Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Razor03 blogja

Powered by Unreal Technology II

Razor03 | 2008.07.06. 16:16 | kategória: Powered by Unreal Technology | 4 hozzászólás

Turning Point - Fall of Liberty

Unreal 3 motoros játékok egyik (ha nem a legnagyobb szégyene) a címben szereplő Turning Point. Egy erős történet orientált 1950-es években játszódó, fiktív sztorival ellátott alkotásról van szó. 1931. december 30.-án Winston Churcill brit miniszterelnök New York-ba látogatott, ahol elütötte egy taxi. Annak ellenére, hogy élete hátralévő részében bottal járt, Churcill túlélte a balesetet. A briliáns és ravasz politikus visszatért Angliába, ahol elnökként vezette az országot a 2. világháború sötét éveiben. De mi van akkor, ha Churcill nem marad életben? A Spark névre keresztelt játkfejlesztő csapat erre a kérdésre is tudja a választ. A játékban Dan Carson New York-ban élő civil bőrébe bújunk, aki átlag polgárgént (későbbiekben kiderül, hogy ez nem egészen így van), jómunkásember társaival egy épülő felhőkarcoló tetején teszi a dolgát. Itt kapcsolódunk a történetbe, sajnos nem marad időnk a kilátásban és a nagyszerű 50-es évekbeli városképében gyönyörködi, mert a távoli horizonton sötét felleg közeledik. Amerikát megtámadják, az ellenség nem más, mint a gonosz nácik.

A szabadságszobrot és a várost első körben lebombázzák, paratrooper osztagok lepik el az utcákat, majd mindenhol wehrmacht katonák nyüzsögnek. A támadás Pearl Harbor mintájára készült, annyi eltéréssel, hogy ezúttal Zeppelinek köszöntik a várost. Kis szerencsével túléljük a bombázást, lemászunk a magasból, és a kiváló képességeinknek hála, azonnal csatlakozunk a maréknyi felkelők csapatához. A Fehér Házat elfoglalják, horogkeresztes zászló kerül a csillagok helyére. Ez idáig nagyon jól hangzik, és piros pont a fejlesztőknek, hogy megpróbáltak kitörni az ásítós tucat 2. vh-s FPS-ek labirintusából, de minden erőfeszítésük ellenére bent ragadtak. Ennek több oka van, a legnagyobb probléma a kivitelezéssel van. Lemerem fogadni, hogy a játékosok 90%-a 20 perc után törli az amúgy sem hosszú, 8 pályás játékot. Sajnos a gameplay nagyjából 2000 körüli színvonalon van, ami nem is lenne nagy probléma, ha nem érződne tákolmány jelleg az utolsó percig. Ez a játék nem akar több lenni, mint egy könnyed szórakoztató lövöldözős FPS, de a kivitelezés tönkreteszi és folyamatosan rombolja beleélést. Pedig a hangulat szuper jó lenne, 50-es évekbeli környezet, az utcákon neon reklámok, zubbony kabát és kalap a járókelők fején, klasszikus hajviselet és ruházat a jellemzi az ott élőket. Városkép olyan, mint amit a filmekben láttál, propaganda képek, és amerikai álom sugallat áramlik. Nagyjából úgy kell elképzelni, mint amikor BioShock-ban kinézel az üvegfalon, annyi különbséggel, hogy most nem a víz alatt vagyunk :).

Hirtelen hős válik belőlünk, az ellenállás élén bizonyítjuk képességeinket a hajmeresztő akciókkal. Semlegesítünk pár tankot, a BioShock-ból jól ismert, integrált mini játék segítségével. Sajnos TP esetében nem a kirakós elemre kell gondolni, 3 drótot kell a megfelelő helyre kötni, beindítani a szerkezetet, és robbantani – ami nem túl eredeti, nem is szórakoztató. Fegyverek amcsi oldalról a szokásos felhozatalt követik: dobtáras Tommy gun, M1 Grand. A németeknél kitalált gépfegyverek vannak, mint a fejlesztett MP50-es, STG50 és MG48. A pályaszerkezet lineáris, és túlságosan pályaszerkesztő hatása van. Az AI ostoba, közepes fokozaton simán lekaszálható frontális támadással az ellenség. A grafika többnyire a BioShock-ra emlékeztet, sőt inkább valami elcseszett BioShock MOD-nak tűnik. Nyomokban Medal of Honor Airborne beütés érződik, de közel sem hozza azt a grafikai élményt. Sőt, úgy is mondhatnám, hogy a játék első felében inkább BioShock-ra emlékeztet, a másodikban viszont Medal-ra. Sajnos elcseszett a shader rendszer, a fegyveren úgy csillog a cukormáz, ha vállhoz vesszük (ööö vagyis, inkább villog, attól függ, merre fordulunk vele) mint valami neon lámpa. A legjelentéktelenebb helyekre rakták a jobb effekteket, máshol viszont iszonyat rondák a falak, és a borítás. A tesztgép a szokásos GeForce 8800 GT 512 MB, 2 GB DDR 500 MHz RAM és AMD X2 4600+ @ 2.8 GHz-es proci, amin rezzenéstelenül fut, mint a legtöbb Unreal-os cucc, leszámítva a töltési részeket. Valami kódhiba folytán menet közben időnként csak úgy átmegy diavetítésbe, és megtöri az amúgy sem túl jó gameplay-t. Patch-et persze ne keressen senki, mert nincs, inkább "köszönjük meg", hogy PC-re is kiadták. Felbontást 1024*768-ig maximalizálták :D, ez sajnos a nagyfelbontású 22"-os 1920-as LCD-k és szélesvásznú HD kijelzők korában felér egy pofán vágással. Létezik egy config átírós módszer, amit egy külföldi fórumon találtam, elvileg az átszerkesztett felbontás értékre vált a játék, ami persze véletlenül sem működött. Hangok sem túl nyerők, Sennheiser füles ide vagy oda, a fegyverrecsegést (nem ropogást) sehogy sem tudtam elkerülni. Ami még tetszett, azaz, hogy gránát robbanás esetén belassít a játék, és olyankor bullet time pillanatok keletkeznek 2-3 másodpercre. Ezen kívül tudunk még kúszni-mászni, kapaszkodni, ilyenkor kívülről látjuk hősünket, hurrá. Rongybaba effektus alap, hogy megtalálható, a halottak kicsit gumibábú módjára esnek össze, de egy fokkal talán jobb, mint amit a BioShock-ban láttuk, fegyverek is ezt a mozgás sorozatot követik. Van közelharc, ilyenkor a gonosz friccet kell lebirkózni, esetleg magunk előtt túszként is használhatjuk, egy darabig :).

A játék végén persze mi leszünk a nemzet John McClane-je, valami folytatás félét is sugall a befejező videó. A menü interaktív háttérrel rendelkezik, az extrákat, és art képeket érdemes egyszer megnézni. 5/10-re értékelem a Turning Point-ot, csak azoknak ajánlom, akik legalább annyira oda vannak ezért a tartalomért, mint én. Minden szempontból botrányos fejlesztés, hiába az új generációs grafikus motor, ha nem hozott sikert a kiadónak, és megváltást a háborús FPS-t kedvelő játékosok számára.

Utolsó módosítás: 2008.12.07. 17:34

Hozzászólások

KisCsirkee
1 | KisCsirkee 2008.07.06. 18:08
5/10? Erre a halom sz@rra? Komolyan mondom 2008 egyik legszánalmasabb játéka a program és mindenki kerülje le messziről.

Az alapkoncepció is az első pályán felsül. Túl kell élni az anyaországot fenyegető náci gazt, min jó átlagos polgár, de pesze GI-Joe-nál is 30x jobbak vagyunk, és nemhogy csak túléljük az egészet de visszanyomjuk a nácikat egészen Londonig!

Aztán azt is kihagytad, hogy míg a környezetünk 50-es évekbeli, mi magunk inkább hasonlítunk napjaink emberére.

Én jó szívvel olyan 1/10-et adok neki, egy nagy túrós nudli az egész!
Razor03
2 | Razor03 2008.07.06. 18:18
1/10 nem lenne korrekt úgy vélem, de ezen ne vitatkozzunk, meg aztán jószívű vagyok :D.
3 | Lavar 2008.07.06. 20:42
Köszi a bejegyzést!
Így teljesen elment tőle a kedvem. :-)
davkar9
4 | davkar9 2008.07.13. 20:25
Engem is a történet ragadott meg, sajnos mindez csak 3 pontot ér. Szívemhez kaptam amikor a beállításoknál megláttam, hogy 1024 a legmagasabb. De álljunk pozitívan a dolgokhoz, elkezdtem. Bele a közepébe, Churchilles szöveg és már repülnek is a csúnyarossz náci repülők. Itt megvolt a hangulat, ellenséges repülők százai, óriás léghajók, menekülés. Ja igen, csak hogy arra mehetsz amerre ez a csoda terel. Ezt is lenyeljük, az első ellenfelet még elhiszem, hogy legyőztük, elvégre megleptük szerencsétlent. De, hogy a NY-i építőmunkás utána a fél harmadik birodalommal végez... (ha kijutok amerikába tuti nem fogok kötekedni a munkásokkal). Innentől a "na jó még egy pálya és törlöm" következett aztán pár óra után vége is lett szerencsére.

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.