Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Gump blogja

Colin McRae DiRT/ Neon

Gump | 2007.09.12. 09:54 | kategória: games | 0 hozzászólás

A bejegyzés apropója, hogy megérkeztek az első képek a Race Driver One című autós játékból, amely a DiRT alatt - egyesek szerint elég rosszul, szerintem jól - muzsikáló Neon motorra fog épülni.

Itt a fórumon is elhangzott, hogy mennyire optimalizálatlan a játék (ami nem feltétlenül a motor hibája). Ebben részben egyet kell értsek, nem nagyon ment itt senkinek 40fps felett, még a high-end gép tulajoknál sem (maxon), de itt nem is kell a 60fps. A 7900GTX szintű grafikus kártyával rendelkezők pedig 20-25 fps körüli értékekről számoltak be, amely nem javul akkor sem, ha ultra/high részletességről alacsonyabbra állítják a grafikát. Ugyanekkor olyan hozzászólások érkeztek, amiben arról írtak páran, hogy mintha be lenne lőve mondjuk 20fps-re a játék GF 79xx szériánál és 30-ra 8800-as szériánál. Ez elég meglepő dolog, furcsállottam is, aztán ma jutott eszembe, hogy ez lehetséges, de nagy valószínűséggel nem a DiRT csinálja ezt, hanem a v-sync. A függőleges szinkronizáció tényleg be tudja lőni 30-ra vagy 20-ra a másodpercenkénti képkockákat.

Akinél ez be van kapcsolva, ott majdnem biztos, hogy 30 fps-nél többet nem fog látni. Itt egy leírás, ami szépen elmagyarázza a jelenséget. Angolul nem beszélők kedvéért röviden arról szól a dolog, hogy amennyiben a játék nem használ triple buffer-t, akkor a másodpercenkénti képkockák száma a monitor frissítési frekvenciája alatt nem tud szabadon mozogni, hanem a beállított érték (pl. 60Hz) egész hányada lehet: 1/1, 1/2, 1/3, stb. Így amint a gép nem képes 60 képkockát megjeleníteni, az fps egyből 30-ra zuhan (pedig lehet, hogy 50 frame megjelenítésére még képes, ugyanígy 28fps helyett jelen esetben 20 lesz). Ez magyarázhatja, hogy amennyiben egy gép nem képes legalább 30fps sebességgel futtatni a játékot, akkor marad a következő lépcső, a 20fps.

Ennyi áltudományos halandzsa után itt van pár Fraps segítségével rögzített videó (30fps-t állítottam be a felvételre Fraps-ban), amivel részben azt szeretném megmutatni, hogy a 30fps mellett is lehet folyamatos a látvány, részben pedig azt, hogy bár nagy ára van a látványnak, de szerintem megéri. :)

A játék ultra beállításokkal futott 1024x768-as felbontás mellett + 16AF driverből rápakolva. A videók MP4-be lettek kódolva, Quicktime, vagy VLC player biztosan lejátssza őket, felbontásuk 512*384, hang nincs.

1. videó ~10MB
2. videó ~17MB
3. videó ~16MB
4. videó ~13MB
5. videó ~13MB
6. videó ~19MB
7. videó ~28MB
8. videó ~22MB

Utolsó módosítás: 2007.10.19. 21:36

Hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.