Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Razor03 blogja

Powered by Unreal Technology III

Razor03 | 2008.07.13. 14:15 | kategória: Powered by Unreal Technology | 3 hozzászólás

Hour of Victory

Ha már belekezdtem az Unreal engine 3.0 által életre keltett játékok tesztelésébe, és legutóbb megmentettem Amerikát a német megszállástól, úgy gondoltam, hogy a címben szereplő szintén háborús játékkal folytatom a sort, míg a Brothers in Arms Hell's Highway c. szintén Unreal licencet használó, sokunk számára megváltást jelentő 2 vh.-s taktikai FPS megérkezik. Felhívom a fegyelmed, hogy csak abban az esetben olvasd végig ezt a bejegyzést, ha végképp nem tudsz magaddal mit kezdeni, mert ritkán találkozik az ember ilyen borzalmas játékkal. Egyszer azt írtam, hogy az, aki fikázza a Crysis-ban fellelhető mesterséges intelligenciát, előbb nézze meg, amit a STALKER-be ültettek, és mérlegeljen. Most ugyanezt mondom magamnak, mint a Call of Duty széria egyik legnagyobb utálójának, előbb ki kell próbálni a Houry of Victory-t, aztán véleményt alkotni a sorozatról.

Nem sok értelme van erről a színvonaltalan játékról beszélni (főként blogot írni), ez a bejegyzés inkább elrettentő hatással legyen rátok. Míg az előző írásomban taglalt játékkal el lehetett pár kellemes órát tölteni, addig erre a sávszélességet is kár pazarolni, nemhogy a pénzt! Ha már belekezdtem, akkor folytatom, a "történet" ott kezdődik, hogy van három kismalac... akarom mondani három háborús szuperhéró, akik külön fronton szolgálnak (európai, csendes-óceáni és afrikai). Mindhárman kapnak egy megható levelet, és összekaparják őket, hogy közös erővel bizonyítsák rátermettségüket. Szóval adott három választható karakter, nagyjából a Commandos játékok mintájára, viszont csak eggyel tudunk játék közben harcolni. Ami jobb is, mert ez a játék annyira játszhatatlan, hogy az már fáj. Szóval egy embert irányítunk, a több karakteres, csapat irányítós stílust szerencsére meghagyták az igazán profik számára. Mielőtt nekilátnánk a "küldetésnek" ki kell választanunk a három sablon karakter közül, melyikkel óhajtunk Rambózni a pályának nem nevezhető pixelhalmazon. Rendelkezésünkre áll a szupermacso Ross, aki kapaszkodj meg, a SAS Commando elit tagja, olyan skill-ekkel rendelkezik, mint erő, és kitartás. Ez annyit tesz, hogy a számára kijelölt akadályt el tudja távolítani, így a továbbjutásért felelős szakasz szabaddá válik (nem semmi). Következő szuperklasszis G.I. Joe nem más, mint a vedkemény Bull, az Army Ranger, aki mesterlövész puskát hord magánál, és lélegzetét visszatartva tör a gonosz nácik életére. Bull minden bizonnyal kötéltáncos volt a háború előtt, ezért a számára sárgán jelölt, villogó részeknél fel tud mászni a falon, hisz ez a speciális képessége – kizártnak tartom, hogy ezek a bizonyos skill-ek valamilyen szinten is növelni tudnák az újrajátszhatóság mértékét. Taggert nevű Covert OP-ról se feledkezzünk meg, ő az, aki lopakodni fog, és zárnyitás a specialitása. Különleges képessége a sárgán villogó lakat feltörésén kívül a késdobálás. Csendben és némán elintézhetjük a csúnyagonosz nácikat, akik 2 méterről sem vesznek észre, így az "Alarm! Alarm!" ezúttal elmarad. Ő az, akivel bátran végigkéselhetjük a pályát egy levegővétellel, közepes nehézségi fokozaton. Töltés közben külön felhívja a programnak alig nevezhető tákolmány az emberek figyelmét, hogy akkor vagy igazán királycsávó, ha nehéz fokozaton is végigjátszod ezt a szemetet. Ha valaki netán mégis arra vetemedik, hogy kipróbálja a világ egyik legszánalmasabb játékát, utóbbi két karaktert azon nyomban felejtse el, mert fegyverzetük (tehát nem az összevissza rohangálok és leszúrok mindenkit stílusra gondolok :D) egyszerűen használhatatlan.

Több hadszíntéren kell helytállnunk az első, az afrikai front. COD-ban trilliószor jobban megvalósították ezt a környezetet, a pályáknak se eleje - se vége. Igazából játékmenet és játéktér sincs, jön pár ellenség, vagy egy tank, esetleg légvédelmi ágyúval kell megakadályozni, hogy lebombázzák a tornyokat. Teljesen statikus és baltával faragott minden, amit a motor képességeinek hála a legkülönfélébb effektekkel láttak el. Ezek persze rondán csillognak, vagy plasztik szerűen kitüremkednek, ezerszer szebben megvalósítva láthattuk más játékokban. Olyan szinten részletszegény és elnagyolt a környezet, hogy majdnem sírva fakadtam. 2000-ben megjelent egyik kedvenc játékom (ami szintén részlet szegény volt akkoriban, de legalább hangulatos) Project IGI mérföldeket ver modern kori társára. Ha már felemlegettem egy klasszikust, van egy másik, melytől pofátlanul lopott ez a szemét banda, az pedig nem más, mint a Return to Castle Wolfenstein. Biztos emlékeztek még páran az elején lévő felvonós részre, képesek voltak ezt a helyet egy az egyben lemásolni. Sőt, képesek voltak magát a kastélyt is cakk-pakk beletenni. Ha ez nem lenne elég az agyvérzéshez, megemlítem, hogy COD mintájára, ugyanolyan pirosan bevérző effekt hatására sarokba húzódva tudunk regenerálódni. Ha gránát kerül a közelünkbe, egy kis ábra mutatja, milyen irányba kell haladnunk, hogy elkerüljük a robbanást, ki lehet találni, honnan származik az ötlet :-/.

Hardcore Call of Duty fanok és a stílus megszállottjai ennél pontnál már az akasztófát és a kötelet keresik, ettől függetlenül még a tankvezetést is megemlítem, ez az első FPS játék, mely a Taxi filmeket megszégyenítő módon, a tank oldalsó lánctalp részén egyensúlyozva is lehetővé teszi a vezetést. Ha másra nem, erre legalább büszkék lehetnek az N-Fusion-ös fejlesztők. Gondolom az új budget Soldier of Fortune és Battler for the Pacific c. förmedvények piacra kerülésén felbuzdulva gyártották ezt a szemetet. Minden bizonnyal, van rá kereslet, és vannak páran, akik élvezik is. Persze van, aki tájékozatlan és véletlen vásárolja meg, esetleg egy jól összevágott előzetes vagy kép alapján felbuzdulva dönt. Miután Xbox360 konzolon is átverték a vásárlókat, úgy gondolták, hogy PC-n is lehúznak egy réteget, akik sokkal jobb és szórakoztatóbb játékot is vehetnének a pénzükön. Egyébként isten tudja, hány rókabőrt lehúztak már erről a témáról, csak a jól bevált receptet kellett volna lemásolniuk, és ezt a nagyszerű motort felhasználva elkészíteni a játékot, így sajnos 0/10-re tudom értékelni. Ezúttal még a fizikai rész is elmaradt, hisz az ellenségek script alapján halnak meg. A tűz effekt a 99-es Drakan játék szintjét sem éri el, amit 2008-ban már nem tud az ember hová tenni :S…! A kiadó nem más, mint a többnyire minőségi játékokról elhíresült Midway. Nagyjából 90 percet pazaroltam erre a sz*rr*, majd töröltem. Bízom benne, hogy a továbbiakban nem a minőség romlásról fogok írni, mert hátra van a szintén Midway-es Stranglehold, illetve a Turok és BlackSite Area 51 című játék is.

Utolsó módosítás: 2009.01.11. 16:08

Hozzászólások

davkar9
1 | davkar9 2008.07.13. 20:39
Hála az égnek erről a játékról teljesen megfeledkeztem, ezek után pláne nem próbálom ki. Amiket a végén még felsoroltál:
>Stranglehold - Max Payne biztosan ül a trónján, a közelébe se ért. Mindenen végigcsúszhatunk/mászhatunk/repülhetünk és még minden mást végezhetünk olyan tárgyakon ami csillog. Egy gyönyörű grafikájú (hehe, többet is kihozhattak volna a motorból), rombolható környezetű (ez mondjuk igaz) játéknak ígérték. Termelődő ellenségcsoportokon kell közben végigverekednünk magunkat minden új helyre érkezve.
>Turok - Az igazi hiba a grafika, plusz egy két hónap és egy (még<- személyes vélemény) jobb játékot hozhattak volna össze, így csak egy kihagyott lehetőség. Mert aki szereti a késselnyíllalmegyekadínónak hangulatot az élvezni fogja a grafika ellenére (ja igen akik szerint ronda, ajánlom a Turning Pointot) és miután túljutott a liftes bázison. :D
>Blacksite - Egyszer (ha nagyon unatkozik az ember kétszer) végigjátszható, hasonlóan a Turokhoz a grafikán buktak el.

Nekem ilyen tapasztalataim voltak ezen játékokkal, kíváncsian várom a bejegyzéseidet róluk.
KisCsirkee
2 | KisCsirkee 2008.07.13. 21:03
100%-os egyetértés részemről, ha van 2008-ban szánalmasabb játék a Turning Pointnál, hát az ez! A grafika ocsmány! A felvonós résznél van egy in-game átvezető videó, ahol 2 német beszél, hát ember a Company of Heroes 100x szebb pedig az stratégia! (igaz remek stratégia kiváló grafikával)! Minden ocsmány, és ultra low-poly!

MI nincs. Jönnek és lelövöd őket. A tankozós rész egy darab szánalom, de legalább a Tiger szépen néz ki!

Nem tudom végigjátszottad-e, de Berlint is bevesszük 3 hőünkkel a végén! :D:D Nevetséges! A végső Bossfight benne - mert az is van - nem szintén! Ráddobnak 20 Tigrist és a nyamvadék Gestapós kell kinyírni! :D Jah igen és a legszánalmasabb a célzórendszer! Ha vörös a célkereszt 100%-os a találati pontosság, de ha egy picit is, akkor a büdös életben nem fogod eltalálni!

Még valami! A közelharcrendszer, miszerint ha közel vagy, ütsz, ha messze lősz. Ebben az a szánalom, ha az ellenfél és közted, van egy derékmagas fal, akkor te ütögetni fogod a semmit, ahelyett, hogy lőnéd!

Idézek az AVGN-től: "This game doesn't even qualify as shit!"

Ha már davkar írt pár sort a többi játékról, akkor megetszem én is :)!
>Stranlehold: Nekem tetszett. Unatkoztam és annyira nem szörnyű, egyszer kipörgethető! Pörgős, ellenségrespawnolós cucc, de egyszer végigjátszható!

>Blacksite: Amiket írtatok róla elrettentem tőle.
>Turok: Úgyszintén elrettentem tőle.
Razor03
3 | Razor03 2008.07.13. 21:24
davkar: ez az utóbbi idők legszörnyűbb játéka, sőt azt is meg merem kockáztatni, hogy a valaha látott és általam is próbált legrosszabb! Ha felteszek egy játékot, többnyire elvből végigjátszom, de ezt képtelenség annyira fos. Turning Point fényévekkel...de tényleg fényévekkel jobb!!! Nem igazán szokásom 4 alatt pontozni semmit, mert mindenben látok valami jót, de ez...a többi teszt kicsit később jön, most Vampire Redemption-ozni fogok :).

Csirkee: látom végigvitted, mégis, hogy sikerült :D? Én nem sokáig bírtam. Amúgy pár dolog kimaradt a tesztből, azokat leírtad, köszönet érte :). Az idézet pedig roppant találó, nincs mit hozzáfűzni.

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.