Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Razor03 blogja

R.Á.S.S.Ö.N. T.E.K.N.Í.K.

Razor03 | 2008.06.27. 17:49 | kategória: játékteszt | 10 hozzászólás

Belegondolni is rossz, hogy 6 évet vártunk a STALKER Shadow of Chernobyl játékra. 2007-es megjelenésekor elég rendesen megoszlottak a játékkal kapcsolatos vélemények. Első ránézésre minden képzeletet fölülmúlóan hat, amint kilépünk a kezdésnek kijelölt bunkerből, és elénk tárul a zóna külső peremének lélegző világa. Bemelegítő körünk azzal telik, hogy tátott szájjal figyeljük a zóna működését, az élőlények viselkedését, ledöbbenünk a napszakváltakozás, időjárás effektusok láttán. Nagyon szép és realisztikus grafika, szinte elhiteti veled, hogy Csernobilban vagy (:D). Aztán jön a hideg zuhany, 2-3 órányi kószálás után, elhatározod, hogy nem ártana végre komolyabban játszani. Mivel STALKER úgy lett beharangozva, hogy lehetőségünk van mindenféle feladatok, mellék küldetések vállalására, így értelemszerű, hogy élünk a lehetőséggel, felkeressük a helyi trader-t, aki végtelen számú küldetéssel lát el minket, melyek elvégzéséért cserébe pénzt, vagy egyéb jutalmat kapunk, továbbá rengeteg hasznos holmi közül vásárolhatunk a kis föld alatti bunkerben, ahol tanyázik. Ez idáig roppant jól hangzik, és a játékos tényleg csoda országban érzi magát. Majd elvégzi az első mellékküldetések egyikét (melyek semmilyen kihatással nincsenek a rendes játékra, úgymond főszálra). Mindez annyiból áll, hogy öld meg a gonosz STALKER-t, találd meg a holttestet és hozd el a PDA-t, pusztítsd el a mutánsokat, segíts a bajba jutottnak. Tehát ásítós sablon küldik, az első 5 még szórakoztat, a 10. már frusztrál, mert rájössz, hogy nem csináltál szinte semmit, csak ész nélkül kóvályogsz ugyanazon területen, gyakorlatilag a zóna 5%-án, és a többiről még fogalmad sincs. Továbbá a teljesített feladatokért cserébe bagó összeget, vagy szimplán olyan tárgyakat kapsz, melyek tucat szám beszerezhetők bármely ellenséges STALKER-től, így a kereskedés, vásárlás elmélet haszontalanná válik, ezáltal a pénz, és a fosztogatás is. Már pedig fosztogatni lehet ezerrel, csak épp 60 kg-os határ van teherbírásunk szempontjából, mely sajnos későbbiekben sem növekszik. Hiába haladunk előre, és szedjük össze a különféle értékes tárgyakat, fegyvereket, és adjuk el kereskedő úrnál, 10. megtett kör után rájövünk, hogy továbbra sem haladtunk semmit, mert folyamatosan visszarohangálunk a kiindulási ponthoz. Már pedig azt mondták, pont ezekért a felsorolt lehetőségekért lesz nagyszerű játék a STALKER, ...aha :-/. De mondok rosszabbat is, hiába pucolsz ki minden négyzetmétert a mutánsoktól, ellenséges banditáktól, ha pár perc elteltével ugyanott tanyáznak, mint korábban. Képtelenség úgy elmenni egy-egy fontosabb hely mellett, hogy ne lőne ránk valaki, és ne lőnénk vissza. És ez még inkább frusztrálja a játékost, kb. az 5.-6. zónában eltöltött óra után azt gondolja, hogy ő volt béna, és inkább újra kezdi a játékot. Majd minden ugyanígy zajlik, játékos dühöng, hogy erre a szutyokra pazarolja a drága idejét, pedig mennyire várta, és első ránézésre milyen jónak tűnt blabla. Majd egész egyszerűen törli ezt a katyvaszt, inkább keres más szórakozást.

Nagyjából itt abba is hagyhatnám az írást, mert elég gyászos és felejtős ezek után az ukránok játéka (ami nem meglepő). De nem teszem, mert sokan végigjátszották, és pozitívan hat, a rendkívül magas eladások száma – amit nem hittem volna – és ez is azt mutatja mégsem olyan rossz game a STALKER. A PC-s hype magazinok többnyire 90%-os értékelést adtak rá, ami szerény véleményem szerint enyhén irreális, de, aki végigjátszotta biztos jobban tudja, mint az, aki pár óra után törölte. Úgy gondoltam végére járok a ruszki titoknak, csak előbb várok valami foltozást, mert patch nélküli stádiumban szó szerint katasztrofális Csernobil világa. Patch-ek jöttek szép számmal, egész pontosan 6 db foltozás készült, melyek tartalmaznak bugfix-eket szép számmal (elég szomorú, hogy ennyi fejlesztési idő után is csak béta fázisban tudták kiadni). Legfontosabb, hogy lassítottak a zóna regenerálódásán, tehát – elvileg – nem találkozhatsz olyan illúzióromboló jelenettel, mikor 0-ról (gyakorlatilag a semmiből) ismét az arcodba respawn-ol a 30 másodperccel korábban kivégzett osztag. Ez vonatkozik a mutánsokra is. Javították a mesterséges intelligenciát (ami továbbra sem korrekt, de erről később), olyan idegesítő hibákat, mint a mentés rendszerben lévő bug-ok (hibás save fájlok, de erről is ejtek még pár szót :-/). Térkép használat, küldetés rendszer is javult, de mindhiába, ha egyszer átláthatatlan, kezelhetetlen. Dual Core processzor support és memóriakezelés is javult, és ez szemmel (fraps-el) látható, mindenképp pozitívum. Tehát kötelező feltenni a patch-eket (arra számítsunk, hogy a korábbi mentéseinkkel egyik sem kompatíbilis). Ezek után úgy gondoltam, hogy direkt végig játszom a gamet (illetve a készülő Clear Sky kiegészítő egyik előzetes videója meghozta a kedvem egy kis zónázáshoz...) így újból felraktam, és adtam a játéknak egy utolsó esélyt. Ha nem akarunk ismét "elveszni" a zónában, csak a főszálra szabad koncentrálni, amit kis nyíllal jelöl a térkép, és az aktuális feladatot TAB lenyomásával láthatjuk. Mindenből csak a legszükségesebb tárgyakat szabad magunkkal cipelni, és nem foglalkozni a részküldetések végeláthatatlan kínálatával, mert úgyis mindenhez hozzá fogunk jutni. Ahogy beérünk a belső területekre, találunk különféle védő öltözeteket, fejlesztett fegyvereket, melyek sokkal jelentősebb tulajdonságokkal bírnak, így nő az esélyünk a túlélésre (és ez tényleg nem a szokásos duma, megfelelő öltözet nélkül semeddig sem bírjuk). Rábukkanunk az eltérő tulajdonsággal rendelkező artifact tárgyakra, melyek használata szintén növeli (kisebb mértékben csökkenti) bizonyos képességeinket, ellenállóbbak lehetünk a sugárzás, égés, vegyi égés, elektromos csapás, ütés, karmolás ellen, ezeket korlátozott számban tudjuk magunkra aggatni. Egy normális védőruhával, melynek legalább 50-90-es védettség értékei vannak, ütős fegyverekkel hozzáfoghatunk kideríteni, mit rejt a zóna. Ezek a küldetések úgy zajlanak, hogy a pultos elküld minket, hogy törjünk be bizonyos katonai létesítmények területére, lőjünk halomra mindenkit, hozzuk el az iratokat, majd térjünk vissza, és ő megvizsgálja, amit szereztünk: "igen, ahann, ahamm, ühmm" akkor most menj el a másik bázisra, onnan is hozd el az iratokat, meg a belépési kódokat, ezáltal be tudsz jutni a következő roppant fontos létesítménybe, ahol (kapaszkodj meg) ki kell kapcsolni valamit. Szóval ásítós küldetések vannak, szerencsére a balkáni légkör roppant hangulatos, és ne zavarjon, hogy minden méteren rád támad valaki, vagy valami. Ilyenkor, a legváratlanabb helyzetben, véletlenszerűen beragad a tár, és már meg is haltunk. Ez az első pár alkalommal még jópofa, és feldobja az amúgy vérszegény játékmentet, de a vége felé, mikor minden méterért élet-halál harcot vívunk továbbjutást illetően, rettentően irritáló és idegesítő tud lenni. Visszatérve a környezetre, mikor nem csinálunk semmit, csak mászkálunk a különféle eltérő jellegzetességgel tarkított övezetben, tényleg hangulatos tud lenni a táj, ahogy a kiégett mezőket lengeti a szél, vagy villámok cikáznak a távolban. Akár lent, a kísérleti laborokban vagyunk, vagy kint a szabad levegőn, mindenképp hatása alá kerülünk a zónának, és pont ez a legnagyobb erénye ennek a játéknak. Kiégett nyárfák, roncsok, tankok, munkagépek jelzik, mekkora gebasz volt a környéken. A kísérleti ojjektumoknak, meg X-Files fílingje van véleményem szerint, de ez inkább szubjektív hasonlat, egyben öröm számomra. Fene nagy hangulata van a roncsok között bujkálni, betörni különféle kísértet laborokba, ahol hullákon és mutánsokon, kívül hátborzongató anomáliákba botlunk. A szörnyek hörgéseitől, és morajlásoktól, illetve a kihalt misztikus terepnek köszönhetően, jobban féltem, mint Cilve Barker’s Jericho c. démoni világában. Apropó mutánsok. Nem szabad szó nélkül elmenni, a zóna szörny szülöttei mellett sem. Zombik, snork-ok és egyéb rémségek próbálják váratlanul ránk hozni a frászt, néha annyira kiszámíthatóak, és esetlenek (ami az animálást is illeti) hogy szégyen. Aztán vannak különböző csoportok, mint scientists, duty faction, special forces, és STALKER-ek. Hozzájuk lehetne csatlakozni, vagy elvileg lehetett volna. Egész egyszerűen a végéhez közeledve mindenki lőtt rám :D, feje tetejére állt minden, amint beindult a vadászat a zóna legfőbb kincse után. Játék során hiába kerestem lehetőséget arra, hogy csatlakozzak más rendhez, nem találtam rá utaló opciót. Tehát egyszerű STALKER vagyunk, kinek trader bácsi által szabott ösvényt kell járnia. Az első renderelt videóból nem derül ki semmi, csak az, hogy mi vagyunk az egyetlen túlélők, félholtan találnak ránk, és ki kell derítenünk, mit kerestünk a zónában. Érdekes, hogy manapság nem – vagy csak alig – találkozunk ilyen render megoldásokkal, pedig sokat dobnak hangulaton, bár Cryengine és többi fejlett motor már annyira magas szintű grafikai adottságokkal rendelkezik, hogy a motort felhasználva képezik a bejátszásokat, ezzel időt, és pénzt spórolnak. Ha már a motort emlegetem, és helyenként kitértem rá, most is csak azt tudom mondani, szép, valósághű. Kicsit kopottas, de passzol a környezethez, kiéget puszták, mindenhol rozsdás üzemképtelen roncsok, gyárak és 80’-as évek hangulat, melyet a tipikus ruszkis, balkáni ültetett fasor szegélyez. Textúrákkal nincs gond, hála a parallex mapping eljárásnak, minden felület érdes, részletes és kidolgozott, bármerre megyünk. És ez roppant ötletes, egy 6 évvel korábban megírt, X-Ray motort úgy fel tud dobni, hogy csak lesünk, továbbá a HDR rendszer is teljesen korrekt. Ehhez elfogadható gépigény társul, nevetséges áron kapható 2 magos procival, 2 GB memóriával (ami szintén vicc áron beszerezhető) és lassan az elfelejtett kategóriát képviselő GeForce 7900 szériás kártyával már 35 fps felett száguld a game. 8800 GT kártyán, 1280*1024-es felbontásban 60-80 fps-el hasít. Pályatervezést még utólag felhozom, látszik hogy a készítők nagy fába vágták a fejszét, mikor belekezdtek. Összedobált hatása van a zóna részeinek, a világ sem működik olyan jól, mint egy ultra részletes - fejlesztők részéről millió odafigyelést igénylő RPG világban. Talán az Elder Scrolls IV Oblivion c. játékot tudnám ellen példának felhozni, esetleg ilyen stílust kellett volna a fejlesztőknek választani, vagy akármelyik nyitottabb de történet orientált FPS vonalát követni (pl. FarCry). Sajnos STALKER pont a két véglet között rekedt, és ezt tovább rontják a fentebb taglalt bugyuta megoldások. Fegyver hangok, és választék, kivitelezés talán az egyik legjobb, de mit sem ér, ha ferin a legkomolyabb védőruha van, és hiába lövök bele két tárat, csak egy fejestől fekszik meg. Egy jó tanács annak, aki esetleg kedvet kapna a közel sem magasztaló írás után: fejre kell célozni, első találat után megfekszik az áldozat!

Itt kellene az írást végleg abbahagynom, de az utolsó helyszín annyira felmérgelt, hogy tovább rombolom az orosz-ukrán játékfejlesztés színvonalát. Nagy nehezen sikerült bejutni Csernobil legjobban őrzött részére, de úgy, hogy a program semmi üzenettel nem figyelmeztetett arra, hogy mi fog következni, tehát, hogy finish-ben vagyok. Ez annyit tesz, hogy a ruhám, ami hatalmas védettséget ad, a korábbi harcokban megkopott, így szinte védtelenül, akaratomon kívül léptem az utolsó helyszínre. Visszafelé vezető út, mint alternatív lehetőség nem volt, tehát vásárlással sem tudtam pótolni a veszteségem. Mivel minden a feje tetejére állt, tucatjával támadt rám mindenki, szóval folyamatosan lőnek minden irányból, 20 méterenként RPG-vel felszerelt katonák, felülről helikopterek bombáznak, el lehet képzelni milyen élvezet így bejutni a létesítménybe (tipikus igénytelen megoldásnak tartom ezt a fajta nehezítést). Kinézek a fedezék mögül, bumm halott vagyok, jobb esetben 15 másodperc után. Tehát percenként 3-4 load, esélyed sincs a 360 fokban látó, 100%-os találattal rendelkező hülye botként viselkedő AI-al szemben. Még egy kis kitérő az AI-al kapcsolatban: egyszerűen hülyék. Tehát a szabad "akarattal" rendelkező ellenségek, vagyis a nem szkript vezérelt társak, nem kulcs fontosságú karakterek intelligenciája Doom2 szinttel egyenlő. Sőt annál rosszabb, mert képesek beragadni, vagy egyszerűen sarokba fordulva várnak hogy feléjük menj :D, nyílt terepen viszont terminátorként viselkednek :-/. Szóval, aki trendi fikázó módon leszarozza a Crysis - szerintem eddig egyik legkomolyabb AI-al megírt katonáit, akik csoportosan, különféle formációt felvéve fürkészik a terepet, és tapasztalatiam szerint "látnak" és "hallanak", reagálnak minden környezeti változásra, és ami legdurvább egymással kommunikálnak – annak üzenem, hogy előbb legyen olyan szíves, és próbálja ki a STALKER-t is, és úgy ítéljen. A fejlesztés kezdeti stádiumában, mikor piacra dobták az AMD Athlon64-es, 64 bites rendszereket meghajtó processzorait, volt egy pletyka, miszerint 32 és 64 bites rendszerre is megírják a STALKER-t mozgató intelligenciát, ezáltal a 64 bites processzort és operációs rendszert vásárló egyénnek nagyobb élményben lesz része, amiből szintén nem lett semmi. Hab a tortán, hogy a legvégén, mikor már a hajamat téptem, még a mentés rendszer is megadta magát, minden egyes quick save/F5-re Windows asztallal reagált, finish előtt ez roppant kellemes tud lenni, ahhoz, hogy tudjak újból menti újra kellett kezdeni az utolsó pályát – egész pontosan 5 alkalommal :S. Kapunk 6 különféle befejezést, hogy mi alapján kapjuk az outro-t, nem sikerült rájönnöm. Sajnos az ígéretek töredékét sem tudták az ukrán GSC fejlesztői betartani, vért izzadva, esetleg az ukrán maffia túszaiként fejezhették be a projektet. Gondolom a kiadó is küldte a gengsztereket, mert brutális mennyiségű pénzeket emésztett fel a csapat, mire véghez vitték azt, amiben már senki sem hitt. És most, így több mint egy év elteltével lassan kiadják az első kiegészítőt, az eladásokon felbuzdulva, és reménykedjünk, hogy ezúttal nem csak összedobált kisült pályákat és játékot kapunk, hanem egy rutinosabb, velősebb, logikusan felépített zónát, ahol az előzményeket fogják elénk tárni. Legvégül jöjjön egy videó mely a feljavított grafikus motor DirectX10 képességeit prezentálja. Ha értékelnem kellene a STALKER-t, akkor 6.5/10-et adnék, annak ellenére, hogy majdnem agyvérzést kaptam a végén, valahogy az esetek többségében mégis tetszett, amit láttam. Azért legközelebb jobb, ha a Cossacks-os stratégiáknál maradnak a készítők, nem lenne jó ismét 6 évet várni valami isten verte radioaktív játékra!

Utolsó módosítás: 2009.05.27. 18:16

Hozzászólások

TcG|Rommel|Hun
1 | TcG|Rommel|Hun 2008.06.28. 12:08
Remek ismertető, élvezet volt olvasni.:) Az általad említett hibák tántorítottak el attól, hogy kipróbáljam a játékot, de a Csernobil-hangulat priceless lehet.
A Clear Sky videó elég álleejtős.
És végül egy feelinges STALKER-kép:
http://kepfeltoltes.hu/080628/36265_3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Razor03
2 | Razor03 2008.06.28. 13:39
Rommel köszönöm a visszajelzést, meg a képet is, ami nagyon tuti :D.
davkar9
3 | davkar9 2008.06.28. 17:09
Én már ott hagytam a fenébe, hogy valami fazontól meg kell szerezni a pendriveot. Eddig oké (ezt is második próbálkozásra) akkor menjek át a terület másik végébe. Volt útközben valami artefact csak körülötte annyi sugárzás mint sehol máshol. 4. újratöltés után mondom, ezt itt most kihagyjuk, menjünk másik irányba. Ha jól emlékszem az alagútnál volt egy kisebb csapat, azok között rendet tettem, azért 2-3 óra után, hogy csak ezzel foglalkoztam, rájöttem mit hogyan kell. Boldogság, tovább a feladathoz, valami fickóval találkoztam egy házba (nem emlékszem már, lehet, hogy ez volt a feladat) na majd onnan kijövet egy kisebb csapat ellenség lekaszabolása után a sugárzás levitte az életem, nincs medpack, mennék tovább... Nocsak, kikkel találkoztam... Innentől már csak ködös emlékeim vannak hogy altf4 varázslattal vagy hagyományos kilépegetéssel hagytam e abba.
Razor03
4 | Razor03 2008.06.28. 18:09
Davkar: kezdeti nehézség :), idővel hozzá lehet jutni jó cuccokhoz, ezek többnyire útba esnek. Egyszer sem álltam le, hogy megnézzem mi van a "domb túloldalán" kár ilyen elfuserált dolgokra, küldetésékre vesztegetni az időt. Persze ebben az esetben a térkép felét sem járod be, ettől függetlenül látsz eleget, mire végigviszed. Medpack viszont fontos, folyamatosan pótolgattam, minden második halottnál találsz, legalább 10-et érdemes cipelni. Kár, hogy megszabták a teherbírást. Sztem ez öli meg a kereskedelem funkciót. Igaz, illúzióromboló lenne, több tonna fegyvert magunkkal cipelni, 50-60 kiló még realisztikus érték csak nincs értelme. Logikailag nem sikerült értelmesen összerakni a játékot. Szerintem, a kezdeti stádiumban jól eltervezték, végül nem tudták tapasztalat hiányában megvalósítani, viszont be kellett, hogy fejezzék, és ez lett a végeredmény. Eddig talán ez a legnormálisabb orosz-ukrán FPS, és bízom, hogy több rutinnal egy sokkal vagányabb kiegészítőt kreálnak.
cygary
5 | cygary 2008.07.02. 11:24
Uhh pedig régen hogy elképzeltem a kezdeti hírekből hogy elképzeltem én ezt a játékot. Hogy szabadon autókázva gyönyörködök a tájban, éjszaka félve bújok be egy házba AKval a kezemben hogy a mutáns hordák elől menedéket leljek. Nos úgy látszik ez nem teljesen jött össze sajna :D A kiegészítőről is köteles vagy ezek után megírni a tesztet :D
Razor03
6 | Razor03 2008.07.02. 18:43
cygary: azt is végig fogom "szenvedni" :D és írok róla véleményt. Gyanítom, hogy sokkal élvezetesebb lesz...de ezt már leírtam. A mocsár fíling miatt várom :).
7 | somesz83 2008.09.11. 08:48
Egyetértek a teljes cikkel, ugyan én azok közé tartozom, akik 2 - 3 játszott óra után uninstallálta!

megj: Miért jössz mindig a balkánnal!? Chernobylnak köze nincs a balkánhoz, lévén Ukrajna területén fekszik! :D Szóval a balkáni hangulatot, mint jelzőt nyugodtan elhagyhattad volna! Max annyi a közös, hogy mindkét helyen kőkemény kommunizmus és szocializmus tombolt, s természetesen ez a feeling az, ami átjön az épületek stb. en keresztül! Keleti Blokk Feeling, de nem Balkán!
Gump
8 | Gump 2008.11.18. 09:44
Akkor javítanák pár dolgon. A Clear Sky után nekikezdtem megint a Shadow of Chernobylnak úgyhogy most nagyon képben vagyok.
Szóval a mellékküldetések úgy általában tényleg nem túl változatosak, de ahogy olvasom a FC2-ben (merthogy a FC2 leírásod kapcsán jöttem ide) is a bérgyilkosság, konvoj pusztítás és hasonló témakörök köré vannak szerveződve a dolgok. Ami szerintem alapvetően nem baj, én nem vártam sem itt, sem a FC2-től nem várok majd Oblivion szerű küldetéseket. Azért a játék stílusa behatárolja a dolgokat nagyjából. Viszont ha csak a főszálra koncentrálsz, akkor kimaradsz kb. mindenből, és ha ész nélkül csinálja az ember, akkor a normális befejezés (ami azt hiszem a 7. - miközben te 6-ról írsz) nem is lehet meg. Én is úgy játszottam elsőre végig, hogy mentem a főszálon, egy-két mellékküldetést csináltam meg, így is tetszett, mert a hangulat el volt találva. Most viszont odafigyelek a sztorira, és látom, hogy teljesen más végkifejlet is lehet, mint ha csak a trader és a barkeeper által adott küldetéseket csinálja az ember.
A végéhez közelítve - így második végigjátszásra - biztosan mondhatom, hogy a legfrissebb verzióval nincs arcba spawnolás, az első alkalommal is a felpatchelt verzióval csináltam, most is, így nincs ezzel gond (megint csak a FC2-ről olvasottakat tudom felhozni, ha tényleg olyan mint ahogy írják, akkor ott sem jobb a helyzet - darabjaira lőtt őrhely, halottakkal, fél óra múlva tip-top épületek tele katonával).
Visszatérve megint a megállapításodra... pont hogy nem szabad gépiesen csak a főszálra koncentrálni, és el kell veszni a zónában. Ha nem csak "egyenesen" mész előre, akkor csak úgy mászkálva is lehet küldetést találni. Ettől "leszel benne" az egészben és nem játszol vele, hanem te vagy Marked One.
A beragadó tár az amortizálódó fegyvereknél van (ahogy a FC2-ben is), cserélgetni kell, mert tényleg egyre gyakrabban előjön, ha az ember régi, kopott cuccot visz magával.
Normál mászkálás közben egyedül a banditák azok, akik lőnek rám, a freedom, duty frakció tagjai semlegesek, a freedom talán baráti is (csinálni kell nekik is küldetéseket, ezek nem a "hozd el a kutya farkát" jellegű dolgok, hanem segíteni kell nekik), szerintem a duty is ad küldetést. A vége felé már Red Forest-nél a Monolith tényleg lő, sőt onnantól tényleg majdnem mindenki. Viszont addig nyugodtan lehet küldetéseket csinálni és mászkálni, és a zóna nagyrészén amúgy teljesen nyugodtan végig tudok menni tűzharc nélkül. Ha fejlett cuccai vannak az embernek, akkor meg már nem jelentenek gondot a banditák, másrészt meg ki is kerülhetők. A mutáns lények kérdése más, azok (attól függ melyik persze, a snork mindig támad) tényleg nem komálnak, de elfutni ott is lehet.
Megint a sztoriról... ha nem gépiesen csinálja az ember a trader/barkeeper adta feladatokat, akkor kiderül, hogy ki is vagyunk valójában és nem kell az ő általuk szabott ösvényt járni.
A terminátor ellenfelekről... simán ki lehet nyírni stalker fokozaton is mindenkit. Fedezék+célzott lövés nagy túlerő ellen is beválik.

Azt hiszem az itt a döntő, hogy neked az afrikai környezet annyira bejön (érezni lehet, ahogy írsz róla), hogy az ottani hasonló dolgokat (respawn, mindenki ellenség, hasonló küldetések) nem hibaként könyveled el, mert át tudsz lépni felettük. Na én így vagyok a Stalkerrel azt hiszem. Tény hogy sok hülye fejlesztői koncepció van és megvalósításban is vannak dolgok, de nem olyan rossz a helyzet, mint ahogy leírod - szerintem. Viszont - padavannak is írtam mostanában - ha nem fog meg az egész környezet, nem érzel rá a játék ritmusára, akkor tényleg csak ledarálni akarod a főszálat, vagy még azt sem és törlöd 2-3 óra múlva. Én már baromira várom a FC2-t, hogy megtapasztalhassam milyen, és hogy kiderüljön engem is magával ragad-e annyira mint itt sokakat (köztük téged), és hasonló kedvenc lesz-e mint a Stalker, vagy az olvasott hibák úgy fognak bosszantani, mint téged a Stalker hülyeségei.

Amúgy jó írás ez is és a FC2 is (meg az összes többi). Köszönet értük.
Gump
9 | Gump 2008.11.18. 09:45
Picsáért nem lehet javítani kommentekben...
Nem "javítanák", hanem "javítanék". Az általam egyik legjobban utált dolgot követtem el. :D
Biztos van más is, bocs, hogy sokat írtam.
Razor03
10 | Razor03 2008.11.18. 16:22
Én köszönöm az észrevételeket. STALKER még újra játszós lesz egyszer, ezt garantálom, és jobban oda fogok figyelni a többi elvégezhető feladatra is. A zóna légkör átjött, de ilyenkor jött egy újabb illúzió romboló csalódás pl. az előzőleg megvásárolt drága öltözékem a küldetés felénél szétkapták, és ettől fogva szinte védtelenné váltam, így maradt a 20 másodpercenkénti quick save/load, hogy be tudjam fejezni, a legvégén főként. Ez a játék nem rugalmas, nem tudod birtokba venni, folyton elfáradsz ezáltal lelassul(sz), a fosztogatás örömét is elszedik a súly korláttal. Összességében élvezetes, de közel sem olyan önfeledt, mint a FarCry2, és ez nem csak hozzáállás kérdése. A hozzáálláson azzal túljutottam, hogy sokadik próbálkozás után csak sikerült végig játszanom :).

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.