Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Razor03 blogja

In Space No One Can Hear Your Scream - Dead Space teszt

Razor03 | 2009.03.30. 19:38 | kategória: játékteszt | 5 hozzászólás

Vannak játékok, melyekről nem lehet túl sokat írni vagy beszélni. Pedig jók, nem kiemelkedően, de hozzák azt a szintet, amire azt mondod, miután kipróbáltad: ADJA! Kedvenc kiadónk EA, aki ugye arról híres, hogy az unalomba fulladó franchise szériákról minden évben lehúz egy újabb a rókabőrt (Need For Speed, FIFA, Sims...hadd ne soroljam) most valami egészen újjal ált elő. Eddig is ők birtokolták a világ talán leghangulatosabb horror játékának címét (Clive Barker’s Undying) ismét megmutatták, hogy ott vannak ők, ha horror témáról van szó! Ez a játék nem tölti be azt az űrt, amit kellene, hisz azt már Carmack-ék Doom3-ja megtette, de jól elfér mellette. Címe pedig nem más, mint a találóan sejtelmes: Dead Space!

Stílusosan horrorisztikusra formált EA logó enged tovább a menübe (a'la Undying) ami rettentően puritán, de legalább jól konfigolható és átlátható. A grafikát maxolhatjuk nyugodtan akár egy GeForce 8600 GT kártyával is, de erre majd még visszatérek. Irányítást szerintem nem érdemes piszkálni. Már csak azért sem, mert a kamera nézet és kezelés első blikkre botrányosnak tűnik, de véleményem szerint, mint a legtöbb játékot, ezt is simán meg lehet szokni. Szóval én hagytam úgy, ahogy volt majd kiválasztottam a közepes nehézségi fokozatot, amin simán teljesíthető az összes szint, továbbá ezen a fokozaton már hozza a túlélő horrorok hangulatát. A címből kiderül ugye, hogy valahol a világűrben fogunk parázni, de magára a parára a horror címeket ismerve kicsit várnunk kell :).

Egy mentő hajon közeledünk szép óvatosan az űrben, a sodródó USG Ishimura bányász (bolygótörő) hajó felé, mellyel megszakadt a kapcsolat. Mielőtt bárki azt gondolná, hogy egyszerű technikai gubancról lehet szó, első körben becsapódunk Ishimura-ba, de szerencsére mi és a legénység, karcolás nélkül túléljük a "landolást". Észrevesszük, hogy a hajó legénységét elnyelte az űr, mert vérnyomokon és felforduláson kívül semmit sem találunk. Aztán elszabadul szép fokozatosan a pokol, és elszakadunk a többiektől. Igazából semmi olyan nem történik, amit előre ne lehetne megjósolni, gyakorlatilag azt is tudtam előre mikor fogok majd félni, és mikor csak megijedni :). Szóval ez egy ilyen játék, könnyen kiszámítható, de higgyétek el nekem: mégis nagyszerű és nagyon rendben van!

Előző bejegyzésemben is írtam, hogy manapság a gamer társadalmat többnyire nem a gondolkodást igénylő játékokkal kényeztetik el. Dead Space sem pörköli halálra agytekervényeinket, de tartalmaz annyi feladványt, hogy aki ezeken nem tud túljutni, az meg is érdemli! Ezek a feladványok a fizikai motorra épülnek, tárgyakat kell mozgatnunk vagy épp lelassítanunk és ezt egyik speciális felszerelésünknek köszönhetjük (sztázis) amit időnként újra kell töltenünk. Páncéllal ellátott szkafanderben közlekedünk, amit a kihelyezett boltokban tudunk időnként komolyabbra cserélni. Ami persze nincs ingyen, de lazán össze lehet annyi pénzt szedni, hogy meg tudjuk időnként lépni felszerelésünk módosítását/bővítését. Fegyver arzenálunk kezdetben az alap szintű plazma fegyverből áll, a többit pedig mindenkinek magának kell megismernie. Adtam a fórumozók véleményére, és első sorban a plazma vágót tápoltam, továbbá a lángszórót is igénybe vettem időnként. Fegyvereket tovább fejleszteni a munkapadon lehet: tárazás sebességét, sebzést és a kapacitást tudjuk növelni, ami látványosan jobban aprítja az utunkba kerülő ember maradványok sokaságát.

Ezekből pedig akad bőven, hisz ők nem mást, mint a volt legénységet képviselik. Csápos karmos eltorzult őrjöngő húszabáló szerepében hozzánk ránk a frászt, mi pedig stílusosan lőjük őket halomra. Érdemes a lábakra, fejre célozni, aztán egy határozott mozdulattal arcon taposni a még vérszomjas földön fetrengő dögöket. Egyébként mindennek Doom3 feelingje van, csak jóval kevesebb sötéttel, a pályaszerkesztés is átláthatóbb, bár tereptárgyakból lehetne több. Leginkább belső részeken mászkálunk, de előfordul, hogy az űrhajó bizonyos részeit sérülés éri, így a világűrben is gyönyörködhetünk. Persze csak módjával, mert oxigén-palackunk nem tart ki sokáig. Kellék tárunk (inventory ha így jobban tetszik) nem csak lőszerből és első segélyből áll, pót oxigén palackot is vehetünk magunkhoz. Ezeket legtöbbször a legyilkolt szörnyektől vesszük el, de vásárolhatunk is. Egyébként, ahogy haladunk előre egyre kevesebb lőszert fogunk találni és ez adja az igazi survival feeling-et!

Ami a grafikát illeti, nem túl kiemelkedő, de jónak mondható. Kicsit dolgozhattak volna többet a textúrákon, főként a környezet textúrázásán. A karakterek, fényhatások és különböző füst, shader és részecske effektek rendben vannak és ehhez nevetségesen alacsony gépigény társul. Nálam GeForce 8800 GT kártyával repkednek a 160-250 fps-ek, ami a mai világban a csúcs játékok esetében nagyon meglepő! Bár ezen, szerintem senki sem fog problémázni :). Egyébként az űrös hatást nagyon jól eltalálták, a súlytalanságot, ahogy a folyadék szivárog a leszakadt csövekből, vagy a légüres tér hatását! Ha kinézünk az űrbe, vagy épp olyan helyen járunk, ahol láthatjuk a bolygót melynek gravitációs mezejében sodródunk...hát mit is mondjak, a látvány nagyon pazar!

Manapság elég kevés jó TPS játék készül, a horror kategóriában szinte semmi. Ezért meg kell becsülni ezt az alkotást, mert úgy vélem derék munka. Nem egy Gears of War vagy Resident Evil, de minőségileg hozza a tőle elvárhatót. Érdekes, hogy a szintén jól sikerült Cold Fear-t valahogy soha sem sikerült 2-3 óránál tovább játszanom, míg a Dead Space-t nem tudtam megunni. Egyetlen negatívumról tudok beszámolni, az pedig az időnkénti összeomlást jelenti. Néha szabálytalan művelettel leállt a játék, vagy grafikai hibák jöttek elő, pedig más játékoknál nem szokott probléma lenni. Bugokkal sem találkoztam, maximum a falba ragadó hullákat lehet még megemlíteni, de melyik az a játék, amelyikben nincs hasonló, nem is számít ez negatívumnak – szerintem. Ha pontozni kellene, akkor 8.5/10-et megérdemel. Jó játék, jó szórakozás, megéri az árát. Végezetül jöjjön egy idézet 1979-ből, hogy ne feledjétek: "In space no one can hear you scream!"

ps. Egy dolog, ami még eszembe jut az írás végén, mégpedig a legnagyszerűbb játékok általában a semmiből jönnek (legjobb példa talán a FarCry) és ezek sokkal nagyobb meglepetést okoznak, mint az agyon hype-olt darabok (ellenpélda: Crysis). Ide sorolható a nemrég megjelent, Cryostasis, mely nagyobb figyelmet érdemelne, mint amekkorát kap! A konklúziót szerintem nem nehéz leszűrni...

Utolsó módosítás: 2009.04.01. 18:51

Hozzászólások

Shadowguard
1 | Shadowguard 2009.03.31. 06:10
Kedvcsinálónak tökéletes, lehet majd teszek vele egy próbát, ha a jelenlegi kedvencemet meguntam. Mondjuk a túlélőhorrorokban nem vagyok valami jó, de hátha sikerül.
Úgyis hallottam már róla sok jót :D
Az írás pedig tetszik ;-)
Gump
2 | Gump 2009.03.31. 11:44
Csatlakozom az előttem szólóhoz. Tetszik az írás és nekem is meghoztad a kedvemet a játékhoz (pedig amikor megjelent, akkor nézegettem a topikját, de nem éreztem késztetést, hogy megnézzem). Bár a Cryostasist is el kéne kezdeni, mert múlt héten vettem meg és éppen csak belenéztem, de azt hiszem ki fogom próbálni ezt is.
powerhouse
3 | powerhouse 2009.03.31. 14:03
Jó kis cikk lett, én is csatlakozom az előttem szólókhoz. Meg mostanában rég láttalak, kezdtél hiányozni. ^^

ps: Ha esetleg ráérsz, elolvasnád és írnál valamit a Worms ismertetőmről, hogy hogy sikerült?
Razor03
4 | Razor03 2009.03.31. 14:15
Örülök, hogy meghoztam kedvetek, aki vevő a témára, annak kötelező ez a játék.

powerhouse: eddig is havi 1-2 írásom volt, viszont a fórumra tényleg keveset járok mostanában, de fogtok még látni ezt garantálom :). A Worms-ös ismertetőd meg fogom nézni ;).
Kanduhrka
5 | Kanduhrka 2009.04.26. 20:09
Nekem is baromira bejött a játék, sőt, én neki ítélném 2008 legjobb PC-és játéka címét, GTA4, Far Cry 2 ide vagy oda...

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.