Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

rootshaper blogja

Crysis 2 Multi Demó

rootshaper | 2011.03.04. 17:26 | kategória: játék | 9 hozzászólás

Március elseje sokak számára egy áhított nap volt, ugyanis ezen a napon érkezett meg a Crysis 2 multiplayer részét megvillantó PC-s demó. El se kezdd olvasni, ha megszállott rajongója vagy - érthetetlen okokból kifolyólag - a játéknak, mert nem ömlengést fogsz tapasztalni!

Már meg sem lepődök azon, hogy a Crytek sem volt valami felkészült a multis móka kibocsájtásának napján – nem tudom, még is mi a francot vártak? – és az account szerverek álltak mint a hídpillér, se előre, se hátra. Ezt már csak az tetézte, hogy mikor az egyszeri játékos accountot akar csinálni, semmiféle visszajelzést nem kap arról, hogy itt most valami gebasz van, egyszerűen csak pörög ott az a kis jelecske, ami azt sejteti, hogy valami történik, ellenben a háttérben semmi adatmozgás nincs. Úgy kell fórumokon utána olvasni, hogy nincs itt minden rendben. Végül is hamar megoldódott a probléma, de ez nem változtat azon a tényen, hogy felelőtlenek és nem túl előrelátóak a sokak által messiásként kezelt játék szülőatyjai.

Megérkezésünk a játék multi menüjébe sok aggodalomra adhat okot. Első a folyton a helyét változtató gombhalmaz, ami az egerünk mozgatására ide-oda billen és a megszokott módon, reflexből odarántva a kurzort még véletlenül sem lehet őket eltalálni. A helyzet csak fokozódik, mikor a görgetősáv is előkerül. Az egér görgőjével félelmetesen lassan lehet lépkedni a szerverek listáján, a görgetősávot pedig elkapni igazi művészet. Tegyük fel, hogy találtunk magunknak egy szervert, van is rajta hely, kiválasztjuk, esetleg dupla klikkelünk rá és szomorúan konstatáljuk, hogy erre még csak nem is reagál a játék, ezért a már emlegetett körülményesen eltalálható Join gombra kell bökni, mire a szerver pár férőhelye szépen meg is telik. Vörös figyelmeztetés fogad, hogy bizony a szerver tele van. Oké, akkor keressünk másikat, refre… mi? Nincs refresh gomb a szerverkeresőben! A játék magától néha frissít, mikor épp olyan kedve van, ehelyett viszont jobb, ha a Back gombra bökünk és vissza a szerverkeresőbe. Másodikra már nem voltam ilyen tutyimutyi, egyből amint kilistázott egy szervert férőhelyjel, nyomtam is rá a Join gombra, de tele. Ezt játszottam úgy 15 percen keresztül, mire egy 2/12-es szerverre épp, hogy befértem.

Induljon a játék, természetesen már mindenki más kiakasztotta a maximum szinthatárt, azaz a 10-es rangot, minden lehetséges unlock megvolt nekik, de sebaj, vessük bele magunkat.
Azt vettem észre legelőször, hogy eszméletlen egyszerű benne néha fraget szerezni, ugyebár a fegyverek visszarúgásának teljes hiánya miatt csak épp, hogy célra kell tartani, majd végül az nyer, aki előbb kezd el lőni. Viszont adódnak erős furcsaságok is a hitbox-szal kapcsolatban. Ilyen például, mikor éppen hogy csak bevillan a találat jelző indikátor a célkeresztem körül, de már padlót is fogok, majd jön a visszajátszás az ellenfél szemszögéből – ami nagyon jó arra, hogy felcsessze az ember agyát – és szemtanúi lehetünk a világ legbénábban célzó játékosai mákos lövéseinek. Körbelő a szerencsétlen, majd mikor már csak két darab töltény maradt a tárban, nagy nehezen rám húzza az irányzékot és kislábujjon lő én meg elfekszek. És ez marhára gyakori, nem egyszeri véletlen bugos eset.
Az első team deathmatch – bocsánat, team instant action! – meccsem alkalmából összekapart párezer pontból egyből négy darab szintet léptem meg. Egy meccs alatt. Egyből eszembe jutott a Bulletstorm készítőinek CoD paródiája, a Duty Calls című alkotás, amiben minden katona lelövése után szintet léptünk. Lehet, hogy a Cryteknek elkerülte a figyelmét ez a kis játékocska :)
A maradék hat szintre elég volt egy óra, hogy meglépjem és unlockoljak minden elérhető felszerelést, ami a demóban helyet kapott. Természetesen ezt nem akarom felróni hibájának, hiszen demóról lévén szó, nem akarja a Crytek, hogy túlságosan beleélje magát a játékos, hiszen mindjárt itt a megjelenés.

A nanoruha nem elegendő plusz ahhoz, hogy kiemelkedő multi élményben legyen részünk. Összesen annyiról szól a dolog, hogy ha véded a lezuhant izét - ami aztán akár hogy is, de felrobban, szóval aligha van értelme megvédeni –akkor cloak módot kell bekapcsolni, ha meg frontálisan támadsz meg valakit akkor az armort. A cloak módnak hála itt még több a sunnyogó, alattomos semmirekellő játékos, akik állandóan az ingyenfragre utaznak és patkány módjára cloakolva megbújnak egy sarok mögött, majd mikor elhaladtál mellettük, hátba lőnek.

Grafikára nem sok panasza lehet annak, aki szereti a csillogó-villogó látványvilágot, szó se róla, szép, meg minden, de elképesztően zavaró, hogy nem lehet kikapcsolni rajta semmit manuálisan, csak három fokozat között lehet változtatni a minőségen. Példának okáért a HDR-t csuklóból tiltanám le a fenébe, mert iszonyatos, mikor se a célkereszt, se az ellenség nem látszik, ahogy bevakít a fény. Persze, mondhatjátok, hogy ez fícsör, de köszi, nem kell a multiba ilyen zavaró tényező, ettől nem lesz picit sem jobb. Csak idegesítőbb. Viszont azt örömmel konstatáltam, hogy remekül teljesít a régi vasamon is, szinte száguld. Persze ez lehet a demó-féle beetetés is, hiszen nem túl nagyok a pályák, az AI-t nem kell számolgatni a CPU-nak, így nem sok dolga marad, mint kirajzolni elénk a látványt. Meggyőz a Crytek, hogy elég erős a vasad hozzá, hogy futtasd, majd a megjelenéskor és megvásárláskor jön a hidegzuhany, hogy a single közel sem megy úgy, mint kéne neki.
Összességében azt kaptam, amire számítottam. Trehány, igénytelen multit buta és láma játékosokkal, emellett csicsás grafikát – eltűnő-feltűnő objektumokkal, hmm. – és meglehetősen érdektelen, megszokott, amerikát leigázós de aztán szuperkatonák által mindent jóra fordítós debil sztorit.

Bocs, fanboyok és görlök, de ez akár honnan is nézzük, marhára sovány és még a közelében sincs annak a szintnek amit egyesek predesztináltak neki. Nem váltja meg az FPS műfajt, nem hoz bele semmi pluszt, amit eddig ne láttunk volna, csak egy erős és pofás grafikus motorral tud villogni, aminek vajmi kevés értelme van egy igazán pörgős multiplayer játékban (persze, singleben elfér, szó se róla!). Ez így sovány és jellegtelen.

Hozzászólások

1 | GeryG 2011.03.04. 17:59
Rendben, ez is egy vélemény, de ha ennyire rád tör a remegőgörcs a Crysis neve hallatán, miért foglalkozol vele ennyit? :)
Jó, nem tetszik a multi (tényleg nem egy nagy durr, ebben tök igazad van), de ebből mindjárt levonni azt a következtetést, hogy a sztori is blőd lesz... honnan tudod?

A Crysis első része is gyakorlatilag egy techdemo volt, de ez a Crytek összes (azaz mind a 2,5) játékára igaz volt. Senki nem mondta, hogy Oscar díjas, a játékost hatszor átverős megakrimivel lesz dolgunk, arra ott van kb a Heavy Rain! :)

Én - és még sokezren mások - a demo után (vagy annak ellenére, ez már csak nézőpont kérdése) még kíváncsi vagyok a teljes játékra, pont a single kampány miatt, mert kinézem belőle, hogy egy szórakoztató délutáni lövöldét kapok, szép grafikával (és talán végre emberközelibb gépigénnyel - mert neadjisten lehet, hogy nem beetetés a demo...). Nem várok többet ennél, ha ezt megkapom tőle, akkor megérte várni rá! :)

Respect és no offens!

G :)
2 | rootshaper 2011.03.04. 18:06
"A Crysis első része is gyakorlatilag egy techdemo volt, de ez a Crytek összes (azaz mind a 2,5) játékára igaz volt. Senki nem mondta, hogy Oscar díjas, a játékost hatszor átverős megakrimivel lesz dolgunk, arra ott van kb a Heavy Rain!" - sajnos mégis mindkettőt ugyan olyan áron árulják. semmi különbség a techdemó és a szívvel lélekkel fejlesztett játék pénzbeni értéke között.

a sztorival kapcsolatban megjelent már egy rakás videó, bőven elég a blődséghez :)

egyébként meg izgat marhára, hogy mi az a fenenagy dolog ebben a játékban, ami annyira megőrjíti a népet, amit annyira istenítenek, hogy mennyire várják már és mennyire jó lesz meg mennyien előrendelték. eddig és mostmár ez után sem tudom elképzelni, hogy mit esznek rajta.

az írás róla pedig az íráskényszerem enyhítését szolgálja. mindenről írok, amit úgy érzek, hogy meg kell írnom :D
3 | Sityi 2011.03.04. 18:34
Ez a "nyitás napján megzuhannak a szervereink" dolgot nem értem. A TDU2 is az első hétvégén gyakorlatilag összeomlott, és csak majdnem két héttel a megjelenés után sikerült minden online funkciót aktiválni - de még mindig van pár dolog, amit lekapcsolgatnak, mert csak: most pl. a kaszinóban nincs rulett, mert gond van vele. Egyfelől hurrá, javítják, másrészről viszont nem lehetett volna ezt alaposabban kitesztelni? Mi ez a trehány munka?
Gump
4 | Gump 2011.03.04. 18:42
"mégis mindkettőt ugyan olyan áron árulják"
Kapható PC-re a Heavy Rain? Szólj hol, kéne. Vagy látod valahol, hogy mennyiért árulják PS3-ra a Crysis 2-t? A két játék amúgy is teljesen más műfaj, ilyen alapon a 0 sztorival rendelkező NFS: HP-t ingyen kéne adni?
A techdemo bélyeg meg annyira unalmas már...
5 | GeryG 2011.03.04. 18:49
Tény, hogy vannak csak a lehúzásért készülő játékok, de sztem a Crysis nem tartozik közéjük. Mondjuk az EA Sports összes kiadása, vagy a Call of Duty sorozat annál inkább. Rájuk tényleg a minimális fejlesztés, maximális profit a jellemző. A Crytek mindig is a grafikára helyezte a hangsúlyt és ebben tényleg úttörő munkát végeznek az elmúlt néhány évben. Félreértés ne essék, nem védem őket, mert nem vagyok Crysis addict, sőt.

De ahogy Te nem érted, mit esznek ezen az emberek, úgy én sem értem, hogy lehet belebolondulni egy WoWba, vagy hasonlóba. Engem az nem köt le. Ez van, emberek vagyunk. :)

_________

A TDU2 sem az első sajnos ebben az új nem túl szerencsés trendben. Elég csak az AC2re gondolni, a megjelenés után ott is rengeteg baj volt a server oldallal, aminek hála konkrétan játszani sem lehetett a játékkal.
Szvsz ez abszolut a kiadók nyomásának köszönhető, minél hamarabb kiadni a programot, hogy minél hamarabb dőljön a lé. Az, hogy a fejlesztők még nincsenek készen, vagy a háttér support még nem állt fel teljesen, pont nem érdekli az öltönyös brigádot. A játékosok meg aztán végképp nem. Mert, ha már mit sem sejtve kicsengetted a pénzt, már úgysem kapod vissza, majd szépen kivárod a megjelenés utáni egy hónapot, míg nagyjából helyre állnak a dolgok, addig meg így jártál. Elég szomorú...
Crysis... őt is az EA adja ki, innentől nem is csodálkozom, hogy ugyanígy jártak...
6 | rootshaper 2011.03.04. 18:56
"A Crytek mindig is a grafikára helyezte a hangsúlyt és ebben tényleg úttörő munkát végeznek az elmúlt néhány évben." - mégsem jött ki egy darab játék sem az agyonsztárolt motorjukra, az UnrealEngine 3-ra viszont már vagy 20 biztos, a legutóbbi Bulletstorm pedig szerintem még meg is ugorja a szintjét a CryEngine-nek, sebességben és fícsörökben is egyaránt. ha a grafikára gyúrnának csak, akkor érezhetőbben durvábbnak kéne lennie a motorjuknak ( ami már egészen alakul most a CE3-ban, ezt aláírom, de még mindíg kevés ahhoz képest, hogy mással nem is kell foglalkozniuk... )

Gump: te meg ne kötöszködjél már, tudod mire gondolok :) teljes árú játék mindkettő és nem a sztorit kifogásolom, hogy az egyikben van, a másikban nincs, hanem azt, hogy az egyiket igényesen összerakták és mertek nem a tömegeknek játékot fejleszteni ellenben a másik egy megszokott fércmunka, nulla körítéssel, nulla fílinggel. semmi olyan, amit ne láttunk volna már ezerszer. mea culpa, ha elsőre nem volt világos.
7 | rootshaper 2011.03.04. 18:59
"Mert, ha már mit sem sejtve kicsengetted a pénzt, már úgysem kapod vissza, majd szépen kivárod a megjelenés utáni egy hónapot, míg nagyjából helyre állnak a dolgok, addig meg így jártál." - ez meg sad, but true... nagyon is. látható, hogy ahol a kiadó és a fejlesztő neve egybeforrt, mint pl. fénykorában a Blizzardnál vagy az ID-nél, ott mindig minőségi munkák jöttek ki, nem volt gond sem a supporttal, sem a start utáni dömpinggel. bár ez már sajnos rég volt... azóta a Blizz eladta magát a dagadt Kotick-nak és ezzel el is ásta magát jó mélyre :/
cygary
8 | cygary 2011.03.07. 18:21
,,Nem váltja meg az FPS műfajt, nem hoz bele semmi pluszt, amit eddig ne láttunk volna, csak egy erős és pofás grafikus motorral tud villogni, aminek vajmi kevés értelme van egy igazán pörgős multiplayer játékban (persze, singleben elfér, szó se róla!). Ez így sovány és jellegtelen.''

Kövezz meg, de mivel sem a CoD, sem a Bad Company 2, sem pedig a Medal of Honor sem tett hozzá semmit az FPS műfajhoz, ezért én eljátszogattam a multival és kifejezetten tetszett. Nyilván labdába sem rúghat egy Brink mellett, de a nyújt annyit mint a konkurens vetélytársak az elmúlt pár évben.
9 | rootshaper 2011.03.07. 19:18
a felsoroltak közül az egyetlen, amiben van bulletdrop, az a Bad Company 2, már ez is hozzáad rengeteget a játékmenethez, végre kiszakad az árkád "ki lő előbb" kliséből. a C2 multija meg sem közelíti ezt, ott bizony a golyó oda repül ahova célzol, még 20km-re is, halál pontosan. a BC2-ben hatalmas mapok vannak ( a Battlefieldhez képest nem... de minden máshoz viszonyítva viszont igen ) és a legtöbb fős multival is a Battlefield sorozat büszkélkedhet. a Brink meg még ki sem jött... ígérgetnek mindent, de majd hisszük ha látjuk.

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.