Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Kopiati blogja

Ötletelés

Kopiati | 2011.03.08. 16:08 | kategória: steampunk | 2 hozzászólás

Gondoltam megpróbálkozom én is valami kreatív szövegalkotással, hátha sikerül. Az ötletem egy (számomra) ideális stratégiai játék ötlete lenne. Bár stratégia, mégis viszonylag történet központú, de a játéktér az egész világ lenne. A térkép eleinte eléggé pontatlan, mindig az aktuális korszaknak megfelelő világkép alapján lenne megalkotva (lapos, kerek, stb.) A játékos a történelem nagy civilizációit irányíthatná, mondjuk i.e. 100-tól, Róma,jól kidolgozott felek. A térkép nem követné az eddig látott területalapú, vagy hatszöges stb. felosztásokat, hanem teljesen dinamikus, szabadon bejárható lenne, a világ, a Föld képe, a növényzet, tengerszint a játékos ténykedése miatt, vagy az éghajlat ingadozások és más egyebek miatt változnának, ami visszahatna a gazdaságra, de erről később.
A világban történelem hűen elosztott erőforrások lennének, a területek szerzése egy város alapítással történne, későbbiekben egy új területen alapított város vonzáskörében egyéb településeket lehet létrehozni, amik elvégzik a nyersanyagok kitermelését, ezek alapján differenciálódnának a másodlagos városok. Fontos feladat lenne a települések közötti hálózat kiépítése, karbantartása. A \"régióközpontok\" bár egyfélék a területi adottságokból, kereskedelmi helyzetből fakadóan játék közben differenciálódnának, tehát kikötővé alakul, fontos folyami átkelőhely, tranzit város, vallási központ, főváros.

A játékosnak kiterjedt gazdasági lehetőségei lennének, számtalan árucikkel, nyersanyaggal, a kereskedelmet valós alapon nyugvó modell alakítaná, a játékos csak a ráhatásával tudná befolyásolni a piacot, bányák, letelepítések, kereskedelmi egyezmények.

A játszható kultúrák számára lehetőség lenne technológiák kutatására, a fejlődés jelenleg divatos lekövetésére, de nem a manapság divatos, kutatok valamit módszer lenne, hanem különböző ágak (katonaság-társadalom-földművelés-bányászat) prioritását változtatva egy ismeretlen dolgot kutathat ki a a játékos és ha végzett a kutatással 2 vagy többféle eredmény közül választhat pl: jobb páncélzat, vagy jobb fegyverek; gyorsabb hajók, vagy nagyobb teherbírás; új termények, és hasonló...
A különböző ágak már nem a kezdetektől állnának a játékos rendelkezésére, hanem bizonyos kutatás eredményei az újabb ágak.
A játék nem körökre osztott, de az idő megállítható lenne.

Fontos szerep hárulna a hadseregre, elvégre stratégiáról van szó, a csaták eleinte Total War jelleggel tudom elképzelni. Háború esetén mivel, nincsen terület amit el lehetne foglalni, szerepet kapnak a dinamikus határvonalak, amik \"frontvonalak\" módjára mozdulnak el, a városok elfoglalása a fennhatóság kiterjesztésében játszana szerepet. A területi követelések érvényesítése során a város elkérhető és a természeti határokhoz lehetne igazítani a határt (de ezek a természeti határok, a térképpel együtt változnának, meanderező folyók, feltöltődő tavak stb.
A történet ott kapna szerepet, hogy elérkezik egy idő, amikor a birodalom stagnál, a belső feszültség majd szétveti, ekkor az \"időutazós\" klisét kihasználva lehetőség lenne, a birodalom megreformálására, rabszolgák felszabadítása, a légiósokat új fegyverekkel felszerelni, muskéták stb. A játékban itt afféle római-steampunk váltás következne be (vagy amelyik civilizációval vagyunk)

Lehet erős ez a csavar, de elég komplikált lenne végrehajtani a reformokat, elvégre az egész birodalom alapjait kéne megváltoztatni így csak a legjobbak tudnák létrehozni a steampunk Rómát. Afféle bónusz lenne a fáradalmakért. Hiszen egy jobb sorsra érdemes civilizációról van szó:), meg érdekes lenne a légiósokat lőfegyverrel látni, és a barbárokat a miles mentén lemészárolni. HA jól tudom ilyet még amúgy sem lehetett látni.
Tudom, picit kidolgozatlan ötlet, néhol átgondolatlan, de mindenképp egy egyedi darab lenne, a legjobbak nyomdokain. Ki, mit gondol?

Hozzászólások

1 | Sityi 2011.03.09. 15:42
Ez ilyen Civ-Total War keverék lenne akkor?
2 | Kopiati 2011.03.09. 17:34
Kb csak kevésbé meseszerű:) pl. civben még mindig 6szöges térkép van, és nem túl egyediek a népcsoportok...

Az én ötletem egy a végére ókori steampunkba hajló masszív stratégia, és nem körökre osztott, mint a TW... sokkal inkább Europa Universalis+TW+dizájn+gazdaság+sci-fi

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.