Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

McCl@ne blogja

Boszorkányos ügyességgel

McCl@ne | 2007.11.01. 01:25 | kategória: Játszótér | 16 hozzászólás

A warez rossz! Ééérteeem??

Sokáig emlegettük a Crysis-t, mint mindent elsöprő érvet a PC-k mellett. Aztán szépen elkezdtek szivárogni az infók és az esélylatolgatás is beindult -mind fejlesztői, mind user oldalról- egy esetleges konzolátiratról. Ők kapták meg elsőnek a BioShock-ot, ők már régen tolták a Call of Duty 4 gyalázatos pályáit, mikor mi csak áhítoztunk hasonló mókáról. Joggal merül fel a kérdés, hogy mi marad akkor nekünk?
A nagy játékdömpingben, amit amúgy minden kuszasága ellenére is könnyedén átláthat az egyszeri gamer, volt valami, ami elkerülte a figyelmemet. Vagy inkább csak az érdeklődésem: a The Witcher-t még saját fejlesztői is egy akcióorientált RPG-nek (szerepjáték) tüntették fel, persze komoly körítést is ígértek, rengeteg lehetőséget, meg a többi, ebben az iparban már évekkel ezelőtt rongyosra koptatot üresen kongó frázist is tovább nyúzták, így én is csak azt tehettem, amit minden józan ésszel felvértezett harcos player: továbblapoztam. Volt már nekünk akcióorientált RPG-nek kikiáltott Diablo-nk, Dungeon Siege-ünk és Titan Quest-ünk, a hátam közepére nem kívántam a következő izzadságszagtól bűzlő próbálkozót...

A megjelenés napjához közeledve aztán teljesen ki is ment a fejemből a játék, de a Crysis körüli kavarás [demóhalasztás, multi használhatatlansága az idióta játékosok miatt] végül mégis arra sarkalt, hogy új móka után nézzek. Így került a szemem elé, majd a merevlemezre a játék törvénytelen utat bejárt verziója, ami aztán a sokadik próbálkozásra sem indult, így mikor az sg-s kockák azon kezdtek szenvedni, hogy hogyan is kell szintet lépni, elöntötte az agyamat a harag...
Ami ezúttal remek tanácsadónak bizonyult! Be a helyi GameStopba a megjelenés napján, ropogós friss példány a kosárba, 45 könnyes szemmel búcsúzó euro a laikus pénztárosgyereknek, aki még életében nem hallott RPG-kről, és szélsebesen irány haza!


"Geralt. Witcher."

A telepítés egészségesen hosszú időtartamát és az azt megelőző 1-2 napot persze a kapcsolódó kommentek tanulmányozásával töltöttem, melyek rendkívül pozitív összképet festettek! Egy részletekbe vesző, lineáris történetvezetésű szerepjáték körvonalazódott, ahol a lehetőségek tárháza meglepően gazdag és a történetorientált játékmenet telis tele van érdekes, életszerű karakterekkel. Egyetlen, ám rendkívül bosszantó negatívumként az irányítást említették, ami többeknél az uninstallig vezetett! Így aztán némileg összeszorult gyomorral markoltam meg az egeret, de elkapkodtam. A lengyel srácok először megmutatták nekem minden idők leglátványosabb/leghangulatosabb fantasy intróját, amitől a morálom az egekbe csapott, "Mit nekem irányítás!", mondtam, s a lovak közé csaptam!
Főszereplőnk szőke, de nem kóla és nem herceg. Boszorkányvadász. Egy olyan világban él ő -és kollégái-, ami némileg távolesik a túlzásokkal és lekerekítésekkel operáló, gyakran idealizáló fantasy univerzumoktól. Ez nem a Forgatten Realms, bár nem mondom, hogy ott estimeséket éltem át a Baldur's Gate vagy az Icewind Dale alatt, de most másról van szó. Egy olyan világban járunk, ahol mindekit érdekek vezérelnek, mindenki mocskos és korrupt, és mi sem feltétlenül kell, hogy az önzetlen igazságosztó szerepében tetszelegjünk.
Ahogy Geralt jellemzi Vizima Templom[!] Negyedét: "Whores, bandits, corrupt guards, sickness, plague"... És milyen igaz: lépten-nyomon kurvákba és rosszfiúkba botlik az ember, akik többnyire ugyanazt akarják: pénzt. Hirtelen ki is pillantottam a dobozra, és tessék: 18. Én azért még egy +-t mögé tennék, mert ez a játék tényleg nem az érzékeny lelkületűeknek készült: a drogozás és az alkohol pont olyan mindennapos, mint a csonkolás vagy a kurvázás. Sőt, ezek szinte mindegyike szükséges néha a sztori előrelökéséhez, információszerzéshez, vagy csak éppen némi tőkenöveléshez! Ezért -bár nem tisztem atyáskodni- tényleg óva intek mindekit, aki nem üti meg a dobozon jelölt szintet, várjon még pár évet...

A koncepció egyik fekete pontja számomra -szigorúan a megjelenés előtt- az volt, hogy a hősünknek neve és szakmája van! Hát miféle szerepjáték ez, hiszen én akarok nevet adni, karaktert generálni, pontokat elosztani, stb.! Csőlátásom önmagam megmosolygására késztetett utólag: a játék által használt karakterrendszer nem is lehetne jobb, Geraltnál keményebb és cinikusabb karaktert magam sem tudtam volna összehozni és a szintlépések is egész más szerepet töltenek be itt, mint mondjuk egy Fallout esetében...


Apropó Fallout!

Bizony Fallout! A készítők egy interjúban azt nyilatkozták (www.rpgvault.hu), hogy játékuk leginkább egyfajta fantasy Fallout, annak minden keménységével és iróniájával! Én ezt annyival egészíteném ki, hogy a játék felépítése viszont szinte egy az egyben a Final Fantasy sorozatot idézi, remélem azért akad egy-két PC-s, akiknek ez a név mond valamit! Számomra a Final Fantasy sorozat és a Fallout 1-2 volt a szerepjátékok csúcsa! Olyan páratlan élményt nyújtottak, aminek semmi nyomába nem ér! Ért. Mostanáig! A The Witcher kombinálja a két játék legjobb tulajdonságait: a Final Fantasy-k sztori és főhősorientáltságán kívül visszaköszön a potion-ök és fegyverek készítése, ill. a féllineáris játékmenet. Ez nagyjából annyit tesz, hogy a játék fokozatosan oldja fel előtted a területeket, de a feladatok sorrendje csak rajtad áll, sőt: a játék csak úgy hemzseg a választási lehetőségektől! És a döntéseink végre igazi döntések, ugyanis később hatással lehetnek a megítélésünkre, vagy akár új történetszálakat is indíthatnak véletlen események! Tehát a szkriptek oly mértékű sokaságával van dolgunk, hogy az már szinte a szabadság érzésével határos, bár valahogy nem éreztem egy percig sem [na jó, talán Vizima külterületén az elején...], hogy el akarnék csatangolni, annyi a teendő így is, hogy eszünkbe sem jut az ilyesmi.
A Fallout sorozatból pedig egyetlen elemet emeltek át, de az az egy elem volt anno a 3. Világháború utáni lepukkadt világban, amit a legjobban szerettünk, ez pedig a nagybetűs HANGULAT! Úgy tűnik ehhez a játékostársadalomnak valóságos erkölcsi és morális fertőre van szüksége, de itt megkapja! Geralt megkeseredett alakja és fenomenális cinizmusa, szarkazmusa segítségével már az első fejezet közepére beszippant minket a világ, és elkap egy érzés, ami még soha: aggódva figyeltem a monitort, amikor a mocsárban leszállt az éjszakai köd, nem örültem, hogy magam vagyok... Haragot éreztem azok ellen, akik elárulták egykori társaimat, büszke voltam, amiért segítettem néhány rászorulónak. És bár nem gyakori, hogy Geralt bármiféle jócselekedetet tesz önzetlenül, azért örültem, hogy mindenre lehet 4-5 féle válaszom, lehetek rendes, vagy áruló, tisztelhetem a törvényt, vagy lefizethetek szinte bárkit! Csak egy példa: szükséged van egy névre, de az illető nem igazán hajlik a dologra. Viszont a szart is kiverni belőle nem biztos, hogy jó ötlet, később még segítségünkre lehet... Ilyenkor általában rengeteg lehetőségünk van, pl. tehetünk neki vmi szívességet, egy quest formájában, lefizethetjük, vagy az asztal alá ihatjuk/itathatjuk, hogy seggrészeg állapotában kiköhögje végre, amit hallani akarunk! Zseniális!


Az ördög a részletekben...

Boszorkányvadászaink nem szimpla mezei kardforgatók: alkimisták is! A gyorsan elsajátítható (ajánlott már 2., 3. szint környékén megtanulni) herbalizmus képességgel ugyanis bizonyos növények részeiből, állatok testrészeiből különféle hasznos és értékes potionöket készíthetünk. Ezek általában a keményebb ellenfelek ellen nyújtanak hathatós segítséget, legalábbis normál nehézségi fokon, hard-on állítólag tovább fajulhat a helyzet és néha a legutolsó jöttmentnél is fel kell hörpinteni egy flaskával! Az amúgy feltűnően korlátozott számú fegyverből (páncélból sincs sok, sőt!) tehát így varázsolhatunk egy időre súlyos sebekkel kecsegtető halálosztót, ill. későbbiek során már permanens dolgokkal is felturbózhatjuk őket. Az alkímia és a különböző alkotóelemek, potion-ök, szörnyek és formulák ismerete és elsajátítása így a játék lényegi részét képezi, rengeteg olvasással, recepttanulmányozással és gyakorlással jár! Minden ellenfélről pontos leírást találhatunk a naplónkban, taktikákkal, érzékeny pontokkal, hihetetlen mennyiségű -ám nem túl sok és ízlésesen tálalt- részlettel, ezeket érdemes tanulmányozni a váratlan és kellemetlen szituációk megelőzése érdekében.
Én ezeket a részleteket legalább olyan élvezettel kutatom, mint magát a játékteret, de akinek esetleg nincs ínyére az ilyesmi, eltekinthet tőle, némi gyakorlással is el lehet sajátítani a szükséges harci viselkedést, semmi sem kötelező!


Életre kelt festmény!

Sokáig gondolkodtam, hogy mit írjak a grafikáról, mi jellemezhetné legjobban a megjelenítését egy olyan játéknak, ami teljes egészében mellőzi napjaink csillogó effektjeit... És tessék: ez egy festmény, ami él. Tiszta, fakó, karcos, ütött-kopott, bár a részletek élesek, és minden él! Mert bár nincs HDR [bloom van helyette, az sem sok], de ilyen szépen még nem ment le a Nap sehol, egyszerűen gyönyörű, ahogy nyugszik vagy ahogy kel! És az eső ugyan nem gyűlik tócsákba, sőt, talán még a folyóvízen sem látszik, de az emberek befutnak az ereszek alá és kommentálják a történteket ["Fuckin' rain!":D], csapot-papot maguk mögött hagyva! A madarak felröppennek az útról/fűből, ha a közelükbe érünk, a gyerekek követnek és beszólogatnak ["You are huge and ugly!!!"], Geralt pedig utat vág magának a kezeivel a tömegben, nagyjából úgy, ahogy azt az Assasin Creed videókban láthattuk! Tehát egy soha nem tapasztalt interaktivitású világba csöppentünk, aminek akár a Gothic, de főleg az Oblivion is bottal ütheti a nyomát. Itt nem a 3DMark 2007-ben játszol ugyan, de legalább szaga, íze van mindennek! Valamit valamiért! Amúgy azért senki ne gondolja, hogy ez egy csúnya játék! A textúrák tűélesek, a karakterek kidolgozása párját ritkítja, és úgy általában: én semmibe nem tudok belekötni, de majd biztos lesz, aki igen. Mindig van.
Ideveszem egy kalap alá a grafikával a hangokat is, márcsak azért is, mert ilyesmiről beszélni, kb. mint a szexről! Tessék meghallgatni, aztán irány a boltba a Collector's Edition-ért, ugyanis soundtrack CD is lesz a csomagban! Bizony! A valaha általam hallott legjobb szerepjáték zene, pedig megvolt minden, legalábbis ami számít [gondolok itt Jeremy Soul munkáira pl.]...


"Your own mother won't recognize you!"

Így jellemezte Geralt az egyik -kissé berémült- delikvensnek a szituáció egyik lehetséges kimenetelét! És tényleg! Kedves készítők! Ez lenne egy akcióorientált RPG? Tudom, tényleg az, van benne akció dögivel, de máskor válogassák meg a szavukat és akkor talán előbb belekezdek a reklámkampányba. Így csak utólag tudtam, ráadásul most a játék is elveszi előle az időt, de azért nem adom fel! Már tervezek beruházni egy szinkronos Collector's Edition-re is...
Összegeznék, mert az jó: sok mindenről nem esett szó (harcrendszer, irányítás, szintlépések), de ezeket egyyszerűen nem akarom senki szájába rágni! Ez a játék a felfedezések öröme, herótom van a sok lámától, akik 3 percenként a fórumokra futkoznak, hogy akkor most itt meg itt mit kell csinálni. Fizetnek a játékért (?) és -bár nem közvetve, de ugye a net is pénz- azért is fizetnek, hogy valaki végigvigye helyettük! Klassz, nem? Nem hát! Tapasztalja ki mindenki, annyit elárulok, hogy az elején kissé aggódva váltogattam a lehetséges irányításmódok között, keresve a nekem megfelelőt, mostanra azonban azt kívánom, hogy ezt a rendszert ültessék át minden készülő RPG-be!

Szóval ha minden igaz, november 14-én (vagy 16-án? lehet, hogy keverem!) jön a magyar változat a játékból, a műfaj szerelmeseinek egy gyöngyszem, a laikusoknak egy -a fordítás miatt- kiváló lehetőség!
Annyi bizonyos, hogy az RPG-k etalonja, egy olyan kvalitású darab, ami simán odakerült a Fallout és Arcanum bitorolta trónra, lazán egy lapon említhetjük az olyan klasszisokkal is, mint a Final Fantasy legjobb darabjai (kinek mi), vagy pl. a Baldur's Gate! Legtöbbjükön túl is mutat, de nem akarok túl nagy szavakat használni, nehogy a lelkesedésem tévesszen meg valakit! Ez nem fellángolás, hanem szerelem.

Jó játékot!;-)

Utolsó módosítás: 2007.12.12. 14:26

Hozzászólások

davkar9
1 | davkar9 2007.11.01. 07:50
Grat, nagyon jó lett. Most már tuti, hogy a CE-re nevezek be.
2 | padavan 2007.11.01. 17:54
Szép kis ismertető, grt hozzá.
McCl@ne
3 | McCl@ne 2007.11.01. 17:56
Köszi mindkettőtöknek! Kb. 80-an nézték meg eddig, jött 2 hozzászólás, valahogy fel kellene futtatni a blogot, mert erősen döglődik, ami néha a kedvem szegi, pedig nyomnám ezerrel a hasonló kaliberű bejegyzéseket!
4 | padavan 2007.11.01. 18:14
Le se szard már. Nálam is hasonló a helyzet. Van x ezer látogatóm, és kábé 50 hozzászólásom. Jó, nem ennyi, de kb, arányaiban ez a szitu. Én is jobban örülnék posztonként 20-30 kommentnek, de már nem nézem - annyira. Néha engem is lelohaszt ez a fajta érdektelenség, de valahogy mindig túlteszem magam rajta, mert teszem azt, találok egy érdekesebb hírt, vagy akármit, eszembe jut valami hülyeség, és azt egyszerüen le KELL írnom. :D Szóval szerintem jó és igényes ez a blog, nehogy már abbahagyd, mert picsánrúglak. :D :D :D

Jók az írásid, a témák is érdekesek... - ehh, ne kelljen már csontig benyalnom, hogy folytasd. :D



McCl@ne
5 | McCl@ne 2007.11.01. 18:25
Jó, hát abbahagyni nem akartam:D
Majd összekapom magam, aztán következő hosszabb szabadnapáradatomban (hétfőtől csütörtökig) összerittyentek(?) egy Írországról szóló értekezést, talán több bejegyzést is szentelek a témának, hogy ne unjak rá annyira.
Amúgy a Top 5 trailereken kívül -ami legalább személyes kedvencekből állt- talán ha 2-3 rövidebb bejegyzésem volt, a többi mind hosszabb, és csak az érdeklődés hiánya miatt nincs belőlük több...
Mert érted, saját magam szórakoztatására minek írjak? Mondjuk ha páran olvassák, az már nem rossz, csak legalább kommentálnák, jöhetne a negatív, építő jellegű ("Baaaaaaszoood anyááád!!!!":D) kritikák is, csak legyen valami téma...
Egy ilyen hosszúságú írást már nem írhatok a fórumba, mert jön 120 vérpistike krekkért könyörögni és máris a 3. oldalon vagyok...
6 | padavan 2007.11.01. 18:40
Az Írországos témákat én már azóta várom, hogy belengetted ezt a lehetőséget, arra pl. marha kiváncsi vagyok.

Egyébként épp az ilyen írásokkal lesz a blogod a top 5 között szerintem, nem épen a két sort írok, jutubot linkelek szarok az etalonok. Szóval szerintem jó úton vagy.

Lehet, hogy kicsit provokatívabbnak kéne lenned, akkor tuti hozzászólnának többen is. :D

És látod, máris 6 kommentnél tartunk. :)))))
7 | Ittas Ember 2007.11.01. 18:43
"Tessék meghallgatni, aztán irány a boltba a Collector's Edition-ért, ugyanis soundtrack CD is lesz a csomagban!"

Sőt, idehaza a sima verzióhoz is jár. Ettől függetlenül én is a CE-re szavazok.
McCl@ne
8 | McCl@ne 2007.11.01. 18:47
padavan: Jó, majd beírom mindegyik poszt végére, hogy "És te, te alávaló hulladék, aki idáig rágtad magad a szövegben, nos... dögölj meg!!!":D
Ez így elég provokatív?:D

Ittas Ember: :-O Nekem nem pakoltak a sima mellé, csak egy árva kézikönyvet... Bár az jól jön néha. Mindegy, már csak 2 és fél hét és haver hozza is a full magyar Collector's Edition-t!!! Alig várom, már kezdem is újra azonnal!
9 | Ittas Ember 2007.11.01. 19:07
Azért nem pakoltak mellé, mert tőlünk nyugatabbra az Atari adja ki, nálunk a CD Projekt. Így végre azt is megéljük, hogy igényes kiszerelésben, olcsóbban juthatunk itthon játékhoz. Egyébként tetszett a beszámoló, és részemről erősen szorítok azért, hogy jól fogyjon a játék, kevés igazán tartalmas és igényes RPG kerül manapdság a piacra.
10 | ssanya 2007.11.01. 21:11
Elolvastam a cikket, de sajnos nekem egyáltalán nem tetszik ez a játék és leszek olyan pofátlan, hogy le is írom.
Gondolom úgysem lesz több negatív vélemény, hátha elfér ez az egy, ha esetleg gondot jelentene, akkor az illetékes légyszi törölje a hozzászólásomat.

A warez nem mindig rossz…ez a játék nekem megint nagyszerű példa arra, hogy a warez tulajdonképpen kimondottan jó lehet bizonyos esetben(főleg azoknál a játékoknál, ahol nincs demo). Nagyon vártam ezt a játékot és erősen filóztam rajta már a megjelenés előtt, hogy meg kéne rendelnem előre. Szerencsére a bizalmatlanságom és a warez adta lehetőségnek köszönhetően úgy gondoltam, hogy tartom magam a már bevett szokáshoz és ha egy hétnyi játék/kipróbálás után azt mondom, hogy igen ez megéri a pénzét majd, akkor kifizetem. Ennek köszönhetően most csak szomorú vagyok, hogy egy ilyen játék lett belőle, de legalább nem dühöngök, hogy feleslegesen kidobtam pár ezer HUFot, ezért.

Grafikával kapcsolatban egyszerűen nem értem, hogy mindenhol azt olvastam/olvasom, hogy így úgy gyönyörű meg elképesztően szép a játék pedig sztem egyáltalán nem az. És ezalatt nem arra gondolok, hogy kell a sok csillivili effekt meg HDR(amit mellékesen már az Obliban is kikapcsoltam, mert nekem egyszerűen nem tetszik), hanem arra, ha felnézek az égre a felhőkre vagy a hátérbe kirakott fának álcázott izékre, akkor az tulképp kicsit sem szép, sőt nyugodtan azt merem rá mondani, hogy kimondottan rusnya. Sajnálom, hogy pont én lettem, aki bele kötött ebbe, Nincs is ezzel semmi gond, mert egy RPG jellegű játékot sokadlagos a graf, de unom már mindenhol ezt olvasni, hogy ez a játék ilyen olyan gyönyörű miközben sztem egyáltalán nem az.

NPCk Interaktivitása a világhoz és hozzánk: Az NPCk egyáltalán nem viszik túlzásba a teendőiket, ha megnézzük egy átlagos NPC napját, akkor biza azt látjuk, hogy szó sincs arról, hogy ez egy baromira élő világ lenne és egy Gothicot huuu de magasan megütne, de igazából még egy Oblit se nagyon. Bemegyek éjszaka a boszi házába, becsapom magam mögött az ajtót , nyitogatom a szekrényeket és a kutyát nem érdekli, alszanak tovább, majd odamegyek az ágyhoz megszólítom és felkel sőt gépiesen ugyanabban a pillanatban feláll a tőle 3méterre alvó NPC is, aki mint egy szobor ott ácsingózik amíg mi beszélünk és végül a beszéd befejezésével ugyanabban a pillanatban visszafekszik. A másik okos egész napját az teszi ki, hogy megpróbál tűzetgyújtani az arra kijelölt helyen. A gyerekek követnek és beszólnak kerek 1mondatot, mert többet nem tudnak(no nem csak a gyerekek a felnöttek is ennyit képesek beszélni) bár cserébe bármennyiszer megszólítom eltudja mondani ugyanezt az 1mondatot. Aztán egyesek ott ülnek a kocsmában éjjel nappal szó nincs róla, hogy bármiféle saját életük lenne, oda van szögelve a székhez oszt slussz, soha nem megy el onnan.

Az tuti, hogy sírva is fakadnék, ha ezt a rendszert ezentúl minden RPGbe átültetnék, mert valóban ez a játék leggyengébb pontja és nem csodálom, hogy sokaknál az azonnali uninstallt váltotta ki, mert ez borzalmas. Kezdve az idétlen és már rövid távon is baromi unalmas harcrendszertől(graffal elleneben ez viszont nekem fontos egy RPG jellegű dologban) a borzalmas kamerakezelésig az egész elképesztően pocsék. Szörnyű, hogy nem voltak képesek egyetlen normális kamerabeállítást összehozni. Persze lehet azzal védekezni, hogy megszokható idővel ez a pocsék rendszer, de ettől még pocsék marad, hiszen, pont azért kell szokni.

Aztán essen szó még olyan apróságokról, mint a töltési idő, hiszen az úgynevezett játékidő jó részét ez teszi ki nem teljesen érthető okból. Annyit töltöget a játék 2Gb rammal, hogy fárasztó. Bemegyek töltöget kijövök töltöget, pedig hát komoly oka nincs erre hiszen az egyidőben kezelt pályarész is szánalmasan kicsike, amit úgy próbáltak megnövelni hogy mindenhova kerítést raktak, hogy 20x annyit kelljen menni. Az ócska kicsike viskókról sem lehet elmondani, hogy huuu de tele lennének objektumokkal és esetleg emiatt szükséges állandóan a loadin/saving képernyőt bámulni.
Elképesztően pusztító hősünk olyat, hogy ugrás még hírből sem ismeri, egy aprócska folyót pedig max a hídon tud átszelni, mert az úszás sem nevezhető az erősségének.

A történetről annyit megjegyeznék, hogy elképesztően magával ragadó és ez nagyon húzhatja a játékost előre, legalábbis én ezt tapasztaltam.
Majdnem 7órát sikerült kihúznom a játékkal az uninstallig és ezt egy az egyben a sztori húzóerejének köszönheti, mert ezenkívül egy kicsit sem tartottam élvezetesnek egy pillanatig sem. Sajna végül a borzalmas irányítás, kamerakezelés és a legkevésbé sem szórakoztató harcrendszer győzedelmeskedet a sztori felett és elég lett belőle. No meg a kockapoker minijáték nagyon frankó!
McCl@ne
11 | McCl@ne 2007.11.01. 21:31
sanyika:
Megnéztem én is, tényleg fos az ég. De ha jól sejtem, az égadta világon nincs rajta semmi, ami minket érdekelhetne, tehát teljességgel koncentrálhatunk a földön levő dolgokra, amikről egy büdös szót nem írtál. Gyanítom azért tetszett a legtöbbeknek a látvány, mert nem azzal foglalkoztak, hogy mi van az égen... Erről ennyit.

"ettől még pocsék marad, hiszen, pont azért kell szokni."
Nem. Pont azért kell szokni, mert ilyen még nem volt sehol korábban. És pont azért lehet megszokni, mert jó. Ha szar lenne, töröltem volna, mert irányíthatatlan és gagyi kamerakezelésű játékokkal ezt szokás. Itt szó sincs ilyenről, mostanra már akár álmomból felébresztve is tudnék váltogatni, feszített tempóban egy akadálypályán, mert olyan szinten kézreáll! És nem vagyok Goro a Mortal Kombatból, átlaguser RPGfanboy vagyok...

Belekötsz itt a mindennapjaikat nem túl reálisan élő NPC-kbe, de mondjál már légy oly jó olyan játékot, ahol ez jobban meg van csinálva? Tény, hogy leszarják, ha kirámolod őket, de monjuk itt talán felhívnám a figyelmedet a morál tényezőjére, nem valószínű, hogy a legutolsó vérpistike bele fog kötni egy witcherbe, de még a katonák sem okoskodnak magukban, mert tudják, hogy nem érdemes...

Ami elfogadható probléma, az a töltési idő, azonban a fejlesztők beígérték a hamarosan befutó patchet, amiben engedélyezik az autosave kikapcsolását és gyorsítják a töltési időt! De megnézhetsz bármilyen más RPG-t, hogy jönnek ki megjelenéskor. Jó példa erre a Gothic 3, amiben a mai napig írtani kell a hibákat, míg a Witcher hasonló jellegű problémáit az első 2 patch (megjelenés napján és másnapján) orvosolta és azok sem voltak égbekiáltóak!
Tehát gyakorlatilag a játék nagyrészt bugmentesnek mondható, ami ilyen szintű páratlan összetettség mellett páratlan teljesítmény, egyedül a töltési időn kell javítani, ami már folyamatban van...

Az itt a nagy gond, hogy már alap letölteni mindent és te is erre buzdítasz, ráadásul a legrosszabb példát hozod, mert pont ez a játék a legalkalmasabb arra, hogy bizonyítsa: van még erő a PC-s játékiparban, lehet még innovációkkal és komoly munkával olyat elérni, ami konzolon utólérhetetlen! Te meg arra buzdítod a népet, hogy ne vegyék meg???
Szánalmas. Menjél szépen Oblivionozni, látom az bejött. Olyan is.
12 | ssanya 2007.11.01. 22:50
Nálam a földön fekvő dolgok közé tartoznak a fák is, sőt gyakorlatilag az ég alatt elterülő háttér is…
Oks abban igazad van, hogy ez egy új rendszer. Fogalmazhattam volna úgy, hogy a jót könnyű megszokni, ezt viszont nem. Minden bizonnyal azért írta több olyan ember, akinek tetszik a játék , hogy ez a játék leggyengébb pontja, merthogy olyan jól sikerült

„Belekötsz itt a mindennapjaikat nem túl reálisan élő NPC-kbe….”.
Sztem a Gothic 1nek abszolúte nincs miben szégyenkeznie ehhez a rendszerhez képest a 2 pedig még jobb is ennél(G3at nem szeressem), bár a Fable csak egy mese és meglehetősen lineáris azért én azt is szeressem és sztem az se volt rosszul megoldva.
Itt fontosnak tartanám megjegyezni, hogy Te kötöttél bele a Gothic és Obli játékok rendszerébe: „bottal ütheti a nyomát” –Pedig erről szó nincs, egyáltalán nem múlja felül ez a játék a G1-2t, pedig hol vannak már azok….

Bugzás kapcsolatban jogos a megjegyzés égbekiáltó hibával nem találkoztam, de a Gothic3 azért nem túl jó példa erre, hiszen az az alsó véglet volt.

Bocsáss meg de szerintem ez, hogy ne vegyék meg ez egy kicsit a szavaim kiforgatása., erről szó sincs.
De az tény és való, hogy a létező összes jövőben megjelenő játékkal kapcsolatban azt a hitet vallom, hogy mielőtt bárki bármit is megvenne előtte próbáljon meg valami közelebbi tesztelést végrehajtani. Legyen ez demo vagy ha egyszerűen nincs más lehetősége, akkor igen szedje le és próbálja ki. Semmiképp se ítéljen senki mások véleményéből, képekből vagy akár videókból(ez utóbbira nagyszerű példa az Obli, ahol egyáltalán nem azt kaptam, mint amit a videókban láttam és ez bizony nem pozitív csalódás volt). Természetesen ez alól kivétel, ha valakinek mindez nem jelent semmiféle anyagi megterhelést, sajnos én egyenlőre nem tartok itt.

A konzol Vs PCbe nem mennék bele, mert van egy PS2m is és én úgy gondolok a két platformra, hogy össze sem hasonlítható. Mind2nek megvan a maga varázsa, amit sztem nagy részben a nem multplatform játékoknak köszönhet,(saját példámból engem 2név húzott a PSre a FF és a GT).

Sry, hogy itt rontottam a levegőt ígérem nem teszem tovább és be se kuksizom többet.

Az elköszönésedre hasonló hangnembe reagálnék:
Szánalmas. Menjél szépen Witcherezni, látom az bejött. Olyan is.
McCl@ne
13 | McCl@ne 2007.11.02. 04:23
Jólvan azért akár el is lazíthatsz, nem kell ez a fellengzős hangnem, pláne úgy, hogy warezt hirdetsz és olyan orbitális ökörségeket beszélsz, hogy az Oblivion esetleg jobb, mint ez a játék.
Ilyet egy szellemi fogyatékos mond. És ugye az, hogy esetleg te voltál az Aranyág Alapítvány idei plakátkiállításán az elbaszot főmotívum, még nem feltétlenül jogosít fel arra, hogy észérvek nélkül fröcsögj;-)
De mindeképpen javíts ki, ha tévednék...
14 | ragobynara 2007.11.02. 08:01
Nah bekommentelek én is... Pár napja találtam csak meg ezt a blogot, de nagyon jó, igyekszem többet hozzászólni. Az írás nekem nagyon tetszik, kifejezetten meghozta a kedvem a játékhoz! :)
McCl@ne
15 | McCl@ne 2007.11.02. 08:35
ragobynara: köszi szépen és hajrá!;-)
balays82
16 | balays82 2007.11.07. 13:28
Azt nem mondanám, hogy én vagyok a földkerekség legnagyobb PC játék vásárlója, de a színvonalasnak ígérkező magyar szinkron, a zenei CD, a kedvező ár, a játéról eddig beszerzett információk, na meg a tiédhez hasonló élménybeszámolók miatt, már el is van különítve az ára a költségvetésemben. Kicsit csodálkozom is, hogy a nagy őszi játékdömping során pont a The Witcher megvételére érzek késztetést, de ez van. Várom már, na! :)

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.