Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

McCl@ne blogja

Hangulatkeltés - még mindig Arcanum

McCl@ne | 2008.06.01. 21:08 | kategória: Játszótér | 1 hozzászólás

Bocs, srácok, de egyszerűen nem lehet betelni vele.
Álljon itt kedvcsinálóként három küldetés és azok megoldásai, amik szerintem kellőképpen prezentálják a játék komplexitását és ötletességét!
A leírás értelemszerűen spoileres, de nem hiszem, hogy sokat elvenne a játékélményből, mivel tucatjával találhatunk hasonlóan összetett questeket! Lássuk!


1.
Az első szituációba elég korán belefutunk és bizony ki sem térhetünk előle. A sztori szerint ugyanis lezuhan a léghajónk és egyedüli túlélőként kell helyt állnunk a továbbiakban, persze csatlakoznak társak is, de kissé elveszve érezhetjük magunkat a nagyvilágban. Ennek ellenpontozására az első és megkerülhetetlen település, ami az utunkba esik, a barátságos(?) kis Shrouded Hills, ahol több küldetést abszolválhatunk, egyikük konkrétan a városból történő kijutás. Történt ugyanis, hogy a települést a nagyvilággal összekötő hídnál banditák vertek tábort és jócskán lehúzzák a jónépet, akik át akarnak kelni. A rablócsapat vezetője a végtelenül beképzelt Lukan, nem kevesebb, mint 1000 érmét követel, ami bizony elég súlyos összeg így a játék elején. Természetesen ez nem oldaná meg a városka problémáját, így lássuk, mit tehetünk még:

-említettem már a kifizetést, 1000 érme, de ezt szerintem hanyagolhatjuk is, azon túl, hogy nem kifizetődő, még csak nem is egy hangulatos megoldás

-természetesen kézenfekvő, hogy pofán is verhetjük a triót, ez már egy jócskán jövedelmezőbb ötlet, ugyanis a hídhoz tartozó kulcson túl eltehetjük páncélokat is, amiket jó pénzért elpasszolhatunk majd a továbbiakban

-a gonoszkodni vágyóknak is van megoldás: a városiak új híd építésén fáradoznak, ami természetesen szúrja Lukan szemét, így megbíz a folyópartra pakolt alapanyagok elpusztításával, s mindennek fejében természetesen szabad átjárást ígér... ez is egy jó út, de sajnos a városi őrök könnyedén kiszúrják, hogy miben mesterkedünk és ez nem feltétlenül jó pont a sherrifnél

-és végezetül a kedvencem: megfelelő karizma és rádumálókészség esetén beadhatjuk Lukannak, hogy mi is tolvajok vagyunk és egy -egész Arcanumot behálózó- tolvajellenőrző szervezet kihelyezett arcaként jöttünk kivizsgálni az esetet... ugyanis határ- és területsértés történt, ami nem tünteti fel jó fényben Lukant, de hajlandóak vagyunk szemet hunyni, mondjuk 200 érme és az azonnali eltakarodás fejében :D
bónuszpoén, hogy ha elég gyorsak vagyunk, az éppen elkotródó tolvajokba még beleereszthetünk egyet, így a második pontba összefoglalt előnyökről sem kell lemondanunk!


2.
Az így használhatóvá váló híd szabad átjárást biztosít Arcanum nagy részére, így a fővárosba, Tarantba is, ahol a következő, rendkívül egyszerű és ötletes szituba (is) belefuthatunk! Történik ugyanis, hogy fériember lévén (természetesen nem kötelező választás) nehezen hunyhatnánk szemet a már az előző írásomban is megemlített bordélyház felett. Üzemeltetője és tulajdonosa Madam Lil, aki jópár küldetéssel segíti a fejlődésünket, ráadásul ezekért cserébe ingyen és bérmentve igénybe vehetjük lányai szolgálatait, de csak szép sorjában!
Egyik küldetésében a Mooreland család rezidenciájába küld minket nyomozni, ugyanis az egyik kurvája ottfelejtette a nyakláncát, ami bizony további bonyodalmakat okozhat a család életében, így jó lenne mielőbb visszaszerezni! Odaérve fellélegezhetünk: a lakók nyaralni mentek, egyedül a cselédet (Laura) találjuk ott, aki hál' Istennek már meg is találta a nyakláncot, ám némi üröm az örömben, hogy nem áll szándékában odaadni, ugyanis a "töke" tele van már. Rühelli a munkáját, nem érzi elégségesnek az ellenszolgáltatást és egyébként is: szép az a nyaklánc... Két dolgot tehetünk:

-evidencia: lévén eddigre már túl vagyunk pár harcon és gyilkosságon, az ilyen gyere ide-menj oda jellegű küldetésekkel nem szeretjük húzni az időt, halálos fenyegetés a csajnak, aki átkozódva átnyújtja nekünk az ékszert és már meg is vagyunk

-ahogy az előző questben is, így itt is számít a karizmánk és a rábeszélőkészségünk: kezdjünk el neki hízelegni, amitől máris feloldódik kicsit, csinos lány ő, néhány bóktól máris kedvesebb lesz... mivel mi pont a Madamhoz igyekszünk a nyaklánccal -ami ekkor még Lauránál van-, így tegyünk egy ígéretet, miszerint beszélünk Madam Lillel, hogy ez a csinos hölgy munkát keres! És láss csodás: nálunk a nyaklánc, arcunkon csók csattan és Laura elsiet, hogy rendbeszedje magát xD
pluszpoén, hogy hálája jeléül egy ingyenmenetet is lenyomhatunk vele a későbbiekben


3.
Minden szerepjáték kötelező küldetése az elveszett gyűrű/ékszer/fegyver/akármi visszaszerzése, így itt is belebotolhatunk egy hasonló helyzetbe, mégpedig Dernholm városában: Gladys a gyűrűjét akarja, és az üggyel kapcsolatban megemlíti Archibald nevét, aki a kikötőben lakik. Gyorsan ki is futunk a fazonhoz, jó minél hamarabb letudni az ilyen jellegű ügyeket, s nem is kell csalódnunk: a tag azonnal beismeri, hogy nála van a gyűrű, ráadásul még bunkó is, de nagyon. Adja magát az egyik megoldás, a másik már kevésbé:

-nyilvánvaló: szépen pofánverjük, hiába fenyegetőzik, hogy hívja a fiát, ideje már nem lesz rá: néhány ütéstől hamarosan megfekszik, nem vénnek való vidék ez. Gyűrűt lehúzzuk a holttestről és vissza Gladyshoz, de ha nem akarjuk megsérteni, ne áruljuk el, hogy lezúztuk Archibaldot, mert érdekes módon ennek egyáltalán nem örül...

-az előző megoldásban elsőre semmi nem tűnt fel, de másodjára sem, csak így évek múltán szúrtam ki: miért fenyeget az öreg a fiával, akinek még a nevét is említi és miért fájlalja annyira Gladys a tolvaj Archibald halálát...
Így aztán a fenyegetőzés után, még a balhé kirobbanása előtt szépen magára hagytam a fickót és megkerestem a fiát, aki néhány háznyira onnan álldogált a parton. Ő pedig azonnal kitálalt: Gladys kb. kéthetente küld valakit az apjához gyűrűügyben, pedig a dolog bonyolultabb. Gladys fia és Archibald lánya egykoron házasok voltak, a gyűrű pedig a szülők ajándéka volt, ám a járvány idején a fiatalok meghaltak, az ajándék pedig az öreg csókánál maradt... Mindez még nem magyarázza Gladys viselkedését, de a srác azt gyanítja, hogy a dolgok mögött végtelenül egyszerű indok húzódik: vonzalom.
Így nincs más dolgunk, mint ezt beadni Archibaldnak, aki erre előveszi a legjobb modorát, visszaadja a gyűrűt és megkér minket, hogy amikor átadjuk, dumáljunk le egy randit Gladysnak, aki persze kitörő örömmel fogadja a hírt! Hát normálisak ezek? xD


Na, ennyi volt, szerintem egyelőre befejeztem az Arcanum hypeolást, kicsit megkéstem vele, konkrétan 7 évet, de hátha akadnak még elvetemült rpgfenegyerekek, akik ráharapnak ennyi idő múltán is.

Hozzászólások

LordMatteo
1 | LordMatteo 2008.06.01. 21:15
Hm, egyre inkább érzem a csábítását, bár fene tudja, lehet hogy csak most nem tetszik...Hangulatkeltésnek jó :-)

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.