Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

McCl@ne blogja

Maximum Speed! De hova?

McCl@ne | 2007.09.25. 01:02 | kategória: Játszótér | 7 hozzászólás

Első kalandozásom játékblog birodalomban...

A Crysis demó körüli kavarás oly' mértékben kedvem szegte, hogy azon nyomban elhatároztam: márpedig b@$$z@ meg mindenki, akkor is játszani fogok vele! Így aztán gyors fileplanet regisztrálás után már csordogált is le a bétakliens. Hozzáteszem, hogy torrentről, mert én, mint kitüntetett fileplanetfelhasználó, mindjárt tölthettem is helyben a cuccost kemény 10 kb/sec sebességgel, ami azért így a jobb alsó sarokba dugott naptárt alaposabban megvizsgálva is minimum röhejes.

A továbbiak előtt gyorsan leszögezném, hogy az elkövetkezendő szösszenetnek akár büntetőjogi következménye is lehetne, hisz' a bétakulcsért történő röpke sorbanállás alatti, megszakítás nélküli "accept"-gomb püfölés (szerződések) közben valszeg "aláírtam" olyasmit is, hogy full kussban leszek a látottakkal kapcsolatban, így -részben ezért, részben a felfedezés élményének megőrzése érdekében- igyekszem a továbbiakban tartózkodni a részletektől, amennyire csak lehetséges.

De: el kell, hogy vesszek az apróságokban, ha szóba akarom hozni a játék legtöbbet hype-olt részét, a látványvilágát! Nem lehet csak úgy lefantasztikusozni, vagy egyszerűen döbbenetesnek nevezni, ez így sértően kevés. A beállítások ugyan csak "high" szintig emelhetők a bétában, ill. lehet gyanítani, hogy bizonyos dolgok (pl. növényzet) átestek a mulitkat általában érintő egyszerűsítésen, hovatovább, a fizika, mint olyan is teljesen hiányzik, kizárólag az autókat érinti, DirectX9-es multi ez, azaz: history. De így sem marad éhesen a száj: egy nappali pálya keretein belül egy trópusi szigetrészletet járhatunk be, ami azon kívül, hogy gyanítható volt, még kellően tágas is.
Itt rögtön megemlíteném a látvány egyik legerősebb elemét: nem éppen szakszóval élve, de kurva messze ellátunk! Gyakorlatilag mint annak idején az Operation Flashpointban, ha volt elég durva géped, vagy ráállhattál a Paksi Erőmű 2-es blokkjára, akkor kilométerekre elláttál, most sincs ez másképp. És ez valódi látótávolság, nem olyan kamu, mint 1-2 játékban, ahol bármit állítgatsz, az ellenfél csak bizonyos távolság után lesz kivehető. Nem, itt -megfelelő "műszerek" esetében- már a pálya másik feléről kiszúrhatjuk Vérpistike95-öt, amint éppen belegyalogol egy golyóba:D
További ütős látványelem a már említett növényzet és annak reakcióba lépése a környezettel. Azt már láthattuk, amint odébblökjük az egyes ágakat, leveleket, de azon túl, hogy ennek mekkora a feelingje és mennyire "igazinak" tűnik, még taktikai jelentősége is van. A láthatatlanul közlekedő nanoruhás csórikák is ugyanúgy löködik ugyanis a bodzást, így kiszúrásukat ez is jócskán megkönnyítheti. De az igazán nagy feeling az, amikor a fák közé befutott dzsip felrobban: a lökéshullámba beleremeg az egész környék! El sem merem képzelni, hogy mi lesz a DX10-es verzióba, ahol mindez már a fákat is kidönti!!!
Ami még mindenképpen említésre érdemes mindezek mellett, az a textúraélesség: valami félelmetes. Ez a látvány legmeggyőzőbb pontja, ugyanis -majdnem- mindenre vonatkozik: a nanosuit természetesen überbrutál, de szó szerint, pont, mint a képeken! Szépek a sziklák, szépek az épületbelsők, a tereptárgyak (a szemeteszsákok is kurva jól néznek ki!), gyakorlatilag a növényzeten kívül minden. Ez pedig a már említett okokból olyan, amilyen, legalábbis nagyon remélem...
Az örökös benchmark és referenciaelem is nagy szerepet kapott: H2O a köbön! Bár a látványával kissé elégedetlen vagyok, ez megint csak a multinak tudható be: a demonstráló videókban nagyságrendekkel szebb volt, pedig ez sem semmi. Bár ezt ragozni már nem fogom, tényleg "mustsee" kategória!
A látványról nagyjából ennyit, igazából a gépigény kérdését hanyagolnám, nehezen lehetne ezen béta alapján megállapítani, hogy mennyire fog futni nálam, nem aggódom különösebben, de tényleg túl lett már ragozva a téma.
A játékmenet részleteibe jogi és egyéb okok miatt sem akarok belemászni, legyen elég annyi, hogy semmi olyat nem látunk, amit korábban nem láttunk vhol -természetesen a nanoruhát kivéve!-, de mindenből a legjobb részeket emelték át. Olyan pozitívumok dobják fel a játékot, mint a változatos járműhasználat, ami azonban nem vezet BF2 szerű spawnpontbombázáshoz, lévén elég csekély számban vannak a támadójárművek, legalábbis a bétában, és azok sem csak úgy újratermelődnek. Van itt még ezenkívül területfoglalósdi, ami ezúttal nem csak pontszámnövelésre való, hanem alkalmadtán új fegyverekhez és/vagy járművekhez is juthatunk általa. Lényeg: van itt minden, mint a búcsúban, zenélő órától a vattacukorig.
Egyetlen, ám nagy hátrányként viszont mindenképpen megemlíteném, hogy ez lesz a kemper lelkületű játékosok mekkája: a végtelenített látótávolság és a megmászható magaslatokkal teletűzdelt pályák tökéletes terepet biztosítanak az önjelölt snipereknek, akik szokás szerint azon túl, hogy a világon semmit nem tesznek a csapatért, lévén területet nem foglalnak, csak elbasszák mások szórakozását. Ha ez ellen kitalálna vmit a Crytek, akkor talán új etalon születne nálam a multishooterek terén... Meglátjuk.

Nagyjából ennyi lenne, igazából a látvány és a beígért feature-ök megléte érdekelt, előbbiből jelesre, utóbbiból -érthető módon- elégtelenre vizsgázott a program, de a lényeg már látszik: ütni fog, mint a Far Cry és ez a lényeg.
Csak ezeket a rohadt ufókat felejtenék otthon végre...

Utolsó módosítás: 2007.12.12. 15:03

Hozzászólások

Kanduhrka
1 | Kanduhrka 2007.09.25. 03:47
Hoho, szóval nagy látótávolság:D Fix, hogy sniper leszek:) A legjobb módszer egyébként a sniperek visszaszorítására, ha csapatonként egy(esetleg kettő) emberre korlátozzák a kaszt választásának lehetőségét.
Márha egyáltalán vannak kasztok. Vannak?:)
2 | padavan 2007.09.25. 10:10
Na, most már eléggé rezgek azon, hogy a gépemet taccsra fogja tenni. Kellett itt Neked túlhájpolni, bazeg... :D
McCl@ne
3 | McCl@ne 2007.09.25. 11:01
Kandúrka: bárki hozzájuthat távcsöves cuccokhoz, a területfoglalással, ellenfélgyilkolással szerzett presztízspontokért cserébe vásárolhatsz fegyvereket!

Pada: taccsra bizony. Ugyanis ezt tényleg maxon érdemes futtatni, ha mondjuk egy high-on elmegy, az már jó, de az alatt a látvány sem lesz olyan ütős, mint így... Sajna ez van, pedig, hogy egészen őszinte legyek, azért nem érzem annyira indokoltnak ezeket a direkt az egekbe húzott gépigényeket, Crysis ide vagy oda.
4 | BAT 2007.09.25. 17:06
Én szombaton tettem meg ugyanezt ,ugyanezen okból:)
Mindenben 1-et értek veled MeCl@ne.Csipák meg....Unlock távcső mehet assault puskára ,csipa a levesbe ,és megy tovább a móka:)
Nem kell külön kaszt.Ebben a gámában pont az fogott meg ,hogy ha nem foglalsz az elején ,vagy közben ,nincs elég pontod és nincs unlock.Igy ,nincs távcső.Gyilokra kevesebb a pont mint foglalásra.Ha legalább 2 zászlót felrántassz már megvan a kellő pontszám a használhatóbb fegyóhoz.Azt se feledjük ,hogy másokét fel is lehet venni.2 pisztoly ,stb :)Ha kellően sok a pontod akkor tudod csak "megvenni" a "csipa nem ellenfél" fegyókat.És ezt csak foglalással(közhasznú),és nem egyéni killel éred el hamar.Legalábbis véleményem szerint.Én nagyon elégedett vagyok vele ,sőt!!Azóta játékidőm 90%át kiteszi.
5 | Sevores 2007.09.25. 17:23
A sniperek korántsem olyan veszélyesek, mint amilyennek tűnnek. Kezdjük ott, hogy armor módban két lövés kell a testre ahhoz, hogy megmurdelj, így az első után nagy eséllyel fedezékbe tudsz vonulni. Aztán lehet venni távcsövet (nagyon könnyen ki lehet vele szúrni a kis rohadékokat), és radart, ami megjelenít minden ellenséget a minimapon. És hidd el, a snipolásnál sokkal nagyobb fun, amikor odamész egy gyanútlán Sniper mögé, és Str módban szétvered puszta kézzel a fejét. :D
Razor03
6 | Razor03 2007.09.25. 22:54
Köszet ezért az írásért :);).
Razor03
7 | Razor03 2007.09.27. 13:50
vagyis köszönet :)...

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.