Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Shadowguard blogja

The Last Remnant

Shadowguard | 2009.04.08. 10:08 | kategória: Ismertető | 6 hozzászólás

Első ismertetőm, örömmel fogadok minden építő kritikát a dome nagy öregjeitől ;-)

The Last Remnant

Egy Square Enix játék (Final Fantasy sorozat), végre PC-re is. A játék maga tipikus JRPG. A háttértörténet szerint a világban egy letűnt (?) civilizáció emlékeiként nagy hatalmú varázstárgyak, úgynevezett Remnantok vannak szétszóródva. Durván ezek körül megy a kavarás, hiszen egy-egy Remnant birtoklása nagy hatalmat biztosít. Főleg, ha a tulajdonos magához köti a Remnant-ot, de akkor halála esetén az gonosszá válva pusztítani kezd (?).
A sztori elég sablonosan indul: a főszereplő (Rush Sykes) húgát elrabolják ő pedig próbálja megtalálni, közben szerez maga mellé társakat is és az egészből egy világméretű összeesküvés kezd kibontakozni.

Játékmenet, harcrendszer: alaphelyzetben csak Rush-t irányítjuk TPS nézetből, vele lehet quest-eket felvenni, kereskedni és egyáltalán felfedezni a világot, a többiek csak a körökre osztott csaták alatt jelennek meg. Ilyenkor a kör elején lehet kiválasztani, hogy melyik ellenséges csapatot támadják, maga a csata automatikus, kivétel az esetleges perfect támadások és védekezések. Ilyenkor rövid idő alatt kell lenyomni egy gombot, ekkor nagyobb a sebzés+a következő csapattag jön. Fent egy morálcsík is helyet kapott, morálunk befolyásolja a kapott és kiadott sebzéseket, szóval fontos magasan tartani(csapat legyőzése és kritikus támadások, illetve varázslatok mozdítják a morálcsíkot) Elsőre elég egyszerűnek tűnik az egész rendszer, de a sztori előrehaladtával szükségessé válik a taktikázás is, főleg a főellenfelek és a ritka szörnyek ellen. Rush különleges képességével egyszerre több ellenséges csapatot is kihívhatunk, ezzel nem árt óvatosnak lenni, mert nagyobb csapatoknál Flank, esetleg Rear attack, szélsőséges esetben Massive Attack támadások jelennek meg. Ezek egyrészt morálunkat rombolják(lásd fentebb) másrészt alapból magasabb sebzést okoznak, mint a sima egy-egy elleni (ún. Deadlock) párharcok.
A csaták akciópont alapúak, a sima támadás és bizonyos képességek ingyen vannak, az erősebb támadások fejlettségüktől (minden képességnek öt szintje van) és erejüktől függően fogyasztják pontjainkat. A pontok halmozhatóak, sokszor megéri tartalékolni egy-egy erősebb támadás kedvéért.
Könnyítés, hogy bár minden karakternek van egyéni életereje is, de mivel maximum ötfős csapatba (ún. Union) vannak beosztva ez összeadódik és csak egy közös HP-csíkot használ. Így megéri egy fejlett, de alacsony HP-jű karaktert is bevenni a csapatba, ha vannak mellette nem olyan képzett, de magas élettel bíró csapattagok.
A harcok végén esetleg elesett egységeink feltámadnak, az élet maximumra töltődik.

Hang és zene: a játékhoz illik a zenéje, a hangokkal sincs baj, bár a lépéshangokból lehetne több is, hosszabb sétáknál kissé monoton ugyanaz a folyamatos kopogás. Beszédből választható japán és angol is, én az előbbinél maradtam, jobban illik a játékhoz és megfelelő a szinkronszínészek teljesítménye is.

Grafika: a játék az Unreal3-as motort használja, maximumon igazán szépen mutat, egyetlen hibája, hogy maximumra véve az árnyékokat többen is érthetetlen akadásokról számoltak be. A világ a maga módján kidolgozott, a karakterek változatosak. Az ellenfelek szintén, bár a különböző szörnyek közötti eltérés gyakran kimerül a színekben, de ennek ellenére elég sokféle lény van, hogy ez ne legyen zavaró.

Irányítás: a játék ugyan konzolátirat, de szerencsére sikerült szinte tökéletesen megoldani a portolást. Alapbeállításoknál a játék a különböző menükben az XBox360 kontrollerjére hivatkozik, de ez a menüben átállítható, onnantól kezdve már az általunk beállított konfiguráció gombjait írja a megfelelő helyeken.

Fejlődés, képességek: kicsit Morrowind-es, amit használunk az fejlődik. Rush küldetésekkel szerezhet magának újabb képességeket (gyógyítás, különböző varázslat ágak, csapdák), a csapat többi tagja magától fejlődik. Ehhez a legyőzött szörnyekből kieső komponenseket kérik el (megéri odaadni nekik), valamint ha van nekik megfelelő tárgy nálunk akkor azokat is és időnként megkérdezik megtanuljanak-e valami új mágiaágat (esetleg melyik ágra koncentráljanak jobban).
Sajnos ennél jobban nem szólhatunk bele a többiek fejlődésébe, hiába van nálunk kétszer erősebb fegyver, mint amit társunk jelenleg használ nem adhatjuk oda neki, csak ha ő kéri.
Sokszor ugyanazt a hatást (Silenced, Paralyzed) elérhetjük többféle képességgel is, egyik kevesebb AP-be kerül, de komponenst igényel, míg a másik drága, de nincs szükség hozzá tárgyakra.
Kis segítség a kiválasztáshoz (ha csapattagjaink megkérdezik megtanulják-e):

Combat Arts:
Itt nincs akkora változatosság, néhány (mondjuk 1/Union) társunkon kívül felesleges tisztán harcos karaktert csinálni, főleg, mert bizonyos lények nem is sebezhetőek annyira fizikai támadással. A felosztás egyébként (Rush miatt számíthat esetleg):
- One-Handed: egyik kézben fegyver, másik kézben pajzs.
- Power Grip: egykezes pajzs nélkül használva ha jól értem.
- Dual Wield: két egykezes fegyver.
- Two-Handed: egyértelmű.
- Quad Wield: négy kézben fegyver, egyetlen csapattag tud ilyet.
- Dual Power Grip: ezzel még nem találkoztam.
- Dual Two-Handed: két kétkezes fegyver, lassú, de erős.

Mystic Arts:
Itt már nagyobb a változatosság
- Invocations: alacsonyabb szinten csak közelre ható mágiák, illetve egy területsebző és egy támogató hatás, fejlesztésével már elérhetőek a távolra ható varászlatok is (nem szükséges Deadlock a használatához). Cserébe kicsivel magasabb sebzések érhetőek el.
- Evocations: hosszútávú mágiák, cserébe alacsonyabb sebzéssel és kissé magasabb AP-költséggel. Magasabb szinten Silenced (ellenfél nem varázsol) és Paralyze (ellenfél nem használ harci képességet) hatás is elérhető.
- Hexes: főleg a különféle hatásokra koncentrál. Mérgezhetünk, némíthatunk, béníthatunk vele és magasabb szintet még morálbefolyásolásra is jó. Mindezt olcsón és távolról.
- Remedies: a gyógyító mágiák gyűjtőhelye. Magasabb szinten eltávolíthatjuk magunkról a különböző hatásokat és fel is támaszthatjuk elesett embereinket (csapatonként ajánlott legalább két gyógyító, de a három se rossz)
- Psionics: morál és képességromboló ág, valamint helyet kapott egy bénító képesség is. Mivel a morál a sebzést is befolyásolja megéri használni.
- Wards: különböző védelmek, morálnövelés és hasonlók.
- Arcana: nehezen összehozható képesség, csak bizonyos skill-kombinációk esetében lépnek működésbe, cserébe az egész csatateret sebzik.

Item Arts:
Ingyenes képességek, cserébe mindenhez komponens kell, magam részéről inkább a Mystic Arts-ok használatát javaslom.
- Herbs: gyógyítás, feltámasztás, hasonlóan a Remedieshez. Az egyetlen Item Arts, amit érdemes használni, mert itt hamarabb elérhető a feltámasztás.
- Potions: tulajdonságnövelő italok. Nem túl hasznos, nem ad akkora pluszt alacsonyabb szinteken.
- Lotions: ez is Remedies-hez hasonlít, segít eltávolítani a különböző hatásokat, később talán feltámasztást is ad. Inkább Remedies.
- Explosives: semmi különleges, van benne mérgező támadás ugyan, de jobban megéri a Mystic-ből a Hex (Poison gáz ötös szinten csak 3AP), tekintve a komponens problémát.
- Shards: ez még megfontolandó lenne, tekintve, hogy minden képesség területre hat, de mivel komponens-alapú...
- Trap: felesleges. Leginkább a Psionics ágra hasonlít, fő probléma itt is a komponensek ügye.

Special Arts:
Bizonyos karaktereknek a szokásos képességeken kívül van még néhány extra is. Drága, de általában hasznos.
- Unique Arts: nagy sebzés, magas AP-költség. Az Omnistrike kivételével mindegyiket csak egy karakter tudja használni és szükséges hozzá egy mércének a feltöltődése is (a Union AP-jelzője mellett M-betűvel jelölve. Okozott sebzés növeli, elszenvedett csökkenni).
- Conjurations: két képesség van itt mindössze David Gae Bolg-ja (mindenkit sebez és nagyon), illetve Rush-nak a Talisman's Gift, ami kimerül egy egyszeri Protection-ben.
- Summons: három idézés, pozitívuma a nullás AP-költség és a relatíve magas HP
- Weapon Arts: ha megfelelő fegyver van a megfelelő embernél, akkor szép kis támadásokat lehet összehozni. Hátrány, hogy sokszor magas az AP-költség.

Ezen felül vannak még a különböző ellenfelek képességei, de azokat kissé hosszadalmas lenne felsorolni, mivel ott nem ilyen egyértelmű a csoportosítás.

Összegzés:
Pozitívum:
- átvezető animációk hangulatosak
- könnyű kezelhetőség
- japán szinkron
- változatos mellékküldetések

Negatívum:
- időnként monoton
- gyakori (bár gyors) töltés
- csapattársakat csak közvetve tudjuk fejleszteni

Utolsó módosítás: 2009.04.09. 10:43

Hozzászólások

1 | ShuleyvA 2009.04.08. 19:12
Jól összefoglaltad, és bevallom, meghoztad hozzá a kedvem. Amúgy sem volt még soha dolgom ilyen fájnöl fentezis marhaságokkal. Pofás bejegyzés :-]
szbszig
2 | szbszig 2009.04.09. 08:09
Én meg egyedül a Sudekivel játszottam mint ilyen fantasy környezetbe bújtatott jrpg-szerű képződménnyel. Bár ott a harcrendszer real time volt, és végig te irányíthattad a maximum négyfős csapat egy tetszőlegesen választott karakterét fps vagy tps nézetben.

Az az igazság, hogy illene már kipróbálnom egy ilyen ízig-vérig Final Fantasy-jellegű játékot nekem is. És PC-re nem sok van belőlük, úgyhogy válogatnom biztos nem kell majd hosszú ideig. Mindenesetre nekem anno a Sudeki egészen bejött, bár sokat elmond az általános fogadtatásáról, hogy a folytatása érdeklődés hiányában sose készült el...
Barthezz
3 | Barthezz 2009.04.09. 09:44
Bár a fantasy játékstílushoz egyáltalán nem értek, azonban kérted, hogy szóljunk hozzá építő jellegű javasaltokkal a cikkedhez. Tartalmilag tehát ugyan nem tudok hozzászólni, de nekem így kívállóként is lenne egy dolog, ami azonnal feltűnt:

Jó dolog, hogy külön pontokba szedve beszélsz a grafikáról, játékmenetről, stb., ezek megfelelő elkülönítéséhez azonban használj különféle tag-eket (pl. vastag betű a főbb pontok címénél, míg pl. a képességek felsorolásánál a neveik dőlt betűs kiemelése). S még egy apróság: a zárójeles beékelések előtt illik tenni egy-egy space-t. :-)
Shadowguard
4 | Shadowguard 2009.04.09. 10:50
Köszönöm a tanácsokat, javítottam és egy kicsit még szerkesztettem is rajta.
Barthezz
5 | Barthezz 2009.04.09. 12:36
Nincs mit. ;-) Máris sokkal átláthatóbb lett a cikk. ^^
Bozotszály
6 | Bozotszály 2009.04.10. 15:02
Dual Power Grip-et nálam Torgal szokott használni, ergo 4 kéz szükségeltetik hozzá :-), de csak 1 képesség van ezen belül szóval ebben ki is merült, lehet van több is de nem igazán foglalkoztam ezzel az art-al.

Amúgy jó az ismertető.

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.