Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Razor03 blogja

Nem sírunk, másodszor sem! - FarCry2

Razor03 | 2008.11.18. 00:26 | kategória: játékteszt | 13 hozzászólás

Miután Crytek lepaktált az ördöggel (EA Games) és megtudtuk, hogy az új franchise Crysis néven fog hódítani mindenkiben felmerült a kérdés: Mi – lesz – a – Far – Cry – al? Mikor a Crysis olyan félkész állapotban lehetett, tehát valahol félúton megjelentek az első információk a FarCry folytatásáról. Sőt, az is kiderült, hogy az UbiSoft Montreal, vagyis a minőségi és kreatív játékairól elhíresült kiadó kívánja a nevet felhasználni. Mivel FarCry meghozta a dicsőséget a Crytek-nek, és ezzel nagyot robbantak, beírták nevük a játékfejlesztés nagy könyvébe – és mivel első játékuk két táborra osztotta a gamer társadalmat, ezért inkább más irányba indultak, a szörnyekkel, gagyi sztorival megáldott FarCry-t pedig parlagon hagyták. Ezt nem csak a Crytek látta, hanem Ubi-ék is, ezért a jól bejáratott nevet megtartották, viszont kukába dobtak mindent, ami vele kapcsolatos. Így nincs többé Jack Carver, nincs többé Dr. Kriger és szörnyek sincsenek. Ami maradt, az a lélegzetelállító grafika, ami alap, ha FarCry-ról van szó, minden mást, ami az előzőre utalt, teljesen átformálták. Szerintem, nincs azaz ember, aki ne rajongana azokért a kaland-akció filmekért, melyek az afrikai kontinensen játszódnak. És ezt a fejlesztők is tudták, azzal is tisztában voltak, hogy az afrikai környezet fejlesztői szemmel még kiaknázatlan, így egy jól összerakott világban, polgárháborúba csöppenve olyan kalandokban lehet része annak, aki minimálisan is vevő a témára, mint eddig soha. Régen nem voltak ilyen változatos játékok. Volt a 1.5 évente megjelenő Tomb Raider, mely folyamatosan új dimenziókba kalauzolta a játékosokat, bejártuk Lara babával Földünk legszebb és legkalandosabb tájait, viszont Afrika minden Lara kalandból kimaradt. Pedig mennyiszer elképzeltem, hogy oroszlánok, hiénák és bennszülött törzsek kunyhói között keresgélem a kapcsolókat, kincseket és naplementében autókázok a szavannán, de mindez csak álom maradt. Aztán jött FarCry a maga polinéz világával, és többet nem gondoltam Larára. Azóta megint sok idő eltelt, Crysis is megjelent és, mint tudjuk sok vonásában inkább FarCry-nak minősül, mint Crysis-nak, de számomra nem váltotta meg újra a világot, csak félig :). A másik fél hivatalosan FarCry2 szerepében ölt alakot, amit nem hittem volna, hisz első ránézésre leírtam a "folytatást", mondván Crytek nélkül nincs FarCry!

How do you stop a men, who has the power to turn a nation in to a graveyard?

A recept egyszerű. Keress egy tehetséges csapatot, egy olyan világot, ami lélekben passzol a franchise-hoz (vagy fogalmazzunk úgy: hozzá köthető) add hozzá a világ talán legszórakoztatóbb és legnépszerűbb játék stílusát (GTA) egy olyan dimenziót, amit eddig sehol sem láttak real time pixelre varázsolva, gyönyörű és rugalmas grafikát, ezt keverd meg, a többi meg úgy is jön magától. Hát igen, mindez tényleg marha jól hangzik, de a nyitott világgal rendelkező játékok piacán épp akkorát lehet bukni, mint amekkorát robbanni. Nincs okunk félni, hisz a fejlesztők nem kispályás kezdők sok olyan cím kötődik hozzájuk, melyek szintén játéktörténelmi TOP10-esként szerepelnek. A sikerhez persze nem elég pár képet leszedni a netről, és az alapján rekonstruálni egy ilyen világot, a Montreal-os srácok vették a fáradtságot, bátorságot és egyenes a fekete kontinensre utaztak, hogy mi játékosok tényleg Afrikában érezhessük magunk játék közben. A bejárható terület nagysága ellenére telepítéskor mindössze 3.4 GB lemez területet kér az új FarCry cserébe, ami teljesen szokatlan a mai trendeket ismerve. Ezzel ellentétben elég keményen zabálja a rendszer memóriát, de erről még később beszélek. Nem a fejezethez tartozik, de első kőrben nem nyerte el a tetszésem, hogy idegenek folytatják azt, amit a Crytek elkezdett, ráadásul más irányban, majd fél tucat előzetes után egyre biztosabbá vált, hogy ez ismét az én játékom lesz, majd végül a launch és hangulat trail-ek engem is megvettek, ahogy mondani szokták: kilóra. Szóval telepítés után remegő kézzel kattintottam a játék ikonjára, majd a legkisebb szaggatástól is mentesen csúcsra járatott grafikával megdöbbenten tapasztaltam, azt, hogy ez a világ sokkal szebb, színesebb, élettel telibb, mint amit a Crysis-ban láttam, de erre is igyekszem még kitérni. Az alapszitu annyiból áll, hogy két törzs egymást és skulót nem kímélve mészárolja a vidéket. Háttérben a Sakál áll, aki – mint a filmekben – egymásnak ugrasztva látja el mindkét felet fegyókkal, és egyéb pusztító eszközökkel (tank és olyan fegyver nincs, mint Rambónak az 1-2-3-ban, verjem). Szóval a mi feladatunk leszámolni ezzel a Sakálnak nevezett állattal. Megérkezünk a vidékre, el is kapunk egy jó kis maláriát, több napi lázas fetrengés után arra eszmélünk, hogy maga a célszemély közli velünk a játékszabályokat, és azt, hogy jobban tesszük, ha nem ütjük bele orrunk a dolgok menetébe, de valami oknál fogva megkíméli életünk. Zöldfülűként, harcok hevében elesünk, de réti nigger gangsztáék ránk találnak, így megmenekülünk, majd ezt követve teljesítünk nekik néhány gennyes megbízást. Ezután szabaddá válunk, és rajtunk áll milyen missziókat vállalunk.

Van a fő küldetés, és vannak mellék szálak, melyek külön ikonnal vannak ellátva térképünk különböző pontjain, és ezekhez a pontokhoz gyalog illetve különféle járművekkel juthatunk el. A mellék küldik legtöbbször a "menj oda, öld meg, robbantsd fel" sémát követik, de míg eljutunk ezekre a helyekre már önmagában olyan élményben és kalandban lesz részünk, hogy akár regényt is írhatnánk ezekről. Eleinte autóval, vagy dzsunkán a folyót szelve mentem mindenhová, aztán rájöttem, hogy gyalog sokkal látványosabb, hangulatosabb és izgalmasabb, illetve a szuper agresszív néha már agybajt okozó ellenséget is ki lehet így kerülni. Járművek szétszórtan bármikor elköthetők, kb. mint a GTA-kban, csak itt értelem szerűen ritkábban találunk, amikor találnunk, olyankor az ellenségtől szedjük el ezeket. Járművek úgy – mint fegyvereink - amortizálódnak használat során, így nem árt őket javítgatni, időnként lecserélni. Amúgy vezetni élvezet, és szuper hangulatos, olyan hihetetlen beleélést biztosít, nem számít, hogy éjszaka a világító műszer falat, lélekvesztőn ücsörögve, vagy a dzsungel poklában, napsütésben rohadva a feletted köröző dögkeselyűket nézed! Nagyon átjön a világ érzet, és ezt a motor minden pillanatban, minden szituációban garantálja. Nagyon egységes, és összetett, nézed ahogy felkel, vagy épp lemegy a nap, felhők gyűlnek, elered az eső, vagy épp napsütésben aszalódsz. Nem sokan tudják, de gyűlölök esőben megázni, utálom, ha esőtől vizes lesz a hajam, ilyenkor ösztönszerűen menekülök fedett helyre – nah pont ilyen érzésem volt, mikor elkapott a játékban egy zivatar és véleményem szerint nem kis pályás dolog, ilyen érzetet kelteni! De mondhatnám, hogy minden 5 percben megállok a tájban gyönyörködni, annyira részletes, változatos és gyönyörű, és erről a 24 órás napszak és időváltakozás gondoskodik, hogy ne lássuk kétszer ugyanazt! Tényleg leírhatatlan, amint a felkelő nap sugarai átszűrődnek a fák levelei között, vagy épp a pálmalevelek árnyékot vetnek egymásra, ahogy a sáros vízben látod a fák tükröződését, vagy épp a köveken észreveszed a folyó sodrásának irányát. Nem tudom, hogy lehetne még fokozni, de ide sorolnám a szélben lengedező szavannákat, az oázisokat, vagy épp a kietlen sziklás átmeneti részeket. Mindez olyan ízlésesen szétosztva terül el, hogy öröm járni a vidéket, és csodálni mindazt, ami elénk tárul.

Lassan már úgy beszélek, mint ha egy turista film kommentárja lennék, de ez nem csoda, mert 2008-ban már olyan játékok vannak, hogy a fotó realisztikusság küszöbén próbálják veled elhitetni, a virtuális világ egy kirándulás oda, ahová soha sem jutnál el! És igen, így kell egy játéknak 2008-ban kinéznie, és nem csak kinéznie, hanem tartalommal is szolgálnia. A motor tud mindent, ami a vizuális orgazmushoz kell. A grafika hűen elődjéhez tökéletesen skálázható, de minek skálázni, ha legalább egy GeForce 9600 GT, Core2 Duo és 2 GB RAM dübörög a gépedben. Egyszerűen maxoljuk a grafikát, ultrára, 1680-ra hogy aztán megdöbbenve tapasztaljuk lazán 30-40 fps-el hasít a játék, mert olyan szépen optimalizált! Nekem pl. 4 magos procival, 8800 GT-vel és 4 GB RAM-al simán 30-50 fps-el fut Windows Vista rendszeren, hogy a nem létező DirectX10-es effekt illúzió is meglegyen és 10 fps-el kevesebbet kapjak, mint XP-n, de ez maradjon az én bajom, a lényeg: így is kiválóan játszható! RAM-ot elég intenzíven használja, ebből minimum 2 GB-ra lesz szükségünk, de a mai nevetséges RAM árak mellett (2 GB DDR2 800 MHz – 7000 Ft) nem hiszem, hogy bárkinek is gondot okozna egy kis memóriát bővíteni. Miután egekig magasztaltam az optimalizálást és grafikát nem megyek el a hangok mellett sem. Robbanások, fegyver hangok környezeti effektusok, mint állathangok, őserdő zaja és minden, ami a vidékhez hozzá tartozik, úgy szólnak, hogy öröm hallgatni. Párbeszédek, szlengek is el lettek találva, de azt hiszem, ez manapság már alapnak számít.

Blow things up - tell me you don't love your work!

Apropó fegyverek. Két úton tudunk ezekhez hozzá jutni. A legegyszerűbb cuccokat bármikor felszedhetjük miután kifüstöltük az utunkban kerülő ellenséges őrposztokat. A másik, hogy egy-egy misszió megkezdése előtt törzshelyünkön, vagyis a "Mike's Bar" nevezetű helyen tárolt fegyver részlegből felszerelkezve útnak indulunk. Itt tudjuk a fejlesztéseket is megszerezni, mint a pontosabb célzást, vagy tartósabb fegyverhasználatot, mely véd a váratlan beragadástól, illetve amortizációtól. Hatalmas, amikor beragad egy lőszer a legeslegnagyobb gebasz közepén, és karakterünk úgy próbálja azt kiütni, hogy közben adrenalin szintünk a maximumra szökik. Brutális fegyver arzenál áll rendelkezésünkre, és mint fentebb írtam, nem csak okosítani tudjuk őket, hanem újakat is szerezhetünk, melyekkel filmekbe illő bravúrokat hajthatunk végre. Lehetünk sunyi hangtompítós mesterlövészek, vagy Rambo módjára levegőbe repíthetjük a fél bázist ezzel maximálisan levezetve a napi stressz adagot :). Ilyenkor lángokba borul minden, hordók, autók röpködnek a levegőben, holttestek hevernek, bármerre vezet utunk. Megkínálhatjuk az ellent RPG-vel, lángszóróval és különféle lőfegyverekkel. Lángszóró kigyújt mindent, fák, házak égnek porig, a föld felperzselve megy át feketébe, és mindezt olyan gyorsasággal kezeli a motor, hogy nem tudtam olyan szituációba kerülni, hogy egy pillanatra is megrezzent volna bármiféle robbanástól, pedig ilyenkor aztán szakadnak a fák, olyan törmelék száll a levegőben, hogy szinte tüdőmben érzem az égett hamu illatát. Piromán emberek ezt külön élvezni fogják, a lángszórót inkább a váratlan tömegek oszlatására használtam, kedvenc fegyverem elsősorban a Dragunov szokott lenni. Ha már Afrika, akkor a jó kis AK is befigyel meg a többi nyalánkság, de ezek mind játékos függő felszerelések, és megismerésük mindenkinek saját feladata! Annyi minden van ebben a játékban, hogy meg kell állnom egy pillanatra gondolkodni, hogy mit hagytam ki, és mit írtam le eddig.

Az AI vagyis a mesterséges intelligencia nagyon agresszív, ha kiszúrnak, azonnal autóba pattanva üldözőbe vesznek, ilyenkor vagy megállunk leállítani őket, vagy megpróbálunk úgy odébb állni, hogy megússzuk ép bőrrel, de ez ritkán jön össze, mert képesek akár több 100 m-en keresztül üldözni minket. Ha többen vannak, és épp egy bázist próbálunk bevenni, olyankor a lehető legjobb tudásunk kell bevetni, mert villám gyorsan körbe vesznek, rommá lőnek, és még a földön fetrengő is megpróbál az életünkre törni, úgy, hogy pisztolyt fog ránk, mielőtt végleg az örök vadász mezőkre távozna. Érdemes tehát biztosra menni, és a földön fekvőbe még vagy fél tárat bele ereszteni, nehogy felkeljen. Ami meglepett, és tapasztalatból mondom, hogy képesek az elesett társaikat fedezékbe vinni. Érdemes távolról távcsövessel lábra menni, hogy a földön maradtért sietőt is könnyű szerrel elintézhessük. Arra mindenki készüljön fel, hogy fél tárak kellenek egy ellenségbe, ha nem fejlövéssel operálunk. Lenne még itt okosság, de ezt megint csak mindenkinek magának kell majd tapasztania. Nem csak ellenséges posztok vannak térkép szerte – vagyis, szinte egymást érik, annyi van belőlük – találunk bizonyos "safe house"-nak nevezett létesítményeket is, melyekben megpihenhetünk, vagy épp cimboránktól küldetést kérhetünk. Ezt nem csak itt, hanem Miklós bárjában is megtehetjük, a kiszabadított társaktól szintén küldiket kérhetünk. Gyémántban kapjuk a fizetést, illetve a segítséget meghálálva életünkre sietnek, ha elesünk a harctéren. Ezt egy vagány kis átvezető követi, majd amint talpra állunk, ott folytatjuk a küzdelmet, ahol abba hagytuk. Társakra nem árt ilyenkor vigyázni, mert aki elpatkol, és cserben hagyjuk, nem jön értünk többet, hisz halottnak veszi a játék. Apropó sebesülések, ha élet csíkunk az utolsó kockát jelzi, a health gombra kattintva fedezékben esélyünk van Rambót megszégyenítő gyógyulásra. Késsel, harapó fogóval tépjük, szaggatjuk magunkból az ólom golyókat, repeszt. Ezeket egy előre renderelt animáció kíséri, ami szerintem feldobja a játék harctéri hangulatát, csak néha nehéz kivitelezni, de még így is jobb, mint a Call of Duty-s "troll vagyok vazze, ne zavarj most gyógyulok" elmebeteg koncepció. Kötszert és egyéb gyógyszer csomagot vehetünk magunkhoz a táborok bizonyos részein, nem árt ezeket figyelni, és gyakran pótolgatni. Nem árt időnként nyomogatni az F5-öt, mert 30 perc játékidőt elbukva már elég cinkes ingerek keletkeznek az emberben. Ami még hatalmas ötlet, hogy GPS-ünk segítségével nem csak a helyes irányt tudjuk követni, hanem bizonyos elszórt gyémántokat is fel tudjuk ez által kutatni. Ezt villogással jelzi nekünk a készülék, és néha halálra szívatva, de csak megtaláljuk a kis bőröndöt, és a benne lévő 1 vagy 3 db gyémántot. Ha egyet megtaláltuk, helyét ikonnal jelöli a térkép, így tudjuk, merre ne keressük az újat, ha legközelebb mégis arra járunk. Amúgy cirka 220 gyémánt van elszórva minden felé, és azt javaslom, inkább gyalogoljunk, ha ezekre fáj a fogunk, mert a rendes útvonalat követve felét sem fogjuk ezeknek látni. Egyébként néha simán rá lehet érezni, hol van elrejtve a kis aranyos, elég ha észre vesszük a villogást. Nekem eddig, összesen 70 db-ot sikerült megtalálnom, kb. 20 óra játék után, úgy, hogy csak a mellék szálakat csináltam. Nem tudom, hogy ez mennyire számít jónak, mert két térkép van, és ez a fő sztorinak függvényében változik, de ha elérjük a másodikat, a korábbira már nem térhetünk vissza, ezért kincsvadászok figyelem: fürkésszétek át a terepet alaposan, ha kincsre vágytok, mert utólag már nem lehet visszatérni, keresgélni! Pala nevezetű városban tudjuk a fő küldetéseket felvenni, mindkét tábort erősíthetjük egyszerre is akár, és ez nem befolyásol semmit.

Ennyi pozitív nyálcsorgatás után jöjjön pár negatív is, ami szemet szúrt nekem. Ami a legnagyobb hibája ezeknek a nyitott világgal megáldott gameknek, hogy a környezet túl gyorsan regenerálódik (továbbiakban "respawn" angol megfelelővel helyettesítem). Nem fair, hogy az imént megtisztított őrposzt, vagy tábor 5 perc után ismét tele lesz ellenségekkel! Ilyenkor lőszer, vagy elkopott fegyver miatt, már csak kerülgetjük ezeket, ha nem akarunk ott pusztulni. Sajnos pont ezen bukott el a STALKER is leginkább (na meg a többi fogyatékosságon, de ebbe most nem megyek bele, akit érdekel megtalálja a korábbi bejegyzésem!). Na meg vannak hülye civilek akik nem is civilek, hanem inkább járőrök, és szó nélkül elgázolnak, vagy ha meglátnak az út szélén poroszkálni, azonnal tüzet nyitnak ránk. Ezért érdemes lángszórót is magunkkal cipelni, hogy az ilyen szitukból, győztesen és gyorsan ki tudjunk mászni. Ami még hiányzik: gyalogos helybéliek, és kisebb békés falvak, simán elfért volna pár csoki, amint az út szélén tereli a kecséket, vagy vizet hord a faluba. Ragadozó állatokat szintén hiányoltam, minimum hiénát, pár krokodilt és oroszlánt a szavannára. Szerencsére növényevők akadnak, de csak akadnak, a térkép szélén kószálva kisebb csordákban. Zebra, gnú, antilop, víziló (jah az nem) kószál erre-arra, és elfut előlünk, ha meglát. Tehát civil lakosság (mint az Assanssin’s Creed nevű királyságban), néhány ragadozó adrenalin fokozásául elfért volna, de így is maximálisan becsülendő, amit letettek az asztalra. Néha kicsit leül a játék, ilyenkor pihentetni kell 1 max 2 napig, aztán ismét, mintha elsőnek játszanád fog felrázni. Nagyon rá lehet kattanni, ilyenkor azt veszi észre az ember, hogy leült a gép elé este nyolc körül, és éjfél elmúlt, annyira belefeledkezett a játszásba, reggel meg menni kell a munkába :D, de ez ne tántorítson el senkit, mert pont ezért vagyunk nem titkoltan gémerek, és ilyen mélyen egyre ritkábban kötik le az embert a tucatjával megjelenő címek!

UbiSoft for president!

Azt hiszem sikerült leírni azt, ami hetek óta a fejemben zizeg, remélem voltatok páran, akik végig olvastátok. Persze néhány gondolat még most is kavarog, biztos van, amit kihagytam, mert még végig sem játszottam. Szándékosan nem hoztam fel az első részt, mint hasonlatot, Crysis-t sem szeretném ellen példának ebben az írásban említeni. Szerintem két fő FPS irány van manapság, egyik, amit a FarCry, Half-Life2 és hozzá hasonló gamek képviselnek, és ezek vannak túlsúlyban, illetve a COD-hoz hasonló cső játékok. Ezek mára elég unalmassá és frusztrálóvá váltak, nehéz köztük jót és maradandó történet orientált cuccot találni. A másik út, amit a Boiling Point és STALKER taposott kisebb-nagyobb sikerrel, viszont annál nagyobb hibákkal. Ha ezt az irányt követik a fejlesztők, mint azt a FarCry2-vel is tették Ubi-ék, és bele adnak apait-anyait, akkor kő kemény cuccoknak van még helye ebben az iparban, és ezt jó lenne, ha a fejlesztők is belátnák és ilyen állatsággal kápráztatnák el a nagyérdeműt, mint azt a FC2-vel is tették. Amúgy meg tökéletesen megfér egymás mellett a FarCry2 és Crysis, mindkettőnek vannak kisebb hibái, és kiemelkedő tulajdonságai melyet a legtöbb ma megjelenő játék alulról sem súrol. És amilyen kíváncsi voltam, nyitottam egy FarCry2 vs. Crysis topikot is, és megfigyeltem, hogy rendre megoszlik a tábor, de olyan kicsi a határ a vélemények között, hogy helye sincs a vitának, hogy melyik fejlesztő dzsungele lett a zöldebb. Végszóként közhely, de el kell, hogy süssem, nagyon jól kitalálták, nagyon jól összerakták, nagyot robbant, beírta magát a játékfejlesztések nagy könyvébe, és az én agyamba is bele égett: Crytek nélkül is van élet a dzsungel játékok világában, nem is kicsi! Hab a tortán, hogy mindezt 6990 Ft-ért vágják az emberhez, magyar változatban (hála az An-Tec gyors munkájának) szal tessék a FarCry2-t karácsonyfa alá kérni, aztán vigyázni, nehogy kigyújtsátok a karácsonyfát, mert könnyen rászokik az ember a lángszóró használatára ;-D! Így kell tehát játékot csinálni 2008-ban, és remélem, hogy a későbbiekben is hasonló játékokkal látnak el bennünket. Egy biztos, UbiSoft Montreal ismét megmutatta, hogy ott a helye a nagyok között, és Crytek nélkül is lehet sírdogálni :). Mivel tökéletes játék nincs, pedig majdnem azt hittem, hogy mégis aztán kiderült, hogy mégsem így 9.5/10-re értékelem a FarCry2-t, és ÉV JÁTÉKA címet kívánok neki!

Utolsó módosítás: 2008.11.20. 20:45

Hozzászólások

1 | padavan 2008.11.18. 17:38
Figyelj, ezt futtasd át egy szövegszerkesztőn. Konstruktív jellegű észrevétel, tudod, hogy nem köcsögösködésből javaslom. Második: MÉG JOBBAN tagold szét. Fejezeteken belül gyárt bekezdéseket, mert ez így egy riasztó betűtenger.

Amúgy meg kiegyensúlyozott kis írás ez, féltem egy kicsit, hogy ömelngés lesz, mert akkor mi maradna nekem? :D

Szép munka, főleg, ha javítod a hibákat és azért még egyszer átolvasod, mert úgy érzem, kissé sietve írtad meg ezt az anyagot.
davkar9
2 | davkar9 2008.11.18. 17:41
Látom az emberek nem szeretnek kommentezni a Far Cry 2 (most egybe vagy külön van írva, sose tudom) tesztekhez. :D Grat, jó lett a cikk, minden benne van, egyetértek, klasszikus született. Csak hát tényleg úgy van ahogy írtad, ha belemerül az ember akkor hirtelen azon kapja magát, hogy nem a játékban hajnalodik hanem odakint. :D És igen a ragadozók tényleg hiányoznak, egyszer amikor mentem a folyón a ladikkal akkor jöttek a gazellák inni a folyóhoz. No mondom mindjárt előbukkan egy krokodil... Hát sajnos nem, de hátha kiad majd az Ubi egy Far Cry 2 Carnivore Packot ala szpór. :D Ja és egy kis javítás, az első "bekezdésnél" a graweyard V-vel van. ;-)
Razor03
3 | Razor03 2008.11.18. 17:52
Már megijedtem, hogy senki sem ír véleményt.

padavan: és valóban, sikerült ömlesztve írnom, de ennek azaz oka, hogy tegnap este úgy gondoltam, pikkpakk megírom, mert hetek múlva már nem lesz akkora szenzáció, és gondolkodás nélkül kitettem. Tagolok rajta, de hibákat nem látok, a szerkesztő is csak az általa nem ismert szavakat húzza alá. Konkrétan mire gondolsz?

davkar: köszi, javítom
4 | skypi 2008.11.19. 09:51
A FarCry2-t az An-Tec adja ki és nem a CD Project!!!!!!!!!!!!!!!!
5 | skypi 2008.11.19. 09:54
Amúgy szerintem jó az írás.
Razor03
6 | Razor03 2008.11.19. 18:56
Köszi, javítom :).
7 | Chavez 2008.12.01. 16:45
Sikerült elolvasnom a CIKKEDET. ez tényleg cikk, már blognak nem igen merném nevezni :) Jó cikket írtál, de a játékmenet és a monotonsága haza vágja a játékot sajnos. Monoton mellélküldik jellemzik végig, kb 2 fajta mellékküldi van. köszönjük, ebből nem kérünk. ugyanezt már nagyon uncsi.
de azért top20-ban nálam benne van 2008-ban, azt hiszem pontosan a 12. helyet foglalja el. Persze, aki csak kb 20 percet játszott vele, és többet nem, az biztos év játékána mondja, viszont a mögöttes tartalam nagy nulla. Az ok h a grafika gyönyörű, van hangulat, de a játékmenet teljesen hazavágja a játékot.
7/10 jóindulattal nálam, kb.
Razor03
8 | Razor03 2008.12.02. 11:47
Jelenleg 25 óránál tartok, amikor a bejegyzést írtam 20 játékóra után fejtettem ki a véleményem. És azt is írtam, hogy a monotonság miatt, ha pihenteti az ember 1-2 napig után ismét megjön a kedve hozzá, de ezen nem veszünk össze. Ennél sokkal rosszabb játékok vannak a piacon, továbbá nagyon egységesnek és végre igazán kreatívnak mondható, ha reális megítélés talaján vagyunk. Még a legszőrösebb szívű szakik is 8-8.5-et adtak rá, és akinek kedvence ez a környezet simán dobhat 9-et is, míg én kicsit elszálltam a 9.5-el, de 7-et adni egy ilyen játékra közel sem reális. De ahogy mondani szokták: Te érzed ;).
9 | Chavez 2008.12.04. 20:19
Ám a következő tesztedre, melyik játék áldozata lesz???
Razor03
10 | Razor03 2008.12.04. 20:47
Egy nagyon régi 99-es darab :).
11 | Nicolas19 2009.01.06. 20:50
Remek leírás!!! Kiemeli a Far Cry2 legnagyobb erősségét, a hangulatát, amihez hasonlót eddig egy játék sem tudott nyújtani (oké, nem próbáltam se Crysist, se GTA4et:)
Razor03
12 | Razor03 2009.01.06. 22:00
Üdv, GTA4-et én sem, a Crysis pedig más tészta, de az is finom :D.
13 | Nicolas19 2009.01.07. 15:38
No igen, finom tészta lenne, csak nem elég modern hozzá a sütőm:) Majd idővel, ha felújítottam a konyhát:D

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.