Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Razor03 blogja

Powered by Unreal Technology V – Duke-ot láttam benned!

Razor03 | 2008.09.20. 17:12 | kategória: Powered by Unreal Technology | 7 hozzászólás

BlackSite Area51

Ha már így belekezdtem ezekbe az Unreal-os gamekbe, következzen az 5. bejegyzés, vagyis az általam talán legjobban várt "Powered by Unreal"-os játék, vagyis a BlackSite Area51. Lehetne poénkodni, itt a bevezetőben, de nincs miről, mert ez a játék nagyon gáz, és keserű szájízzel fejeztem be. 2 éve még önfeledten bíztam ezekben a noname fejlesztőkben, hisz jobbnál jobb videókkal hitegették a világot. Sajnos ezek a fejlesztések (Turok, Turning Point, Hour of Victory) mind kudarcot vallottak. Csak a PC-s változatról tudok nyilatkozni, nem tudom milyen lehet a konzolos, de nem hiszem, hogy túl sikeres – minden esetre aki próbálta, kommentben nyugodtan írhat pár szót! Hogy mit vártam ettől a játéktól? Első ránézésre az eddig el nem készült Duke Nukem Forever játék reinkarnációját, jó sok Half-Life-os beütéssel, olyan légkörrel, melyet hiányoltam a 2. részből. Továbbá X-Files rajongóként az abban megismert világképet, hangulatot, elhagyatott útszéli porfészek városkákat ahol kezdetben megmagyarázhatatlan paranormális dolgok történnek, olyan fordulattal, miszerint világ vége közeledik, hogy végül kiderüljön a kormány titkos kísérletei vannak a háttérben, harcot a nemzetbiztonságiak ellen, vagy épp egyszerű militaristaként az idegenekkel! Grafikától is sokat vártam, mert 1-1.5 évvel ezelőtt még piszok jól mutattak az előzetes képek, és összevágott videók, bár akkor még nem volt Crysis vagy Gears of War sem. Megvolt minden esély, hogy nagyot alkossanak, vagy legalább egy jól sikerült átlag játékot, egyszerűbb játékmenettel vagy anélkül de ha másban nem, a grafikus motorban mindenképp bíztunk. Szemfüles emberek már akkor látták, hogy nem stimmel valami, az optimisták viszont a végsőkig bizakodtak. Mikor kiadták senki sem kapkodott utána, aki próbálta, az pedig egyértelműen vérszánalmasnak, és gagyinak ítélte!

Nehéz elhinni, hogy a BlackSite tényleg ilyen borzalmasra sikerült (bár a kritikán aluli azt hiszem találóbb lenne) ilyen szintű szemetet, amit komolynak próbáltak eladni a Matrix: Path of Neo óta nem láttam! Ha hasonlítanom kellene, akkor azt mondanám, hogy a szintén bénácska Starship Troopers-t tudnám példának felhozni. Utóbbi 2006-os játék, rossz kritikát kapott, de szvsz el lehetett vagy mai napig el lehet vele játszogatni, a kötelező minimális színvonalat, filmhűséget, játékmenetet és hangulatot azért hozza, de nem erről a játékról szól a cikkem. Az már tényleg durva, ha úgy kell összekapargatni valami pozitívumot egy játékról, hogy sikerüljön végigszenvedni, és még írni is lehessen róla.

A történet ott kezdődik, hogy megérkezünk valahol a közel-keletre, egy teherautó hátsó rakterében két társunkkal, kecskék közt utazva. A cél, hogy átverekedjük magunk a gonosz arabokon, hogy megtudjuk, mit őriznek egy lepukkant titkos katonai-kísérleti ojjektum belsejében. Egyszerre két fegyver lehet nálunk, első ránézésre még jól is mutat a kemény 6 különböző fegyóból álló választék, aztán rájövünk, hogy a világ talán legbénább belső nézetét látjuk. A fegyver rángatózik kezünkben, ahogy mozgatjuk az egeret, túlreagál minden mozdulatot, borzalom! Ránk támadó ellen szívesen feláldozza magát, meghalni még legnehezebb fokozaton sem fogunk. Ki lehet osztani néhány egyszerű feladatot a társaknak, vagy egyéb ellenséges célpontokat. Ezek általában az ajtónyitásban ki is merülnek, amit igazából automatikusan mi magunk végzünk, ők legtöbb esetben valahol a háttérben malmoznak. Ennyit a csapat irányításról, viszont van még csapat morál, mely a játékos teljesítményétől változik, és ezt "low-high moral" kiírással jelzi nekünk a gép. Ilyenkor, elvileg társaink is jobban teljesítenek, de hogy ezt gyakorlatban mi alapján dönti el a gép, arról nem kapunk semmiféle infót, így nem is érdemes vele foglalkozni.

A játékteret, nem is szabadna minősíteni. Fantáziátlan, leírhatatlanul ocsmány, elnagyolt, és ami geciszégyen így 2007-2008-ban, ismétlődik!!! Folyamatosan ismétlődő fák, és útszakaszok, tereptárgyak, már 10 évvel ezelőtt is simán összetettebb tervezésre voltak képesek az igényesebb fejlesztők! Arról ne is beszéljünk, hogy szintén csőjátékkal van dolgunk, de talán a valaha látott legrosszabbal. Fizika az "van", de 2003-ban fényévekkel jobban használták, ütközés modell teljesen hiányzik, ha 100-al nekimegyünk egy fának, vagy 30-al nekitolatunk valaminek ugyanúgy nem történik semmi! Apropó járművezetés, mivel manapság több FPS-ben is színesítik ezzel a gameplay-t, hát nehogy a BlackSite kivétel legyen már ez alól! Humvee-be pattanva rójuk az utakat, de az irányíthatóság a terep2 óta semmit sem változott, lehet onnan szedték az algoritmusokat (bár kétlem, mert ott legalább volt valamiféle fizika, és el lehetett vele tölteni az időt). Azt ígérték, hogy a játékos döbbenten szemléli majd a környezetet, ami körülveszi, a valóság az, hogy botránkozik a sivár, kopár és ronda, élettelen vidéken. Hiába az amerikai kisvárosi, Nevada és Area51-es körzet, ha csak nyomokban szivárog a hangulat, amit az ocsmány grafika miatt még élvezni sem lehet. Baltával faragott és elnagyolt, idomtalan részletszegény épületek, néha már azt hittem, hogy valami felturbózott Quake2-t látok, nyakon öntve ronda cukormáz csillogással és fénylő HDR-el.

Hiába a lakópark, és hiába röhögsz a 2m parabolás UFÓ kutató lakókocsin, és keresed Mulder-t, ha minden olyan elcseszett, hogy nem tudod beleélni magad. Valami miatt "köd" borítja a távolban lévő helyeket, sőt a textúrák is halványak, azt már mondanom sem kell, hogy csúnyák. Ellenségből különféle szörnyek támadnak, mint a robbanó óriáscsótányok, a Starship-ből vagy Half-Life2-ből lopott "antlion" hasonmások. Persze van még óriás százlábú, meg különféle génmanipulált szörnyek, melyek a kormány kísérletei alapján születtek. Szerencsére találtam némi értékelhetőt is, társaink és a történet legalább normálisan ki lett dolgozva, még ha sablonszerű is, a beszólások legalább jók, ha más nem unalomból az amúgy sem túl hosszú (hál istennek) történet végére lehet érni. Karakterek kidolgozottnak mondhatók, és ez külsejükre is igaz, leszámítva a felesleges csillogást. Átvezetőket ne keressen senki, mert nincsenek, ami van, az a brutális gépigény, azzal szemben, hogy a 15x szebb BioShock full grafikán 1280-ban nem megy 60 frame alá – ez képes időnként akadni, pedig processzorból (Unreal 3 motor elvileg 4 magot is támogat!) nincs hiány, RAM-ból (4 GB) és kártyából (tuningolt GeForce 8800 GT) sem! És ezt az akadozást semmi sem indokolja, mert tényleg bűn ronda a grafika, HDR bezzeg van, de normális megvilágítás, vagy valami fény rendszer teljesen hiányzik! Árnyékok borzalmasak, ha közelítünk, szó szerint kikockásodnak, legalább ezeket spórolták volna. Kapunk még "rombolható" környezetet, amit azért teszek idéző jelbe, mert csak bizonyos elemeket tudunk amortizálni, kisebb kőfalak, vagy oszlopok, esetleg pár kaktusz, kerítés, amit szétlőhetünk.

Miután jól lehordtam a BlackSite-ot, 3.5/10-re értékelem, csak a történet miatt, minden téren megbukott. Nem tudom, mi lehet az oka, csak találgatni tudok, hogy a készítők akartak 0 ráfordítás mellett játékot készíteni, vagy komolyan gondolták, ennek ellenére pénz vagy tehetség hiánya miatt félbe hagyták. Minden esetre ezért kár volt az amúgy is elég szar Unreal motort licencelni. Nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, pedig nagy vonalakban Duke Nukem is lehetett volna, vagy annál komolyabb!

Utolsó módosítás: 2009.08.01. 20:19

Hozzászólások

davkar9
1 | davkar9 2008.09.20. 17:42
Hehe, és még hátravan a Stranglehold is. :D Tényleg egyszerjátszós, újabb kihagyott lehetőség. Én picivel több pozitívumot találtam benne; a helikopteres rész nem olyan rossz, meg az a pálya amin esik az eső mintha szebb lenne mint a többi része a játéknak. Tipikusan olyan játék ami megfelel egy esős szombat délutánra ha éppen nincs más.
Razor03
2 | Razor03 2008.09.20. 17:45
davkar: R6Vegas 2 is hátra van, abban még reménykedem :).
3 | RAI*DEN 2008.09.20. 20:28
Hát kövezz meg davkar9, de nekem tetszett a Stranglehold X360-anon. Viszont ez a játék tényleg rettenet szar. Stranglehold-ot azért szerettem, mert Max Payne stílusú, de mégsem az. Arcade elemnek lehetne felhozni az origami figurákat, amik adnak 1-2 bónuszt. Végülis nincs egy szinten a Max Payne-el, mert az egy az egyben élvezetesebb, jobban leköti az embert, de míg egyszer végigviszed, addig viszonylag jól ellehet vele szórakozni, de másodszorra már csak azok ugranak neki, akiknek nincs jobb dolguk...
cygary
4 | cygary 2008.09.20. 20:40
Jah Stranglehold is olyan mint az Assassin's Creed(mármint mindjárt megtudjátok hogyan :D)
Az ember tényleg tátott szájjal néz és kb egy, másfél órákban érdemes tolni naponta, akkor minden percét kiélvezitek!
Razor03
5 | Razor03 2008.09.20. 21:02
Egyébként 1.1-es és 1.2-es patch is fel lett rakva, bele sem merek gondolni milyen lehet ez javítások nélkül :S. Biztos túl szigorú vagyok, hogy ilyen 0-1-2 pontokat osztok ezeknek a gameknek, talán azért, mert nagyon vártam őket :(. Stranglehold-ban reménykedem, hogy egy 7-es átlagot kiérdemeljen végre, hogy ne tűnjek ilyen negatívnak.

RAIDEN: boxon mennyivel jobb/rosszabb a BlackSite?
6 | RAI*DEN 2008.09.20. 21:11
Hát nem tudom. Pc-n nem próbáltam, Boxon is csak addig játszottam, amíg elkezdődött a terepjárós rész, már vagy ott kocsikáztam egy órát, de aztán tele lett vele a tököm. Egyébként meg dögunalom, egy az egyben ugyanaz szerintem
7 | Chavez 2008.11.30. 23:18
A játék valóban rövíd -szerencsénkre -. án pl 4 óra alatt kijátszottam. Én azért nem nevezném szarnak. Egy teljesen, szigorúan egyszer végigjátszható játék, amely átlagon aluli értékekben jeleskedik különböző kategóriákban.
nálam 5/10
de tényleg gáz ez a csőjáték.

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.