szabadon száll. Láss a falakon túl, végül mindenki más, mégis közös az út, együtt sodor az ár.

TE-JÓ-ATYA-ÚR-ISTEN. Mi ez??! Csak élünk, ahogy bárki, nem a Holdról jöttünk, mondhatsz bármit - eleve ez a "bárki-bármit" rím eléggé sántít, nagyon amatőr megoldás, de tulajdonképpen mit is akarnak ezzel mondani? Ugyanolyan emberek, mint mi, nem a Holdról jött ufók... mondhatsz bármit?! Mármint mondhatsz bármit, mi akkor sem a Holdról jöttünk? Ja, értem.

Nem fontos, hogy mindig jónak láss...

Nem értem:-(( Mi az, hogy "jónak látni"?? Ez is akkora sablon, hogy a sablon-o-méterem kiugrik a helyéről. Tehát a lírai én valójában rossz ember, mások azonban úgy látják, mintha ő jó lenne, ez azonban nem fontos, nem kell, hogy "jónak lássa", ő felvállalja, hogy rossz... na, összejön ez.

... de ha elkap az az érzés, mi elragad, hát nincs több kérdés...

Kérdés? MIRŐL??

... ma megtettük, késő, bánni kár.

Jaa... jó: tehát nincs több kérdés, már megtettük, amit megtettünk, nincs több kérdés, nincs. Nekem csak egy kérdésem lenne: KÉSŐ BÁNNI KÁR?!? Nem tudom, megfigyeltétek-e, hogy most máshova tettem a vesszőt ennél a szószerkezetnél, mint amikor a teljes refrént beírtam az előbb. Most akkor késő bánni - VESSZŐ - kár, vagy késő (elmúlt, vége, lemaradtál róla) - VESSZŐ - bánni kár (nem érdemes bánni)?? Tök mindegy, mert egyiknek sincs értelme, méghozzá az idióta "kár" szócska parazita viselkedésmódja miatt. Mit keres ott?? Meglett volna ez a szerencsétlen dalszöveg nélküle is, de nem, oda kellett tenni. Tisztában vagyok vele, hogy miért: mert csak így jött ki a rím és a ritmus. Szánalmas.

Egyébként érdemes megvizsgálni a csodálatos rímeket is: bárki-bármit, láss-kár (!!!).

A refrén második versszakát egyszerűen nem vagyok hajlandó kielemezni, mivel nem vagyok hajlandó mégegyszer elolvasni ezt a szart. Csak annyit mondanék róla, hogy ismét a kétségbeesetten vergődő "de"-szóval történő indokolatlan sorkezdés, valamint olyan rímek, mint "szól-jó", "túl-út", "más-ár". Nem, egy rímnél nem az a lényeg, hogy ugyanaz legyen a magánhangzó, basszus...

A refrén utáni utolsó, nem-refrén versszak az egyetlen normális része a dalnak, mármint a szöveg szempontjából.

Sok címlap, s mindig fény,
csak elferdített kép,
nem ez vagyok én.
Mert hidd el minden más,
mit a képernyőkön látsz,
elvakít a varázs.


Ez igen, ez egyben van, van értelme, szól valamiről. Amit látsz a tévében, az nem úgy van a valóságban, mert mindez csak elferdített kép. Bravó, ez tényleg jó. Egyetlen dolog, ami hagy némi kívánnivalót maga után, az a "sok címlap, s mindig fény" sorban a kiemelt szószerkezet, mely ismételten a rím és ritmus érdekében történő belekényszerítés ékes példája, de komolyan mondom, ez a strófa a legjobb része a zeneszámnak. Pont erre a szegény, profin énekelni nem tudó Zimány Lindára kellett rásózni... na mindegy, legalább jó kontrasztos az élmény (gyenge ének - normális szöveg).

Ez után jön még egy refrén (vagy kettő, már nem emlékszem, s nincs az az isten, hogy még egyszer meghallgassam), majd vége a számnak. Mondhatjátok, hogy nincs is ebben a számban annyi orbitális hülyeség, csak egy-egy baromságot emeltem ki, de ha így is lenne (nincs így - a szöveg az elejétől a végéig borzalmas), akkor is: megkérnélek titeket, hogy az egy-egy kiemelt sort (az összeset) olvassátok el magában, tehát csak azt az 1-2-3 mondatot. Ugye, hogy egyedül állva van értelmük? És most ezt az egészet rakjátok össze egy dallá. UGYE, HOGY AZ EGÉSZ EGY MERŐ, ÉRTELMETLEN FOS??!? Semmi, de semmi értelme nincs, nincs mögötte se történet, se összetartó kapocs, egymás mellett lógó és egymástól független kiejelentések, melyeket egymás mellé rakták, hogy így legyen belőle egy mély mondanivalóval rendelkező szám, de én mondom, ez nem sikerült... NAGYON NEM.

Ugye milyen szánalmas, hogy egy tök amatőr szám, mely egy hasonlóan amatőr rendezvényre készült lefőzi ezt a "profi", sokak által hallgatott és istenített, hasonló image-dzsel rendelkező sztárok által készített és előadott szarságot?? Hát ez a mai magyar valóság - mondhatnám, de sarkítanék. Rengeteg jó magyar zene van, de van olyan, ami nem jó. Én most ez utóbbi kategória két képviselőjét mutattam be. Nem tudom, melyik kategóriában van több elem; remélem, hogy az elsőben, és remélem, hogy soha többet nem kell jelentkeznem egy ilyen felháborodott blogbejegyzéssel. Köszönöm, hogy meghallgattatok, most pedig megyek hányni.

Utolsó módosítás: 2009.01.02. 14:52

Hozzászólások

powerhouse
1 | powerhouse 2008.05.31. 13:13
Ez kell a népnek, nem fognak a sztárocskák komolyabb mondanivalójú számokat készíteni.
2 | izumbeg 2008.05.31. 13:16
a Stúdió az egy diszkó, inkább a ladies and gentlemenZ a gáz
Germinator
3 | Germinator 2008.05.31. 13:19
Mármint mire gondolsz? Ezt most így nem tudtam összerakni...:-D
4 | izumbeg 2008.05.31. 14:08
Arra hogy a Stúdió egy diszkó, tehát nem kötelező hogy a szépségverseny egyik résztvevőjét várják oda, hanem mondjuk egy a szépségverseny iránt érdeklődő férfi embert, tehát a leszbikus vonal nem állja meg a helyét. Viszont a Ladies and GentlemenS
megszólítás szerintem roppant ciki, mivel a man többesszáma a men nem pedig a mans. Még itt a script is pirossal aláhúzta :D
Barthezz
5 | Barthezz 2008.05.31. 14:24
Jó bejegyzés lett! Akár még több hasonló dalszöveg-elemzést is készíthetnél, én szívesen olvasnám oket (mármint az elemzéseket és nem a dalszövegeket önmagukban :-D ). Egyszerre nevetséges és szánalmas a dolog: az ember néha a székrol ledol olvasása közben, csak sajnos a tény, hoyg ezt egyáltalán nem viccnek szánták, megadja egyben a kesrű szájízt is.

Amúgy érintve vagyok vmelyest a dologban, hiszen zalaegerszegi vagyok ;-) Hát mit mondjak, ég a pofámról a bor, hogy a szülovárosom egy ilyen hányadék, sablonos, értelmetlen szövegű "dalt" képes csak összehozni a minden évben esedékes szépségkirályno választásra :-/
Germinator
6 | Germinator 2008.05.31. 14:40
Igen, téged is majdnem beleírtalak, aztán mégsem abba az irányba alakult a bejegyzés:-D

Gondolkodtam én is azon, hogy ha még találok a jövőben, akkor írok ilyeneket, de nem akarok előre mondani semmit;-)

izumbeg: amennyiben erre a Stúdió nevű diszkóra gondoltak a szövegírók, akkor jogos a feltevés, köszi:-)
7 | izumbeg 2008.05.31. 16:30
Szerintem mindenképp, nézd csak, találtam egy videót és ott volt a tavalyinak a díjátadása. Ez valamiféle reklám biztos.

http://www.youtube.com/watch?v=TlHJcidjadE&feature=related
Barthezz
8 | Barthezz 2008.05.31. 17:41
Germi: És hogy írtál volna bele? :-D

Amúgy a Studio (rövid u-val) valóban egy egerszegi éjszakai szórakozóhely, ahova tipikusan az ilyen szépségkirálynőnek lenni akaró sznob picsák járnak :-)
Germinator
9 | Germinator 2008.05.31. 19:27
Azt akartam írni, hogy "majd Barthezz megmondja, mennyire pezseg ott az élet Egerszegen", aztán változtattam...:-D

Oké, köszi a felvilágosítást, bár szerintem nem változtatok a dolgon, mert a zalaegerszegieken kívül valószínű ezt nem sokan tudják - mint ahogy én sem, így a felháborodás jogos;-)
Barthezz
10 | Barthezz 2008.05.31. 19:41
Félre ne érts, én ennek tudatában, hogy tudom mi az a Studio, is teljesen értelmetlennek tartom azt a "ne vedd fel a telefonod, menj este a Studioba" mondatot :-D Baromság :-D Miért ne vegye fel vki a telefont, ha csörög? Mi köze ennek az esti bulihoz? Nonszensz xD

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.