Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Razor03 blogja

Assassin's Creed

Razor03 | 2008.03.16. 22:23 | kategória: játékteszt | 20 hozzászólás

First blog!

Nos, bátorkodtam én is belekezdeni (bár nem kért rá senki, de hátha... :D). Nem vagyok a szavak embere, mint kiderült néhányan mégis kíváncsiak a véleményemre :), ezért most megpróbálom összeszedni jelenleg még zavaros gondolatmenetem, hátha valami élvezhető sül ki belőle. Rég vártam erre az alkalomra, egész pontosan valami egészen kimagaslóra, olyan témára, amiről lehet, és érdemes egy jót írni. Leginkább egy szép kerek játéktesztre, egy új etalonra vágytam, amiről ódákat lehet zengeni. El is érkezett hát, Assassin's Creed névre hallgat!

Salam aleikum!

Úgy vélem senkinek sem kell ezt a (third person) játék címet bemutatni, valamilyen úton-módon mindenki hallott már róla, hisz - mióta az első képek-videók napvilágot láttak - elég sok idő eltelt, kint volt a lehető legtöbb game show-n, szóval lehetett róla hallani elégszer. Ha nem is kísérte őrült (Crysis szintű :D) várakozás és rajongás, míg arany lemezre nem került, de itt van, és nem lehet szavak nélkül elmenni mellette. Blogom keletkezése előtt, már jó ideje kipróbálható ez a játék, szóval akit nem érdekel amit ide "fröcsögtem" simán meg tudom érteni, de én már csak ilyen vagyok, lemaradok ha új címről van szó. Nem igazán szeretem az elfogult cikkeket, sem a trendien lehúzó vagy épp egekig magasztaló értékeléseket. Mindig is az önálló véleményeket pártoltam, olyan emberekét, akiknek van saját ízlésük, és nem valami Isten verte cikk átfogalmazott változatát viszik papírra vagy pixel formában teszik Internet szerte közzé. Az sem jó, ha száraz, műanyag hatású tesztet olvas az ember. Szerintem sokkal többet érnek az önálló vélemények, olyan írások, melyek a valós élményt próbálják visszaadni, ezzel magát az olvasót is az adott téma (játék) kipróbálására és megszeretésére, akár a megvásárlásra buzdítani. Ezt teszem most én is, hisz eljött egy új etalon számomra, valami olyan, ami 1-1.5 évente akad mostanában (pedig nagyon erős volt az utóbbi idők játék felhozatala...minőségileg sajnos kevésbé).

Nem hittem volna, hogy akad még olyan terület, ahol a játékfejlesztő urak újat tudnak mutatni, úgy látszik csak sikerült nekik. A legszebb az, amikor a játékos olyan dolgokkal találkozik – tegyük fel teljesen váratlanul, szinte a homályból előtűnve – melyekre nem számított. Hall valami új címet, megnézi a róla szóló hírt, trailer-t vagy képeket aztán legyint, néha ránéz az aktuális infóra, majd továbblép, mert van valami, ami látszólag jobb, aztán eljön az igazság pillanata, és kiderül, hogy az a bizonyos "jobb" mégsem lett olyan, mint amilyennek várta. Majd egyszer csak váratlanul kezébe kerül az a homályos valami, azaz izé, amiben korábban nem igazán bízott, amire legyintett vagy éppen hatalmas elvárásai voltak vele szemben mégis lesz*rt*(m). Ilyen volt anno a Mafia, FarCry, Call of Juarez, Riddick EfBB és Brothers in Arms, ezek mind a homályból jöttek számomra, hisz volt náluk erősebb cím az akkori mezőnyben: Unreal 2, Doom3, Half-Life2, Call of Duty néven, és mégis, mégis a kis fejlesztők játékai váltak igazán naggyá – az én szememben. Továbbá vannak azok a játékok, melyek fél sikert értek el nálam, valami miatt nem lettek NAGY kedvencek, bár elismerően tudok mindről nyilatkozni ez tény. Ilyen például a népszerű Thief sorozat, vagy épp kopasz kedvencünk: Hitman alias 47-es. Mind nagyszerű és élvezetes játéktörténelmi alkotás, ha ezeket összegyúrjuk, olyan nyitott világba szórjuk, mint a 12 században játszódó Assassins Creed, hozzá csapunk egy kis Prince of Presia stílust és hangulatot meg grafikát, 2 dolog sülhet ki belőle: csúfos bukás, vagy a fantasztikus etalon. Persze ehhez kell még a filmek iránti szeretet is, olyan filmeké, mint például a Gladiátor, vagy épp másik nagy kedvencem: a Mennyei királyság. Ezek mind olyan filmek, melyek valamilyen formában vagy hangulatilag visszaköszönnek a játékban (Brothers in Arms –> Ryan közlegény megmentése, Elit alakulat). Ez biztos nem véletlen, de nagyon jó dolog, ha interaktívan át tudod élni azt, amit tátott szájjal néztél végig a mozivásznon, TV-ben. Talán a fejlesztők is így gondolták, és ennek a nagyszerű kiadónak hála, sikerült is megvalósítaniuk. Nah, nem beszélek mellé a továbbiakban, de kellett egy kis visszatekintés, hogy megértsétek hogyan is találtam meg újra az ízlés világomhoz oly közel álló játékot.

Kingdom of Heaven

Nehéz a konkrét elemzésről írni, úgy főként, hogy a játékban eltöltött óráim száma gyakorlatilag 8 alatt van, de amit eddig láttam, azt megpróbálom visszaadni. Képzeld el, hogy visszarepülsz az időben, a 12. századba, egy korszakba, amelybe 10 emberből 8 szerintem simán visszamenne, ha más nem csak egy pár napra. Teljesen a hatása kerültem a játéknak, amint belépten a csodás vidékre, középkori Jeruzsálem napfényes mégis rideg félelmetes világba. Azonnal felrémlett minden, amit a Mennyei királyságban láttam. Gyönyörű és színpompás napfényes táj, olyan hely, ahová az ember bármikor elmenne (FarCry –> csendes-óceáni polinéz szigetvilág :)). Ezt fokozza a környezet, minden apró részlet, amit a képernyőre vittek, nagy gratula a dizájnért felelős csapatnak, nagyon szép munkát végeztek. Elsőként csak botorkálunk a házak között, lökdössük a jó népet, mászkálunk a háztetőkön, míg el nem jutunk a vár kapuihoz, majd ezt követően beindulnak az események egy kudarcos küldetés után, de erről kicsit később. A mozgástér egészen elképesztő, karakterünk akrobatikus képességei ugyan nem vehetik fel a versenyt Perzsia hercegével szemben :), de sokkal realisztikusabbak (persze nincs is értelme túlzottan egymáshoz hasonlítani a két karaktert), itt már nem csak leskelődni fogunk, maga a mászkálás, mozgástér felér a látvánnyal. Tulajdonképpen minden mozdulatot akár tízszer is végig próbál az ember, első körben hosszú perceken át csak rohangál a poros utcákon, lökdösi a civileket, akik ezt nem hagyják szó nélkül – az őrök még inkább, ők halállal fenyegetőznek, ha otrombán közeledünk feléjük. És itt a lényeg, nem hagyják szó nélkül, mint azt sem, ha akrobatikus képességeinkkel valami feltűnőt csinálunk. De ez így szép és jó, hisz az ördög a részletekben lakozik, és pont ez tesz naggyá egy játékot. Mozgásokra visszatérve karakterünk tényleg hajmeresztő mozdulatokkal rendelkezik, ami nem csak rá, hanem az őrökre, járókelőkre is igaz (bár ők nem ugrálnak háztetőkön :D). Ha gyorsan futunk, majd hírtelen lelassítunk, az például egy ilyen kocogásos átmenettel történik, vagy akár hasra is eshetünk ha épp üldöznek minket! Szinte bárhová fel tudunk mászni, apró repedésekbe, ablak peremben, kiugró gerendákban megkapaszkodva, hogy háztetőkről a csodálatos tájban gyönyörködhessünk. Az épületek korhűen festenek, a városkép a lehető leghangulatosabb, amit Mafia óta láttam ;)! Egy bizonyos assassin rend tagjai vagyunk, mint minden rendnek, ennek is megvan a saját székhelye, amit be is járhatunk. Ami még tetszett, hogy jó keresztényként el is vegyülhetünk a tömegben, mindezt összetett kézzel, csuklyában :).

Be the assassin!

Altair (így hívják legújabb hősünk) számomra sokkal szimpatikusabb, mint a cinikus, zsivány – ámbár kissé idétlen Garret (Thief), vagy kopasz, szűkszavú erőltetett 47-es. Úgy mint ők, Altair is legjobb saját korában. Túl sok még nem derült ki vele kapcsolatban, de már most látszik, lesz itt minden, ami magát a kort jellemzi! Egy kisebb várostromnak már részese voltam, nagyon hangaltosan hatott minden, amit láttam. A civilek szó szerint "mint a heringek" menekültek a várba támadóik elöl, útközben mindenhol sebesültek, megmaradt erejükkel a menedéket nyújtó kapuk felé botorkáltak, nekem pedig mint valami világ megváltó lovagnak (Balián powaaa) kellett erősítés gyanánt a bent rekedt ellenséggel szembeszállni. A harcok maximálisan élvezetesek, a kardvívás, a mozdulatsorok rendkívül látványosak, ha lenne gyors mentés/töltés opció simán a "let's do that again-t" választanám, bár úgy vélem lesz még részem sok ilyenben. A párbeszédek szintén jól sikerültek, szinkronhangok biztosítják a beleélést. A környezeti hangok, zajok és a zene garantálja hogy ott érezd magad, és elvessz a részletekben. A történetvezetés nagyjából úgy alakul, mint a Mafia-ban, szerintem ez így jó. Sosem szerettem az ilyen GTA stílusú ám túl szabad játékokat, ahol nem voltál a főszál véghezvitelére kötelezve (egy bizonyos szintig persze jó, ha szabadon lehet mászkálni, de egy idő után frusztrálóvá válik). Szóval ezt is sikerült ügyesen megoldaniuk. A történet még csak most kezd kibontakozni, lesz benne árulás, cselszövés, átverés és minden, ami egy jó játékba - interaktív történelmi kalandba belefér! A városképről, részletekről már írtam, de kimondottan a grafikát még nem említettem. Ugye nem a grafika teszi a játékot, de lényeges részét képezi, hisz nagyban növeli a beleélést a realisztikus szemet gyönyörködtető gfx. Hála az Ubisoft minőségi rutinjának, most sem kell csalódnunk, hisz a next-gen konzolon látott grafikát kapjuk, mindenféle butítás nélkül. Aminek persze ára van, nem is kicsi. Az én gépemen: GeForce 8800 GT 512 MB kártyán, 2x1 GB DDR 500-as memóriával, és egy tuningolt AMD X2 4600+ 2.8 GHz-es procival 1024-es felbontásban 25-40-50-es átlag fps-el futott - persze a bekapcsolható legmagasabb multisampling mellett. Ami kell is, mert anélkül igen csak recések az élek. Úgy érzem ide már sajnos kevés a jó öreg GeForce 7900-es, de ezért a játékért (és nem csak ezért, van itt, és lesz más is) érdemes beújítani.

Back to game

Gondolom, nem árulok el újat, ha leírom, az események 2 szálon futnak. Az egyik, amit leírtam, a másik Altair sokadik ükunokájának korában, egy futurisztikus laborban, ahol a leszármazott DNS-ét, egész pontosan a kódolt múltat vizsgálják. Hogy miért az még nekem is rejtély (vagy csak a közel sem perfekt angol tudásom miatt nem derült ki). Azt mondják, ezzel el lett cseszve a játék, szerintem meg épp elég nagy misztikum, ahhoz hogy tovább folytasd a gamet, megtudd és megkapd a válaszokat, vagy a befejezést. Továbbá valami egészen nagy csattanót várok a végére. Meglátjuk mi lesz. Ismét egy kihagyhatatlan alkotással gazdagodott a PC-s játékvilág, amit senkinek sem szabad kihagyni. Ahhoz képest, hogy "only PS3" címnek indult, és multiplatform fejlesztés lett belőle, továbbá nagyszerű áron kapható a PC-s változat: kiváló vételnek minősül. Tudnám még sorolni mi mindent fogsz látni, és csinálni Assassin's Creed világában, de nem teszem, mert a többit már neked kell felfedezni! Most, hogy blogom végére értem, megyek hát újra a szent földre, és játszom tovább.

Aleikum salam!

Utolsó módosítás: 2008.11.18. 15:58

Hozzászólások

Creativ3Form
1 | Creativ3Form 2008.03.17. 13:29
Huhhhhhh...na ez aztán egy igényes írás. Élvezettel olvastam minden sorát. Grat srác, le a kalappal. Eddig is vártam és ezután is fogom. Nagy Prince of Persia fan lévén ez nem is meglepő. Szóval még egyszer grat az íráshoz.
McCl@ne
2 | McCl@ne 2008.03.17. 15:04
Nekem is nagyon tetszett, tényleg élvezet volt!
Nyomjad Razor, ha késztetést érzel, ha nem! :D
Komolyan, jó lesz már, ha minden igényes arc becsatlakozik ebbe a blogba, megfordítjuk a Fidesz "szlogenjét": nem vagyunk sokan, de elegen!!!

Nem írok olyat, hogy csak így tovább, mert nyilván csak így, mégis hogy? De tényleg klassz volt, még akkor is, ha ennél a játéknál is várok egy kis árcsökkenésre, engem ugyanis kicsit zavar a keretsztori, jobban beleéltem volna magam egy korhű történetbe! De ez személyes véleményem, mindenkit buzdítok a megvásárlásra, akinek van gépe hozzá!
Akció a köbön! (minek írok róla, ha itt van a kommentem fölött minden, ami számít?:))
TcG|Rommel|Hun
3 | TcG|Rommel|Hun 2008.03.17. 15:11
Jó kritika! Tökéletesen egyet értek veled, még most is számtalanszor visszamegyek, és csak járkálok a városokban, annyira átjön a keresztes háborúk, a középkor hangulata, szinte érzed, hogy te most egy professzionális bérgyilkos vagy. Amint mondtad, az ördög a részletekben lakozik: ez a játék minden indítással tartogat meglepetéseket: egy döbbenetes mozgásanimáció, egy izgalmas üldözés a házak tetején. Egyik személyes kedvencem a városokban levő prédikátorok.
Altair eszközei, mozgása, trükkjei pedig egy ütős főszereplőt adnak a kezünkbe. Tetszett a párhuzam vonása Garett és Altair közt, bár az előbbi inkább fekete humorával kedveltette meg magát velem. Ha egy mondatban kéne összefoglalnom, a játékélményt, akkor azt mondanám, hogy Altairrel játszva egy gondolat fogalmazódik meg a játékosban: én most egy bérgyilkos vagyok.
Maximum game. A köbön.
SSh@rk
4 | SSh@rk 2008.03.17. 15:49
Gratulálok a cikkhez!

Nekem is nagy kedvencem a Mennyei királyság. Mondjuk nem a történet a fő erőssége, de az atmoszférája a zenéje és a látványvilága lebilincselő. (Ridley Scott rulz)
Ha a játék ezt a feelinget visszaadja akkor kötelező darab lesz nekem is.

Szívesen olvasnék tőled harverről szóló írásokat is. Hosszút, rövidet, bármilyet.

Üdv!
5 | padavan 2008.03.17. 17:58
Grat. Kicsit átdolgozod a cikkedet- mert van benne hiba még szépen -, és kész, 100%. Öröm látni, hogy lesz egy utódszerűségem. :D (na, megint off, de ezt a bíztatást akartam ide, mert remek az írás - meg ez nem fórum. :D)
Razor03
6 | Razor03 2008.03.17. 19:36
Le vagyok döbbenve. Tegnap késő este összedobtam a cikket, gyorsan átnéztem, gondoltam egyet és beraktam blognak. "Befejezni" már nem sikerült, mert az oldal átmenetileg szünetelt, így lemaradt a videó, és hibák is benne maradtak. Reggel munkába menet azon filóztam, mekkorát fogok most égni :D. És épp ellenkezőleg, nem erre számítottam :O. Elég kedvtelen napon volt, és most, hogy így végigolvastam a visszajelzéseket, vigyorgok, mint a tejbe tök :D! Bár maga cikk utólag vissza olvasva tartalmaz némi ömlengést, de ez már csak így marad (a bekezdés címeket mindenképp átírom, mert nagyon gyengék :D...). Ma este még lesz benne egy kis update. Nem tervezek minden apróságot blogba írni, így kedvenc előzetesekről, klippekről itt biztos nem fogtok olvasni. Szóval köszönöm mindenkinek a biztatást és a pozitív visszajelzéseket, neked is padavan, bár az lenne a legjobb, ha újra írnál ;)!

SSh@rk: (egy kis off) hardver teszt nem hiszem, hogy lesz, bár jó ötlet, hisz a szakmában dolgozom, de nem ilyen PH féle körökben. Új cuccokat max 3DMark-al tudom kipróbálni, vagy saját tapasztalat alapján a minőséget le tudom szűrni, de az meg úgy is bekerül a fórumba, bloghoz mindenképp kevés lenne (bár van egy hasznos ötletem :) majd meglátjuk…). Vicces, vagy ostoba ügyfelekről viszont lehet hogy írnék, jut belőlük minden napra :D.

Tényleg örülök, hogy így "bétásan" is tetszett nektek, amit írtam, hamarosan lesz egy újabb blog bejegyzés, egy nem egészen mai játékról :).
7 | goodboy007 2008.03.17. 19:44
Csatlakozom az előttem szólókhoz, lenyűgöző lett a cikked, nagy élvezet volt olvasni. Remélem még sok játékról fogsz írni!
Creativ3Form
8 | Creativ3Form 2008.03.17. 20:26
Hátha minden cikkeddel "ekkorát fogsz égni" akkor szerintem nem lessz itt gond. ;-) Játsz sokat és írj róla mégsokat. Ne ezt most jól megmondtam. ;-)
Razor03
9 | Razor03 2008.03.17. 20:39
Áhhh ha ennyire dicsértek inkább nem :D, mert útálom, ha dicsérnek :D...

Egyébként ennek a blognak ma este kellett volna kikerülnie :).
Creativ3Form
10 | Creativ3Form 2008.03.17. 20:48
Most frankón...kérte valaki, hogy örülj a dicséretnek? Heee??? Vigyorogj, ahogy most is tetted és és már rendben vagyunk. :-D;-)
Gump
11 | Gump 2008.03.17. 20:57
tetszik az írásod nekem is, jöhet több ilyen. :)
12 | arcane 2008.03.18. 15:09
Valóban jó írás,bár a vége szerintem nem fog tecceni neked.Szerintem kicsit tullőtek a célon Ubiék,de majd ha odaérsz megérted miről beszélek::)
Egy dolgot viszont nem értek.

továbbá nagyszerű áron kapható a PC-s változat: kiváló vételnek minősül

Mégis hol vásároltad meg?Mert ok h elő lehet rendelni és majd kiküldik mikor hivatalosan is megjelenik(ami legjobb tudomásom szerint Április elejénél elöbb nem várható),de te gépen egyedül a pre-gold verzioval tolhattad.Ami ugye tört és bugos és optimalizálatlan.Jah és ugye itt nincs warezolás ugyebár:)
Félre ne érts nem kötekedni akarok,csak érdekelne honnan szerezted be mikor még nincs aranylemezen.Ha mégis akkor viszont címet kérek mert rohanok megvenni:)Amit eléggé kizártnak tartok.
A blogodhoz sok sikert érdemes folytatnod nekem teccett:)
eazy
Razor03
13 | Razor03 2008.03.18. 15:25
arcane: számítottam, hogy valaki felteszi majd a kérdést, egyértelmű, hogy a pre gold alapján írtam. A "hol vásároltad meg" kérdést inkább átfogalmaznám "hol fogod megvásárolnira" :). Írományom buzdító jellegű, vásárlás előtti lelkesítés annak, aki nem bízott a végeredményben.
14 | arcane 2008.03.18. 18:30
Hát én is mindenképp meg fogom vásárolni.Egy idő után valoban kicsit unalmasak lesznek benne a repetitív feladatok de ettől függetlenül a játékmenete magával ragadó és zseniális.
15 | Dj Neo 2008.03.19. 00:13
Nagyon jó lett Razor, csak így tovább! és én is így vagyok most vele valahogy mint te, rég nem volt már ilyen hangulatos játék, pedig tényleg nagy nevek jelentek meg...
Most nem akarok itt játékokat lealacsonyítani, de mondjuk Crysis-t is nagyon vártam, h "húúú, mekkora játék lesz, és stb.", de elég nagy csalódás volt számomra, h szinte csak a graf tetszett...

Egy hibája viszont nagyon zavar az Assassin's Creed-nek... Ha eleve az Ubisoft Montreal-os srácok eljárkáltak megnézni a helyszíneket, fegyvereket, és korhűen meg tudták teremteni ezt a szemet kápráztató vidéket, és hangulatot, akkor MIÉRT PATTOG A LÓ mikor épp baktatunk vele????? Nem igaz, h nem láttak lovat előtte ezek a fejlesztők.. Akkor mondjuk már kezd reális mozgásúvá válni, mikor ügetünk vele, de mikor csak símán szalad a ló, szinte (viszonyítva) 1 méter magara feldobja a lábait... De miért? :)

Na mind1, megszokja az ember...
16 | davidbo 2008.03.20. 16:35
tenyleg only ps3 volt, pedig boxra ezer evvel elobb kesz volt a game es a ps miatt csuszott. az meg nem baj ha nem derul ki minden kell valmi a kov 2 reszbe:)
17 | Nicolas19 2008.04.15. 22:33
Remek ez a cikk is. Már régóta sasolom az Assasins Creedet, mert imádtam mind a PoP-ot, mind a Thiefet, de szegény kis gépemen (Core2Duo 2x2GHz, HD2400 (128 mega saját+hypermemory), 2GB RAM) nem hiszem, hogy túl élvezetes lenne. Így meg nem akarok félhavi ösztöndíjat kiadni rá. Örültem volna egy demonak, de hát pont ez az a stílus, amiből nem lehet.
Razor03
18 | Razor03 2008.04.16. 18:48
XP alatt tégy egy próbát. Eszi a vasat rendesen. Memóriád, procid simán megvan, a részletességet legfeljebb közepesre állítod, és jól fog futni.
19 | Nicolas19 2008.04.16. 21:14
Vistával vagyok megverve, és sok gondom nincs vele, de ahogy olvasom a cikkeket, egyre jobban formálódik a gondolat, hogy fölrakok egy XPt is. Visszaköltözöm kicsiny hazánkba, levizsgázom, és teszek egy próbát az Assasins Creeddel, üsse kő!:)
Razor03
20 | Razor03 2008.04.16. 21:58
XP-n gyorsabban fut. A játék topicjában írta valaki, hogy XP-n kb. 2x annyi fps-el ment a gépén. Én már csak a rend kedvéért Vistán toltam mer' Dx10. Persze le merem fogadni, hogy 99%-ig u.azt a grafikát adja mind2 verzió, így nem sok értelme volt :D. Ami meglepett: nagyobb városokban már csúnyán a RAM-hoz nyúlt, persze ez érthető, hisz Vista alatt minden játéknak jelentősen nagyobb a memória igénye. Meg aztán DDR1 sem mai gyerek hiába 2 giga. Akadni mondjuk nem akadt, de töltögetett becsületesen. Azt mondják, hogy a final rilíz jóval optimalizáltabb, mint a pre gold.

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.