Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Kanduhrka blogja

Call of Duty Modern Warfare 2

Kanduhrka | 2009.11.18. 13:19 | kategória: játékok | 15 hozzászólás

Call of Duty Modern Warfare 2


Nyugaton a helyzet változik...

November 10-én minden fontosabb masinára megérkezett a játékos társadalom eddigi leginkább várt akciójátékának, a Modern Warfarenek a folytatása, a Modern Warfare 2. , amely alig egy hét alatt megdöntött szinte minden eladási rekordot a szórakoztatóiparban(könyv, mozgókép, videojáték stb), ráadásul a warez letöltések között is első helyen szerepel. Első nap álltam volna neki a cikkírásnak, de mivel szerelem első látásra csak a filmekben van, így rászántam egy teljes hetet, hogy felfedezzem minden rejtett aspektusát, és egyéb nyalánkságait. Kezdeném az egészet azzal, hogy minden Call of Duty(továbbiakban COD) epizódot végigvittem és a multiplayer részeivel is rengeteg időt töltöttem el, s bár főképp a többjátékos rész fogott meg, nem mehetek el szó nélkül az egyszemélyes kampány mellett sem, mely ismét töménytelen akcióorgiát tol a játékos szemei elé.

Vágjunk is bele. Az MW2, aki esetleg nem tudná, a Half Life 2 megjelenésekor létrehozott STEAM rendszer tagjaként települ fel, tehát szükség van erre a kis segédprogramra a telepítéskor, és internetaktiválást igényel legelső alkalommal. Körülbelül 12 gigányi helyet foglal el, amit nagyjából 10-15 perc alatt fel is pakol, már ha épp nincs túlterhelve a rendszer, vagy nem kezdi el letölteni az egészet... Ha valakinél ilyen gondok előfordulnának, az töröljön le minden Steammel kapcsolatos dolgot a számítógépéről és rakja újra. Telepítés után három különböző választási lehetőség ugrik fel a játék menüjében: Single Player, Multi Player és Co-op.

Single Player:

Az első pályán rögtön egy training jön mert degeneráltak vagyunk és nem tudunk lőni egy FPS-ben, ahol egy pár perces szeánsz által begyakorolhatjuk a mozgást, a lövést, a guggolást, és az új gombkiosztást. Bizony, az Infinity Wardos srácok teljesen átvariálták az egészet( szerencsére a WASD kombináció megmaradt...), aminek körülbelül semmi értelme nem volt, de ők biztos jobban értenek hozzá. Aki eddig eljutott, az már biztos rájött, hogy az NFS Undercover féle gagyi \"első játékindításnál automata grafikán fut a cucc\" esetébe ütközött, így érdemes beállítani a beállítandókat.

Tipp: A Texture opcióban a Specular és Normal Map Resolution funkciókat érdemes High-ra rakni, mert Extrára rakva még erőműveken is fagyásokat, szaggatásokat, képhibákat okoz. Főképp Ati kártyáknál

Jöjjön az első valódi küldetés, és a grafika komolyabb elemzése. A játék továbbra is a már 10( ! ) éves Quake 3 enginet használja, természetesen jól meggyúrva, megfőzve, kicsinosítva, ragdollozva etc. A gépigény így nem valami nagy, de magasabb(Full HD) felbontásoknál és mindent maxra húzva már kell alá némi vas(bár a látvány így is elmarad egy 2009-es A+ kategóriás játékénál, sőt tovább megyek, a CoD 5 némely pillatanában még látványosabb is volt). A grafika persze nem minden, a játék ettől függetlenül nagyon hangulatos, a robbanások szépek, az animációk továbbfejlődtek, de ez a motor sajnos már kiöregedett. Pedig látszik, hogy apait-anyait beleadtak: mindenfele robbanások, tüzpárbajok, lángoló autók, összeomló épületek, füsttenger, és Teddy maci gondoskodik arról, hogy a szemeink elélvezzenek.

A küldetések továbbra is szkriptek alapján zajlanak le, ami nem baj, fokozza az filmes hatást, mely most is páratlan lett. Hans Zimmer muzsikái közben köpködő fegyverek és ordibáló ellenfelek, brutális tömegmészárlás orosz módra, hóvihar, házak megtisztítása és megtartása stb. Ismét igen intenzív élményt prezentál a játék a nehézségtől függően 3-6 órás játékidő alatt, s megannyi meglepetést, izgalmat a sztoriban. Nem akarok lelőni semmi poént, így csak annyit árulok el, hogy folytatódik az MW1-ben félbemaradt történet.

Co-op:

A Call of Duty 5. részében debütált kooperatív móka most is visszatér, bár egy kicsit megváltoztatva, mert itt nem mehetünk végig az SP küldetésein barátainkkal, csak bizonyos pályákat teljesíthetünk többféle nehézségi fokozaton. Ha jól vittük végig, kapunk is érte csillagocskákat, mint amiket Buthers adott a ribancainak a South Park új részében, amikor ügyesek voltak. Nem rossz-nem rossz, de pár óránál több szórakozást nem ígér.

Multi Player:

Sötét felhők gyülekeztek megjelenés előtt a játék felett, és a beígért változtatások - egy kivételével: chat - tényleg beigazolódtak. A legújabb CoD multiplayere egy IW által készített rendszert használ, ami annyit jelent, hogy nincsenek dedikált szerverek(egyelőre), hanem összegyűjti az éppen belépett játékosokat és a legjobb pinggel rendelkező user hostolja a szervert. (így értelmet nyer a max 18 játékos/ szerver, ugyanis 32< playert egy sima nettel nem sűrűn lehetne így, élvezhetően létrehozni) Ez a rendszer amúgy nem lenne rossz, csak elég akadósan működik. Idióta üzenetekkel dobálja ki néha a játékosokat, elfelejt csatlakozni és ehhez hasonló idegtépő dolgokkal nehezíti meg az ember dolgát no meg a billentyűzet élettartamát (vagy csak én csapkodom, ha tizedszerre vág le, hogy állítsam be a routert - pedig nincs is routerem...). Reméljük egy későbbi javításban már lesznek bérelhető szerverek, s így talán a közösségek is kialakulhatnak(mert a közösségek tartanak életben egy multi játékot - és nem a hobbi playerek).

Játékmódok: ha jól számoltam 16 féle módban mérhetjük össze tudásunkat másokkal. Meg maradtak a régi nagyok: TDM, DM, HQ, CTF, SD, a CoD4-ből a Sabotation, Domination. Új a Ground War (itt egyszerre 18-can vandálkodhatunk), Demoliton, Pit és persze néhányuknak a HardCore változata. Pályából azt hiszem szintén 16 van, köztük a kakukktojás Wastelanddal, ami a CoD United Offensive kiegészítő Breccount modern változata (és az egyetlen nyílt map:( ). Az új spawnolási rendszernek köszönhetően pl TDM-ben igen nehéz megállapítani, merről is fog jönni az ellenfél (néha beteleportálja mögéd...), így vége az átlós rushnak (amit pedig imádtam :) ). Az új mapok egyébként piszok jól lettek megcsinálva, telis-tele rejtett zugokkal, aluljárókkal, rengeteg átjárható épülettel (és camp hellyel...), bár szerintem némelyik kissé túlzsúfolt is. Hiányoltam a CoD4-es nyitottabb tereket, így rá voltam kényszerítve a lassított tempóra, mert bármelyik ablakból, wc-ből kikukkanthat valaki mosolyogva. Sok gyakorlást igényel, de betanulhatóak. Kitérnék a sima és a Hardcore módra, mivel itt is éreztem némi egyensúlytalanságot a CoD4-hez mérve. A sima meccseken néha az egész tárat bele kell nyomni az ellenfélbe, hogy kifeküdjön, ami roppant idegesítő, míg HC-nál pont az ellenkező. HC-én elég egyetlen golyó, hogy meghalj, így aztán totális káosz uralkodik, plusz nincs killcam, így ha bemászik egy barom campelni valahova, igen nehéz megtalálni. CoD4 HC sem könnyű mondjuk egy kezdőnek, de ott azért a durvább fegyókon (i love AK) kívül mindenből 2-3 golyó kell, itt meg elég egy (esetleg kettő, ha a csizmáját találod el). Az eddigi codok hagyománya a szörcsögő hang találat esetén, ám ezúttal ebben az epizódban a HC módban nincs ilyen hang (remélem tudjátok miről beszélek). Kellett volna az a nyílt béta teszt két-három hónappal a megjelenés előtt. Ennyi.

Perkek, killstreakek, challengek, achievementek:
A CoD4 zseniális húzása volt a perkek és a fegyverkiegészítők beleírása. Ezúttal is tucatnyi cuccot lehet a fegyverekre ráaggatni (van olyan perk, amivel akár kettőt is egyszerre!): hangtompító, Red Dot, új ACOG, Thermal (gyak hőlátás), Holographic Sensor stb. Rengeteg új skuló is került a programba, néhányat ugyan áthoztak a régi részből, de a szám így is elég impozáns. Assault osztályból Famas, Scar, Tar, M4, M16, AK, Fal, ACR, F2000. Subból: MP5K, UZI, UPMP, Vector, P90. És persze a többi osztály is nagyon csinos és sokrétű. Többféle rakétavető, grenade launcher, shotgun, machine pistol... E téren semmi panasz nem érheti őket. (habár a P90 még mindig túl durva:) )

Killstreakek is átestek némi változáson, mostantól mi szabhatjuk meg, hogy a kb egy tucat közül melyik 3-mat óhajtjuk használni meccs közben, és szerencsére ezúttal nem írják felül egymást, ha véletlenül egyel többet ölnénk. Itt aztán elborult a készítők fantáziája: lerakható automata gépágyú, lőszerutánpótló ládák ledobása, radar blokkoló, légibombázás többféleképpen, többféle helikopter és repülő, van amelyikkel mi magunk is lőhetünk és ott még egy Nuke is, amit volt szerencsém elszenvedni, mert valamelyik játékosnak sikerült 25 killstreaket összehoznia és aktiválta. Hogy mi következik azután, az titok:)
Perkek terén a lefontosabb változás, hogy ezek is fejlődhetnek. Minél többet ölünk például Stopping Powerrel, a legvégére(kb 500 kill után) megkapja a Pro jelzést, ami ad egy plusz kiegészítést (jelen esetben minden gép ellen is plusz sebzést). Minden perknek 5 fokozata van. A mindenki által rühellt Martyr Dome (halál után gránát automatikus eldobása) átkerült egy úgynevezett \"gyökér\" perkbe, a Death Streakbe, ahol 4-5 olyan perk van, amik sokadik (3-4) halál után jönnek elő. (plusz élet, stb) Továbbra is jelen vannak a challengek, amiket minden fegyverhez külön megcsinálni marha sok idő, és ott vannak még az \"akció\" challengek, mint 5 fejlövés egymás után stb(legalább 400 különböző). Értelmük lényegében annyi, hogy midnegyikért XP-ét kapunk, amivel relatíve gyorsabban érhetünk el 70-es szintig. Én a fegyvereket toltam maxra, azok izgalmasabbak (és azokért is XP-ért kapunk). Jut eszembe, a fegyvereket ezúttal is úgy kapjuk meg, ahogy egyre nagyobb szintre érünk.

Achievementek: semmi értelmük

Tipp: Az M4-es assault fegyver minden és mindenki ellen tökéletes, mindenféle kiegészítő nélkül. Az egyik legjobb a játékban, és a legelső szinttől lehet használni...

Közös partykat ezúttal bérelt szerver nélkül létre lehet hozni (ez jó pont), elég csak beinvitálni a Steames ismerőseinket (már amelyiknek megvan a játék), amikor hostolunk privát szervert és fél perc alatt már benn is vagyunk a pályán.
Tipp: Nem tudsz csalni privát szerón, hogy hamarabb elérd a 70-es szintet, ott ugyanis nem kapsz XP-t...

Összegzés és végszó:

Az Infinity Ward ismét remek játékot produkált nekünk, hiába a korosodó engine, a csőFPS, és a kissé konzolosabb légkör. A sztori nagyon jó, bár a játékidő lehetne hosszabb. Az új IWNet rendszer megjelenése érdekes (kb akkora forradalom, mint a torrent), és nem utolsó sorban baromi jó zenék és hanghatások.

Egy igen gagyi, de pont idevaló mondattal zárnám le a cikket: Nemrég anyámra bíztam a tojásrántotta elkészítését, de sótlan lett. Persze megsóztam utána, akkor már fogyaszthatóbb lett (bocs...)

Szóval lehet és kell is ezen a játékon még javítani, és akkor végre a régi codos mag és esetleg más játékosok is mondjuk a gagyi Battlefield2-ből csatlakozhatnak.

Grafika: 10/7
Játékélmény: 10/7
Hangok, zenék: 10/10

85%


Tipp: Ha tojásrántottát csinálsz, felverés előtt szórd bele a sót (mehet bele delikát is, de csak hangyányi)

Utolsó módosítás: 2010.03.14. 07:44

Hozzászólások

Creativ3Form
1 | Creativ3Form 2009.11.18. 14:14
Nagggggyon jó kis írás lett, bár a Multi részét csak átfutottam, mivel nem mozgatott soha ez a része a játékoknak...nyugodtan bánthattok érte, ez van.
Nnnnnna...szóval...bár még csak az ACTII ötödik küldijét kezdem el, de eddig meg vagyok elégedve, illetve úgy fogalmaznék, hogy azt kaptam, amit vártam. Egy akcióorgiát, mely a plafonig nyomja az adrenalin szintünket, és valószínűleg a játék végéig ott is tartja. Amit még nagyon érdekelt, és fokozta a játék iránti kíváncsiságomat, az a zenei rész. Már az előző epizódoknál is minőségi lett a végtermék gyümölcse (ejjj, de kacifántos lett ez a mondat), de ehhez a részhez a sokak által ismert (aki nem ismeri az buzi) és kedvelt Hans Zimmer szolgáltatta a dallamokat, így nagyok voltak az elvárásaim.
Amúgy bocs McCl@ne, hogy folyamatosan lenyúlom a dumád, de annyira jó, hogy bűn kihagyni:-D
Nos, nem is csalódtam Hans papában, bár az igazat megvallva…kicsit már unom a palit. Majdnem minden második alkotásnál (filmekről van szó természetesen) az ő neve szerepel a music by résznél, és ez engem már idegesít picit. Ok, hogy zseni a pali, nadehogysenkimássalnetudjanakzenétírni?!?!?! Tamás Újember munkássága közelebb áll a szívemhez, tessék őt is alkalmazni;-)
De befejezvén a tréfa perceket, jó írás lett. Meghozza az ember kedvét a játékhoz, bár ez főleg a Muli leírására igaz. Ami engem nem mozgatott meg, de másokat tuti megfog.
Na, de megyek is vissza a Single részével gamelni.
Kanduhrka
2 | Kanduhrka 2009.11.18. 15:30
Én is bírom Hans Zimmert, bár néha nagyon egy kaptafára készülnek a zenéi. A multira azért érdemes még pár órát szánnod, hátha jobban megtetszik:)
LordMatteo
3 | LordMatteo 2009.11.18. 15:34
Azért azt érdemes megjegyezni, hogy mind a rank-rendszer, mind a modern kori környezet tekintetében a Bf2 volt az első a világon ;) (Illetve a DC, de az meg Bf'42-re épül)...

Az a baj, hogy mióta a BC2-ről is jön a tökömnyi infó, az emberek 90%-a akarva-akaratlan belátja, hogy az egyidőbeni CoD vs Bf csatát ismét a Bf nyerte, ezért most sokan megint elkezdik hasonlítgatni az öt éves Bf2-t a két hetes MW2-höz, mert úgy bizonyos szempontokból nyer a CoD. Ezt jó lenne abbahagyni. A CoD most márciusig viszi a prímet, onnantól esélyesen elbukik, hacsak a DICE nem kúrja el a BC2-t nagyon.
Kanduhrka
4 | Kanduhrka 2009.11.18. 15:43
Csak annyit írtam, hogy jó húzás volt beleírni a fejlődést, rankokat és hasonlókat. Hogy ezt ki csinálta először, az nekem mindegy. (Bár, ha pontosak akarunk lenni, a 2003-as CoD Uo-ban már volt szintlépés...)
BF2-höz sehol sem hasonlítgattam, az áthúzott megjegyzés mindössze egy ártatlan poén.
cygary
5 | cygary 2009.11.18. 15:45
Talán azért mert egy megjelent, és egy még meg nem jelent játékot nem lehet összehasonlítani? Mert egyik részről tények vannak másikról pedig ígéretek. A BF2 hozta a fejlődést? ORLY? ÉS a fegyverfejlesztést, a Challange-ket, a Perkeket, a több osztályba sorolt és feloldott fegyvereket tán nem a COD4 hozta? :D Ennyi erővel a FEAR is szar mert a Max Payne találta ki.

10/7 játékélmény nem kevés kicsit? Valahogy az jött le hogy neked is tetszett csak nyílván nem tökéletes, de az a 7 pont már valahogy nagyon negatív irányba viszi, de lehet csak nekem.
6 | Lacko 2009.11.18. 15:52
Lordmatteo, hogy mondhatsz ilyet???? "modern kori környezet tekintetében a Bf2 volt az első a világon"

Természetesen OFP!
Kanduhrka
7 | Kanduhrka 2009.11.18. 16:09
Cydary: 7 fölé majd a patchek viszik, mert a multi még igencsak kiegyensúlyozatlan és instabil.
LordMatteo
8 | LordMatteo 2009.11.18. 16:12
Kanduhrka: Én csak lereagáltam a poénod, ha gagyi a Bf2, akkor a nyomán építkező játékok? :) A rankolási rendszer pedig a szintlépésen kívül az opcionálisan választható fegyverekben is megnyilvánul

Lacko: Tény hogy az OFP előbb volt, de az egy katonai szimulátor, ami akár a Bf-hez, akár a CoD-hoz viszonyítva rétegjáték, hardcore jellege miatt.

Cygary: Te még mindig nem érted, Allah adja hogy megvilágosodj végre: nem gondolod hogy kicsit kétélű egy 5 éves játékot egy utána 3 évvel érkezővel összehasonlítani? Ahh, mindegy, hagyjuk, megbántam hogy ide kommenteltem, mert hetek alatt sem vagy képes megérteni, mit magyarázok...

péHá
9 | péHá 2009.11.18. 20:53
Több osztályba sorolt és feloldható fegyók már BF2-ben is megvannak. Ami ötlet, az a kill streak, bár erre lehetne mondani, hogy BF2-ben már eleve vannak járművek, meg UAV. :D

A perkek viszont tényleg egy jó ötlet, bár ezáltal azok kicsit mindig előnyben vannak, akik sokat tolják, mint a z újoncok (bár itt jegyezném meg, hogy haverom állítása szerint configgal gyorsabban tölt, mint a gyorstöltéses perkkel rendelkező ellenfelei... Q3 motor rulez! :D)
Kanduhrka
10 | Kanduhrka 2009.11.18. 22:44
PéHá, könyörgöm, szakadjunk már le arról, hogy melyikben mi volt előbb. Nem is írtam hasonlót, mindössze annyit, hogy jó ötlet volt ezeket belerakni a negyedik részbe.
péHá
11 | péHá 2009.11.19. 13:34
Jó, én csak folytattam. :D
LordMatteo
12 | LordMatteo 2009.11.19. 15:44
Ti - illetve csak néhányan... - hasonlítgatjátok örökké a MW2-t meg az MW-t a Bf2-höz, gondoltam nem árt tisztában lenni az alapokkal, ha már belemegyünk, na de ilyenkor jön az hogy nem is egy kategória, ugye. :D
péHá
13 | péHá 2009.11.19. 16:48
Az IWnet tényleg akkora nagy dolog? Nem hinném, hogy olyan jól használható, mint mondjuk egy Battle.net, legalábbis az alapján, hogy automatikusan berak egy szerverre, ahol még lag is van. Max a CoD fanoknak lehet új, mert fps-eknél tényleg nem volt jellemző az ilyen multi.
Kanduhrka
14 | Kanduhrka 2009.11.19. 20:46
13: A P2P rendszert ilyenformában most használták először játékok terén. Rengeteg benne még a lehetőség.
péHá
15 | péHá 2009.11.19. 21:43
Aha. Hát nyilván sokat lehet akkor még rajta finomítani.

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.