Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Razor03 blogja

Demo teszt - BioShock

Razor03 | 2008.05.02. 20:30 | kategória: demo teszt | 7 hozzászólás

Úgy gondoltam, indítok egy demo teszt kategóriát, értelemszerűen ide kerülnek majd a komolyabb címekről alkotott előzetes értékeléseim. Mivel normális játék megjelenése nincs a láthatáron, ezért inkább kerestem egy korábbi, hosszabb terjedelmű irományt. Nem várok komment esőt, az olvasottságom növelésére sem törökszem, szóval ne értsetek félre. Mikor egy híresebb játék megjelenése előtt állunk, a fórumban lévő topik csak úgy ég a hozzászólásoktól, mindenki találgat, a végtelenségig vesézzük a videókat, képeket, aztán egyszer csak kiadják a demot, a világháló összeomlik, mindenki tölti ezerrel, folyamatosan jönnek a vélemények, kisebb viták, de a lényeg: a hangulat nagyon ott van! PC Dome fórumon főként. 2007 augusztus végén napvilágot látott a BioShock demoja, mindenki oda volt érte, Razorral az élen. Remélem, hogy a bejegyzést olvasva, eszedbe jutnak az akkori élmények, tényleg jó volt a hangulat, ami a várakozást kísérte. Szóval jöjjön a kissé elfogult, hál' Istennek pozitív értékelésem:

"Végigvittem! Huhh, ez valami kegyetlen jó volt!!! Megpróbálok pár gondolatot összeszedni a játékról, nem lesz könnyű, mert nagyon a hatása alá kerültem a látottaknak!

Szóval, a nyitó képsorok azonnal megfogtak, amint átvettem az irányítást emberünk felett, szép lassan, gyakorlatilag, amit csak lehetett megnéztem. Hihetetlen milyen részletes és kidolgozott a víz alatti utópia szerű világ! Persze a pálya kezdeti része nem erről árulkodik, de ott is az államat kerestem, amint láttam elsüllyedni az utasszállító leszakadt roncsait, vagy a Rapture-be vezető lejárót. Basszus, elindulok a lépcsőn lefelé, és mit hallok? Kántri muzsikát :D!!! ÁÁÁÁ mondom, ilyen nincs, MEKKORA feeling :D!!! Alapból közel áll hozzám az amerikai 40-50-es évekbeli életmód, és stílus. Egyszerűen elképesztő. Beszállok a liftbe, ami levisz a felszín alá, megnézem a kis videó bejátszást, majd hirtelen elém tárul RAPTURE!!! Itt ért az első sokk :)!!! Aztán meglátom a hatalmas bálnát, amint elúszik, pofám leszakad, újabb sokk :D! Persze ezzel még nincs vége :), a lift megérkezik, mielőtt kibújnék a kabinból a rám támadó szörny a frászt hozza rám! De tényleg, csak pislogok :O, te jó Isten mi lesz most? Se fegyverem, se semmi, ha bejut a kabinba finish! Persze csak szívatás (script) volt, de akkor is, a hatást elérték (emlékszik még valaki az Unreal 2 liftes jelenetére :D?)! Szóval a scriptek álleejtően brutálisak és megfelelő környezetben (sötét szoba, 5.1) sokkolják az embert).

Nos, kilépek a kabinból, első dolgom szép alaposan szétnézni. A látvány elképesztő, amint egyre bentebb halad az ember, annál több részletbe botlik. Nincs rá szó, félelmetes a pályatervezés. Ezek az emberek nagyon értik a dolguk! Hatalmas elismerés részemről! Az első plazmid használata, majd az a jelenet, amikor a roncs átszakítja az üvegfalat, és ömlik a folyosón a víz, reped az üvegfal, szinte pánikot kelt az emberben, hogy meneküljön! Félelmetes. Egyszerűen olyan részletek vannak a játékban, hogy az már embertelen. Pl. halak, melyek a résen át a terembe kerültek, és fickándoznak a padlón, kb. így néztem :O, alig akartam elhinni!!! De írhatnám az üveg törést és repedést, amint a fény egy bizonyos szögből megtöri, a vértócsákat, vagy azt, amikor szétvered az ellent, és ütésre fröcsög belőle a vér, vagy ott marad a zúzódás nyoma! Happy New Year 1960, elképesztő amint látod a félbeszakadt ünnep nyomait (micsoda rejtély :P), a pezsgős üvegek, álarcok, MINDEN a helyén, 50-es évekbeli környezetben! Szóval minden részlet ott van, a hangulat az utolsó percig kitart.

A karakterek animációja döbbenetes. Egyszer úgy öltem meg az ellent, hogy a lövéstől szó szerint hasra vágódott – mert ugye pont ugrás közben kaptam el :D – és a fegyver kiesett a kezéből, pattogott-csörgött a földön. Itt is nagyot néztem. A fizika nagyon jól működik, 10x jobban, mint a "R6V-os hozzáérek valamihez, és az repül 20 métert a levegőben" változat. Persze most is van a tárgyaknál egy minimális túlreagálás, de ez kit érdekel, ilyet egyszerűen NEM lehet hibának felhozni, ilyen kaliberű játéknál. Aztán a grafika :O...ez igen emberek, ez Unreal engine 3.0 a javából :)! Akadnak gyenge textúrák, és kicsit elnagyolt elemek, de ez kit érdekel? Bebizonyosodott, hogy a 2004-es Unreal 3.0 tech demo szintjét most még nem igazán tudják a fejlesztők elérni, de amit kaptunk, az így is büntet mindent! Persze nálam még most is a Call of Juarez a námbörván, ha grafikáról és játékélményről van szó, de ez csak egy hajszállal van lemaradva, és a teljes verzió kijátszása után könnyen változhat a véleményem :). Na meg a legkellemesebb meglepetés (bár így utólag számítottam is rá) totál jól megy a gépemen, igaz nekem 1024*768 a megszokott felbontás, csuma grafikával (vsyn on) 30 fps alatt egyszer sem láttam! Szóval átlag 35-55 és gyönyörűen tartja, szituációtól függetlenül (nem úgy, mint a szintén Unreal motor 3-mas Vegas, értelmetlen 15-100 fps-es gyakran belassulós hatalmas ingadozások). Gyönyörű a megvilágítás, meg úgy az egész összhatás olyan, amire 2-3 éve várunk. A víz mindenféle megjelenítési formájáról csak szuperlatívuszokban lehet beszélni. A nedves, vizes hatás nagyon ott van! Na meg a hanghatások, ezen már meg sem lepődtem, döbbenetes terem és tér hangzás, párbeszédek, fegyverhangok...elképesztő!

Nem tudom, kinek az ötlete volt ez az egész, de valami hihetetlen egyedit és maradandót alkotott! 50-es évek feeling és környezet, ez már annyira de annyira filmszerű számomra, és a beleélés elképesztően jó! Nem hittem, hogy ennyire be fog jönni ez a game. Sejtettem, hogy a hangulat nagyban befolyásolja majd a játékosok megítélését, de itt nem csak erről van szó! Ez a játék úgy ahogy van fenomenális. És nem azt kell nézni, hogy mér' nem olyan, mint a Crysis! Itt direkt használtak groteszk elemeket, direkt elnagyolták, amit kellett! Nem is tudom, hogy dicsérjem-e tovább, így demo alapján (persze a teljes verziónak lehetnek kisebb buktatói, pl. hosszú távon monotonná válhat már csak a környezet miatt is). Még annyit, hogy kb. 80 percig játszogattam vele, mire mindent kipróbáltam, megnéztem és végére értem :). Szóval a demo, jött, látott és győzött!
"

Utolsó módosítás: 2008.11.18. 17:20

Hozzászólások

1 | Sevores 2008.05.02. 21:22
Kis kiegészítés: A "kántri" music a "(Somewhere) Beyond the Sea". :)
2 | somesz83 2008.05.03. 01:06
Látom csak nem fogom tudni megkerülni ezt a Bioshockot! ;)
Razor03
3 | Razor03 2008.05.03. 11:57
somesz: nálam 2007 legjobbja volt...ne hagyd ki.
4 | somesz83 2008.05.11. 12:15
Öhöm, tegnap megvettem! :)
Razor03
5 | Razor03 2008.05.12. 18:11
Jól tetted, azt ajánlom várd meg a magyarítást, hamarosan elkészül (http://station.extra.hu/). Nagyon hadarják a szöveget, ráadásul többféle akcentussal keverik. 1.1-es patch-et is fel kell rakni, mert az eredeti felírat csúszik, sok bugot javít. Direkt a fordítás miatt várok az újrajátszással (ezúttal meg szeretném érteni sztorit).
6 | somesz83 2008.05.13. 10:28
Nagyon üt ez a gamma! A szöveg tényleg elég nehéz, de azért érthető! Várni... kizárt! :D
Razor03
7 | Razor03 2008.05.13. 13:49
Ha érted, akkor nincs gond. Általában én is értem, amit mondanak, de a BioShock párbeszédek, magnóhallgatások feladták a leckét.

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.