Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Shadowguard blogja

Front Mission: Evolved - ReMech e "mech"?

Shadowguard | 2010.11.14. 17:37 | kategória: Ismertető | 0 hozzászólás

Front Mission: Evolved

A Square Enix játékaival kapcsolatban kissé elfogult vagyok (a Last Remnant óta különösen), plusz szinte az összes eddig magyarul megjelent Battletech könyv a polcomat díszíti. Most pedig a kettőt egy egész hangulatos játékban ötvözték, mely néhány hibájával együtt is szerethető. Szóval mechre...azaz wanzerre (Wanderpanzer, úgymint sétáló tank) fel

Történetet csak szépen zavarosan

2171-et írunk, az emberiség meghódította az űrt, a Földön csak kisebb határvillongások vannak, de alapvetően szent a béke. Ezt elősegítik az űrben keringő állomások is, amik kémkedésre is ideálisak. Sajnos a történelemből előképzettség nélkül nem sokat fog érteni az egyszeri játékos, az előzményeket tartalmazó Front Mission sorozat pedig egy teljesen más stílus. Hozzáteszem nem is annyira a sztorin van a hangsúly, hanem a tömény akción.
Mi egy Dylan Ramsey nevű tesztpilótát alakítunk, aki az egyik wanzer gyárnál segít a robotokat tesztelni. Ez a rész felfogható egyfajta oktatómódnak is, megtanulunk robotunkkal siklani (lásd lentebb), célozni és egyáltalán harcolni. Éppen a legújabb csodarobotot tesztelgetjük, amikor New Yorkot megtámadják, mi pedig a robotot elkötve nekiugrunk az inváziós erőknek, mert kedves édesapánk (aki mellesleg híres tudós is) a laborjában van és nincs szebb a családi szeretetnél. Aztán beindulnak az események, egyik pillanatról a másikra a sereg kötelékében találjuk magunkat és jön a bosszú, szerelem, árulás, egyebek.

Pimp my Wanzer

A küldetések között lehetőségünk van robotunk testreszabására is (már ha van pénzünk új alkatrészekre). Itt mindenki megalkothatja a stílusának legmegfelelőbb robotot, esetleg a lustábbak választhatnak előre összerakott konfigurációt. Járművünk négy részből áll:
- Torzó: a legfontosabb, ez látja el az egész gépet energiával (ami megszabja mennyi súlyt pakolhatunk a gépre), valamint a csatákban ez az egyetlen részünk aminek leamortizálódásával vár ránk a reload. Értelemszerűen a többet bíró, nagyobb páncélzatú darabok lassabb robotot eredményeznek.
- Lábak: itt kapásból van többféle is, ráadásul a páncélon kívül egy skate (siklás tulajdonsággal is rendelkeznek). Alapesetben ugyanis a legkönnyebb robot is elég lassú, viszont ezt aktiválva lökhajtásra kapcsolunk, rakétákat előzünk meg és ellenfelek háta mögé kerülünk röhögve. Ráadásul néhánynak még különleges képessége is van: víz fölött lebeghetünk vele, esetleg plusz súlyt hordhatunk magunkon). Persze csak olyankor, ha a gép engedi a beszerelést :-( Ugyanis a mi stílusunkhoz hiába állna közelebb a gyors, hosszan tartó siklás, ha a pályatervező szerint nekünk négylábú robot kell akkor azt kell alkotnunk és punktum... Ajánlatos itt is erősen páncélozott darabot választani, ha elfogy a végtag páncélzata eléggé lelassulunk.
- Karok: a két kar külön megszabható, ennek a kézben tartott fegyverek szempontjából lehet jelentősége, mivel a páncélzaton kívül itt a pontosságra kell még figyelni. A kar teljes leamortizálása elvileg a pontosságot rongálja, de ezt én nem vettem észre.
Fegyverből négy lehet nálunk egyidejűleg (kettő kézben, kettő vállon), illetve egy hátizsákot is felvehetünk, ami plusz erőt vagy lőszert biztosít, esetleg a siklásunkat javítja (oldalazva is mehetünk, nemcsak átlóban, illetve rövid távon repülni is tudunk). A fegyverpalettáról sajnos(?) hiányoznak a lézerek és egyéb futurisztikus jóságok, a kézbe különböző gépfegyverek, puskák kerülhetnek, ezek némelyike kétkezes, a válltartó pedig leginkább a rakétáknak kedvez. A közelharcra esküdözők bónuszként pajzsot, bokszert, miegyebet is hordhatnak, de nem minden esetben tanácsos közel menni az ellenfélhez. Fegyvereinkbe ráadásul különféle skilleket is pakolhatunk, ami véletlenszerűen aktiválódik, bónuszsebzést, bénítást, egyéb apróságokat biztosítva.
Emellett alaposabb játékosok bizonyos keretek között festegethetik is kedvencüket, felmatricázhatják, akár minden elemet külön-külön.

Harc buktatókkal

Az oktatópályán két dolog az, ami szemet szúrhat. Az egyik az eléggé nagyra sikerült célkereszt (és túl közeli kamera), illetve a kissé bonyolult irányítás. Ugyanis minden fegyverünkhöz külön gomb tartozik, plusz a célzott lövéshez még egy. Alapesetben persze nem tűnik annyira nehéznek, de mikor a csata sűrűjében lövedékeket kerülgetve kellene célozni a rakétával máris átérzelmezzük (kontrollerrel persze barátibb a kezelés, de mivel a játék alapvetően FPS...). Főleg, mivel a fent említett célkereszt és közeli kamera kettőse elég sokat takar is a pályából. Ezen segíthet az E.D.G.E., ami voltaképpen a bullet time robotos megfelelője. Oldalt van egy mérce, ami gyilkolással, sebződéssel (nem elírás, ha minket lőnek is nő a csík) tölthető és beüzemelve minden lelassul, az ellenfelek pedig vörösben pompáznak. A gép ugyan alapvetően jól taktikázik, de mivel bőven vannak szétszórva a pályán javítócsomagok, lőszeres ládák ezért normál fokozaton nincs túl sok kihívás. A bossharcok persze kivételt jelentenek, ott nem igazán kivitelezhető a bele a közepébe taktika.
Sajnos néhány részen ki kell szállnunk a járművünkből és itt már romlik a helyzet. A gépi ellenfelek elfelejtenek taktikázni vagy legalábbis nem látják a feléjük repülő gránátot. Néha bebújnak valami fedezék mögé, de azzal is csak nekünk kedveznek, mivel az életerőnk ilyenkor szépen feltöltődik. A fegyverarzenál is kimerül egy géppisztoly/shotgun (csak az egyik lehet nálunk) és egy rakétavető párosában, plusz néhány gránátban. Mely rakétavetőt a robotjainkra is nyugodtan felszerelhetnénk, mert egy ellenséges wanzer három lövésből eldől, míg a gépünkben ülve 10 minimum kell neki. A legmegbocsáthatatlanabb viszont hősünk mozgása. Futni még csak, csak, szépen guggol is, de az ugrálást felejtsük el. Elsőre azt hittem én néztem el a beállítást, de nem. Az ugrás ugyanis inkább tigrisbukfencre hasonlít és semmi, de tényleg semmi tereptárgyra nem lehet vele feljutni. Ez főleg olyankor szemebötlő, mikor csak azért kell kerülnünk, mert nem enged minket felmászni néhány ládára, hogy onnan aprítsuk le a rosszfiúkat. Pedig Wanzerrel sokszor négy-öt irányból is megközelíthetünk egy ellenséges csapatot. Értem én, mi lett volna a céljuk ezzel a gyalogos résszel, de nem egészen a terv szerint sikerült.
A harcok közben még pénzszerzési célzattal keresgélhetünk pénzesládákat, lövöldözhetünk szét szenzorokat és kereshetünk emblémákat (plusz gyalogosan lehallgatót lőhetünk és adatkártyát vadászhatunk). Ez elsőre jól is hangzik, (főleg gyűjtögető hajlamú játékosoknak), de kissé kizökkenti az embert a játékból, hogy minden helyszínt alaposan átnézzen, hátha van valahol egy jól eldugott, alig látható szenzor. Én alapos voltam, de így is 16 volt a rekord, pedig 20 van pályánként.

Nem túl szép, de elfogadhatóan hangzik

A látvány kissé felemás, az effektek, wanzerek szépen meg vannak csinálva, a sebesült testrész füstöl, elhagyja a páncélt, a robbanások látványosak. A környezet már itt-ott hagy némi kívánnivalót maga után, különösen a havas pályán (cserébe a dzsungel látványos). A környezet néhol rombolható, például autók, fák, kisebb sziklák törnek előttünk, de az épületeknek meg sem kottyan pár eltévedt rakéta. Sajnos a helyzet ezen a téren is romlik, ha kiszállunk, az ellenfelek teljesen egyformák és mintha még a robbanások is csúnyábbak lennének. Az átvezető animációk külön kategória,igencsak hangulatosra sikerültek, nekem legalábbis nem volt szívem elnyomni őket.
Hangoknál szintén ez a felemás kép van jelen (kis képzavarral élve :D ). Még nem hallottam ugyan többtonnás lépegetőt mozogni, de elhiszem, hogy hasonló lehet a játékban hallotthoz. A robbanások, lövések rendben vannak. A helyzetet néha kommentáló számítógépünk és hősünk is határeset, bár itt vannak kisebb zavarok. Nekem legalábbis furcsán hatott, mikor éppen menekültem, leamortizált karral, lábbal minimális testpáncéllal és véletlenül felvettem egy doboz aranyat. Hősünk meg úgy örült, mintha legalábbis megnyerte volna a háborút.
A szinkronhangok némelyike viszont elég felejthető. Igaz délelőtt fejeztem be a játékot, de néhány, egyébként sokat beszélő szereplő hangjára már nem emlékszek. A gyenge sztorit nem lett volna muszáj még ezzel is rombolni, az egyik rosszfiú például olyan beleéléssel mondja a szövegeit, mintha legalábbis a magyar foci "izgalmas" eseményeit közvetítené(pályán belülit, nem meccs utánit).

Nem rossz ez, csak rövid

Összességében azért nem rossz játék ez, főleg aki szereti a robotokat. A gyalogos részek fölött szemet lehet hunyni (néha jobb is), a küldetések pedig összetettség hiányában is vannak olyan jók, hogy az egyszeri wanzer-pilóta azt vegye észre: este nyolckor kezdett és már hajnal három... Csak sajnos nem túl alapos gyűjtögetéssel, normál fokozaton nagyjából 10-11 óra alatt ki lehet játszani. Persze újrajátszhatjuk a küldetéseket, esetleg multizhatunk, de én még egyszer ennyi időt elviseltem volna. Szigorúan csak pilótafülkében ülve.

Pozitívum:
- Naaaagy robotok...
- Amikkel még harcolni is élvezet...
- És teljesen testre szabhatóak

Negatívum:
- Néha ki kell szállni belőlük
- A sztori kissé(?) klisés és háttértudás nélkül zavaros
- Rövid

Utolsó módosítás: 2010.11.14. 17:42

Hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.