Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Pyrogate blogja

Menjél a moziba be...avagy kik járnak filmvetítésre

Pyrogate | 2008.06.04. 02:18 | kategória: írás | 18 hozzászólás

Magyarországon az emberek alig járnak moziba. Nem egy felmérés, statisztikai adat bizonyította már ezt a tényt, azonban arról nem szól a fáma, hogy kik is azok, akik pénzt áldoznak egy-egy filmre, amit a kényelmesen nézhetnek meg egy hatamas kivetítő és brutális hangrendszer támogatásával.

Alapvetőleg ma a magyar ember azért nem jár moziba, mert nem vagyunk egy gazdag ország. Túlajdonképpen ez nagyon általános közhely, ezért inkább kibővíteném: a magyar ember olyan, hogy nem szeret semmiért fizetni. Ennek okát most nem vesézném, de tény, hogy ami ingyen van, vagy havi minimális költség mellett működik, azt jobban szereti a jónép. Ilyen pl. az internet nyújtotta lehetőségek, ahol ugyebár - közvetlenül ingyen - letöltheti "pistike" a filmeket. De vajon hányan élnek ezzel? Ha az összlakosságot nézzük, akkor igencsak elenyésző számban vannak. Ennél sokkal legálisabb, de kevésbé elterjedt módszer a videótékák, ill. a DVD filmeket árusító helyek. A legtöbben azonban a TV-ben nézik meg az adott filmet, köszönhetően a kereskedelmi csatornák 97-es betörésének, amint maguk alá gyűrték az addig kultúrához szokott magyarságot, és az "ingyen filmekkel" láncraverték a fialatokat, idősebbeket egyaránt, hogy aztán ledugjanak a torkukon győzikét, barátokat, stb-t, illetve a végén még jól meg is fejjék őket. Persze sokan mondják, hogy nem fizetnek ők gyakorlatilag semmit a tévéknek. Közvetlenül nem is...

Elnézést kérek mindne kedves Olvasótól, de elkanyarodtam a témámtól. Szóval kik is járnak moziba? Volt szerencsém pár napja 6 órán keresztül figyelnem - "staffként" - a magyar mozik biztos bázisát (van itt alliteráció kérem szépen, tehetséges a srác). Azt azért még leszögezném, hogy az " anonim felmérés" az Örs Vezér Terénél lévő moziban történt. Aki ismeri a környéket, nem fog meglepődni.

Első élményem az Indiana Jones negyedik epizódjához köthető, ugyanis csütörtök 7-8 óra körül az emberek megrohamozták az öreg Ford kalandjait. Történt, hogy egy 13-14 éves forma srác jött jegyet venni. Hova kéred? Hát, a lépcső felett van egy karfa, az nekem megfelel. Mondom neki, hogy oké, de tudod, hogy az a szélén van, és onnan alig látni valamit? Tudja. Sőt, rá is kontrázik: az a hely a kedvencem, mert a karfának dőlve nagyokat lehet aludni. Hoztam párnát is - mutatja. Na jó, na jó, talán nem szabad ilyet kérdezni, de már úgyis megvette a jegyet: Ennyire jó a film? Hát persze, mondja nekem, csak már 4x látta. Van, aki az Indyt akarja álmában is látni...
Következő forma a panelsrác. Tudjátok, fehér gatya, lenyalt haj (régen a felnyalt volt a divat), közepesen duci, igénytelen fiatal csajjal. Rutinos mozibajáró, tudja melyik hely hol van, igaz elfelejtette, hogy a 20 körüli nőjének van diákja (gondolom pár évet bukhatott, a srác meg kb. nem tudja hogy néz ki egy effajta igazolvány). "Hát ezt beszoptuk"- nyugtázza. Semmi baj, Indyig van még idő, addig kérdezget: Batmanre lehet jegyet venni elővételben. Úgy teszek, mint aki gondolkozik, majd rávágom: sajnos még nem. Sebaj, azért az über brutális lesz, ugye? Naná. Most már tűnés - gondolom magamban, de nem adja fel.Meglátja a Batmanes plakátot, és elkezd nekem pofázni (tudjátok ő olyan ember, aki valamiért azt hiszi, hogy nem kényszerből vagy ott, hanem, hogy őt hallgasd): Batman jó ez, de kár, hogy nem lesz több. "Valóban?" kérdezem. "Persze, hiszen meghalt az egyik főszereplő". KEzdek kicsit türelmetlen lenni...Jöhetne már valaki...Azért válaszolok: "Jó, de Joker szerepében játszott már más is, és ezek a Batmanek nem olyan összefüggőek". Erre ő: "Na jó, de most volt a Kezdetek, és ez meg lesz a kezdetek előtti. Akkor miről szólna a következő rész?" Ez az a pont, ahol a Dark Knightosok fogják a fejüket (nem tudom, hogy a nevetéstől, vagy a fájdalomtól). Én mindenesetre nem tudtam megszólalni, azért nem akartam kioktatni sem, de csak annyit feleltem: "Tudod hogy ez egy képregény? Szerinted abban hány rész, hány főgonosz volt?" (gondoltam elsiklok az előző kijelentése mellett, és tovább viszem a beszélgetésünk vezérfonalát). Na de várjál, meg volt rá az érvelése:" X-Menből is csak 3 rész volt, pedig lehetett volna még. " Ezen a ponton én feladtam. Sajnos ő nem érezte hasonlóan a szituációt, nézegette a plakátot majd olvasni próbálta a feliratot (Welcome to a world without rules ): Isten hozott....ööö izé, mi van ide írva? LEfordítom. "hú vazze de nagyon májer vagy! Jólvan, leülhetsz. Jön a legjobb kérdés: mikor mutatják már be? Mondom neki, hogy "bazzeg még amerikában sem volt premier". Jólvan jólvan, ez megtette a hatását, elkezdett távolodni tőlem, azonban a megnyugtató sóhaj helyett inkább egy gondterhelt jajjgatást hallattam. Ugyanis visszatért: "Te figyu, de ezt ugye nem szakítják meg?" - kérdezte fenyegetően. "Mit csinálnak?" "Megszakítják. Voltunk a Transformersen a Westendben, de a felénél megszakadt. Azt mondták valami hiba" Baszódjon meg az ilyen, hogy nem otthon nézi a győzike sót.Mindegy, azért ezeket vonzza az indy4, mert ugye van neve...Gondolom azt sem tudta mi az. Huhh a legnagyobb poént nem is mondtam: "Ez a Sötét Király kurvajó film lesz, nem?" Az bizony.:D

Egyébként az olyanokról már nem is akarok írni, hogy felhívnak: "Te tudod mennyi pénzembe került, hogy lenyomozzam a Mozi számát? Mégis hogy lehet ilyet csinálni" ÉS persze folytatta volna, ha nem tájékoztatom, hogy ezt ne velem beszélje meg...Mosolyt csalt az is az arcomra, amikor két ember olyan helyre kért ülést, ahol garantáltan nem ülnek le a helyükre. Megkapták. A 17. sor szélére én sem ülnék le...

Aztán persze jöttek a panellányok is (jaj, nem akarok ítélkezni, de muszáj). "milyen filmek vannak" kérdik. "Jók", mondom nekik. "21- Las Vegas Ostroma az háborús film?" Huhh. Kivert egy kicsit a víz, de leesett: az az ostrom szó bizony betehette a kapit. Mondtam neki, hogy kaszinós, de szerintem ezzel is csak alulről kopogtattam az intelligancia szintjét szimbolizáló jeget, a világosságtól még távol jártunk. Sőt...Adtam neki egy ismertetőt: "Fú ez feliratos?". Bizony az. "Akkor az nem jó. Az INDIANA JONES AZ MILYEN???" Mondtam neki: na látod, az háborús. Elkomorodott, az nem jó."És a gyilkosság on-line?". "Fú az olyan mint a Fűrész"- feleltem, majd komolyan mondom meglepetésemre felcsillant a szeme - végre valamit megértett, nem hittem volna. "Az de jóóóóó". Tényleg, ha valakinek van hozzáfűzni valója, a kommenteknél megteheti...Szerintem NC.

Az utolsó eset is inkább mosolygós volt. Vannak azok az emberek, akik a szocális magányukban, a világuk egysíkúságában egyszerűen bekattannak, és valótlan életet találnak ki maguknak. Ilyen volt egy néni, aki odajött hozzám, és megszólított csak úgy: "Kokózol?" Érteeed, egy kissé azért meglepődtem. "Narkós vagy?" Jó mi?:D "Nem". "pedig a szemed teljesen olyan, mint akik kokóznak". Mondom neki, hogy jah, mert nem aludtam túl sokat. Felcsillant a szeme: "Áááá értem már. Hajtanak a nők, mi? Engem is a férfiak! Képzeld még a 20 évvel fialabbak is, minden este" Azért reméltem, hogy nem fogja a szexuális életét kiecsetelni, de csak így folytatta: "66 vagyok, de testileg 45, lélekben meg 20". Most ment be a WC-re egy jóképű pasi, akivel jöttem. Nem hiszel nekem???" Óóó dehogynem. A helyzet azonban az volt, hogy 20 perc után se jött onnan ki senki, főleg nem a "Mága hegedűművész öccse", de beküldte a biztonságit, aki szintén nem látott senkit. Eléggé nagy blama volt az öregnek:)

Szóval ilyenek járnak ma moziba, és neeem, nem általánosítok. Hiszen volt ezen kívül több száz ember is, igaz főleg az Indyn, de a gyilkosság online is elég sok embert vitt be a moziba. Néha azonban jobban örülnék, ha igazi "pistike" módjára töltögetnének ők is, azonban sajnos ennek van egy nagy akadálya: sokaknak az agyi kapacitás bizony hiányzik ehhez. Szóval filmgyártók nem minden országban vagytok veszélyben :)

Utolsó módosítás: 2008.06.04. 02:25

Hozzászólások

1 | somesz83 2008.06.04. 08:19
Na ja, ez tényleg NC. Én mondjuk nem játok moziba, kb egy évben egyszer. A legdurvább az volt, mikor a Passió után a kopasz kigyúrt farönkarc odaszólt a kedvesének: "Te, ez megjelent már könyvben? Ezt megvenném!" - ekkor ugrott be, hogy ejj, csak kifogna egy jó könyvárust, aki a kezébe nyomná az Újszövetséget! :D

Szintén a Passión: "Ezt tényleg megölik a végén?!? Pedig ő a főhős, nem?!" - ez tök komoly, saját fülemmel hallottam egy szintén kopaszgeci félállat szájából! :S
McCl@ne
2 | McCl@ne 2008.06.04. 08:44
Hát igen.
Sajnálatos, ami megy, nem is tudom, talán a sajnálatos nem is jó szó rá. Szánalmas, de az meg már annyiszor elpuffogtatott, hogy ide kevésnek érzem. Az a gond, hogy képtelen vagyok erről a témáról kellő higgadtsággal beszélni, ennek a tizede is kicsapja a biztosítékot, ha meg ilyet tapasztalnék/átélnék, komolyan mondom, hogy inkább felkötném magam. Már így is csak egy maroknyi emberrel állok szóba, azokat is minden lehetséges alkalommal tömöm filmekkel, hogy kicsit feljebb tornásszam az ingerküszöbüket, de persze többnyire nem működik a dolog, amúgy értelemszerű: nem is lehet.
Már rájöttem: mindenki genetikailag kódolva van és ez -nyilván szülők/neveltetés/környezet/barátok- belövi az embereknél a maximum szintet, ami fölé nem tudnak menni akkor sem, ha izomból tolod őket magad előtt. Lehetetlenség változtatni azon, ami belénk van kódolva, maximum annyit lehet tenni, hogy az adott szintből kihozni, amit lehet.

Pedig sokáig azt hittem, hogy bármilyen mozis állás ideális lenne nekem, amikor az íreknél elkezdtem munkát keresni, be is adtam minden moziba, hátha... azóta örülök, hogy nem így történt. Hálátlan meló, pont, hogy filmszerető embernek nem való, ahogy a videótékás szitu sem.
Kb. 10millió bekezdést lehetne írni erről a témáról, de nem hiszem, hogy sokakat érdekelne, aki egy kicsit képben van, az úgyis tudja, mennyire lesújtó a helyzet. Ezért nem is értek egyet azzal, hogy valakiről csak a filmek alapján, amiket néz, nem lehet mondani semmit, marhaság. Rengeteg mindent ki lehet találni, ki lehet következtetni, sőt, ha tényleg otthonosan mozog az ember a témában, akkor egy egész pontos kis jellemrajzot fel lehet húzni az illetőről. Persze nem ezekről a suhancokról, mert őket én nem értem. Nem is írok többet, szomorú ez a téma nagyon.
McCl@ne
3 | McCl@ne 2008.06.04. 10:04
Bocs, hogy megint én, de:
Jó bejegyzés lett nagyon, mindig elindítja bennem az ilyesmi a lavinát, jól fel is b*szom magam rajta. Ami az előbb kimaradt és talán fontos lehet: alapvető probléma, hogy bár a média most már átvette a szülőktől és a tanároktól a gyereknevelés feladatkörét, mégsem tanítják meg a fiatalokat arra, hogyan kezeljék a helyzetet. Konkrétan médiaoktatásra gondolok, már általános iskola alsó tagozatától kezdve, filmvetítésekre, médiaismeretre, satöbbi. Rá kellene szoktatni a kölyköket arra, hogy olvassanak újságot, persze először tök mindegy, hogy mit, Buci Macit, vagy akármit, de rendszeresen, aztán ott vannak még ugye a filmek. Gyerekként simán lehetne nyomatni nekik a tv-k képernyőjéről teljesen eltüntetett magyar meséket, hogy kicsit levágják, miről is van/volt szó, rá lehetne fogni, hogy hagyományőrzés. Heti két óra, a kölykök imádnák. Aztán egy 12-14 évesnek már jóval komolyabb darabok is beleférnek, de nem dögunalmas filmtörténelmet kell az agyukba vésni, hanem azt, ahogy a filmek és a sorozatok, tévéshow-k manipulálnak (nem minden esetben negatív értelemben), ahogy a kívánt hatást elérik. Szórakoztató filmek közé szép lassan be lehetne csempészni egy-egy komolyabb, ne adj' Isten elgondolkodtatóbb darabot is, talán élveznék, utána lehetne róla beszélni, satöbbi.
Heti két óra. Ennyivel kevesebb kémia, fizika, akármi, aminek kurvára semmi hasznát nem veszik az életben. SOHA.
És bármibe lefogadom, hogy egy olyan srác, aki ezek után kikerülne az életbe és elmenne moziba, nem okozna csalódást a legelszántabb jegyárusnak sem.

Ez miért nem működik?
4 | padavan 2008.06.04. 10:48
Szerintem nagy általánosságban azért nem működik és működhet ez a dolog, mert nem mindenkit érdekelnek a filmek olyan szinten, mint Téged. Valaki az irodalomban, a könyvekben találja meg a számítását, más a zenében, a harmadik vagy sokadik kör pedig a képzőművészetekben. Nem lehet mindenkire ráerőszakolni a filmek szeretetét, azt pedig egyáltalán nem lehet kivitelezni, hogy a filmek szeretetén kívül ráadásul mindenki – vagy a megnyugtató hányada a nézőknek – azokat az alkotásokat kedvelje, értékelje megfelelően, amelyeket Te is. Ez így nem megy, és nem is mehet. Egy Borg-társadalomban esetleg, de attól még messze vagyunk, és nem is biztos, hogy annyira örömteli lenne.

A mai filmkultúra olyan, amilyen, és a mai filmes közönség ehhez igazodik. De nem csak a filmekre igaz ez a kesergés. Én például roppantul el tudok keseredni, amikor azt látom, hogy az emberek irodalom iránti kíváncsisága kimerül egy úgynevezett „romantikus” szerelmes akármiben, vagy – még általánosabb jelenség – az olyan szennylapok olvasásában, mint a Blikk, Mai Lap, és hasonló nagyságok. Nézd meg a divat zenéket, a köréjük csapódó milliókat, a kommerszizált agyakat, White Sensation, belépés csak fehérben, és ennek örülnek, elveszik a maradék személyiségüket is, egyforma szerelésben egyformán pattognak a tücctüccre. Szánalmas, sajnálatraméltó.

A civilizációnk szerint bukás előtt áll, ahol a kultúra nem csak elvész, de valamiféle agyament, mélyen igénytelen selejtbe megy át, ott bizony nagy bajok vannak. Nme kívánom, hogy mindenki full művelt, széles látókörű, kizárólag igényes alkotásokat értékelő ember legyen, hiszen az emberiség nagy részének nincs meg ehhez a kellő szellemi kapacitása. De azt lehet észrevenni, hogy most már a maradék is elindult a leejtőn, most már egyáltalán nincs olyan művészet, mint akár 2-300 évvel ezelőtt volt. Kihal az egész, és ezzel együtt eltűnik minden valódi érték.

Azt sem értem, mit vártok a kopasz kigyúrt szellemi fogyatékostól. Nyilvánvaló, hogy azért ment be a Passióra, mert vért és szenvedést akart látni. Egy értelmesebb világban ezek az emberek nem terepjárókat vezetnének, sokkal inkább azokat kéne takarítaniuk. Ebből is látszik, mennyire kifordult magából minden.
McCl@ne
5 | McCl@ne 2008.06.04. 10:57
pada, ha az eleje nekem szólt, akkor félreértetted: nem filmek szeretetére buzdítanám a népet és arra, hogy azt nézzék, amit én, szerintem ilyet sehol nem is írtam, hanem arra, hogy ismerkedjenek meg a médiával és a mozgóképpel, legalább annyira, mint amennyire az elemekkel, meg a fizika törvényeivel, mert bizony az előbbiek sokkal nagyobb hatással lesznek az életükre (na jó, a fizika törvényeinél nem, de érted! xD)

nyilván nem én állítanám össze a programot, de amúgy is csak egy töredéke lenne annak a filmnézés, a lényeg a médiaismeret lenne, az, hogy a fiatalokat egyenesbe hozzuk az olyan kérdésekben, hogy mi lenne/lehetne a média szerepe és ehhez képest hol tart és miért.
ezek simán megférnének amellett, hogy kik, mikor és hol háborúztak ezer éve, meg ki melyik papucsállatkából lett, és így tovább.

ahogy az irodalomnak, úgy a médiának is ott lenne a helye a tananyagban, szerintem ez nem kérdés.
6 | somesz83 2008.06.04. 12:04
Igen, médiaismeretet nem csak fősulin vagy spec. tagozatokon kéne tanítani. Csak ki vagy mi legyen a mértékadó, irányadó? Ebben a hatalmas médiamocsokban nem kéne hagyni elkallódni az embereket... mondjuk szerintem ezzel már elkéstünk.
7 | Pyrogate 2008.06.04. 13:21
hú, nem hittem volna, hogy milyen mély gondolatokat indítok el:)
Szóval, először is McCl@nenek igaza van abban, hogy a film és médiaipar annyira jelentősen befolyásol már, mint régen az irodalom. Ahogy anno a könyveket tanították (és persze most is tanítják), úgy kéne most a filmeket is. Ugyanúgy van igényes és igénytelen. A szitu nagyon hasonló: vannak értékek, amelyekből az ember rengeteget tanul. Hogy Adyt kell olvasni és nem Wilbur Smith-t (vagy ki:D), az nem véletlen. Azonban vannak ugye szórakoztató kötelezők is, de az biztos: ezek minden gyereknek meghatározó élményt jelentettek. Manapság a könyvek helyett pedig a filmek nevelnek, és ha az emberekhez csak a hálivúdi szar jut el (kevés a jó alkotás), akkor ők is bizony hülyék lesznek. Szóval egyértelműen lehetne tananyag a médiaismeret, lehetnének kötelező filmek. Halkan megsúgom, hogy már általános iskola 7-8. osztályában is van, nem is rossz a könyv (húgom által beleolvashattam). Nekünk középsuliban is volt, szóval talán egy tendencia lehet belőle, ami alapján megismerik a jó filmeket is. Sajnos a média túlságosan is nagy hatalmat szerzett magának...
Azzal azonban nem értek egyet, hogy a filmekről meg lehet ismerni egy-egy embert. Sokaknak teljesen más kikapcsolódási módszerei vannak (pl. könyvek, játékok), és a filmeket csak azért nézik meg, hogy lássanak egy kis happy-endet, esetleg rettegjenek. Van, aki pl. a játékokkal van így, holott azok között is vannak tanító jellegű, igényes darabok. Szóval egy ember lehet igényes, és leszarhatja a filmeket, a baj ott van, ha a filmekből táplálkozik, miközben olyan dolgokat tart etalonnak, melyek a gagyi filmekben felvértezett, a realitástól teljesen idegen karakterek...
a padavan által említett néphülyülés is nagyon sajnálatos, de legalább esély van rá, hogy az én gyerekeim ki fognak emelkedni a tömegből :) :)
LordMatteo
8 | LordMatteo 2008.06.04. 14:50
Pyro: attól a Smith fazontól egy könyvet olvastam, nem volt rossz sztem.

McCl@ne: Ált. sulis tanárom vhogy úgy csinálta, ahogy Te szeretnéd, legalábbis ahogy leírtad. De ugye tananyaggal is kéne haladni, erre mindig azt mondta, ki nem szarja le, ha megtanuljátok hogy mi az értékes film. Mellesleg fizika szakos.

padavan: Véleményem szerint a filmek szeretete összefüg vmilyen szinten a könyvek, olvasás szeretétevel (nálam legalábbis), így annyira nem lehet elkülöníteni, de ismerek olyat is, aki utál olvasni - egyszerűen nem megy neki - és az igényes filmeket szereti.
Barthezz
9 | Barthezz 2008.06.04. 14:53
Huhh, hát nem semmi, milyen arcok járnak moziba :-) Persze azért nem kell általánosítani, járnak magunkfajta emberek is azért jószerivel sztem.

Amúgy az aludni menő tizenéves srácon lehidaltam. Azért kifizeti a jegy árát, hogy bent végigaludja a filmet? Otthon nem tudna aludni? Hihetetlen...


(Egyelőre még csak a bejegyzést olvastam végig, ha lesz időm, a kommenteken is átrágom magam.)
10 | RAI*DEN 2008.06.04. 16:56
Én például 16 éves vagyok, és hát kultúrált mozi látogatónak tartom magam. Előe megfontolt okokból szoktam moziba menni, de csak, hogy példát mondjak: Batman TDK-ra tuti beülök, mert az első része is már nagyon tetszett, de ugyanúgy beülük a Hihetetlen Hulk-ra is. De persze néha megézek pár filmet, amik nem esnek az érdeklődési körömbe. Így néztem meg az Amadeus című filmet, ami Mozart életét mutatja be és rendkívül jó film szerintem, bár az tény, hogy a Hollywood-i utóhatás benne van, ezt értem úgy, hogy nem teljesen hű Mozart igazi életéhez.

De visszatérve a témához, ez valóban megbotránkoztató. Én nagyon szeretek moziba járni, de ismerőseim közül nem nagyon járnak moziba. Ilyenek szoktak mondani, hogy: "Nem szeretek moziba járni", vagy "inkább otthon letöltöm(a szar kamerás felvételt)" meg hasonlók. Ha elkezdek gondolkozni, akkor ezt a csúf visszafejlődést akkora tehetem vissza mikor az a gánya EMO-s banda a Hokizó fotel(Tokio Hotel) a színre lépett. Aztán megjelentek az EMO-s síró, érfelvagdosó hülyék, akikről még csak a legcsekélyebb mértékben sem lehetne azt mondani, hogy valamennyire és tudják értékelni a jó filmeket. Meg manapság az módi, ha valaki sík hülye és ezt szószerint értem. Tudom, többek között az én korosztályom is idetartozik, de én kivételnek számítom magam :) Azért remélem, hogy idővel megváltoznak ezek a dolgok.

McClane: A te médiaismereteddel meg teljesmértékben egyetértek. Bár csak tudod, egy baj van és az az, hogy nem hozzánk hasonló ember ül az oktatásügyi miniszter székében... Ha jobban meggondoljuk, mikor van szükségünk kémiára, vagy fizikára? Fizikával semmi bajom, de mikor egy tanár azt akarja letolni a torkomon, hogy a kémia az az ami körülvesz, akkor kicsit felkapom a vizet. Tudom, hogy van benne igazság amit mond, de ezt ne egy olyan embernek próbálja mondani, mint én, aki eléggé lesz*rja a kémiát, mert rengeteg baromságot tanítanak benne.

Már egyszer írtam, de mégegyszer lekell írnom. Remélem idővel megváltoznak a médiaismerettel kapcsolatos tudnivalók a fiatalok körében.
11 | Nicolas19 2008.06.04. 17:58
Tényleg nagyon érdekes gondolatokat indít el, roppant jó bejegyzés. Én Padavan vonanál folytatnám, elkeserítő, hogy mit nyomatnak manapság "irodalom" vagy "regény" címen. Persze, egy gyerekkel sem lehet Bűn és Bűnhődést olvastatni, de ha kicsi korában megszokja, hogy olvasnak körülötte, ő is kezébe vesz majd egy könyvet. Mindegy, hogy milyet. Ha ilyenkor elkezd olvasni, később sokkal könnyebben megy majd neki bármilyen könyvnek, mert készséggé válik, ami másoknak állandó küzdelem a betűkkel. Ilyenkor kell kezébe adni egy Kincskereső Kisködmönt, egy Ezüst Tü Kincsét, vagy bármilyen Rejtő Jenő könyvet, és egy életre megszereti majd az olvasást.
Lásd Jefferson: "I cannot live without books!"
LordMatteo
12 | LordMatteo 2008.06.04. 21:27
Nicolas: Ezüst tó kincse ^^

Én kb az indiánregényeken nőttem fel, pedig ez nem mostani generációra igaz...a mostanira (enyémre) az hogy az a jó, aki nem tud olvasni.
13 | Pyrogate 2008.06.04. 21:31
emo? jajj hogy jön az ide? előtte is voltak furcsa stílusok...
14 | RAI*DEN 2008.06.04. 23:28
Ezzel csak ara célzok Pyro, hogy előtte nem nagyon láthattunk olyat, hogy az a menő aki a leghülyébb. Meg hát rájuk jellemző, hogy leszarnak mindet. Manapság követendő trend a fiatalok között, hogy az al egnagyobb arc, aki full hülye. Végülis csak erre akartam kitérni...
15 | Nicolas19 2008.06.05. 09:47
Jóvanna, elírtam:) Amúgy evvel a címmel is lehetett volna érdekes indiánregényt írni:D
LordMatteo
16 | LordMatteo 2008.06.05. 14:30
Nem-nem, félreérted, nem az elírásra céloztam :-)))

Mondjuk ahogy látom, a fóruimon is egyedül vagyok ezzel az indiánregényesdivel, mert könyves topicban se írt soha senki ilyesmit... Nah mindegy :-D
powerhouse
17 | powerhouse 2008.06.05. 15:52
Kicsit off, de az hülyeség, hogy a kémia, fizika, biosz fölösleges. Tegye fel a kezét, aki hetedikes korában tudta, hogy mi lesz. Az meg hülyeség, hogy emok miatt van ez.

Tényleg szánalmas, hogy kik (vagy inkább mik) mennek a mozikba. De lehetne egy második epizód is, arról, hogy vetítés alatt mi megy. A röhögős (nem vígjáték alatt értendő, hanem egy komolyabb film alatt), dumálós, smárolós köcsögöktől a fasz kivan.
18 | Pyrogate 2008.06.05. 22:19
régen is az volt a menő, aki hülye, mert mindig azt gondolja az aktuális fiatalság, hogy ezzel kiemelkedik a tömegből:)

pl. rockerek

amúgy én egy emossal nem találkoztam a moziban, szóval nem értem:)

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.