Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Shadowguard blogja

Assassin's Creed - Ölni kell?

Shadowguard | 2009.05.10. 00:57 | kategória: Ismertető | 2 hozzászólás

Assassin's Creed

Ez egy olyan ismertető, amin elég sokat gondolkodtam, hiszen már van belőle jó sok (következő egy kissé "egyedibb" lesz, ha sikerül végigvinni).

Szabályok mindig vannak...
A játék kicsit (?) zavarosan indul, de ez az alaptörténetből adódik. Voltaképpen adva van egy bérgyilkos, aki a főhős egy távoli őse és egy különös gép segítségével a DNS-ünket kihasználva újraélhetjük elődünk múltját. Meg persze újra is kell, hiszen a jelenben egy tudóscsoport elrabol minket, mert valami fontos rejtőzik emlékeink között... A kettős idősík elsőre zavaró lehet, de akit annyira nem érdekel a történet, az a "jelenkort" elég gyorsan átugorhatja.
A tanulórész voltaképpen nem más, mint egy sikertelen merénylet a templomosok egyik vezető alakja ellen, amelynek végeztével szerény személyünk kivégzésre kerül a klán szabályainak megsértése végett. Hiszen ártatlant is öltünk, a klán is veszélybe került, meg hasonlók... Ezért a gyakorlóküldetés után a jutalmunk egy tőr a gyomorba...

Van tovább is?
Persze, ha tényleg így történne minden az elég gyors végét jelentené a játéknak, de szerencsére kiderül, hogy az egész csak trükk volt. Lehetőséget kapunk visszaszerezni becsületünket, sőt, ami még fontosabb képességeinket is elveszítjük. És ha mindez nem lenne elég életerőnk is jelentősen megcsappan. Persze visszaküzdhetjük magunkat a ranglista élére, de ehhez meg kell ölnünk kilenc templomost, akik mesterünk szerint veszélyeztetik a Szentföld békéjét (utolsó egyébként a gyakorlóküldetés elhibázott ellenfele)... Ez elsőre jól is hangzik, főleg, mert ráadásul az egész 3 (+1) tényleg eltérő városban játszódik, az ezeket összekötő királysággal együtt.

A feketeleves
A probléma az, hogy ezek a gyilkosságok túlságosan egy sémára épülnek:
adatgyűjtés, megközelítés, gyilkosság, menekülés. Kissé részletesebben:
- Első nekifutásra fel kell keresnünk a célszemélynek otthont adó várost. Ez az elején sétalovaglást jelent a királyságnak nevezett területen, később már egyszerűen oda tudunk ugorni.
- Adatgyűjtés Ezt különböző "minijátékokkal" lehet megoldani (zsebtolvajlás, íjászölés, céh-tag kísérgetés), aminek végeztével "hasznos" információkat kapunk a célszeméllyel kapcsolatban. Persze van, mikor tényleg jó dolgokat árulnak el informátoraink, de sajnos ez a ritkább eset (összesen egy küldetésben néztem meg az infókat, egyébként hack & slash). Összességében elmondható, hogy ha csak a szükséges kettő vagy három adatgyűjtést csináljuk meg az is bőven elég).
- Megközelítés: ha megvan a válasz a hol kérdésére, akkor ideje végrehajtani a feladatunkat. Ehhez először is meg kell keresnünk áldozatunkat, akit nyomozásunk révén már alaposan ismerünk. Itt adnék egy olyan tanácsot, hogy ezt mindig a földön tegyük, mert a játék néha hajlamos idióta módon viselkedni (pl. nem tudunk ugrani) ha egy bizonyos távolságon belülre érünk. Ilyenkor pedig csak a kilépés segít...
- Végrehajtás: Miután eljutottunk a célponthoz végig kell néznünk egy animációt, amely megmutatja milyen rossz, gonosz ember is a célpontunk (elvégre ártatlanokat nem ölünk...) azután elsétál és nekünk az összegyűjtött információk alapján szépen kést kell döfnünk a nyakába. Ezt igazi bérgyilkos-lelkületűek megoldhatják szó szerint, de egyébként az se baj, ha nemes egyszerűséggel egy hosszúkardot használunk a merénylethez. A vége úgyis ugyanaz lesz: egy unalmas animáció, ahol az áldozat elmondja a saját véleményét az aktuális helyzetről.
- A menekülés: Mindezzel végezve még vissza kell jutnunk a céh hely-i kirendeltségére. Ezt nehezíti a városban működő általános riadó, melynek keretében minden őr tud rólunk és megpróbál minket feldarabolni. Ha sikerül visszajutnunk akkor egy "Memory fast forward" segítségével visszakerülünk mesterünk elő (ami néhány plusz képességgel és egy újabb hosszúúúúú animációval jár).

Segíteni jó
Ezen felül kapunk mellékküldetéseket is, melyek kétfélék lehetnek:
- Nézőpont: jobb nem jutott eszembe és voltaképpen el is árulja a lényeget. Egy jó magas toronyba kell felmásznunk és egy gomb lenyomásával szétnézhetünk a városban. A végrehajtáshoz szükséges ún. View Point- okat a térkép jelölni szokta
- Szegény városaik: a másik mellékküldetés röviden abból áll, hogy a város őslakos népességét a megszálló szaracénok vagy keresztesek terrorizálják, amit mi becsületes emberként meg kell akadályoznunk. Ez voltaképpen csak abból áll, hogy a térképen jelölt városi körül álló ellenséges egységeket akkurátusan múlt időbe helyezzük.
Persze ezért mi jutalmat is kapunk: a szétnézésért megtudjuk merre is kell mennünk az információgyűjtéshez, a segítségért pedig mobil rejtőzködőhelyet (bár érdekes, hogy a fehér ruha elég a rejtőzködéshez, a kardunk nem tűnik fel senkinek...) vagy üldözőfeltartó-pontot kapunk. Plusz nem mellékesen ezek segítenek hozzá minket az ősünkkel való jobb kapcsolathoz is, ami hosszabb élet-csíkban nyilvánul meg.

Látvány, hangzás
A játék grafikai részével nincs probléma, bár konzol-átiratról van szó, de maximálisan megállja a helyét a mai PC-ken is. Néha ugyan sikerült belefutni érdekes grafikai hibákba (vibráló ablakok vagy házfal), de ezt elkönyveltem a HD 4850 kártya hibájának (más játékban is jelentkezett már). Ettől eltekintve egész szépen kidolgozott a játék és zavaró grafikai hibákkal sem sikerült összefutnom.
A háttérhangok (kardcsörgés, lovaglás) szvsz maximálisan rendben vannak, ugyanez elmondható a szinkronhangokról is. Nem a monoton szövegdarálás, ha a játékos odafigyel, akkor tényleg érzi, hogy most leszúrást vagy dicséretet kapott-e...
A probléma az átvezető animációknál jelentkezik: az átvezetők a játék motorját használják, ami még nem is lenne baj, de sajnos átléptetni nem lehet. Ez elég sokat levon a játék újrajátszhatóságából is, hiszen ami elsőre egy érdekes beszélgetés volt, az másodjára már csak egy unalmas mozi...

Irányítás
Mivel a játék egy konzolátirat ez is egy fontos része az értékelésnek. Meglepő módon amilyen idegesítő elsőre az irányítás, annyira egyértelműnek és kézenfekvőnek tűnik a későbbiekben, ha sikerül hozzászokni (én a Last Remnantban is próbáltam használni). Más szóval némi beletanulási idő után egyszerű és kézreálló az irányítás, sok átirat példát vehetne róla.

Összegezve
A játék legnagyobb hibája a monotonitás. Miután megvan a Counter Attack nevű skill a csaták 99%-a laza ujjgyakorlattá redukálódik. Ez köszönhető annak is, hogy egyszerre szigorúan csak egy ellenfél támad. Lehet, hogy 8-9 katona is áll körülöttünk, de szigorúan csak egy támad egy időben. A 6.-7. templomosnál pedig az információgyűjtés is csak mászkálássá válik, némi csatával kiegészítve. Lehetett volna emlékezetes játék is az AC (sokak szerint az is), de én inkább felteszem újra a Hitman második részét egy újrajátszás helyett. Ott tényleg kell taktikázni, itt viszont a küldetések 100%-a megoldható vérgőzös mészárlás keretében.

Pro:
- A grafika mai szemmel is gyönyörű
- Látványos kivégző mozdulatok

Kontra:
- Monoton
- Az ellenfelek intelligenciája a béka hátsó fertálya alatt
- Nem érződik a bérgyilkoshangulat

Utolsó módosítás: 2009.05.10. 22:01

Hozzászólások

1 | Drake94 2009.05.10. 21:42
Egyetértek veled, a játék legnagyobb hibája az, hogy nagyon repetitív.Első végigjátszásnál még nem nagyon zavart, minden kilockoltam a zászlókon kívűl.Nemrég újból felraktam, gondoltam megint hozza majd ezt a szintet, de félóra játék után unistall.De szerintem egyszer mindenképpen érdemes végigvinni.
És még megjegyezném, hogy van pár hiba a bejegyzésedben(de gondolom ez betudható a hajnalnak:D), nézd majd át.
Sucee
2 | Sucee 2009.07.14. 19:22
A játék tényleg monoton, de én már harmadszor viszem végig =) Mostanában is találok olyat, amit első vagy második végigjátszásra nem vettem észre...
(Pl. hogy a counterattack rejtett pengével hogy működik :DD )
Vagy az ugrásból assassination, lábtörés, toronyból kidobás... :D

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.