Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

rootshaper blogja

Shatter - bemutató

rootshaper | 2011.01.12. 18:29 | kategória: játék | 6 hozzászólás

Ezer éve nem jelent már meg számottevő falbontós játék, mely betudható annak, hogy a műfajban túl sokat újítani nem lehet... de! Ezt bizonyítja a Shatter is, mely a Steam rendszerén keresztül bagóért megvásárolható és eszméletlen jó szórakozást nyújt kicsiknek és nagyoknak egyaránt.

Azt hiszem, az első pécés játékom annó ( nagyon régen volt, szóval lehet igaz sem volt ) a Paranoid című etalon falbontós játék volt, ami nem egyszer kergetett az őrületbe a maga nehézségével és mégis addiktív játékmenetével.

Annak, aki új a műfajban, esetleg a kilencvenes éveket csukott szemmel élte meg, el kell, hogy mondjam, a játék lényege, hogy az ütőnkkel a labdánkat lehetőleg a pályán tartsuk, a labdával az előttünk tornyosuló téglahalmazt jól lezúzzuk és a belőlük aláhulló powerupokat úgyszintén az ütőnkkel megmentsük az enyészettől.

Ami régen nem volt meg ezekben a játékokban, az a téglák fizikájának a jelenléte. Tehát vannak különböző típusú téglák, melyek máskép reagálnak a labdánkra mint a többi. Találkozhatunk olyan téglákkal melyek rendíthetetlenül az ütőnk felé lebegnek, hogy kizökkentsék azt a helyzetéből, ezzel ellehetetlenítve labdánk visszapattintását. Akadnak olyanok, amik osztódnak, amik robbannak - ezzel magukkal húzva a környezetükben lévőket - valamint olyanok is, melyek egy bizonyos irányba megindulnak, majd téglát találva belerobbannak, esetleg olyanok is, amik eltérítik labdánkat.
Az eltérítésről jut eszembe, fontos megemlíteni, hogy az ütőnknek van egy olyan fura tulajdonsága, hogy a megfelelő gombot megnyomva ( xbox controllerrel ez a két ravasz ) fújó illetve szívó hatást kelthetünk, aminek az a hozománya, hogy a labdánk ennek megfelelően eltér a pályájáról, valamint a téglák szétütéséből visszamaradó, úgynevezett fragmentek az ütőnk felé irányíthatjuk vele. Ezekből a fragmentekből ha eleget gyűjtünk össze, aktiválható egy mass-destructive cucc, amivel a bossharcokat könnyíthetjük meg, valamint kiirthatunk rengeteg téglát is, mindezt slowmotion-ben.

A pályák amiken játszhatunk, pont elég változatosak ahhoz, hogy újdonságot is mutasson, de ne váljon játszhatatlanul nehézzé. Találunk olyat is, amelyben balról jobbra kell ütögetni a labdánkat, olyat amit már megszokhattunk, tehát lentről felfele, valamint egy érdekes és már majdhogynem irritálóan nehéz kör alakút, ahol szinte kiszámíthatatlan eseményeknek lehetünk szemtanúi.

Bossokról már volt szó, minden világ végén kapunk egyet belőlük, amik természetesen egyre kegyetlenebbek. Mindnek van egy gyenge pontja, amit nem adnak túl könnyen, azt kell eltalálnunk a labdánkkal, miközben ezt ők erősen meg kívánják gátolni. Itt érdemes elhasználni az elegendő fragment gyűjtéséből bevethető fegyverünket, amivel komoly sérüléseket okozhatunk nekik.

Powerupokból rontást hozóval nem találkoztam, mind jószándékú. Ez egy kicsit furcsa, de elfogadható lépés a készítőktől. Van természetesen olyan, ami labdát ad a rendelkezésünkre - melyeket egyszerre is ellőhetünk a nagyobb kihívás és a több pont érdekében! - van, amelyik a labdánkat hiperérzékennyé teszi a fujkálódásra, ezzel jó manőverezhetőséget ad, valamint olyan, ami egy mindenen áthatoló ágyúgolyóvá változtatja ártatlan kis golyóbisunkat.

A soundtrack kifejezetten hangulatos, bár találni pár idegesítőbb darabot, például a bossharcok alatt. Nekem kimondottan tetszik ez a kellemes, Daft Punk-os, űrös hangulat, igazán magávalragadó és néha olyan tökéletesen passzol a játék által generált hangokkal, hogy átmegy az egész egy amolyan ritmusjáték-szerűségbe amit megintcsak nagyon preferálok.

Összességében a játék tökéletesen megéri a pénzét, igazán kellemes kikapcsolódást nyújt, nagyon jól szórakozok vele még most is és az sem utolsó, hogy természetesen az online ranglétrán kívül még egy többjátékos módot is kapunk, amit otthon kettesben akárkivel kipróbálhatunk, aki kicsit is fogékony erre a műfajra. Szuper kis játékkal gazdagodtam ismét, hála a Steam áldásos rendszerének.

Hozzászólások

xeLaR
1 | xeLaR 2011.01.12. 21:23
Még a decemberi Steam-akcióknál találkoztam ezzel a játékkal, és engem már a videója meggyőzött. Sajnos kipróbálni még nem tudtam, de biztosan kifogom, mert egy ilyen Arkanoid (én legalábbis ilyen nevű falbontós játékkal játszottam) stílusú játékkal eszméletlen rég játszottam...
2 | rootshaper 2011.01.12. 23:41
csak javasolni tudom, hogy mielőbb tegyél egy próbát vele. az ötödik bossal izzadok most és már kb. elverhetetlen. de legalább van kihívás a játékban és nem lehet csak úgy végigrohanni rajta mint a legtöbb indie játékon :)
Barthezz
3 | Barthezz 2011.01.14. 19:40
Hmm, tetszik, hogy többen is aktívan foglalkoztok a blogban a casual-játékosoknak szóló játékismertetőkkel. A mostani csili-vili 3D-s játékok 99%-a abszolút hidegen hagy engem, ezekkel a nosztalgikus, régi C64-es és MSDOS-os időket felidéző, egyszerű játékmenettel megáldott, ám mégis korszerű grafikával és rengeteg újdonsággal ellátott játékokkal azonban bármikor szívesen elszórakozom. Szabadidőt sem igényelnek annyit, mint a teljes árú játékok, ha csak egy fél óra fölös ideje van az embernek, annyi időre is nyugodtan elő lehet venni őket.

SityiSXT Shank-ja mellett ezt is felírtam magamnak. :-)
4 | rootshaper 2011.01.14. 20:14
szerencsére egyre több az ilyen játék, az ez után következő bejegyzésemben is egy hasonló kaliberű cuccról van szó, azt is érdemes lesz megtekintened, ha birod a platformer dolgokat :)
Barthezz
5 | Barthezz 2011.01.14. 20:30
Olvastam azt is, de a Super Meat Boy nekem túlságosan idegölő és kikészítő lenne. :-D A célom a sok stressz utáni kikapcsolódás és nem a még erősebb idegösszeroppanás, szóval azt skippelem. :-) (Ahogy Shuley játékát is, az ismertetője alapján az is erősen ebbe a kategóriába tartozik. :-) )

Viszont tényleg tök jó, hogy így felélénkült többetek által is a blogrészleg, ráadásul ezekről a játékokról máshol nem is igazán lehet olvasni, így hiánypótló dolgot visztek véghez.

6 | Sityi 2011.01.15. 14:23
Barthezz: köszi szépen. Ugyan nem beszéltünk össze Rootshaperrel, de nagyon úgy néz ki, hogy ketten fogjuk azokat a kis címeket vinni, amik esetleg a Dome-nál nem kerülnek terítékre (a Poker Night at the Inventory is beférne ebbe a kategóriába, de arról Dino parancsára már írtam).

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.