Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Razor03 blogja

0+0+7=7 - Quantum of Solace demo

Razor03 | 2008.10.07. 19:18 | kategória: demo teszt | 2 hozzászólás

Azt hiszem mióta kiadták a Crysis demó verzióját, nem találtam letöltésre méltó próba verziót semmiről. Értelem szerűen Mass Effect vagy FarCry2 szintű játékokból nem igazán lehet demót csinálni, viszont sok ember képzeletbeli várólistáján ott figyel pl. a Dead Space vagy Brothers in Arms Hell's Highway reményteli játékok címe, ezekről illő lenne valamilyen próba verziót biztosítani a kiadónak. Ezeket szívesen kipróbálnánk, hogy vásárláskor ne zsákbamacska kerüljön a kosárba. Minden bizonnyal ez valami újabb fajta eladási taktika a fejlesztők részéről, így próbálják a vásárlót megnyeri, pedig ami jó, azt mutogatni kéne, ami rossz, azt meg hanyagolni. Utóbbi időben tényleg csak gagyi játékok demóját próbálhattuk, és bármennyire is rühellem a James Bond filmeket, úgy döntöttem kipróbálom az aktuális film szenzáció PC-re és konzolra adaptált változatát.

Quantum of Solace demóról van szó, ami 700 MB méretben kb. 10 percig tartó játékot biztosít. Ennyi játékidő "bőven elegendő", hogy véleményt alkossunk a játékról :D, ezért bejegyzésem sem lesz túl hosszú. Pillanatok alatt föltelepül gépünkre, 640 MB helyet kér cserébe. Telepítés közben látunk néhány hangulatos art képet, ilyenkor általában bizakodni szoktam, mert ezekből még áramlik a hangulat, viszont a tehetséges rajzoló nem egyenlő a tehetségtelen grafikus vagy designer személyével. Ezzel el is árultam, hogy a grafika és silány, részletszegény játéktér első percben pofán vágja a játékost. De ne szaladjunk ennyire előre, hisz az ismerkedést mindenki a menüvel kezdi. A grafikát a Call of Duty 4-ben bizonyított, szépnek mondható, ám elnagyolt elemekkel operáló licenc verzió, Proprietary névre keresztelt engine biztosítja, így a menü és a grafika nagyjából COD4 mintára készült. Beállítási lehetőségből sokkal kevesebb van, multiplatform fejlesztés, érjük be ennyivel. Menüben Daniel Craig vadkemény ábrázata fogad, majd a new game-re kattintva egy gyors betöltődést követően egy pincében találjuk magunk. Egy öltönyös faszi ránk támad, őt kell üldözőbe vennünk, netről rendelt terroristák tucatjai állják utunk, illetve scriptek közepette csúszkálunk a csatornákban. Ahogy haladunk folyamatosan omlik ránk a mennyezet, ami szintén scriptelt, így életerőnkkel sem kell foglalkozni. Sőt, abszolút nem vagyunk veszélyben, hisz a Call of Duty motor révén öngyógyulós trollok vagyunk, így fedezék mögött pár másodperc alatt kiheverünk bármilyen belső vérzést, találatot - baró! Kicsit becsapós a grafika, mert ránézésre és játékmenetből ítélve akár Unreal 3.0 engine is lehetne, főként, hogy hasonló csordogáló vízfüggöny effektel próbál minket megnyeri, de a kihajolós fedezék rendszer is a Gears of War-t, Rainbow Six Vegas-t illetve az új Brothers in Arms-t idézi. Most jöhetne a lehúzás, hogy mennyire szar, pedig nem. Teljesen normálisan használható, ezáltal javítja a monoton FPS gameplay-t.

Jobban tesszük, ha használjuk a fedezék rendszert, mert FPS nézet láttán botránkozunk. Látószöget túl kicsire tették, fegyverek kidolgozottsága sem túl jó, ha vállhoz vesszük a fegyvert, akkor se célozni, se látni nem fogunk semmit. Ezzel szemben fedezék mögül könnyen boldogulunk, és viszonylag élvezetes is így játszani. Daniel Craig kinézetét egész jól megoldották, ez természetesen alapnak számít, legalább a főhős legyen normális, ha a környezet és a hozzá tartozó effektusok nem. 2003 körül még jó volt ez a fajta a grafika, tényleg király volt akkoriban a pixel shader-t használó víz, és ez akár elvitt a hátán egy játékot, de most 2008-ban már édeskevés. Mivel öreg motor, így nagy felbontású textúrákat sem kezel, szal maradtak a jól bevált szétshaderelt ocsmány falaknál, fény és árnyék rendszer hiányzik, de ez még nem is lenne akkora gond, ha nem a cső játékmenetet mutogatnák, ami egy FarCry2 megjelenés előtt, Crysis Warhead után már tényleg ciki. Maxoljuk a grafikát mehet 4x-es élsimítás is, 30 frame/sec alatt és felett sem látjuk a számlálót, mert frame korlát van! Legalább ezt az egy örömöt meghagyhatták volna, ha már indokoltan alacsony a gépigény, röpködjenek a százak. Hanghatások nem túl jók, hacsak a jól ismert 007 James Bond theme-t nem említjük. Hiába a kiváló Sennheiser fejhallgató, ha a robbanások sercegnek, ezzel azt hiszem az audio részt ki is veséztem. Ha őszinte vagyok, azt mondom, nem rajongok a franchise-ért, Casino Royale-t sem láttam, Quantum of Solace talán moziban nézős lesz, majd meglátom, de tény, hogy nem a demó verzió kipróbálása győzött meg. Nálam inkább a Mission Impossible a nyerő, Tom Cruise-al. Az is tény, hogy a filmek alapján készült játékok mind megbuknak így erre sem tudok többet adni egy gyenge 7-esnél. Játék végén jutalmul kapunk még egy jól összevágott trailer-t, hogy rohanjuk a legközelebbi shop-ba Quantum of Solace-t venni, ami legfeljebb a fan-ok szívét dobogtatja meg, míg az átlag játékos inkább lemond róla, 10 perces Quantum of Solace demo ide vagy oda!

ps.: Daniel Craig-el mint színész, és James Bond szereplő nincs semmi bajom, ez a bejegyzés inkább a 10 perces demó tartalmát hivatott minősíteni, a végleges játék, lehet jó, a film sikerében (annak ellenére, hogy semennyire sem rajongok a sorozatért) biztos vagyok!

Utolsó módosítás: 2008.11.25. 11:42

Hozzászólások

1 | Nicolas19 2008.10.08. 18:52
Remek összefoglaló. Most töltöttem le a demót, 40 perc, játszottam vele huszat, és töröltem le fél alatt. Jó, mi? Pedig sokat vártam tőle... sebaj, majd a Bourne-gamma!
Engem nem a technikai oldala lombozott le, inkább a szétscriptelt játékmenet.
Razor03
2 | Razor03 2008.10.08. 20:12
Nicolas: Sebaj, lazulásnak jó lesz a többi játék mellé :), úgy is jön a FarCry2, GTA4 és itt a Hell's Highway is ;). Bourne gammát el is felejtettem, de majd azt is leteszteljük :).

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.