Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Kanduhrka blogja

StarCraft 2

Kanduhrka | 2010.08.06. 18:03 | kategória: játékok | 9 hozzászólás

STARCRAFT 2.

12 év. Ennyi idő telt el a kultikus első rész megjelenése óta és most minden rajongó kezében ott lehet a folytatás, amely körül legalább akkora volt a felhajtás, az érdeklődés és vita, mint annak idején a Half Life 2-nél vagy a Doom 3-nál. Nem tudom mit érezhet most egy StarCraft rajongó, mert 98-ban én lemaradtam erről a játékról és azóta se pótoltam, de igyekszem úgy hozzáállni, ahogy például egy mozi fanatikus megkapja a kedvenc filmjének a következő részét. Iszonyatosan nagy teher lehetett a Blizzard gárdáján a fejlesztések alatt, hisz pokolian nagy elvárásoknak kellett megfelelniük, ha minőségi produktumot szerettek volna a boltok polcain tudni. Az összkép vegyes, vágjunk is bele.

Mint említettem, kevés olyan játék volt a számítógépes történelem során, amely hasonló méretű hype-ot generált volna maga körül, és az EA Command & Conquer-jei örökre figyelmezető jelzések lesznek arra, hogy a kiadók hogyan képesek a nagy büdös semmit eladni egy ismert, bevált márka neve alatt. A Blizzardnak két lehetősége volt mikor nekifeküdt a programnak: vagy követi az első rész által kitaposott gyűjtögetős-építgetős stílusát, vagy eldobja ezeket a formulákat és Warhammer illetve C&C4 mintára építkezik. (esetleg egy merőben új koncepciót alkalmaznak). A legelsőt választották, de tulajdonképpen bármelyikkel hatalmas kockázatot vállaltak volna fel, és ugyanígy a választott sémának is megvan mind a jó és mind a rossz oldala.

Első benyomásra nem változott semmi: a menü designos (hadd jegyezzem meg a képekkel és szövegekkel tarkított telepítőt – nem is értem mások miért nem csinálnak már ilyet), a single player funkcióra rákattintva pedig már benn is vagyunk a misszióban, mely során egyelőre csak a Terran frakcióval lehet játszani. Kezdő játékosoknak most szólok, hogy a StarCraft 2 nehéz játék. Nagyon nehéz. 4 választható nehézségi szint van, ebből a felső kettő amolyan bemutatása a játéknak, az igazi izgalmakat és adrenalin löketet a másik kettő fokozat hozza majd el.

Az első pálya még csak amolyan puszilkodós; megszokott módon, felülről kell irányítani pár babszemjankót és megtenni, amit kiír a játék. Ahogy haladunk előre a sztoriban, úgy lesznek egyre nehezebbek, de változatosabbak is a pályák, küldetések. Van amelyiken épp egy felrobbanó Nap miatt kell gyorsan megszereznünk valamit, miközben a pálya egyre nagyobb része kerül lángtenger alá. Zseniális. A klasszikus „gyűjts-építs-támadj” játékmenetet igencsak feldobják az ilyen apróságok, és a pályákon látható összes elem érdekesen, jól fel lett építve. Küldetések után mindig visszatérünk a Hyperion űrhajóra, ahol rengeteg lehetőség közül enged választani a Blizzard, példának okáért van egy labor, ahol a megszerzett zsákmányokért különféle technológiákat vásárolhatunk, illetve akad olyan menüpont is, ahol pedig a megszerzett egységeinket tudjuk úgymond „tuningolni”. Vannak jelentéktelenebb, de ugyanúgy izgalmas kiegészítések a hajón, ahova bármikor kattintgathatunk, és új információkat árulnak el.

Azonban bármennyire is élveztem az egyjátékos részét, muszáj megemlítenem, hogy mint „nem rajongónak” bizony igen hamar, 2-3 pálya után valami rettenetesen monotonná vált a játék, főleg a második végigjátszás során (újra kellett kezdenem az egészet, mert véletlenül letöröltem a játék könyvtárát…). A pofás vagy épp logikus újítások ellenére már nem volt ugyanaz a fíling, mint régebben végigtolni mondjuk az első Command & Conquert. Hogy ez valós negatívum-e, azt mindenki döntse el maga, de szerintem nem vagyok egyedül ezzel a dologgal.

Multiplayer, skirmish.
A multiplayer részét ugyan nem próbáltam, de a neten fellelhető információk alapján bár kissé egyszerűsödött is a játék az új játékosok miatt, de semmi olyan negatív hozzászólással nem találkoztam, ami valamilyen nagy problémát ecsetelne a játékmenetben, esetleg a balanszban. Az újonnan behozott egységek remekül beilleszkednek a régiek mellé, de persze azokat is érte némi finomítás. Egyébként megújult, erősség beosztós rendszerrel üdvözöl a BattleNet, és rengetet infot eltárol a játékunkról, a dolgainkról ez a beépített program.
A skirmish módban ugye meg lehet mérkőzni gépi ellenféllel is, és persze valódi társat is berakhatunk magunk mellé, de ez nem nagy újdonság. Természetesen mind multiban, mind skirmish módban rendelkezésre áll a 3 választható frakció (Terran, Protoss, Zerg) és az fent említett netes kutatómunka illetve saját meccseim alapján (persze gép ellen) azt lehet mondani, hogy nagyon jól, szinte tökéletesre csiszolt balansszal büszkélkedhet a StarCraft 2. Bár patchek jövögetnek hébe-hóba, a játék ma azon ritka kivételek közé tartozik, melyről bátran merem azt írni, hogy kész lett. Korrekt, kielégítő élményt ad az epizodikus megjelenés ellenére.

Az első képek alapján nekem baromira nem jött be a játék, és ez az első megjelent videókkal is csak egyre mélyebbre temette magát, de miután elindítottam az első pályát, kellemeset csalódtam az állítólag WarCraft 3-mas motoron. (a játék amúgy szokásos Blizzard mozival kezdődik: tű éles kép, látványos és fejlett animációk, viszont kicsit túlerőltetett jelenetek és karakterek, illetve azoknak a megnyilvánulásaik) A motor rendkívül jól skálázható, és legmagasabb beállításokon igencsak impozáns látványt képes nyújtani, főleg harc közben, amikor az egész képernyőn mindenféle egység mozog, vagy épp robban valami, vagy valami mozog a háttérben(kutyák, emberek, gépek stb).

Zárásképpen megemlíteném a játék igencsak magas árát (13-15 ezer forint), mert ennyi pénzért én azt mondom, hogy maximum rajongóknak éri meg illetve azoknak, akik imádják a stratégiai játékokat.
Kellemesen szórakoztam a küldetések alatt, de se rajongó nem lettem, se a várva várt forradalom nem jött el, sőt néhol kifejezetten unatkoztam és inkább csak egy kérdést írnék a végére: Mikor jön ki végre a Diablo 3?

Hozzászólások

1 | harras125 2010.08.07. 08:55
Sztem a C&C 3 még jó volt, a 4 lett szomorú.

A SC 2 ára télleg húzós, na de ha sokat játszik majd vele a zember akkor megérte.
Barthezz
2 | Barthezz 2010.08.07. 09:26
Emlékszem, mennyire herótod volt anno az SC/WC univerzumtól és hogy mennyire leírtad az előzetes videok alapján az SC2-t. Ha akkor arra kellett volna fogadni, hogy a megjelenés után még blogbejegyzést is szentelsz neki, biztos nem tettem volna rá egy garast sem. :-D De örülök, hogy így alakult és ennyire megváltozott a véleményed, ez is jól mutatja, mennyire tud játékot csinálni a Blizzard!

Amúgy a régi játékmenettel semmi gond nincs. Ma alig jelenik meg olyan RTS, ami a hagyományos nyersanyaggyűjtés - bázisépítés - egységgyártás - fejlesztés - támadás hadrendet követi (ugyebár pont az említett C&C sorozat is kivált ebből a sémából a 4. részre), így hiánypótló és nosztalgikus játék is egyben.
Kanduhrka
3 | Kanduhrka 2010.08.07. 14:19
Hát igen. Kellemeset csalódtam a játékban. Abban viszont igazad van, hogy kevés nyersanyag gyűjtős stratégia jön ki mostanában, de szerintem meg van rá az ok. Ebben a formában életképtelen már ez a stílus(max ha egy Blizzard áll mögötte, akkor lehet nyereséges)
xeLaR
4 | xeLaR 2010.08.07. 15:11
Közel ugyanez a véleményem nekem is a játékról. Jó-jó, de nem annyira nagy újdonság, mint az elődje volt.
Bár tény, hogy egy picit monotonná vált a játék néhány helyen, de utána pont olyan küldetések, feladatok jöttek, amik picit felpezsdítették a játékmenetet.

És az írás is jó lett. :)
Kanduhrka
5 | Kanduhrka 2010.08.07. 15:40
Ez is igaz, mindig volt benne valami olyan apróság amivel elérték, hogy ott tartson még 1 órát a gép előtt. De ez sem menti fel a játékot, és írnék is valamiféle végső értékelést hozzá: 85% (nagyon erős 85)
Barthezz
6 | Barthezz 2010.08.07. 17:02
De miért lenne életképtelen a nyersanyaggyűjtés - bázisépítés jelenleg? A C&C 4 katasztrofális szereplése is azt bizonyítja, hogy a többség tetszését nem nyerte el az új játékmenet.

Meg azért az SC 2 játékmenetén is gyorsítottak vmelyest az SC 1-hez képest, pl. nem kell már külön fejlesztgetni a közelharci és a távolsági fegyvereket, meg nem kell külön kifejleszteni a speckókat az egységekhez. Egy ilyen játékmenet sztem életképes, max. egy picit tényleg lehetne gyorsítani rajta.

Megvan a tábora a taktikai RTS-ek és a hagyományos bázisépítős RTS-ek kedvelőinek is. Sokan pedig - mint én is -, mindkét típusú RTS-t igénylik.
7 | ShuleyvA 2010.08.07. 17:36
Kár, hogy nekem nem indult el. A multira viszont jobban is kíváncsi lettem volna. Rush meg ilyenek terén.
xeLaR
8 | xeLaR 2010.08.07. 17:54
Hát rush még mindig van multiban, de a legtöbbször ki tudtam védeni az ilyen próbálkozásokat. Mondjuk így is nagyon keveset játszottam online, és legtöbbször "bénább" ellenfelek ellen játszottam. Tekintve, hogy nagyon béna vagyok, örülök, hogy 5 játékból 3-at nyertem...
9 | harras125 2010.08.07. 22:42
Nem tudom miért mondjátok, hogy uncsi a kampány küldisorozat.
Nekem lávás-vonatrablásos-144 infekt épület lerombolásos volt a sorrend és inkább volt jó értelemben fárasztó. Hardon nyomom és két küldi között pihennem kellett, de nem untam, mindhárom pályát egész máshogy kellett csinálni. De az is lehet, csak öregszem, azért nem bírom egy szuszra.

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.