Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

powerhouse blogja

Diablo: Ami a III. részig történt

powerhouse | 2008.10.24. 17:05 | kategória: játék | 28 hozzászólás

Közeleg a Diablo sorozat harmadik része. Rengeteg rajongó várta már a bejelentést, a PcDome közösségéből is sokan megszállottjai a játéknak. A hype már elindult, lassan, kis adagokban kapjuk a híreket, de már most vannak olyanok, akik ugyan nem játszottak az előző részekkel, de felkeltette érdeklődésüket a Blizzard Entertainment fejlesztés alatt álló játéka. Nekik készül ez a bejegyzés, hogy többé-kevésbé tisztában legyenek az eddig történtekkel, ismerjék a fontosabb neveket, történéseket, helyszíneket. Megpróbálok minél teljesebb képet mutatni nektek ebből az univerzumból, mely remélhetőleg beszippant majd titeket is.

Kerettörténet

Az idő kezdetétől fogva küzd egymással a Pokol és a Menny, a Jó és a Rossz, a Rend és a Káosz. Hol egyik, hol másik fél szerez előnyt, de egymást legyőzni nem tudják, és nem is fogják tudni soha. Ha csak nem szerzik meg maguknak a harmadik felet, Menedékföldét, ahol élünk mi, halandó emberek. A harc a mi világunkért, melyet csak Bűnös Háborúnak (Sin War) hívnak, akkor indult meg, amikor a három fő gonoszt, Diablot, (a Rettegés Ura – Lord of Terror), Baalt (a Pusztítás Ura – Lord of Destruction) és Mephistot (a Gyűlölet Ura – Lord of Hatred) a kisebb gonoszok, Azmodan ( a Bűn Ura – Lord of Sin) és Belial (a Hazugságok Ura – Lord of Lies) kiüldözték a Pokolból, egyenesen Menedékföldére. Ez volt a Sötét Száműzetés (The Dark Exile). A Mennyek válaszul megbízták Tyrael arkangyalt, hogy hozzon létre egy titkos szervezetet a leghatalmasabb mágusokból, kiknek feladata a három testvér bebörtönzése lesz. Erre a célra megkapták a három Lélekkövet, melyek képesek fogságban tartani még e három gonosz lelket is. Így alakult meg a Horadrim.

Először Mephistot sikerült legyőzniük Kehjistan dzsungeleinek közelében. A követ a Zakarum temploma alatt rejtették el. Egy évvel később sikerült Baalt is utolérte a végzete Aranoch sivatagában, de a harc hevében sikerült összetörnie a számára kijelölt lélekkövet, így az nem tudta ellátni feladatát. Tal Rasha, a Horadrim egyik legnagyobb mágusa kiválasztotta a legnagyobb szilánkot, melybe bezárta Baal lelkét, aztán a követ magába szúrta, feláldozta önmagát, így ő lett a Pusztítás Urának börtöne. Legalábbis egy ideig… A legfiatalabb testvér, Diablo nyugatra menekült, de Jered Cain vezette Horadrim őt is legyőzte. A csata helyszínén kolostort emeltek, mely alatti labirintusban elrejtik a Rettegés Urának lélekkövét. A Rend ezzel bevégezi feladatát, így aztán az idők során megszűnik létezni, és elfoglalja helyét a nagy legendák között.

A Diablo I történései

Az elhagyott Horadrim kolostor köré város épült, Tristram, magát az épületet pedig Leoric, egy keletről érkezett király átalakíttatja a Zakarum templomává (a Zakarum egy keleti vallás, hasonlít a kereszténységhez, a Diablo II kereszteslovagja (Paladin) is eme tanok követője). A bajok ott kezdődnek, mikor Lazarus érsek, Leoric tanácsadója kiszabadítja Diablot börtönéből. A Rettegés Ura testet keres magának, először a királyt próbálja hatalmába keríteni, és bár nem jár sikerrel, Leoric megőrül. Végül Lazarus elrabolja a király fiát, akinek testébe már be tud költözni Diablo. A város lakói megpróbálják visszahozni a fiút a labirintusból, de az érsek egy démon, a Hentes (the Butcher) karjaiba vezeti őket. Alig néhányan maradnak életben. Leoric azt hiszi, hogy a város lakói rabolták el fiát, ezért aztán tömeges kivégzésekbe kezd, végül saját testőrei vetnek véget ámokfutásának, de a bukott király halála előtt elátkozza őket. A várost egyre sűrűbben támadják meg szörnyűséges lények, sokakat megölnek vagy elrabolnak, így aztán fokozatosan elnéptelenedik a város. Egyre több kalandor jön pénzt és hírnevet szerezni. Itt lépünk mi be a történetbe, hiszen mi is egy ilyen hőst irányítottunk.

Hősünk először legyőzi a Hentest, majd szembesül azzal, hogy Leoric király egy hatalmas csontvázként visszatért az élők, vagy legalábbis az élőholtak közé. Folyamatos segítséget kap a város lakóitól, közülük Deckard Caint és Griswoldot kell kiemelnünk. Előbbi az utolsó tagja a Horadrim rendnek, ráadásul Jered Cain dédunokája, utóbbi pedig a falu kovácsa, akivel még találkozunk. Később megöli Lazarus érseket is, és végül magát Diablot is legyőzi, hogy aztán magába zárja a sötét lelket. Itt kezdődnek ismét a bajok, hiszen a Rettegés Ura halhatatlan, csupán a testét lehet elpusztítani. A lelke folyamatosan harcol a hős lelkével. Tristramban természetesen hatalmas ünneplés folyik, hiszen sikerült legyőzni a gonoszt. Senki se figyel fel a hős furcsa viselkedésére, vagy egyszerűen az átélt szörnyűségeknek tulajdonítja azt. A bajnok végül egyik éjszaka eltűnik, Tristram városát pedig démonok támadják meg és pusztítják el. Caint fogságba ejtik, míg Griswold élőhalottként rója a város romjait.

A Diablo II történései

A valaha volt hős, akit most már csak Vándornak, vagy Sötét Vándornak hívnak keletre tart. „Természetesen” Tristram pusztulása újra sok kalandort vonz a környékre, így például majd az általunk irányított hőst is. A Westmarch-i királyságból indulunk, a Sisterhood of the Sightless Eye (kb. a Világnélküli Szem Nővérei) menekülttáborából. A Vándor, testében Diablo lelkével pusztítást hagy maga után, bármerre jár. A Nővérek kolostorát elöntötték a démonok és az élőholtak, ráadásul egy kisebb gonosz, Andariel (a Gyötrelem Úrnője) fészkelte be magát a szent épület katakombáiba. Hősünk útja keletre vezet, pechjére az egyetlen út a kolostoron keresztül vezet. Mielőtt nekiindulna lekaszabolni mindenkit, először kimenti Deckard Caint Tristram romjai közül. Ez után a kolostor ellen indul, ahol legyőzi Andarielt, ezzel megnyitva az utat keletre.

Lut Gholein városába érkezik hősünk. Rögtön ez után megtudja, hogy a Vándor nem rég erre járt, és hogy valószínűleg Tal Rasha sírjához igyekszik. Ezt nem engedheti hősünk, így aztán megpróbálja megelőzni a Vándort, de nem jár sikerrel. A sírhelyet elárasztották a démonok, ráadásul egy újabb kisebb gonoszt, Durielt (a Fájdalom Ura) is iderendelte Diablo. Miután legyőzi őt is hősünk, megtudja, miért is volt itt. Tyraelt tartotta foglyul. Az arkangyal megköszöni, hogy kimentettük, de aztán rossz hírt közöl velünk. A Vándor kiszabadította bátyját, Baalt, aki így megszerezte magának Tal Rasha testét. Mindketten keletnek mentek tovább. Nem tétlenkedhet hősünk, ős is folytatja útját keletre, Kurast városába.

Ez a város a Zakarum szülőhelye, és itt volt eltemetve Mephisto lélekköve is a fő templom alá. A Gyűlölet Ura azonban fokozatosan megfertőzte a Zakarum vallás legfőbb vezetőit (High Council), akik így inkvizícióba kezdtek: Kurast városának lakói közül rengetegen haltak kínhalált. De ez nem volt elég a sötét úrnak. Egyrészt sikerült testet öltenie, másrészt véglegesen megfertőzte a Zakarum főpapjait: lélekkövének darabjait a tenyerükbe szúrta, testüket eltorzította. Hősünk már e sajnálatos történések után érkezik. Kurast a gonosz hatalma alá került, csak a kikötő van az emberek irányítása alatt, a dzsungelben válogatott rémségek szedik áldozatukat, a halál bűze terjeng mindenfelé. A Diablo és Baal, egyelőre a Vándor és Tal Rasha testében a Zakarum főtemploma felé tart. Hősünknek nincs más választása, utol kell érnie őket. Ismét késve érkezik, a templomban Mephisto közli hősünkkel, hogy Diablo már testet öltött, és ezzel a Vándor végleg meghalt. Héroszunk legyőzi a gonosz urat, megkaparintja lélekkövét, és aztán alászáll a Lángoló Pokolba, hogy legyőzze Diablot is.

A Mennyek utolsó erődítményébe érkezünk, és ismét találkotunk Tyrael arkangyallal, aki két küldetést is ad nekünk. Ki kell szabadítanunk Izual, egy másik angyalt, aki egy démon testébe lett zárva. A másik fontos tennivaló pedig Mephisto lélekkövének elpusztítása. Ezt se lehet akárhogy és akárhol, a Hellforge nevezetű helyen kell megtenni. Hősünk először Izual kiszabadítására siet, akit aztán le is győz, de aztán az angyaltól megtudjuk, hogy ő tulajdonképpen a Pokol kedvéért elárulta a Mennyeket, és hogy ő vette rá Tyraelt a lélekkövek átadására, természetesen mindezt a három fő gonoszért. Hősünk ezután eljut a Hellforge-hoz, hogy megküzdjön Hephastoval, aki egykor maga is angyal volt, de aztán elfogták, és így ő lett a pokol kovácsa. Miután legyőzte a démonná lett angyalt, héroszunk annak kalapácsával elpusztítja Mephisto lélekkövét. Most már csak Diablo van hátra. Nagy csatában sikerül őt is legyőzni, aztán elpusztítja az ő lélekkövét is Menedékfölde megmentője, azaz mi. De mielőtt elkezdődne eme világraszóló diadal ünneplése, Tyrael tudtunkra hozza, hogy Baal időközben testet öltött, sereget toborzott, és az Arreat hegy felé vonult, hogy elpusztítsa a Világkövet. Ez a világkő egy nagyhatalmú, mágikus szikla, megakadályozza, hogy a Pokolból bármikor átléphessenek Menedékföldére.

Diablo II: Lord of Destruction történései

Az előbb vázolt helyzettel kezdődik a Diablo II kiegészítője. Mi a barbárok városába, Harrogathba érkezünk, melyen az ostrom nyomait fedezhetjük fel: sérültek, reményt vesztettek mindenfelé, és csak mi vagyunk kalandorok. Nem fogadnak túlzott vendégszeretettel a rendkívül büszke barbárok, még akkor se, ha barbárként kezdtük a játékot, de ez nem fontos a történet szempontjából. Harrogath az Arreat hegy közelében fekszik. Ebben a hegyben van a világkő. Ezt a hegyet pedig a barbárok védik ősidők óta. Baal most megpróbál mindent elpusztítani, mi gyakorlatilag az ostrom legvégére érkeztünk, hiszen már a város közvetlen közelében vannak a démoni seregek. Ezért aztán először elpusztítjuk az ostrom vezérét, egy démont, hogy aztán még messzebb merészkedhessünk. Kis kitérőként megmentjük Anyát, aki Harrogath egyik vezetőjének a lánya, igen ám, de mire megmentjük Nihlathak eltűnik a városból, mint kiderül, ő rabolta el a lányt, így aztán megöljük. Hősünk most már Baal után eredhet az Arreat hegy belsejébe, de mielőtt beléphetne, le kell győznie a három ősi barbárt, Talicot, Madawcot és Korlicot. Miután legyűrtük őket, mehetünk a hegy belsejébe, hogy legyőzzük Baalt is. Ez sikerül is, de Tyrael közli velünk, hogy a Világkő már nem képes ellátni feladatát, mivel Baal megrontotta, így aztán el kell pusztítani. Ezt az arkangyal meg is teszi, és ezzel el is érkeztünk a Diablo III történéseinek kezdetéhez.

Remélem sikerült megfelelően bemutatnom a Diablo univerzumot, de azért szólok, hogy messze nincs benne minden, de alapvető ismeretek benne vannak.

Fontosabb Link(ek)*:Menedékfölde térképe

*Aki tud ajánlani, az ne féljen szólni!

Utolsó módosítás: 2008.10.28. 19:54

Hozzászólások

LordMatteo
1 | LordMatteo 2008.10.24. 17:18
Nemrég kaptam elő a Diablo I-t, és jól emlékeztem: A Butcherrel nem mindig találkozunk. Van amikor egyszerűen nem generálódik bele a játékba, de ilyenkor kapunk a 2. szintre két brutálisan erős zombit, meg legalább kettő fallen-főnökit is. Érdekes azért :-)
powerhouse
2 | powerhouse 2008.10.24. 17:28
Ja, singleben nincs mindig benne, de multiban benne van mindig.
3 | sipec 2008.10.24. 18:00
nee spoiler!
meg a konyveket el akarom olvasni^^
LordMatteo
4 | LordMatteo 2008.10.24. 18:10
Nem tudom, Diablo I multi ugyebár ott megakadt, hogy csatlakozzam Bnetre. :-D

Amúgy jó kis írás, tartalmas, mégis rövid, érthető, jól össze foglaltad, grat! :-)

Viszont ha már küldigenerálás, Leoric se mindig jön elő, de ha nincs Leoric, akkor tuti hogy van Butcher, de fordítva ez nem igaz. És ha nincs Leoric, akkor tuti hogy van a Valor páncél, amit az 5. szinten kell összeszedni, és nem emlékszek a küldi nevére. :-D De olyanra is emlékszek, hogy megvolt a bárdja a Butchernek, Leoric koronája, és a Valor cucc is. Hm. :-D
LordMatteo
5 | LordMatteo 2008.10.24. 18:11
Na ebbe jól belezavarodtam. :-)
6 | ShuleyvA 2008.10.24. 18:22
Én annyira belezavarodtam a 2be, hogy többet se kellett vele játszanom. Arra emlékszem, hogy már ilyen lávás területen voltam, de olyan erősek voltak az ottani alap ellenfelek, hogy lehetetlen volt felvenni velük a harcot. Hát még az erősebbekkel szemben. Noha rengeteg páncélzatot szereztem, fegyvert, miegymást... Mindenesetre az egyik legjobb atmoszférájú játék.
Az írás nagyon jó lett :-)
7 | ShuleyvA 2008.10.24. 18:30
Apró pontosítás, nem a 2. hanem már az 1. részben akadtam el a lávánál :$
powerhouse
8 | powerhouse 2008.10.24. 18:33
Milyen karakterrel mentél? Amúgy érdemes lenne próbálkoznod, mert sok minden érdekes van még a lávás részek után! :)
9 | ShuleyvA 2008.10.24. 18:38
A faszival (:D). Kardos. Nézd, én annyi mindennel próbálkoztam, de a fegyvereim a legerősebbek voltak. Nem is találtam másmilyet. Emlékszem, kinyírtam egy nagy behemót szörnyet, a terem tele volt hullával. Annak volt egy baszott nagy baltafélesége, de még azzal sem tudtam mit kezdeni a lávánál. A pajzsról nem is beszélve, azt is úgy csórtam valami pokolfajzat gödrében. Az is, amivel találkoztam a legerősebb volt, de a lávánál az alap ellenfeleknél tehetetlen voltam. Ha karaktert váltanák valószínűleg ugyanott lennék egy idő után :-/
LordMatteo
10 | LordMatteo 2008.10.24. 18:40
A bárd, amiről beszélsz, a Butcher bárdja. Jó cucc, meg minden, de később már nem valami jó választás azzal menni, mert kétkezes fegyver, tehát a pajzsot el is felejtheted.
powerhouse
11 | powerhouse 2008.10.24. 18:42
Igen, az első rész egyedül nem túl könnyű, el lehet vele szórakozni, mire az ember talál megfelelő cuccokat. Én mindkét részt főleg Battle.net-en játszottam, ott kicsit könnyebb, lehet kereskedni másokkal.
12 | ShuleyvA 2008.10.24. 18:46
Igen, az számomra is világos volt. El is adtam, csak példaként hoztam fel. Mivel a lávás rész azután jött nem sokkal... legalábbis nálam. Persze volt egy kis kitérő ilyen nyirkos részre, de az sem volt leányálom :D Bár még mindig megoldható volt. A pajzsot a ruházatra (is) értettem :-) Lehetetlen volt.
13 | ShuleyvA 2008.10.24. 18:49
Netem akkoriban nem volt. Most meg... De mi, egyedül nem is lehet végigvinni? : o Az mekkora hülyeség lenne már.
LordMatteo
14 | LordMatteo 2008.10.24. 22:59
Végig lehet, csak kuuuuurva nehéz :-)

Diot lenyomni a végén legalább egy órás munka, mert állandóan vissza kell járkálni gyógylöttyökért. :-D
15 | ShuleyvA 2008.10.24. 23:02
Lehet nekiesem majd valamikor lassacskán. De még mindig bassza a csőröm, hogy hiába voltak a legjobb cuccaim, elbuktam...
Gobiakos
16 | Gobiakos 2008.10.25. 03:14
Végig lehet... Én is baromi nehezen ugyan, de végigtoltam. Utána nekifeküdtem újra, de akkor már "csak" a Diablo előtti x-ik szintig jutottam. A Diablo2-vel is sokat játszottam, de azt (érdekes!) sosem vittem végig. Ez a 3. is igen szimpi, de sztem a rendszerem azt fogja mondani, hogy "eddig és ne tovább"! :S
17 | Alucard87 2008.10.25. 09:13
Sztem is qrva jó lett, tömör, a lényeg benne van. Story hiba sztem nincs, már amennyire én vágom a történetet, max. egy: azt írtad, hogy Diablo-ékat kiüldözték a Pokolból, nem inkább csak küldték őket, hogy Menedékföldét is megszerezzék maguknak?? Amúgy meg csak az fikázhat, aki jobbat ír, úgyhogy sztem fullos lett. Ja amúgy én az 1-gyel nem játszottam pedig meg van, a 2-be a legjobb karim egy Sorceress volt, vele Hell-en a Pokolig jutottam el, meg van egy Paladinom Hell elején.
powerhouse
18 | powerhouse 2008.10.25. 09:48
A Diablo I-ben található könyvek szövegét is felhasználtam, abban egyértelműen száműzetés van. De olvastam erről olyat is, hogy megrendezett volt a száműzetés is.
19 | Alucard87 2008.10.25. 17:35
De érted min akadtam fenn, hogy a Pokol általában a gonoszok helye, akkor a Pokolból miért száműznék a gonoszokat, túl gonoszak még a pokolhoz is?? :) Sztem inkább elküldték őket Menedékföldére, hogy az embereket is gonosszá téve meghódítsák Menedékföldét, tehát ez egy küldetés számukra sztem.
powerhouse
20 | powerhouse 2008.10.25. 20:50
A belső ellenzék űzte ki őket, amint azt írtam is. De a kedvedért itt a link az eredeti szöveghez.
LordMatteo
21 | LordMatteo 2008.10.25. 22:58
Az érdekes az, hogy Ugye Azmodan és Belial vezetésével űzték ki őket a kisebb gonoszok, név szerint Andariel, Duriel, Azmodan, Belial. Belőlük kettővel találkozunk a II-ben is, és Durielt Baal rendeli Tal Rasha sírhelyére! TEhát ha csak úgy odarendelheti, akkor gondolom nem igazán lázadozott Duriel előtte...:-)
22 | 00Frost00 2008.10.26. 02:29
Kedves Powerhouse!

Örülök hogy egy összefoglaló cikket írtál a történetről és nagyon jól sikerült, gratula! Régebben postoltam már ehhez kapcsolatos kérdéseket, de valahogy elsikkadtak, de mivel látom hogy te időt szánsz rá és utánaolvasol, szóval tudós fő vagy, hozzád intézném a kérdésem:
Nekem mindig is egy bibi volt a sztoriban, az pedig a Baal/Tal Rasha/Lélekkő téma. MInt említetted a leírásodban, a Sin War idején Baalnek sikerül ripityára törnie a lélekkövét és ezért Tal Rasha kínálta fel a testét börtönnek, ami azért nem helytálló, mert Marius kihúz belőle egyet (sárgát) amikor a Vándor meg Tyrael duelezik, aztán meg szépen elszalad ( a kurasti templomban is nézegeti a rituálé közben), és az őrültek házában is nála van amikor Tal Rasha elveszi tőle. Itt is egy kérdés: Tal Rasha az mi a franc? Gazdatest? Bele volt injekciózva Baal és tökmindegy hogy ott volt a lélekkőve vagy sem? Az őrültekházás jelenetnél amikor Baal/Tal Rasha felfedi a mibenlétét Marius előtt szépen "beleolvasztja" az arcába a lélekkövet, de az expansion-os intronál meg megint ott lóg a nyakában.
Bocs a helyeírási hibákért ha vannak, de ezekre a kérdésekre még sosem kaptam kielégítő választ, remélem kifundálunk valami okosat.
Tessék beszállni a vitába tudorok
Respect

(másik fórumba is beírtam hátha két fronton megy majd a diskurzus)
23 | Alucard87 2008.10.26. 08:15
Válasz erre: #20 | powerhouse | 2008.10.25. 20:50
Jó értem, de az mi hülyeség, hogy a három nagyot a két kicsi száműzni tudja, na mindegy, kösz a linket.
powerhouse
24 | powerhouse 2008.10.26. 08:20
00Frost00: pontatlan voltam, és köszönöm, hogy szóltál! Tal Rasha kiválasztotta az összetört Lélekkő legnagyobb darabját, abba zárta be Baal lelkét, plusz még a saját testében. Azt remélte, hogy így fogságban lehet tartani.
Arra nem igazán tudom, hogy Tal Rasha miért volt még mindig életben, mikor Marius kihúzta belőle a követ. Valószínűleg addigra már megfertőzte Baal esszenciája.

Alucard: ez van. Lehet tényleg csak színjáték volt a száműzetés. :)
25 | 00Frost00 2008.10.26. 16:17
SZóval Lélekkövek ide vagy oda, a köcsögöket mégsem ilyen egyszerű kinyirni he?:) Érdekes...ki tudja hány szilánkban pislákolhat még Menedék-szerte a gonosz fénye, valószinüleg ezen a vonalon viszik tovább a sztorit ami valljuk be nem is olyan nehéz...annyi elvarratlan szálat és homályos démonikus-prófécia utalásokat hagytak ezek szerint hogy csak na...de ha a 3. részben nem zárják le véglek és MMO-t csinálnak belőle akkor fuck Bliizard!
powerhouse
26 | powerhouse 2008.10.26. 17:00
Én úgy tudom, hogy ez a harmadik rész (+ kiegészítő :)) lezárja a történetet. Persze ugyanitt hallottam azt is, hogy nem fogják magát a világot elhanyagolni a továbbiakban se. Félnivalónk nincs, még ma is milliók játszák Battle.neten a Dio 2-t, és persze évente jön legalább egy új patch is. Végső soron egy Diablo MMO se lehetetlen.
Kanduhrka
27 | Kanduhrka 2008.10.28. 16:07
Powház, nekem arra válaszoljál légyszíves, hogy ki a fene volt Duriel, és hogy került be főbossnak a második actba? :)
powerhouse
28 | powerhouse 2008.10.28. 19:53
Duriel azért volt ott, hogy Tyraelt őrizze. Ilyen egyszerű oka volt ottlétének. :) Amúgy ő is egy kisebb gonosz nagyúr, bár ezt beleírtam.

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.