Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Shadowguard blogja

Wolfenstein - Méltó folytatás?

Shadowguard | 2009.08.26. 15:42 | kategória: Ismertető | 3 hozzászólás

Wolfenstein

A sorozat első tagja még 92-ben jelent meg, bár én csak boldog iskoláséveim végén találkoztam vele hat évvel később. Akkoriban még nem nagyon volt számítógép a háztartásokban, így csak az iskolai gépteremben hódolhattam a játéknak. Aztán a "folytatás" (vagy inkább névrokon) Return to Castle Wolfenstein megjelenésével (2001) szinte egy időben megkaptam első számítógépemet is. Az RtCW pedig alaposan elbűvölt mind külsőleg a grafikájával, mind belsőleg a történetével. Ezért is vártam nagyon az új részt, bár az időközben megjelenő néhány videó kissé lelombozott. Aztán, hogy a teljes verzió végül beváltotta-e a reményeimet...

Második rész, szám nélkül

A történet főszereplője az RtWC-ből megismert "B.J" Blazkowicz, akinek újra vissza kell térnie a megszállt területekre, hiszen ismét valami készül a náci berkekben és ránk vár a feladat, hogy ezt kiderítsük. Még egy régi ismerős is előbukkan, de hogy pontosan ki, azt tessék szépen kideríteni.

Érdekes kezdetek

Az intro megvallom kicsit megkavart, éppen egy hajón vagyunk, ahol B.J. szépen lelepleződik és némi közelharc után úgy néz ki csúf véget is fog érni. Ehelyett egy medállal inkább elporlasztja a hajó szinte teljes legénységét. Ezek után vált a kép és egy irodában megkapjuk megbízatásunkat, irány egy megszállt kisváros: Isenstadt. Ezek után végre megkapjuk az irányítást is és elkezdhetjük szisztematikusan ritkítani a német hadsereget. A medálunk az valahol elkeveredett útközben, mert itt már nem tudjuk eljátszani a porlasztós trükköt. Plusz a jelek szerint ügynököt szigorúan csak fegyver nélkül lehet terepre küldeni, mert egy árva kés nem sok, annyi sincs nálunk mikor kiszállunk a minket szállító vonatból. Persze már várnak minket és kapunk fegyvert is hamarosan, de ez kissé logikátlan felütés. Akárcsak az, hogy a közeli német őrök kedves "Spy!"-ozással köszöntenek minket. (Lehet nem kellett volna felvenni a "Kémkedni jöttem" pólót...). Az első pályát másfelől tanácsos csak oktatásként felfogni, mert annak, aki teljes értékű pályaként kezeli könnyen elveheti a kedvét a játék egészétől.

(Para)normálisabb folytatás

A helyzet szerencsére a következő küldetés alatt kissé javul, mert megkapjuk az intróban látott medál egy változatát, ami ugyan alaphelyzetben csak egy speciális látásmódot ad, de később lehet szerezni okos kristályokat is hozzá, amik további pluszokat adnak. Illetve a legnagyobb előnye, hogy aktiválva gyorsabban mozgunk, ugyanis B.J. alapsebessége bizony a reumás csigáéval vetekszik. Ezenfelül látjuk az ellenfeleket már messziről világítani, magasabb szinten még a fal mögött állva is, valamint a titkos helyeket is észrevehetjük. Lassan a sztori is kezd kibontakozni és ahogy egyre több mindent derítünk fel és szerzünk meg elkap minket a "Na még egy küldetés" és a "Hol az a nyavalyás utolsó arany?" érzés.

Gyűjtögessünk, fejlesszünk... de miért Sandboxban?!

A játékban most is vannak megtalálható apróságok, de ezúttal már konkrét hasznuk is van. A hírszerzési információk a történet kibontakozását segítik, illetve fegyverfejlesztéseket tesznek elérhetővé, a Tome-ok pedig a medálunk fejlesztéséhez kellenek. Az aranyból pedig a fejlesztéseket finanszírozzuk. A játékidőt mondjuk alaposan meg tudja nyújtani, ha 100%-os eredményre törekszünk a gyűjtögetésben, néha olyan aljas helyekre van eldugva egy-egy "csomag", hogy többszöri végigjátszásra is csak nehezen találtam meg. Szerencsére ugyanis egy pálya többször is végigjátszható és még a megszerzett fegyverek, képességek is megmaradnak.
Ez idáig nagyon tetszetős, az egyetlen baj, hogy miért kellett ehhez a manapság olyan divatos "nyílt" játékmenetet beleerőltetni a játékba? Ráadásul olyan bosszantó módon, aminél csak a Far Cry 2 megoldása volt rosszabb. Ugyanis a város több területre van felosztva és ha egyikből átmegyünk a másikba akkor a következő látogatásnál ismételten tele lesz ellenfelekkel. Direkt ellenőriztem: átmentem a másik negyedbe, majd rögtön vissza és az előzőleg kipucolt terület ismét tele volt nácikkal, ráadásul még golyóálló pajzsokkal is telepakolták a környéküket... Szóval ez nem kellett volna, mert nem számoltam, de szerintem több embert sikerült megölnöm a városban kószálva, mint a küldetések alatt összesen. Az egyetlen pozitívuma, hogy láthatjuk hogyan szorítják vissza a mi tetteinken felbátorodott ellenállók a németeket.

Sokan vagyunk, de legalább hülyék

A bekezdés címe természetesen ellenfeleink mesterséges (un)intelligenciájára utal. Komolyan mondom, néha szánalmasak a német katonák, de így legalább reálisnak tűnik egyfős szuperkatona szerepünk. Egy-két ritka kivételtől eltekintve ugyanis "kedves" ellenfeleink teljes idióta módjára viselkednek. Jó, fedezékbe vonulni azért tudnak, de a gránátdobás már meghaladja a tudásukat. Legalábbis nem egyszer megesett, hogy az általuk dobott gránát visszapattant a fedezékbe és a feladót szenderítette jobblétre. Az már csak hab a tortán, mikor én dobok gránátot, azt ugyan észreveszik és kommentálják, de elszaladni valahogy nem jut eszükbe... Elsőre ezt a normál nehézség számlájára írtam, de egy gyors próbajátékkal meggyőződtem róla, hogy nehezebb szinten is így van, viszont gyorsabban halunk.

Szépen hangzik és annyira nem is csúnyácska

A hangokkal és a zene jól el lettek találva, egyedül az nem tetszik, mikor felkerül a hangtompító fejlesztés az ezt támogató fegyverekre (MP40 és KAR98). Grafikai téren ugyan nem egy etalon, ami a kinézetet illeti, de ezért viszont szépen elkészített pályákkal és alacsony gépigénnyel kárpótolnak minket. Ami valljuk be nem egy utolsó dolog, hiszen nem mindenki atomerőművet tart a szobájában.
Az irányítással sincs különösebb probléma, az egyetlen bajom, hogy az egérgörgővel nehézkes előkeresni a nekem kellő fegyvert, a viszonylag nagy választék miatt pedig gombokra pakolva is sokat bakizok.

Vége...egyenlőre

Szóval mindent összevetve annyira nem lett rossz játék az új Wolfenstein, a hangulata megvan és ha a történet logikai bakijait feledve csak magára a játékra koncentrálunk akkor jó pár órát tölthetünk a gép előtt. Vagy inkább csak pár órát, mert aki maximális eredményre törekszik és mindent megkeres (szerény személyem) az is cirka 10-12 óra alatt kijátszhatja a játékot. A történeten végigszaladók pedig ennél jóval rövidebb idő alatt is végezhetnek. A befejezés ráadásul elég összecsapottnak tűnik, viszont cserébe a folytatás ígéretét is magában hordozza. Én azért várni fogom.
Lehetne még írni sok mindent, de én inkább azt javaslom: tessék kipróbálni ;-)

Pozitívum:
- A hangulata nagyon jó
- Rengeteg gyűjtögetnivaló
- Szépen megtervezett pályák
- Fejleszthető fegyverek
- Szuperképességek

Negatívum:
- Buta AI
- Logikai bakik a történetben
- Sandbox játékmenet

Utolsó módosítás: 2009.08.26. 23:09

Hozzászólások

Creativ3Form
1 | Creativ3Form 2009.08.26. 17:28
Jó kis írás lett, bár én a pozitívum részből hiányolom a különleges képességek valamint a fegyverek fejleszthetőségének dicséretét. Nálam pozitív csalódás lett, mert abszolúte nem csigázott fel az előzetes képek illetve trailerek alapján és mégis remekül szórakoztam.
Razor03
2 | Razor03 2009.08.26. 19:15
Jó írás, de azért nézd át még (bár néha én is kapkodva teszek ki valamit :P). Úgy érzem ez nem az én játékom, könyökömön jönnek ki az ilyen arcade meg respawn fps-ek mostanság.

Brothers in Arms, Riddick, FarCry, Call of Juarez (1.) ... én az ilyeneket szeretem. A régi RTcW-t imádtam, kár, hogy nem annak a fényében készült a folytatás. :(
Shadowguard
3 | Shadowguard 2009.08.26. 23:13
Creativ3form: tessék, betettem a pozitívumok közé. Az ismertetőben akartam egy konkrét fejezetet is szentelni ezeknek (Úgymint tippek és trükkök), de már így is kissé hosszúnak éreztem, szóval inkább hagytam. Bár lehet mégis módosítom, de ez már a holnap zenéje...

Razor03: átnézve és itt-ott javítva. A vicc az, hogy még melóban megírtam és elküldés előtt még át is néztem, de mégis elég durva hibák felett sikerült átsiklanom... :-/

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.