Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Razor03 blogja

Tomb Raider Underworld - Megöltétek Larát

Razor03 | 2009.01.04. 13:11 | kategória: demo teszt | 15 hozzászólás

Új év, új bejegyzés, és a témája: Tomb Raider legújabb kalandjának a demó verzió alapján történő ismertetése, vagyis inkább egy keserű vélemény nyilvánítás. Az én sztorim ott kezdődik, amikor kipróbáltam életem első Tomb Raider játékát, mely a 2. rész volt, lassan 10 éve. Azt merem mondani, hogy szerelem volt első látásra, mert a szó szoros értelmében olyan Tomb Raider fanatikussá tett, ami az Angel of Darkness-ig kitartott. Azt hiszem életem legmeghatározóbb játékos élményeit a 3. rész pályái, története, hangulata jelentették. Megvolt bennük minden, a sorozat csúcsra járatása, amit aztán a különleges Egyiptomban játszódó 4. követett, majd egy fantáziátlan és pofátlanul rövid, és egyszerű Chronicles, de még azt is szerettem. A folytatás, vagyis az Angel of Darkness minden mozzanatát lenyűgözve figyeltem, az új grafikus motort és képeket látva csak találgatni tudtam mennyire nagyszerű lesz a soron következő, egyben utolsó Core Design produkció. Utolsó, mert megbukott a 6. rész, bugos volt, optimalizálatlan és csak nyomokban Tomb Raider, alig tudtam elhinni, hogy így lejáratták azt, amit annyira szerettem. A további részekért már a Crystal Dynamic a felelős, tehát a Legend vagyis a sorozat újra feltámasztása, Anniversary, vagyis az első Tomb Raider 10. évfordulójának a remakeje (ettől köpnöm kell hadd ne részletezzem miért, ki sem próbáltam) és a legújabb Underworld névre hallgató részekért.

2004-ben megtudtam, hogy a Legacy of Kain motorjával készítik a Legend-et, lehetett érezni, hogy az akkor már igen csak pénz szagú, sok helyen kreativitást nélkülöző fejlesztő cégek árnyékában a megújítás már csak egy műanyag Tomb Raider-t takar, és műanyag tartalommal kerül a boltok polcaira. És ez be is igazolódott, csak annyira volt nehéz és összetett, hogy egy 12 éves srác is röhögve végig tudja nyomni, továbbá inkább a Tomb Raider filmek irányába kanyarodtak. Iszonyat béna karakterek (főként a csöppet buzis napszemüveges komornyikunk, és a raszta néger, a maga hányingerkeltő stílusával és felénk irányuló dumáival) elcseszett boss-ok és boss harcok, lopott ezerszer látott helyszínek, és nevetségesen kevés, leegyszerűsített játékidő. Ennél még a Darkness is 3x többet nyújtott. Ráadásul a Legend PC-n rondább volt, igen, tessék csak össze hasonlítani az Xbox360-as verzióval, mai napig nem sikerült ezt megemésztenem, de hát jócskán tomb’-olt már a nextgen Xbox láz. Ami még durvább, hogy PC-n csak 2 patch után vált élvezhetővé, mert a nyers állapotában lévő Legend épp csak 25 fps-el szaladgált GeForce 7800 GTX kártyákon, ami akkoriban elég ütősnek számított, de a kiadott javítások szerencsére 6800 GT-n is játszhatóvá tették (ebből is látszik mennyire törődtek ezek a nem mondom kik a PC-s rajongókkal, rajongói kívánságokkal, biztos vagyok benne, hogy nem azzal voltak tele a rajongói fórumok, hogy csőjátékot akarunk, mert a 10 éves gyerekem nem tud tombréderezni). Lara karaktere is gyalázat, a hangja még inkább, azt hiszem nem is folytatom, ez már nem az én játékom volt, és itt meg is halt a franchise a szememben, az Anniversary-t már meg sem néztem, pedig bundle játékként adták az új videokártyámhoz.

Már egy jó ideje letölthető az Underworld demója, és megvásárolható a teljes verzió is, végül úgy döntöttem teszek egy próbát a demóval, hátha sikerült annyit hozzá adni a játékhoz, hogy ne csak a mai fiatalok és újoncok tudják értékelni Lara Croft új epizódját. Hát tévedtem, bár az előzetes videókat elnézve várható volt, hogy nem fog bejönni. Nincs egy fikarcnyi szikra sem, ami érdeklődésem felkeltené, még most is ugyan azok a leegyszerűsített elemek, szinte nem is te nyomod a gombokat a billentyűn, mert a szádba rágják, hogy mikor mit kell csinálni. Telepítés után egy gyors konfigurálás, mindent maxra húzva (16xQXAA is!) a meglehetősen szép menüben találtam magam, kicsit olyan Angel of Darkness feelinget váltott ki, de az ezt követő ingame átvezető el is oszlatott minden reményt. Lara hülye, kurvára hozzá nem illő hangja, és a kib*#;×&} raszta néger azt hiszi magáról, hogy kemény szövegelése el is vette a kedvem rögtön az egésztől. Aztán tengerbe ugrás, húú de szép víz, hú de szép mű háttér, és már fel is másztam a 2 másodperces pókokat lepuffantva a magasba. Megdöbbenve tapasztaltam, hogy a színvilág, a karton növényzet a legkisebb mértékben sem kölcsönöz tájföldi hatást, percekig csak előre futunk, szakadékon átlendülve, peremben megkapaszkodva, hogy aztán az elsőre nehéznek tűnő, majd 10 perc alatt minden gondolkodást nélkülöző továbbjutásért felelős akadályt leküzdjük. Jön pár vérengző felbőszült tigris, akik csapatosan törnek az életünkre, de a kifogyhatatlan lőszernek hála, hajmeresztő cirkuszi ugrabugrák közepette legyőzzük őket. De legalább a hullák nem tűnnek el, szép volt Crystal Dynamic csontot nekik. Lara mozgása gumiszerű, ahogy mászik a falon, hát azt hittem sírva fakadok. A lába úgy nyúlik oldalra, mintha gumiból lenne, ha véletlen lepottyanunk valahonnan, akkorát koppan a földön, mint egy cementes zsák, sőt még pattog is, nevetséges - mást nem tudok mit hozzá fűzni. Semmi sem nyűgözött le, se a grafika (pedig 16xAA-val 30-50 fps-el ment), se a játékmenet, alig vártam, hogy a végére érjek, és le tudjam törölni.

Nincs azaz isten, hogy én ezzel valaha is játsszak, vagy megvegyem. A régi részekből, ha egyetlen pályát nézünk, az hetekig eltartott, volt annyira összetett, annyira kiszámíthatatlan, élvezetes, hogy száj tátva várd mi lesz, mi fog történni, ha megtalálod a kulcsot, ha kinyílik az ajtó, ha lemegy az átvezető, mi lesz a következő helyszín és a sok-sok kis apróság, ami mára eltűnt. Leírtam már párszor, de az ördög a részletekben lakozik, és az Underworld-ben nincsenek részletek, ha valaki talál, azért szóljon. A régi részek kedvelői szerintem tudják, miről beszélek, és azok ismerete nélkül mások viszont nem, sajnos azt kell, hogy mondjam, ez így számomra, ebben a formában értékelhetetlen és élvezhetetlen. Tudom, hogy nem egy demó alapján kellene ezt mondani, de elég volt annyira, hogy tudjam ez semmivel sem különb, mint a Legend volt, sőt talán még alul is múlja. Napokban vittem végig a Prince of Persia The Sands of Time-ot kb. 4. alkalommal, és mai napig, mai szemmel nézve is lenyűgöző, olyan, amilyen a Crystal kezében a Tomb Raider név soha sem lesz! Lehet még taposni ezt a franchiset, úgyis szétcsesznek ma már minden nevet a világon, és ennek fényében azt hiszem a fenti cím találó, meg ez a kép is.

Utolsó módosítás: 2009.01.04. 17:23

Hozzászólások

Barthezz
1 | Barthezz 2009.01.04. 13:54
Bár ennyire negatív véleménnyel én nem vagyok az új részekről, s eljátszogatom azért velük, de egyet kell, hogy értsek. Főleg most az Underworld-del vagyok úgy, hogy még a végére sem értem, de a 0 kihívás miatt kezdem unni... A harcok nevetségesen egyszerűek (hol vannak már a 4. rész lövéseket karddal kivédő tuaregjei, vagy lovagjai, akiket csak a mellkasukon lévő háromszög kilövésével lehetett elpusztítani?), az ugrálós részek olyanok, hogy valóban csak a megfelelő irányt kell megnyomni, s tök mindegy, hogyan helyezkedtél, Lara gombnyomás nélkül megkapaszkodik. Emlékszem a régi részekben sokszor 20-szor is neki kellett futni egy-egy szakadéknak, mire sikerült átugranom, nem beszélve a 4. rész köteleken ugrálós részeiről, ahol szinte milliméter pontosan kellett beállítani és belengetni a kötelet, ha tovább akartam ugrani. Illetve nyomni kellett mindenféle kapaszkodásnál a feladatgombot, jóval realisztikusabb volt tehát e tekintetben.

A másik bajom a Crystal Dynamics féle TR-ekkel az abszolút linearitás: Végeztünk egy helyszínnel, jön a következő, s gyakorlatilag egyfelé lehet menni mindenhol, adja magát minden. Csak úgy összehasonlításképp, a TR4-ből sosem felejtem el Alexandriát, ahol egyidejűleg kellett keresztül-kasul mászkálni kb. 7 féle helyszínen, s a feladatok olyan összetettek voltak, hogy bizony, szükség volt arra, hogy az ember elintézzen vmit mondjuk a katakombákban, aztán benézzen Posseidon termébe elintézni egy újabb vmit, majd vissza a katakombákba, onnan át a könyvtárba megszerezni egy tárgyat, ahonnan kifelé megint a katakombákon keresztül kellett menni, majd innen el Ízisz templomába, ahova végre bebocsátást nyerhettünk. Vagy a kairói helyszín, ami hasonlóan ide-oda mászkálgatós és rendkívül összetett volt. Egy-egy ilyen helyszíncsoport majdnem kiadta a teljes Underworld játékidőt. És maguk a helyszínek külön-külön véve sem voltak lineárisak, emlékszem, voltak labirintusok is, ahol össze-vissza kellett kóvályogni, még víz alatti labirintus is volt. S Lara nem bírta 5 percig a víz alatt, mint most az Underworldben, hanem figyelni kellett rá, hogy fél percenként levegőt vegyen az ember. Aztán ott voltak a szkarabeuszos részek, amikor fáklyával kellett őket távol tartani magunktól és menekülni előlük, iszonyatosan hangulatos volt. Én ugyebár ezen a részen keresztül ismerkedtem meg a TR-érával.

A Chronicles valóban rókabőr volt már és iszonyat rövid, de azért azt is élveztem, pl. az irodaházas pályák rohadt jól sikerültek benne, mikor a tüzelő helikopter elől kellett menekülni, az iszonyat feelinges volt. Aztán az Angel of Darkness is tetszett, nem értem, miért bukott meg, hiszen hibái ellenére is nagyszerű volt a hangulata. Főleg az utolsó helyszínek lettek nagyon jól eltalálva és sztem érdekes volt, hogy egy rövid ideig nem Larával, hanem Kurtis-szel kellett nyomulni, egy kissé Alien-utóérzetet keltő helyszínen.
Persze volt 1-2 negatívum, bug is a régi részekben, pl. hülyeség volt a végtelen kapacitású hátizsák, amiben a játék végére már egy teherautónyi tárgy, fegyver és lőszer gyűlt össze, de összességében nekem ezek a részek sokkal hangulatosabbak voltak. A mostaniakban ennek a hangulatnak a töredéke nem jön át.

Nekem tetszett azért a Legend és az Anniversary is és eleinte tetszett az Underworld is (így a 6. helyszínre érve már nagyon egysíkúvá vált számomra), de azért, mert nem TR-ként kezeltem őket, hanem egy új akciójátékként. A régi részekkel nyilván összehasonlíthatatlanok, s nem értem, manapság miért fontos az, hogy minden egyes játékot lebutítsanak, szájbarágóssá tegyenek, s ezáltal elvesszen az igazi kihívás? Nah meg az utána való sikerélmény érzete.
(Tény mondjuk, hogy alig van időm már játszani, így ebből a szempontból nekem kedvezőbb már a rövidebb játékidő és az egyszerűbb játékmenet, de ez akkor sem pozitívum, hogy tömegesen 5 éves kortól játszhatóvá akarnak tenni minden játékot :-S )
Razor03
2 | Razor03 2009.01.04. 14:20
Nem akartam bele menni az élmények felemlegetésébe, mert akkor estig sorolhattam volna micsoda kalandokban volt része annak, aki a régi részekkel játszott. Ezért örülök, hogy a Last Revelation-ös élményeiddel kiegészítetted az írásom, és jó érzés volt olvasni, amiket említettél, látszik milyen fontos volt számodra régen ez a játék, és hogy megragadt minden mozzanata. Igazából annyira egyre gondolunk, még ha csak a katakombák, termek morajlásaira is emlékezünk vissza - több hangulattal bírtak, mint az új részek összesen. Néha azon gondolkodtam, vajon honnan szedték a Core-os srácok ezt a rengeteg falfestményt, szobrot, dísz tárgyat, textúrát és helyszínt? Gondolom létező helyek mását tették bele, milliónyi kreatív motívummal és elemmel, megunhatatlan kaland volt az első perctől az utolsóig. Egy Tomb Raider fannak, mint Te, nem szabad a 3. részt nem ismerni, még ha csak kevés időd jut játékokra, ezt az egyet mindenképp pótold, még ha mai szemmel nézve erősen megkopott. Hidd el, hogy a zene, a helyszínek az átvezetők a történet és LARA teljesen elvarázsol, és magával ragad.

Kicsit féltem, hogy oltást kapok ezért a bejegyzésért, de látom, hogy nem csak én vélekedek így. Amúgy a Legend első 2-3 óra után és a demó kipróbálásakor még nekem is bejött. Emlékszem, hogy írtam is egy hosszabb beszámolót a topikjában, ahol önfeledten dicsértem a demó után, majd ezt kiegészítettem a teljes kijátszása után, hogy milyen siralmas lett, és mennyire félre ismertem. Amúgy az önárnyékok még most is rohadt szarok, nem hiszem el, hogy nem sikerült ennyi idő alatt ezeket kijavítani :X.
cygary
3 | cygary 2009.01.04. 14:31
Megnyugodtam. Demót leszedtem én is és majdnem kikapcsoltam amikor megláttam ezt a mászást. Komolyan a Heart of Darkness 1990 környéki játéknak is jobb mászásanimációja volt mint ennek a förmedvénynek. Nem is tudom jellemezni ezt az idióta dawn-kóros mozgást, ezt látni kell. Nah és ez a kamerakezelés. Tősgyökeres PCs-ként sosem zavart egy játékba se a kamera, ez a legelső. Itt 20 perc után sem éreztem hogy én irányítok, inkább amolyan kő-papír-olló érzésem volt, mikor hogy reagálok a kamerára és meghalok-e.
Razor03
4 | Razor03 2009.01.04. 14:46
cygary: ez így van, ezeket hirtelen felindulásból véletlen kihagytam a bejegyzésből, nem lehet szó nélkül elmenni mellettük. Nekem sem volt bajom soha a kamera kezeléssel, egy tps játéknál sem, de ez itt kérem szépen botrányos. Lara mozgása, ahogy túlreagálj mozdulatokat felteszi a pontot az i-re. Nem jó ez így...játék közben felerősödött bennem az érzés, hogy most már tuti megveszem az Assassins Creed-et, mert az bizony hard core tps a javából, és most látom csak mennyire értékesek az Assassin's és Prine of Persia részek. Crystal-ék barbárok, bár van ahol szívesen rágcsálják a műanyagot az emberek, szép ajándék ez a kis Billynek a fa alá.
davkar9
5 | davkar9 2009.01.04. 14:46
Az első TR amivel játszottam pont a 3. rész volt. Mivel én NFS-en nevelkedtem ezért elég nehéz volt számomra, szóval én elvagyok ezekkel az új részekkel, persze megértem, hogy Ti, akik a régi részekhez szoktatok azoknak ez már nagyon más, de én még mindig úgy vagyok vele, hogy a RA sorozatot jobban elrontották az új résszel. Ami jó, hogy kivették a hirtelen gombnyomogatást, ha az előző nextgen részek nehézségét belerakják akkor még jobb lett volna így csak egy egyszer (esetleg kétszr) végigjátszós lesz. A nigert meg azt a rosszbuzit én se szeretem. :D
Creativ3Form
6 | Creativ3Form 2009.01.04. 15:19
Nagyon kemény kritika esküszöm. De legalább tényleg látszik az íráson, hogy nem egy "kamu srác" vagy, hanem ízzig-vérig Tomb Raider rajongó, akinek nem lehet lenyomni a torkán a "szemetet." Viszont...ezek után...félve biztatlak az új PoP kipróbálására, mert a játékmenet ebben is eléggé leegyszerűsítették. Már nem jelentenek akkora kihívást a falon ugrálós, mászkálós részek. Megnyomsz egy gombot, a herceg végrehajtja és te végignézed. Persze, ettől még van benne "gyorsnak meg pontosnak kell lenned" rész, de nem akkora kihívás, mint a Sands of Time trilógiában. Bár nekem, mint abszolute 100%-ig PoP fannak tetszett és élveztem, de lehet te ettől is rosszul leszel, így félve...félve javaslom, hogy kipróbáld. És ezzel most nem ijesztgetni akarlak, meg nem a napodat akarom elszúrni, csak e kritika elolvasása után gondoltam szólok.
Razor03
7 | Razor03 2009.01.04. 15:36
Creativ3Form: szerintem a Sands of Time instant játék, 4. alkalommal, már semmilyen kihívással sem kecsegtet, de mégis teljesen magával ragad, magába szippant, mint akármelyik klasszikus film, mint mondjuk a Szikla, tudod mire számíts, tudod mit kapsz, még ha huszadjára nézed akkor is azt kapod, amit elsőnek :). POP 2-3 (sry hogy így lerövidítem őket) viszont elgondolkodtat, hogy neki kezdjek-e (mert ezeket csak egyszer toltam ki) hisz sokkal nagyobb de szintén élvezetes kihívást jelentek, és nem azt a fajta kikapcsolódást nyújtják, mint az első rész, ezeknek jobban neki kell feküdni, ami szintén jó dolog - de ha igényes szintén "instant" játék az új Prince (már pedig írtad, hogy igen) hidd el meglátom benne a jót és a szérián belül mindkét végletnek örülök :). És ahogy az előzetesek jöttek, úgy ragadott magával a vágy, hogy egyszer kijátsszam, de még az Assassin's Creed sem ül a polcomon, és a Dead Space, mint TPS is terítékre kell, hogy kerüljön.
Creativ3Form
8 | Creativ3Form 2009.01.04. 15:48
Értem amit mondasz, és egyet is értek veled, nagyképűen kijelentem, hogy nálam a fórumon senki nem vitte végig többször a Sands of Time trilógiát, de a sokadik alkalommal is elvarázsól, lenyűgöz. Az igaz, hogy a Warrior Within (kedvenc) és a The Two Thrones más kicsit más és több mindent kell benne csinálni, illetve több mindenre kell figyelni, de hatalmas élmény mindkettő. Az Assasin's Creed se rossz, de nekem túl monoton volt már a végére, a Dead Space meg még nekem is csak tervbe van véve. De azért örülök, hogy pozitívan állsz az új PoP-hoz.
Barthezz
9 | Barthezz 2009.01.04. 19:47
Razor (#2): Keményen fogalmaztad meg a kritikát, ez tény, de teljesen helytálló. Ugyanarra gondolunk valóban, azzal a különbséggel, hogy én azért - bár játék közben mindig visszasírom a régi részeket - elvagyok ezekkel a nextgen epizódokkal is. Szóval azért tetszenek, de ezek már messze nem a régi TR-ek, messze nem az a hangulat. Az Anniversary-t viszont sztem próbáld ki, még ha rosszul is vagy ettől a remake-es dologtól. A 3 nextgen TR közül sztem az lett a leghosszabb és legnagyobb kihívást is jelentő egyben (szóval azt nem volt olyan egyszerű kijátszani), a leghangulatosabb is talán. Persze nyilván oda-vissza ismered már az eredeti első részt, ami nekem ugyebár kimaradt, szal lehet azzal összehasonlítva tényleg szar lenne, ezt nem tudhatom :-)

TR3-téma: Azok alapján, amiket írsz róla, meg én is aminek utánaolvastam, nagyon sajnálom, hogy anno kimaradt nekem és tényleg tök szívesen bepótolnám, csak a következő a problémám: Anno 15 évesen, mikor 2000 nyarán kitoltam a The Last Revelation-t, napokon át TR-lázban égtem, 5-6-7 órákat játszottam vele naponta, s csupán egy egy hetes nyaralás zökkentett ki a játék felénél belőle, de utána megint teljes gőzerővel folytattam. Nem volt semmi problémám az életben, suli se volt a nyáron, gondtalan kissrác életét éltem, akinek éjjel-nappal a TR4 járt a fejében. Amikor nem voltam gép előtt, akkor is az egyes helyszínek és Lara ugrándozásai pörögtek végig a fejemben. És teljesen Egyiptom-lázban égtem akkor, ahogy azt Te is leírtad :-) Mikor a Citadel Gate-en végleg elakadtam, akkor pedig egy haver jött át és mutatta meg nekem, hogy utána én is már át tudjam vinni magamtól is, majd pedig én mentem át unokatesómhoz ugyanígy segíteni.
Sajnos manapság viszont, még ha egy igazán jó játék is akad a kezeim közé, nincs időm arra, hogy gondtalanul csak vele foglalkozzak. Egy átlagos héten jut összesen pár órám játékra, s mihelyt kilépek, már az élet egyéb problémái kavarognak a fejemben.

Nos tehát, ahhoz, hogy a TR3-nál is átjöjjön ez TR4 feeling számomra, vagy vissza kéne mennem az időben és 15 évesen végigtolnom azt is, vagy pedig kivennem 2-3 hét szabit, kirekeszteni mindenféle elfoglaltságot az életemből és akkor nekiesni végigtolni. Ez a játék ugyanis nem azt érdemelné, hogy hetente pár órát tudjak rá össz-vissz fordítani, s mikor legközelebb elő tudom venni, már azt se tudjam, hol is tartok éppen. A hétköznapok kizökkentenének teljesen.
Szóval mindenképp be szeretném pótolni, de amíg ezt nem tudom megoldani, hogy megszakítás nélkül tolhassam végig napokon át, addig sajnos nem látom értelmét :-(
Már előre félek egyébként a StarCraft 2 megjelenésétől is, hiszen ott is ugyanez a probléma fog fennállni: Szeretném visszakapni az SC1 által 10 évvel ezelőtt kapott hatást és feelinget, de ez sajnos nem fog tudni megvalósulni :-( Felnőttem sajnos, ez van :-S
10 | ShuleyvA 2009.01.04. 20:19
Hát én még nagyon anno az 1. meg a 2. résszel játszottam, melyeknek leírhatatlan volt a hangulatuk. A folytatásokat már meg sem néztem, amiket említettél angel of dakrness, legend stb. Kivéve ezt...
Nos, én is csak a demoig jutottam :D és totál egyet kell hogy értsek. Bár én a tigrisekig nem jutottam, a mászós rész meg a pókok untig elegek voltak ahhoz, hogy kilépjek...

A RA3 meg jó példa volt, sorban hullanak a nagy nevek az új generáció, valamint az egyszerűség kedvéért. Lásd: NFS sem menekült meg.
Persze, van egy fok, ahonnan már nem igen lehet feljebb lépni, így talán némi mentsége legyen az NFSnek, hogy egy nagyon kijáratott név volt már... hmmm de meg kell hagyni, kis plusz munkával ütősebb részek láthattak volna napvilágot még akkor.

A PoPókkal meg még nem volt dolgom X-)
MattMatthew
11 | MattMatthew 2009.01.07. 20:31
Razor03! Nem tudom, hogy célod volt-e az, hogy jól olvasható legyen az írásod, de ha igen akkor lenne egy észrevételem. Elég nehéz ennyi soron keresztül folyamatos pocskondiázást olvasni ha igaz ha nem. A kezdeti szidalmak után lehettél volna egy kicsit tárgyilagosabb, a hatás nem változik mert elég hamar érezhető volt felháborodásod.
De ez a fenti inkább csak egy zárójeles megjegyzés.

Ez, hogy 'lebutítják' a játékokat nem feltétlenül rossz. Legalábbis úgy ahogy pl a Legend volt lebutítva. Írtátok, hogy milyen jó volt, hogy itt-és-itt ennyit kellett bajlódni és 20-szor leesett az ember. Aztán, hogy hol van a realitás a TRU-ben... és abban hol a realitás, hogy n Lara hulla van a szakadékban és az n+1-ikkel meg megyünk tovább?
Szerintem valahogy a kettő közötti utat kéne megtalálni. Úgy kihívást adni, hogy az nem függ össze a reload folytonos használatával (bár a PoP különálló eset de abban az idő visszatekerés jó megoldás volt).
Persze könnyen lehet, hogy csak én érzem inkább a frusztráltságot a 20-ik újrakezdésnél inkább mint a kihívást.
Razor03
12 | Razor03 2009.01.07. 21:49
MattMatthew: nekem ez a véleményem, és ezen nehéz változtatni, nálam a széria meghalt, szerencsére még jókor, ennyit tudok mondani, és ha megnézet a többi kommentet, láthatod, hogy nagyjából egy véleményen vagyunk a többiekkel.
13 | Goldfish 2009.07.23. 15:56
Én nagysajnálatomra kihagytam az első 5(!)részt.Demo,-és egy a teljes játékből is egy kicsi.Szerintem nem lett annyira rossz mint azt sokan írták.Minden játéknak vannak jó meg rossz oldala.És a TR ez elöl sem kivétel.
A grafika már-már annyira élethű,hogy azt hiszed igazi emberrel játszol!A nyövényeket eltolja,a hullák már nem tünnek el,és még sorolhatnám...De igazat is adhatok azok részére aki azt mondja hogy ez nem lett annyira jó(finoman szólva).A kamerát valóban több óra küszködés után tudod csak beállítani,akkor is ha egy kicsit elmozdítod,keztheted elölről.Lara már Macskanő-guminőbe kezd átmenni.A falon mászik,5 méterrel félre ugrasz és mégis (csodák csodájára)megkapaszkodik.Amikor leesel akkora puffanást vagy koppanást lehetet hallani,hogy a szomszéd azt hiszi h épp lövés próbát tartasz.A Legend-ben XBox 360-ra és PC-re rondább mint valaha!PS2-re jobban nézett ki!(nekem ps2-őm van)De mint azt fentebb is írtam,a játéknak van negatív meg pozitív oldala.Kilehet bírni.Nem halsz bele.Túléltem.Ha tetszik játszál vele,ha nem akkor ne!Ilyen egyszerű.Aki szereti a TR-t annak ne vedd el a kedvét attól hogy te játszottál vele és csak a rosszakat írod meg!Más még kisem próbálta,de ha ilyeneket írsz,akkor ki se fogja!Én is írtam kritikákat de jókat is!Nézd meg a régi részekhez képest pl.:az Anniversary-t nem kell kicentizni az ugrást hogy áttudjál ugrani.A Legend-ben meg már nem volt olyan sok hiba,és nem kellet másfél órát várnod hogy megmozduljon vagy nem volt olyan érzeted hogy egy 2D-s játékkal játszol!Hát azért nem mindegy!De ez csak az én véleményem!Ízlések és pofonok!De a TR játékokat a kamera miatt mégis csak konzolra találták ki!
Razor03
14 | Razor03 2009.08.01. 20:03
Goldfish: ez egy blog, és ide azt írok ami az én véleményem, és lehet kommentezni ezeket az írásokat. Emlékeim szerint ide azt írtam ami akkor elég érzékenyen érintett mint hatalmas TR rajongót. Én úgymond "ezen nőttem fel" az első 6 rész etalon, ami meg utána következik arcade, agyon egyszerűsítve csili-vili grafikával, lineáris mert a mai világban már az a rengeteg fejtörő ami régen volt nem eladható ;)! 2. és 3. rész legalább fél évig vagy még több ideig játszottam kiskoromban! A mostani részeket meg 2 nap alatt kipörgeted, nem hűek a régi igazi Core Design-os részekhez. És mivel ezeket nem ismered vajon melyikőnk posztja helytállóbb? Jah és a TR-t eredetileg PC-re találták ki 1995-96 körül jelent meg az első rész, és ha hiszed ha nem, műfajt teremtett, Third Person Shooter néven ;).
15 | Goldfish 2009.10.25. 12:56
Razor03,tudom hogy a TR-t PC-re találták ki,meg minden,de hát akkor is könyebb játszani konzolon mint gépen!Jah és már elkezdtem játszani a régi részekkel is!Amúgy nem kéne enyire az Underworld-öt lehúzni!De a cikk jó lett,csak sok benne a negatív a játékról...De azért grat!:)

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.