Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Gobiakos blogja

Fu-turizmus az autóvilágban III.

Gobiakos | 2010.06.01. 09:47 | kategória: Autó | 1 hozzászólás

A 2009-es évben elindított sorozatommal kapcsolatban érzek annyi létjogosultságot, hogy újabb résszel gyarapítsam. Szóval újra beleástam magam a koncepció kocsik világába, sorra vettem az eddig még meg nem említett fantázia-szülte autócsodákat, és most – az első két epizód által kitaposott ösvényen lépkedve – újabb négykerekűeket mutatnék be pár soros ismertetővel és a hozzájuk tartózó képgalériával.


Lamborghini Ankonian - A Lamborghini koncepciók dizájner körökben igen nagy népszerűségnek örvendenek, szinte heti rendszerességgel jelennek meg vadabbnál vadabb ötletek a bikás márka logójával. Slavche Tanevsky, független orosz tervező is ebbe a táborba tartozik és Lamborghini Ankonian-ra keresztelt munkájával együtt méltó is a figyelemre.
A dizájner azt nyilatkozta, hogy az Ankonian-t a Lamborghini Reventon utódjaként álmodta meg. Ez több helyen is alátámasztást nyer; rögtön az orrkialakítás és a légbeömlők a legszembetűnőbbek.
Fura lehet első ránézésre, hogy nincsenek lámpatestek. Nos, vannak, csak nem a hagyományos értelemben. A tervező OLED világító egységeket álmodott meg Lamborghini-jébe (A technológiáról kicsit bővebben itt olvashattok.).
A modell első ránézésre egy hangya testére erősített F-117 Highthawk idomokkal teletűzdelt, „lebutított” Batmobile benyomását keltette bennem.
A szuperautó egy fekete sörényéről híres bikafajtáról kapra a nevét. Az Ankonian kivitelezésében profi Lamborghini és Audi mérnökök is segítséget nyújtottak Tanevsky-nek, így egyáltalán nem meglepő az elkészült modell lenyűgöző megjelenése.

Ankonian oldalról
Ankonian szemből
Ankonian hátulról
Ankonian tervezőjével


Bugatti 16C Galibier – A Bugatti az általuk "véleményformálóknak" titulált kiválogatott közönség előtt mutatta be új, luxus sport-limuzinját, a Galibiert. A kocsi a nevét a Tour de France egyik alpoki szakasza után kapta, ami a kerékpáros körverseny egyik legnehezebb kaptatója.
Az autó elejére a már megszokott, elnyújtott, félköríves Bugatti-hűtőrács került, mellé pedig orbitális, ledes fényszórók társultak.
A karosszéria idomokat kézzel készítették karbonszálas elemekből. Ami nekem a legjobban bejön ezen a kocsin, az mindent maga mögé utasítva a fényezés. A kéttónusú, sötétkéket és a krómot ötvöző festés valami lélegzetelállító.
A Bugattinál ismét mertek nagyot gondolni és mindezt bele is préselték a Galibier-be: a gépszörnyet négykerék meghajtással szerelték, a közel 900 lóerős motorral pedig az elérhető végsebesség megközelíti a 280 km/órát.
Az egyedi futóművet és kerámia féktárcsákat kifejezetten ehhez a sport-limóhoz fejlesztették ki. Ami még említésre méltó, az a 8 kipufogócső. Valami brutális hangot adhat egy ilyen cucc!
A belső kialakítás is igen nívós lett. A puha bőr és a lakkozott faborítás kombinációja igen kellemes hatást kelt, a formavilág egyszerű, letisztult.
Ha minden jól megy és beigazolódnak a Galibier-hez fűzött remények, akkor a szériagyártás 2013-ban már el is kezdődhet.

Galibier szemből
Galibier hátulról
Galibier oldalról
Galibier belseje


Hummer HB - Vadonatúj koncepcióval állt elő a Hummer cég. Az autót papírra vető román dizájner, Andrus Ciprian igencsak elrugaszkodott a tervezés során, egyelőre csak a formai megoldások ismertek, plusz, hogy V6-os motor dolgozik majd a motorházetető alatt.
A Hummer új tulajdonosa, a Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery Co. Ltd nagyot markolt, és szeretne vele majd minél nagyobbat fogni. Egy teljesen új elgondolású modell piacra dobásával akarja a cég bebizonyítani, hogy méltó utódja lesz a GM-nek a terepjáró gyártásban.
A román tervező elmondta, hogy tervei szerint a kocsi formavilága a leamortizálhatatlan terepjárót vetíti előre. A képeket elnézve ez sikerült is, bár mindazonáltal olyannyira futurisztikus lett a koncepció, hogy ez így gyártásba valószínűleg sosem fog kerülni.
Követelmény volt a cégnél és a tervezőnél, hogy az eddigi modelleknél kisebbet készítsenek, hogy a nehéz terepeken könnyebben helytállhassanak majd.
A tipikusnak mondható Hummer-stílusjegyek változatlanul felfedezhetőek. Ilyen például a „Hummer-hűtőrács” a márkanévvel. Ami viszont egyből szemet szúrhat, az a motorháztető közepétől induló és a szélvédőt három részre bontó dizájnelemek. Látványosak, de a mindennapok során kissé zavaró lehet, hiszen nagyban korlátozzák a sofőr kilátását.
A grafikákon óriási, 8 küllős felniken robosztus Goodyear abroncsok feszülnek. Igen impozáns látványt nyújt.
Mindezek tükrében én a magam részéről a HB típusjelzést csak „Hú bazmeg!”-ként emlegetem, mert ha egyszer lesz valami kézzelfogható ebből a konceptből, akkor az büntetni fog, nagyon keményen.

A HB szemből
A HB hátulról
A HB profilból 01
A HB profilból 02


Alfa Romeo Pandion – Az Alfa Romeo idén ünnepli 100. születésnapját. Ennek alkalmából a Bertone Stúdió készített egy kupé tanulmányt, amely az Alfa zászlaja alatt mindenképp a jövőbe mutató és futurisztikus vonalat lőtte be magának. A koncepció Pandion néven fut, az eddig megjelent hivatalos fotók alább áthatóak.
A kocsiról nem titok, hogy az Alfa Romeo 159 utódjának szánják, bár a képeket elnézve még nagyon hosszú az út a concept változattól a szériagyártásig. Az is első leszűrhető, hogy ezen állapotában a kocsi igazi „showcar”-ként funkcionál, és ezt az olasz dizájnstúdió nem is nagyon titkolta: mindent bele- és rápakoltak az autójukra. A három fő jellegzetesség, ami rögtön szemet szúr:
- Az orrkialakítás. Erről nekem személy szerint rögtön Boba Fett ugrott be a Csillagok háborújából. :-)
- A kocsi oldalán végigfutó üveg (esetlegesen plexi) betétek. Nagyon jól állnak ezek az íves formák az Alfának.
- A hátsó rész kidolgozása. A lökhárító helyére egy transformer-szerű, több elemből összeálló farrészt tettek.
Arról még nincs hír, hogy milyen motor fogja hajtani a Pandiont, de egy ilyen kaliberű tanulmánynál ez úgy gondolom, hogy nem is annyira lényeges információ.

Pandion szemből
Pandion oldalról
Pandion hátulról
Pandion felülről


Chevrolet Orlando – „A tér maximalizálása”. Ezzel a mottóval vértezte fel a Chevrolet az Orlando névre hallgató üzemanyag takarékos egyterű tanulmányautóját.
Seungwoo Kim tervező elmondása szerint az Orlando népszerűsége részben annak köszönhető, hogy az emberek valódi igényeit veszi alapul. „A Chevrolet őszinte, egyszerű tervezési hagyományaira építettünk”.
Éppen ebből kifolyólag nem lett egy hiper-jövő autó az Orlando. Egyszerű vonalvezetése van, de mégis vannak olyan rejtett apróságok, amik SUV-os (sport utility vehicle) jelleget kölcsönöznek neki. A kigömbölyödő lökhárítók, a kintebb pakolt kerekek és a beljebb helyet kapó karosszéria pozícionálása egyértelműen SUV érzést kelt az emberben. Puritánsága ellenére is egy jövőbe mutató külső dizájnnal sikerült felvértezni az Orlando-t, ami azt is előrevetíti, hogy a szériagyártáshoz nem kell majd egy vadonatúj kocsit összerakni a Chevroletnek. Amit még itt meg kell említsek, hogy azért a kezdeti skiccek igen brutálisra sikerültek a kilógó hátsó lámpatestekkel és a megtört oldalvonalakkal.
A családi egyterű 5 ajtós és 7 üléses, így egy nagyobb család is vígan elfér benne. A belső tér kialakítása pedig lehetővé teszi azt is, hogy pár perc alatt közel 900 literes síkpadlós raktérré alakítsák át.
A Párizsi Motor Show-n bemutatott Chevrolet Orlando lenyűgözte a tömegeket azáltal, hogy megkérdőjelezte, mit is nyújthat egy családi autó.

Orlando elölről
Orlando hátulról


Citroen Survolt - Elektromos sportkocsit mutatott be a Citroen a Genfi Autószalonon.
Gondoltak egyet és továbbfejlesztették a Revolte tanulmányautóban testet öltött elképzeléseiket, méghozzá úgy, hogy egy korábbi koncepciójukból is nagyot kanalaztak hozzá; ez pedig a már korábban általam is bemutatott GT volt.
A Genfben bemutatott új sportkocsi-tanulmány a Survolt névre hallgat.
Külsejét tekintve a Survolt egy minden porcikájában a sportosságot megtestesítő autó lett. A masina 3,85 méter hosszú, 1,87 méter széles és 1,2 méter magas. A méretes hűtőrács közepére került az ugyancsak kissé túlméretezett embléma. A keskeny, finom metszésű LED-es fényszórók igen impozánsra sikerültek.
A jövő autózása a már egy ideje elkezdett a „zöld úton” lépkedni, és a Citroen sem cselekedett másképp a Survolt-nál: a luxus színvonal, az extravagancia és a vérbeli sportautók hatását egyszerre mutatja, és mindezt egy elektromos hajtáslánccal fejeli meg.

Survolt szemből
Survolt oldalról
Survolt hátulról
Survolt féloldalasan


Remélem ma is sikerült egy-két kellemes percet szereznem nektek, és egyik-másik autó-csodánál elismerően bólintottatok, hogy: „Ez igen!”

Utolsó módosítás: 2010.06.01. 09:51

Hozzászólások

1 | Pyrogate 2010.06.01. 19:07
sunáznám

vagyis ööö. Jó összeállítás, a Bugattit el tudnám képzelni a ház előtt :)

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.