Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Shadowguard blogja

Jericho - Jön a gonosz...megint...

Shadowguard | 2009.07.01. 22:36 | kategória: Ismertető | 2 hozzászólás

Clive Barker's Jericho

Mikor anno megkaptam első számítógépemet volt egy játék, ami hihetetlenül lekötött a sztorijával, mindezt úgy, hogy még csak nem is tudtam angolul (és a magyarítás sem volt még elérhető). Ehelyett szótárral felvértezve próbáltam értelmezni a különböző naplóbejegyzéseket több-kevesebb sikerrel. Ez volt az Undying, amely szintén Clive Barker közreműködésével készült. Ezért is vártam nagyon a Jericho-t, mivel azt hittem sikerül megismételni a sikert... Hát nem... Pedig most már szótárazni sem kellett, mert magyar is, meg a nyelv is jobban megy

A történet

A sztori kezdetben még jónak is néz ki: adott az elsőszülött, aki Isten első teremtménye volt, elvileg nem jó, de nem is rossz. Isten azonban nem volt vele elégedett, ezért a kedves öreg kaporszakáll bezárta őt és utána teremtette meg az emberi fajt. Ez persze a névtelen izének nem igazán tetszik, ezért próbál kiszabadulni. Idáig négy alkalommal volt közel a szabaduláshoz, de egy hétfős csapat mindig visszazavarta a helyére, bár ilyenkor a környező világ egy-egy darabkája is odakeveredett a börtönbe. Most van az ötödik alkalom és természetesen mi irányítjuk a jelenlegi csapatot. Ez még akár egy jó kezdet is lehetne.

Megy, lő és ismétel

A csapatunk persze első nekifutásra kellően változatos, van itt minden, ami kell: leszbikus mesterlövész, szerafista nehéztüzér, időhacker, vérmágus katanával, látnok és még egy feltámasztó pap is. A hetedik ember a csapatban pedig a csapat szellemként létező vezére, akivel ugrálni tudunk a csapattagok között. Ebből akár még valami jó is kisülhetne, de sajnos a játékmenet gondoskodik az ellenkezőjéről. A pályák kimerülnek egy csőben, ahol csak megyünk előre, néha lemészárolunk egy kisebb rakás zombit vagy más ocsmányságot és mehetünk is tovább. Agymunkára semmi szükség a játékban, ha valahol esetleg egy csapattag képessége kell a továbbjutáshoz a program előzékenyen figyelmeztet. Ráadásul különösebben taktikázni sem kell, mert a lőszer is szinte végtelen, legalábbis kedves időmágusunk mindig szerez nekünk valahonnan (ez mondjuk logikus, kissé vicces lenne gránátot találni a középkorban). Ha pedig valaki meghal ugrás másba és harc tovább. A Doom idejében ez elment, de manapság már több kellene.

Szép, hörgő rusnyaságok

Az egyetlen, ami feldobja a játékot (minimális szinten) az a grafika. Az életünkre törő és minket segítő lények, plusz csapattagjaink szépen ki vannak dolgozva, a fény-árnyék hatásokkal sincs baj (igaz, ezekből főleg az utóbbi dominál) és még a pályák is eléggé elborultak lettek. Ráadásul tényleg elég könnyen meg lehet mondani, hogy most a rómaiak idejében vagyunk vagy a világháborúba keveredtünk el. Csak az a baj, hogy az életünkre törő ellenfelek igencsak kevés típusból vannak összeválogatva. Van egy pár általános lény (pengekarú és robbanó rémek, szárnyas izék) és korszakonként 3-4 korhoz illő ellenfél. Akik sajnos nem is valami meggyőzőek, legalábbis én a keresztes háború gyerekzombijaitól és a VH-s (természetesen német) főellenféltől eltekintve nem találtam bennük semmi ijesztőt. Szépen kidolgozott meg részletes, de akkor is csak zombi. Legfeljebb az egyiknek lándzsája és pajzsa van, a másiknak meg gennyes kelései...
Ráadásképpen a hangok sem valami meggyőzőek. A fegyverhangok bénák, a szörnyeké szintén (már amelyiknek van), a társainkét pedig annyit halljuk, hogy néha az idegbaj kerülget (komolyan, egy nagyobb csatában 4-5 alkalommal is hallottam már a Delgado's down szöveget). Az üdítő kivétel itt is az említett világháborús "hölgy" és a néha megszólaló elsőszülött.

De legalább rövid is

Persze néha jólesik az embernek egy kis agyatlan mészárlás egy fárasztó munkanap után, erre pedig tökéletesen meg is felel a játék. Cirka egy hétig. Ugyan nem néztem a pontos játékidőt, de kb. 7-8 óra lehetett a teljes játékidő. Mindezt normál nehézségen úgy, hogy még néhány vacakot is kioldottam hozzá, mert ugye manapság a különböző unlockolható információk kötelezőek. Persze ezek többsége kellően idegesítő (lőjj szét 250 fejet, robbants fel 100 ellenfelet) ahhoz, hogy csak igazán fanatikusok szerezhessék meg.
Mindent összegezve a játék számomra nagy csalódás volt, minden tekintetben. Talán a következő Barker játék ismét siker lesz, már ha lesz következő... Addig is javaslom inkább az Undying beszerzését, mert az még ma is megállja a helyét.

Pozitívum:
- Magyar felirat
- Változatos csapat
- A korszakok jól meg vannak csinálva

Negatívum:
- Játékmenet
- Hangok
- Rövid
- Túlságosan egyforma ellenfelek

Hozzászólások

1 | ShuleyvA 2009.07.02. 08:23
Tegnap elolvastam és minden szavaddal egyetértek. Az ötletek nagyon jók voltak, a megvalósítás viszont nagyon rossz lett.
cygary
2 | cygary 2009.07.02. 09:03
Megnyugodtam, más is így vélekedik! Az ilyen játékokról egyébként ugyanazt gondolom mindig: Kevesebb lőszerrel, kevesebb szörnnyel és jobb sztorival ezekből lehetnének a fantasztikus horror-játékok!

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.