Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

rootshaper blogja

Super Meat Boy - bemutató

rootshaper | 2011.01.13. 21:58 | kategória: játék | 6 hozzászólás

Ismét egy Steam-es indie játékkal jelentkezem, mely már egy jó ideje felkeltette az érdeklődésemet, rengeteg jót hallottam róla, aztán végül eldöntöttem, hogy belevetem magam a szuper húsfiú történetébe. Nem tudom, mennyire tettem jól.

Történt ugyanis, hogy elkezdtem játszani vele, megcsináltam jó pár pályát, aztán még párat, néhányat A+ kitüntetéssel ( teljesítve a játék által meghatározott időlimitet ) és néhányon még a jól elrejtett és kegyetlenül nehezen megszerezhető bandage-t is felszedtem... majd ránéztem az órára és eltelt négy teljes óra. No meg hajam sincs már sok...

Félelmetes, hogy mit alkottak a készítők, ismét meg kell lepődnöm a garázsfejlesztések elképesztő ötletességén és profizmusán. Annyira tökéletesen van megalkotva az irányítás, a stílusa a grafikának, no meg a soundtrack, hogy simán kifizettethetnének az emberrel érte egy teljes értékű játék árát is, mégsem teszik. Ismét bagóért lehet hozzájutni egy nem mindennapi alkotáshoz, ami amellett, hogy művészi értéket képvisel, ha belejövünk, remek szórakozást nyújt.

Tartalom terén nincs semmi gond a programmal, több világon keresztül kell görgetnünk a kis húsfiút, hogy mindent jól összevérezzen és végül megmentse szíve választottját a főgonosztól aki rágyujtotta a mókusokra az erdőt. Nagyjából háromszáz pályát jelent ez, melyeknek van általában egy nehezített verziója is, ami majdhogynem megduplázza a számukat, hiszen némelyikre alig ismerni rá. A bandage-kről már szóltam, de azt nem említettem meg mire lehet őket használni. Ezek reprezentálják a különböző unlockokhoz szükséges valutát, ha eleget összeszedünk belőlük, karaktermodelleket nyithatunk meg. ( nekem még nem sikerült... )

A grafika idézi a klasszikus '90-es évekbeli platformerek hangulatát, de találunk benne kifejezetten látványos effekteket is, a 21. század elvárásainak megfelelően. Már a főhős is egy nemsemmi kategóriába sorolható egyed. Valahogy az Abe játékok jutottak róla eszembe, talán a húsdarálós témaválasztás miatt is, másrészről pedig a főgonoszról a Jazz Jackrabbit álnok teknőse. Soundtracket is a retrózás jegyében kapunk, sok 8bites hang szólal meg benne, kimondottan igényes és hangulatos zenékről van itt szó. Talán még önmagában is képes lennék hallgatni őket... na jó, nem.

A nehézségi szint folyamatosan változik ahogyan haladunk előre a játékban, egyre több penge és mindenféle más szerszám állja utunkat. Találunk a platformokon frottyogó taknyokat, levegőben lebegő taknyokat, lézersugarakat, célkövetős ágyúkat és természetesen a fűrészeket is. A világok végén ott vannak még a bossok is, amit az adott világban bizonyos számú pálya megoldásával nyithatunk meg. Ezek igen kemények, pixelre pontos ugrásokra és ezredmásodperc pontosságú időzítésre van szükség, hogy túljussunk rajtuk. Bőven akad még úgynevezett warp-zone, ami egy méginkább retrós pályára repít el bennünket. Ezt nem próbálgathatjuk végtelenszer, ellenben megnyílik a térképünkön a további használatra. Egyszer tapasztaltam, hogy a pálya végén található rózsaszín izébizé, amihez el kell jutnunk, furcsán "glitchelt", aminek az volt az eredménye, hogy egy töklehetetlen pályára keveredtem, mikor hozzáértem, mintha egy kékhalál után tért volna - rosszul - magához a gépem. Igen érdekes dolgok ezek :)

Mielőtt még kedvet kapnál hozzá, el kell mondanom, hogy a játék piszkosul nehéz, néha frusztrálóan is. Ezzel arányosan viszont baromi szórakoztató és mint a bevezetőben is említettem, repül vele az idő. Ezen sem lehet csak úgy végig szaladni gondolkodás nélkül, ha mindent unlockolni akarunk és az összes pályát minimum A+-ra akarjuk teljesíteni. Azért írom, hogy minimum, mert természetesen online ranglétra itt is van, lehet a haverokkal döntögetni egymás idő eredményeit. Ezen kívül még visszajátszásokat is elmenthetünk a későbbiekre, okulás gyanánt. Ezek a visszajátszások az összes, azon a pályán elkezdett próbálkozásunkat egyszerre jelenítik meg sok-sok húsfiúval reprezentálva, így viszonylag jól látható, mikor voltunk gyorsabbak, ügyesebbek, satöbbi.

Tehát Super Meatboy legalább annyira szuper, mint a neve. Elképesztően beteg, nem mindennapi őrületben lesz része annak, aki megvásárolja és letölti a Steam-en keresztül.

Grafika: 8
Hangok: 9
Játszhatóság: 10
Hangulat: 10

Összesen: 9

Hozzászólások

szbszig
1 | szbszig 2011.01.13. 23:33
Hohó, Super Meat Boy? Készült folytatás? Aki nem tudná, a Meat Boy eredetileg egy ingyenes flashjáték volt a Newgroundson és a Kongregate-en. A készítője pedig az az Edmund McMillen, akinek a nevéhez később olyan hasonlóan elvont és bizarr, ámde ötletes platformjátékok fűződtek, mint az Aether, a Spewer, vagy a Time Fcuk.

A Meat Boy volt McMillen egyik első játéka, mely 2008 végén jelent meg. Rögtön hatalmas siker lett, és flashben némileg szokatlan módon kiegészítő, map pack is megjelent hozzá. Ugyanakkor a Meat Boy vitathatatlanul a legnehezebb játéka is. Elég, ha csak azt árulom el, hogy mind az eredeti, mind a kiegészítő kapott impossible badge-et Kongregate-en, ami a legnehezebben teljesíthető flash játékok végigjátszására jár (itt az összes band-aidet kell begyűjteni hozzá). Az eredeti játék még hagyján, az csak amolyan átlagosan durva, a kiegészítő viszont egészen frusztrálóan nehézre sikeredett, és ezért vált legendássá. Azért büszkén mondhatom, hogy én végigcsináltam mindkettőt. :D

Meat BoyMeat Boy (map pack)

Próbáld ki őket, én meg utánanézek ennek a folytatásnak! ;)
2 | rootshaper 2011.01.14. 00:17
sejtettem, hogy valami flash játék "folytatásáról" lehet itt szó, de annyira nem néztem utána mivel nem hivatalos cikket írtam :)

köszi a háttérinfót, én is megtekintem amit linkeltél, egy alkalmasabb időpontban. most nem vagyok vevő a frusztrációra XD
3 | Sityi 2011.01.14. 13:06
Egyszerre imádom és gyűlölöm ezt a játékot. Nagyon hangulatos, jópofa, tetszik, de a nehézségével az őrületbe kerget. Rootsharper, azt tudtad, hogy nemsokára jön egy nagy update egy új világgal és pályaszerkesztővel?
4 | Sityi 2011.01.14. 13:07
Bocs, elírtam a neved. ^^
cygary
5 | cygary 2011.01.15. 11:26
Volt szerencsém kipróbálni a játékot, egy jó órát szöszöltem vele (igyekeztem belenézni minél több világba, haver már jóval előrébb járt) és bár tényleg szórakoztató, de azért a nagyszerű irányítással vitába szállnak. Tulajdonképpen ha az ugrás nem lenne ilyen marha nehéz, és az irányítás ilyen érzékeny, akkor fele ennyire sem kergetne az őrületbe a játék, és épp ezért fele ennyi hype-ot sem kapna. Nem fikázni akarok, aláírom hogy ismét egy remek indie játék született, de sose szerettem az olyan platformereket, amikben a játékidő nagy részét egy-egy pálya 10-12-szeres újrajátszása teszi ki. Az Unfair Platformer ehhez képest Mario :D
szbszig
6 | szbszig 2011.01.18. 10:18
Ha csak 10-12-szeres, akkor azt röhögve vállalom. A Meat Boy (map pack)-ben az impossible fokozat 1-es és 3-as pályáját több napon keresztül órákon át, külön-külön minimum ezerszer próbáltam, mire sikerült a band-aideket is begyűjtve végre végigvinnem őket... :D

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.