Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Razor03 blogja

Powered by Unreal Technology IV - Nagyon Gyík!

Razor03 | 2008.08.16. 17:15 | kategória: Powered by Unreal Technology | 7 hozzászólás

Turok

Nem tudom ti, hogy vagytok vele, de én mindig is egy kiadós Jurassic Park típusú játékra vágytam. Buja dzsungellel, raptorokkal, T-Rex-el, korunkbeli fegyver arzenállal, és minden mással, ami a túléléshez hozzá tartozik. Voltak érdekes próbálkozások, mint a 2000 körül megjelent Carnivores részek, melyek a deer hunter mintájára készültek, de egyik sem hozta magával, azt, amit én szerettem volna. Carnivores-t csak a PC GURU demo-s CD mellékletéről ismertem, tulajdonképpen jónak tűnt, bár azt is hozzáteszem, hogy 2000 tájékán még csak kóstolgattam a számítógépes játékokat, de az emlékek többnyire pozitívak maradtak, hisz saját stílusában megállta a helyét. Nekem egy történet orientált dínós játék kellett volna, és ezt a Turok 1-2-ben meg is találtam, sajnos egyik rész sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, egyszerűen nem az én stílusom génkezelt zöld vérű dínókat gyilkolászni, nem létező fegyverekkel. Semmilyen fórmában nem tudott lekötni egyik rész sem, most viszont 2008-at írunk, és a Propaganda games néven ismert fejlesztő csapat kezébe került a franchise.

A bemelegítő köröket az Unreal motor aktuális verziójának licencével kezdték, majd a szokásos hitegetésen túl szuper hangulatos concept képekkel rázták fel a stílus szerelmeseit. Azt hinné az ember, hogy a nagyszerű grafikus motor már önmagában megállná a helyét, főként egy olyan klasszis, mint az Epic programozói által készített, tucat szám licencelt darab. A neccesre sikerült Turning Point, és egy gyalázatosan rossz Hour of Victory után azért elgondolkodik az ember, és a soron következő "hasonlót" már óvatosan kezeli. De ne szaladjunk ennyire előre, hisz az előzetesek tényleg büntettek (első ránézésre), megvolt bennük minden, akció, főhős és egyéb érdekes karakterek, de ami a legfontosabb végtelennek tűnő dzsungel vérszomjas raptorokkal! Ráadásul a fejlesztők több videó interjúban is büszkén nyilatkozták, hogy új alapokra helyezik a világot, kapunk mindent, amit egy jól kitalált FPS-be szokás, továbbá a játékmentet sem leplezték. Láthattunk face-to-face küzdelmet főhősünk és a rá törő őshüllők között, mutatták amint hősünk, vagyis Turok a fűben settenkedik késsel-nyíllal a kezében, akár örülhettünk is, hogy nem csak hentelős lesz a játékmenet, hisz lehet majd sneak-elni. Persze mindez úgy is élesben derül ki, vagyis, hogy mennyire sikerült az új elemeket és világot élvezhetővé, interaktívvá, lenyűgözővé és felhasználó baráttá tenni a csapatnak. Most elárulom, hogy semennyire. Ez az a pont, ahol a néző kimegy moziban a vetítésről, az a pont, ahol 15 perc után törölsz egy játékot.

Whiskey company tagjaként ébredünk hibernált állapotból egy űrhajón, nagyjából úgy, ahogy az Aliens filmben láttad. Újak vagyunk a csapatban, mindenki rossz szemmel néz ránk. Egy gyors útbaigazítást követően rakéta találat éri a hajót, majd lezuhanunk. A túlélők szétszóródnak a környéken, mi viszont rögvest társra lelünk, aki nem bízik bennünk, nagyon flegma, és a bunkó beszólásaival, roppant irritáló tud lenni, ezzel el is veszik a játékos kedvét. Kezdéskor sok átvezetőt látunk, ezek mind profi módon festenek, azt hinnéd, hogy mindez mozgás közben majd eszméletlen hatással lesz rád. De nem, nem lesz, mert ez is csak egy csőjáték. A csőjátékok nem rosszak, ha igényesen tálalják őket. Amit itt látsz az tipikus példája az elcseszett csőjátékoknak, abszolút statikus, elnagyolt, és részlet szegény. Pályán lévő elemek szinte alig vannak, low-res sziklák és talaj mindenféle átmenet nélkül, kartonból vágott növények szomorítják a lelkes játékost. Nekem pl. szívügyem a növényzet, és ebben a 2004-es FarCry fényévekkel jobban teljesít. Legutóbb a 2002-es Soldier of Fortune 2 játékban láttam hasonlót, azt is meg merném kockáztatni, hogy ott lényegesen jobb, élőbb dzsungelformát tudtak összehozni, pedig nem egy mai játékról van szó. A beleélést ezzel tönkre is tették, sebaj, hisz a játékmenet vagy a többi pálya még lehet jó. Sajnos ez élettelenség, és kopárság ugyanúgy kitart, mindegy, hogy külső vagy belső tereken halad az ember. Azért nem írom, hogy végig, mert idő közben gépet újítottam, és törölni kellett a játékot (mentéseket persze nem sikerült megtalálni, olyan ügyesen tárolja a játék). Miután döbbenten tapasztalják embereink, hogy hová is kerültek, folyamatosan életünkre törnek az őslények. Kisebb-nagyobb fajták, néha csoportosan, néha egyedül, előfordul, hogy előre kiszámíthatóan vagy váratlanul. Ha elfogy a lőszerünk – meg különben is – a legélvezetesebb késsel elbánni velük. Ilyenkor a gép jelzi, mely gombokat kell nyomogatni, hogy aztán új billentyűzetet vehessünk. De tényleg élvezetes, amint lekéselsz egy Raptort, vagy torok vágással kivégzel néhány kisebb dínót. Ezek talán még a Crysis lényeit is túlszárnyalják, olyan élethűen és vérfagyasztóan lettek modellezve. Nagyjából ennyi értékelhetőt találtam a játékban, szerencsére a dinókkal történő küzdelmet is sikerült többnyire elszúrniuk, mert átláthatatlanná válik a játéktér, ha sokan támadnak, nincs mód taktikázásra, nincs lehetőség, hogy kikerüld a támadásokat.

Mivel checkpoint rendszer van, így frusztráló, amikor egy komolyabb harcot átszenvedsz, de a következőben bármikor meghallhatsz, és ez elkerülhetetlen, kiszámíthatatlan, hála az önregenerálódó testünknek kezdhetjük újra az előző mentési ponttól, hogy ismét végig verekedjük magunk több tucat gyíkon és zsoldoson. Jah, igen az ellenség. Nem csak raptorok vannak, több bunker szerű létesítmény is van őrökkel, és a helyi gonosztevőt kell megállítanunk. Gondlom nem meglepő, hogy szuperhülye AI-al vannak megáldva, így a kihívást, vagyis a Crysis-ban megismert döbbenetes szisztematikus csapat harcot el lehet felejteni. Felvehető fegyverek vannak, két kezes fegyverhasználat szintén. Ezeket kombinálhatjuk, pl. shotgun-t gépfegyverrel, vagy stukkerrel, de az érzésen nem változtat, miszerint fantáziátlan, röhejesen béna kinézettel bírnak. Nyomokban sincs az a feeling, mint amikor FarCry-ban vagy STALKER-ben lősz egy fegyverrel, a célzás és szórás is botrányos. Néha vannak jó pillanatai a játéknak, de játékmenet nem igazán létezik. Időnként kapunk in-game átvezetőket, melyek profi módon szinkronizáltak, és animáltak, ilyenkor kicsit fellelkesedik az ember – már csak a történet továbblendülése miatt is – azonban, amint visszakapja az irányítást ismét elunja a monoton haladást. Környezeti hangok az elmegy kategóriát súrolják, de nincs említésre méltó hangzás terén. Főhősről is pár szót… kigyúrt punk jellem, látunk pár jelentet a múltjáról, a kiképzésről, amint Rambó módjára mészárol egy bázison, mindezt az első átvezetőben. Itt még nagyon reménykedtem a játékban, első körben Rambora gondol az ember, mikor látja, hogy nyíllal kell majd az ellenségre vadászni, de sajnos a nyilazás, mint fegyverhasználat is kiábrándító. Menü szerintem korrekt, átlátható, háttérben váltogatja a pillanatképeket, közben lüktető zene szól. Gépigény szinte alig, a mai átlag gamer konfig gond nélkül viszi. Effektek gyengék, hol vannak a gyönyörűen csordogáló vízfelületek, mint a BioShock-ban, vagy a Gears of War-ban? Hiába a HDR, ha rondán csillognak az elemek. Valami oknál fogva köd borít mindent, ami 5 méternél távolabb van, és ez még jobban csökkenti a játékteret és élő hatást.

Szerintem két szempont alapján lehet cikket írni egy játékról, az egyik demó alapján, mint gyors teszt, a másik pedig a játék teljes végigjátszása. Hiába a két véglet, sajnos nekem le kellett törölni a gamet, az új hardware miatt, nagyjából a feléig jutottam, amit a menüben a választható "unlockolt" pályák alapján tudtam követni. Megpróbáltam lényegre törő lenni, nem hiszem, hogy végigjátszás után változna a véleményem és az értékelés, esetleg extra élménnyel gazdagodnék. Ezt a pár gondolatot meg szerettem volna osztani veletek, ezért úgy döntöttem, amíg friss az "élmény" írok pár sort. Amúgy sem nyerő játékokról blogot írni, de ha van 5-10 ember, aki olvassa, akkor már örülök. Hiába az új koncepció, és a sok ígéret, lehetett érezni, hogy ez a játék is elbukik. Következő teszt a BlackSite Area51-ről szól majd, ahhoz sem fűzök nagy reményeket. Turok tehát nem jó játék – jött, látott, és nem győzött! 4/10

Utolsó módosítás: 2009.01.20. 20:04

Hozzászólások

LordMatteo
1 | LordMatteo 2008.08.16. 17:48
Hát akkor ezt sem próbálom ki :-D

Kár, pedig szeretem a dinokat :-( (nem a Domeost :-D)
davkar9
2 | davkar9 2008.08.16. 21:07
A Turning Point meg 5/10 volt? :-X Pedig abban 1024 volt a max. Ennek kb most ősszel kellett volna megjelenni, mostanra talán rendesen megcsinálták volna. Szóval ez 2008 kihagyott ziccere, ha több időt szánnak rá akkor még akár kiemelkedő alkotás is születhetett volna. Amúgy a nyilazás+kés harcmodort én élveztem, amikor nem figyel az ellen akkor a falra is fel lehet szögezni.^^ A késelés tényleg jó meg látványos (meg kissé fura, minden őslényt egy vágással..) csak, hogy mindenkit ugyanazzal a mozdulattal végez ki, egy idő után unalmassá vált. Egyszer (kétszer ha nincs semmi és nagyon unatkozik az ember ebben az uborkaszezonban) végig lehet játszani ha túlteszi magát a hibákon.


Blacksitehoz: A pachtet mindenképpen tedd fel előtte, mintha valamivel szebb lenne, az esős pálya mindenképp.
Razor03
3 | Razor03 2008.08.16. 21:17
Lord: hát sajnálom, nekem sem öröm várt, de elcseszett játékokról írni :(. Azért tegyél egy próbált, volt akinek bejött a game. Ha unatkozol időtöltésnek végső soron elmegy.

davkar: igen, Turning Point valamilyen szinten "élvezetes" volt, el lehetett vele játszogatni, utóbbi kettő viszont kritikán aluli. Az, hogy a patch-eket felteszem, alapnak számít, de köszönöm, hogy szóltál :). Az, hogy 1024 a max felbontás, végső soron elviselhető, hisz a játék élmény engem is jobban érdekel.
Dark Archon
4 | Dark Archon 2008.08.18. 12:18
Én 1-2 órát bírtam a játékot, aztán meguntam. Pedig emlékszem, anno az eredeti Turok 1-2-t nagyon bírtam s végig is vittem.
xeLaR
5 | xeLaR 2008.08.18. 20:13
Kb. ugyanazon a véleményen vagyok a játékról, mint te. Nagyon átlagos játék, semmiben sem kiemelkedő. El lehet lenni vele, de van ennél sokkal jobb is.
Közepes játék...dínókkal (meg Ron Perlman-nel, mint az idegesítő társ az elejéről :-))
Razor03
6 | Razor03 2008.08.18. 20:26
jól van xeLaR, szerintem ez az első játék amiben egyet értünk itt a fórumon, - vagy tévedek :D?
xeLaR
7 | xeLaR 2008.08.18. 21:03
Meglehet :)
Bár most, hogy mondod...megtetszett a játék :D
Év Játéka címet neki! :D

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.