Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

sHarris blogja

Manta MM627 Easy Wheel teszt

sHarris | 2011.02.22. 14:29 | kategória: teszt | 7 hozzászólás

Már az elején leszögezném: tudom, hogy ha már egyszer szimulátorozik az ember, akkor valami arra alkalmas kormányt szerezzen be. Ez teljesen nyilvánvaló, tehát nem is a világ megverésére készültem, amikor megvettem a potomnak nevezhető hat és félezer forintos áron kínált Manta MM627 Easy Wheelt. Egyszerűen csak amolyan „hobbiszimulátoros“ teendőkre szántam: élethű érzés, még ha mindez nem is egy horribilis árú G25-ös szintjén (persze az egy álomkormány, ami meg is éri a pénzét, még ha megfizethetetlen is). Viszont még így is meglepett az az a szintű igénytelenség és a trehány kivitelezés, amivel itt találkozhatunk. A csalódottságom remélem teljes mértékben kivehető lesz, de elég a dumából, álljon itt az írás amely remélhetőleg elrettent ettől az emberiség elleni merénylettől.

Olcsó húsnak híg a leve, mondhatjuk, és mondjuk is sokszor. Közhelyekkel kezdeni egy írást mindig arra utal, hogy az írónak nincsenek saját ötletei - de kit érdekel, nem ez itt a lényeg. Hanem az, hogy ez a kormány ÜBERELHETETLENÜL GAGYI. Kezdjük az első benyomással. Ránézésre egy jól bevált, egyszerű, de a célnak megfelelő kiegészítő: kormányváltó, jónak tűnő pedálok, sok beállítást sejtető LED-ek: mi kellhet még? Nem fog sokáig tartani rájönni a válaszra.

Első kézbevételkor aztán feltűnik, hogy borzalmasan műanyagos az érzése. Természetesen nem azt várom, hogy Zimbabwéből importált elefántbőrből készüljön (elvből nem venném meg ez esetben, hogyha valaki egy fél másodpercre is komolyan vette volna a hasonlatom), de ez teljesen azt az érzést nyújtja, mintha egy... teszem azt: tollat tartanánk a kezünkben. Kör formájú, nagy és vastag tollat, de a tapintása nagyjából egyezik a kettőnek. Nagyjából 200°-ot fordul el a kormány ütközéstől ütközésig, ami nem sok. Lehet hogy egy picivel több, de továbbra sem mondanám, hogy túlzottan kimagasló volna ebben a tekintetben (mint még rengeteg mindenben meg fog bukni a továbbiakban). Ja és természetesen, amit ettől a büdzsé kategóriától elvárunk, az sajnálatosan nem okoz meglepetést itt sem: tapadókorongos rögzítési lehetőséget kapunk, amivel nekem ugyan nem volt még kifejezetten nagy problémám, de a csavarozós-az asztalt satubafogós megoldás biztosabb.

Telepítős, USB-s, külön adaptert nem igénylő összeszerelés vár ránk, ami szerintem egy jó pont. A legeslegjobb úgy volna, hogyha még csak telepítő CD-t sem kérne, de az már elismerem, luxus lenne. A kalibrálás előtt azonban még vizsgáljuk meg jobban azokat a pedálokat, illetve nézzünk bele a használatiba! A lábtér igazából nulla, egy-egy érdekesebb pályánál a meztelen talpam és lábujjaim egymást kedélyesen cirógatták ezen remekbeba... akarom írni, remekbeszabott mű használata közben. A pedálokat lenyomni olyan-amilyen, de végülis, mit is várjunk ettől a kategóriától.

A használati pedig már nem bíztató. A magyar szekció ugyanis teli van érthetetlen mondatokkal, félregépelésekkel, helyesírási hibákkal és mindennel, mi szem-szájnak nem ingere. Amin pedig a leginkább összeráncoltam a szemöldökömet az az volt, hogy a PC-s részlegnél nem is említette a pedálokat, de hamar rájöttem a nyitjára.

És akkor a kalibrálás. Üljetek le (na nem mintha állva olvasnátok, legalábbis remélem), fogózkodjatok meg erőteljesen, mert ütni fog a következő mondat. Tudjátok mit, tagolva írom, hogy érthetőbb legyen: a pedálok csak di-gi-tá-lis ü-zem-mód-ban mű-köd-nek. Digitális üzemmód. Di-fucking-gitális.
(-Tanár úr, ez mit is jelent, még egyszer?) Nagyon egyszerű. Tehát, mi egy kormány és a hozzá tartozó pedálsor lényege? Az, hogy pontosan, finoman adagolva lehessen a gázzal és a fékkel játszani, illetve apró mozdulatokat is tehessünk a kormánnyal. Ezt jelenti az analóg beállítás. A digitális pedig azzal egyezik meg, hogy vagy tövig nyomjuk a gázt, vagy hozzá sem nyúlunk. EZT KOMOLYAN GONDOLTÁK?

És a leggusztustalanabb dolgok még csak most következnek. A pedálokat GOMBKÉNT kezeli, és nem is valódi különálló tengelyekként. Ebből következik az, hogy digitális a „pedálsor“, ami ezentúl még csak erre a névre sem méltó. Na de az, hogy ezzel a váltófülek is teljesen hasznukat vesztik, az már mindennek a teteje. És hogy miért? Mert a két váltófül és a két pedál egynek számít: a bal fülecske és a „fékpedál“ illetve a jobb váltó és a „gázpedál“ egy és ugyanazon funkcióként kerül feldolgozásra. És le is szállhatnék már a pedálról, mondhatjátok - de a nagy frászt, ami az én agyamat mind közül a legeslegjobban elborította az az, hogy mindenféle JátékÁllomás konzolokon elvileg tökéletesen működik a kormány, analóg pedálostul együtt. Nyilvánvalóan pedig azt is unjátok már, hogy amint felhozok egy ellenérvet a kormánnyal kapcsolatban, úgy kezdem a mondatomat, hogy „ez a leghihetetlenebb“ meg „a legborzasztóbb még csak most jön“; de komolyan, nem tudom eldönteni, hogy melyik a legnagyobb csalás és a legundorítóbb átverés a cégtől, mégis: amikor egy dobozon azt állítják, hogy analóg gombokként kezelhetőek a rajta levő billentyűk egytől-egyig, akkor mégis mi a francért nem lehet ezt betartani? Vagy legalább írták volna oda, hogy csak konzolokon van ez a lehetőség, máris nem volna okom belekötni semmibe sem.

Huhh. Javaslom, fussatok neki még egyszer ennek a két bekezdésnek, mert kétlem, hogy ezt elsőre fel lehet fogni. Nekem máig nem sikerült, pedig egy éve van már meg ez a sátáni berendezés.

Egyébként, van egy nagyon hasznosnak tűnő funkciója a kormánynak, amit még a manuál is így fogalmaz az aranyos kis törtmagyarsága mellett. Nevezetesen, a gombok funkciójának megváltoztatása és áttelepítése egy másikra. Ez olyan nagylelkűen hangzik, de először azt vesszük észre, hogy ezt az életben nem jegyezzük meg, másodjára pedig az is feltűnik, hogy tök' fölösleges, hiszen a kormányon található 16 gombból (pedállal egybevéve persze) 10 van ami különbözik, plusz három funkciós gomb; a D-Pad túlzottan érzékeny és néha össze-vissza játszadozik velem; de mindegy, mert végül még ezt a lehetőséget is elrontották azzal, hogy a gép kikapcsolása vagy a periféria eltávolítása esetén az összes beállítás elvész. Pff. A kormány különben rohadtul érzékeny, hiába a háromféle érzékenységi állás, ami konkrétan egy raklap fekáliát nem ér. Beállítani ezt kicsit körülményes, de annyira nem bonyolult.

Használat közben elszabadul a pokol. Hátsókerekes autót nagyjából feleannyira élvezetes vezetni a szánalmas pedálok által okozott tövig nyomott gáz miatt, mint billentyűzetről (!), az érzékenységet pedig a játékon belül a lehető legminimálisabbra kell állítani ahhoz, hogy ne rángassuk a járművet (ez persze az alig több, mint 200°-os elfordulási szögnek köszönhető). A pedálról pedig mintha nem mondtam volna el elég rosszat, még azt is meg kell említenem, hogy iszonyúan törékeny: a ruhacsipeszes megoldást alkalmazza, mint a legtöbb másik pedálsor, de valami borzalmas munkát végeztek vele nasi polscy przyjaciele, hogy nekem mindkettő törött, pedig nem használtam agyon őket (lévén, elvették a kedvemet az egésztől). Elsőkerekes autóknál kicsit oldódik a probléma, persze a tövigfékezős megoldások miatt alig tudunk majd befordulni. Pompás.

Az egyetlen pozitívumként a korrekt Force FeedBacket tudnám megemlíteni az Easy Wheellel kapcsolatosan, ami persze nem egyedülálló dolog (nem mellesleg, nem egész egy hónap[!!!] alatt ez is tönkrement az én esetemben). Azt is meg kell említenem, hogy én szimulátorokkal próbálkoztam, tehát elképzelhető, hogy Need for Speedekkel és hasonló kaliberű játékokkal használhatóbbnak bizonyul a kormány (bár én a NFS-et például nem is tudnám kormányon élvezni). Mondhatjátok, hogy hát de a te hibád, hogy nem néztél utána előtte - nem találtam sehol sem részletes leírást, sem vásárlói véleményt róla. Akkor meg: miért nem vettél valami drágábbat ha már szimulátorozol? Őszintén: 2010-ben számított még valaki is arra, hogy egy kb. 10 évvel ezelőtti technológiát felvonultató eszközt árulnak még újonnan? És ami engem tényleg a végtelenségig felháborít és felmérgel, az a már említett hányingerkeltő csalás a dobozon. A pedálsorra pedig nincsenek szavak, de tényleg. Én most teljes szívemből káromkodnék, amit általában nem is szoktam, de nem, semmi nem szó erre a csalódásra és az átverés ilyen fokú érzésére.

És ha még mindig nem lett volna elég, egy kis melléksztori a cégről. Ugyanis küldtem nekik emailt, amiben megérdeklődöm, hogy mivel is lehetne megoldani ezt az analóg/digitális-mizériát, és nem fogjátok elhinni: valami hihetetlen angolul való nemtudásról tett tanúbizonyságot a cég. Én írtam egy kisregénnyi, udvarias szöveget, amire kaptam két sornyi választ, amiből egy lengyelül volt (illetve, csatolva a haználatit). Ja, és mindezt persze csak azután, hogy másodjára küldtem el, ezúttal más stratégiát alkalmazván és a levél tárgyaként lengyelül írtam meg hogy „segítségre van szükségem“. Gyanítom, csak ezért olvasták el egyáltalán. Ha más országokban megjelentet egy cég egy terméket, szerintetek nem kellene legalább a lehetőséget megteremteniük a többi ország vevőinek is a segítségkérésre és -nyújtásra? Vagy tanuljon meg mindenki lengyelül előtte? Ne értsetek félre; egyrészt, természetesen nem várom el a Föld összes lakosától hogy perfektül kenjék-vágják az angolt; másrészt én imádom Lengyelországot, még ha nem is voltam ott ezidáig soha, kiváltképp a nyelvüket tartom a világ harmadik legszebbjének (a magyar és az orosz után, ha valakit érdekelne). Nem az itt a baj tehát, hogy lengyelekről van szó, csak még mielőtt valakiben hasonló galád gondolatok ötlenének fel.

A minőség, és legfőképpen a tisztességes üzletpolitika, azt gondolom, bármely ország bármilyen anyanyelvű összes cégétől elvárható, sőt, alapszintű erkölcsi normát képvisel az én értékrendemben. De tudod mit, Manta? Ha te így, én is így; bármilyen gusztustalan is legyen, bármilyen undorító és felháborító, itt írom meg és figyelmeztetlek titeket, kiemelve, dőlt betűvel: soha, semmiféle terméket ne vegyetek ami Manta márkanevet visel! (OK, OK, a fejhallgatójuk egész jó.) 6500 forintért viszont azoknak még talán ajánlani is tudom ezt a szennyet, akiket csak a NFS-ek és a hasonló árkád művek izgatnak.

Hiánypótló írás ez, ugyanis egy darab tesztet nem találtam róla a neten... Vajon véletlen? Remélem eget rengető hülyeségeket nem mondtam, elvégre, annyira nagy szakértője nem vagyok a hardvereknek, de szerintem azt kapta ez a jószág amit megérdemelt. Fotót ha kértek, tehetek fel, azért nem tettem meg eddig, mert egy képpel nem lehet rendesen bemutatni sajnos. És akkor a klisés, sablonos befejezésben szeretném megköszönni hogy elolvastátok ezt a méregből írt bejegyzést, további szép napot kívánok, és autóversenyezzetek sokat - persze egy JÓ kormánnyal.

Utolsó módosítás: 2011.03.08. 22:36

Hozzászólások

1 | rootshaper 2011.02.22. 14:54
nem sokkal többért (max. 12ezer forint) már egy Genius SPEEDWHEEL 3-at kapsz a legtöbb helyen. na most, ha egy kicsit utánajártál volna a kormányoknak, a gyártóknak, stb. akkor nem futottál volna bele ebbe a bóvliba. nem hiszem, hogy plusz 4ezer forintot nem lehet még összespórolni egy "rendes" kormányra, amit egy neves gyártó készít. én elvből nem adok pénzt ilyen Hama, Trust, meg ehhez hasonló borzalmakért, mert minden szart gyártanak, nem csak perifériákat ugye, így alapvetően az az érzése az embernek, mint mondjuk a Ragazza termékekkel kapcsolatban, ami gyárt a Zs-kategóriás mustártól kezdve a tojás nélküli tésztáig minden össze nem függő dolgot. ezekről szerintem messziről virít, hogy szarok és nem érik meg a pénzüket. az meg, hogy te egy éve használod, és csak most fakadtál ki róla így, hatalmas önuralomról ad tanúbizonyságot, amit tisztelek benned :D

megvolt a tandíj, mostmár csak olyan gyártótól vegyél perifériát, amelyiknek van némi neve az informatikában.

amúgy haver vett egy Manta hangfalszettet és az is igencsak jól szól, nincs vele semmi gond, bár még csak fél éves, a fene tudja mi lesz a gari lejárta után ugyebár.
2 | sHarris 2011.02.22. 15:12
Igen-igen, ezt el is felejtettem még utána leírni, hogy az égadta egy világon semmit nem találtam róla, max lengyelül, amit még annyira nem értek meg hogy fel is fogjam hogy miről beszélnek.:)
Egyébként, ahogy írtam is: tényleg nem is vártam valami utánozhatatlan csúcstechnikát, de ez, hogy meglátásom szerint ősrégi technológiákat kínálnak (minőségükhöz képest) nagy összegekért, ez az ami forráspontig tolja az agyvizemet. Még a kisujjal is tekerhető, kényelmetlen kormánytól el is tudnék tekinteni (mert gyanítom, ha Közepes Taszilót beültetik egy Lola B06/70-es volánja mögé, és az kényelmetlen neki, nem fogják átépíteni az egészet:D), de ez a pedál, ahogyan milliószor említettem 3 Word-oldalon, na ez készített ki teljesen. Gondolkodtam azon, hogy visszaviszem, de 3 nap alatt alig tudtam tesztelni, meg reménykedtem, hogy majd valamiféle megoldást találok.

Azt viszont meg kell hagyni, hogy ezek szerint a hangtechnikai felszereléseik tényleg nem rosszak. A fejesemen kicsit szokatlanul erős volt eleinte a basszus, de megszokható és teljesen elfogadható minőségű; ami pedig kivételesen egy szép húzás volt tőlük, az az, hogy 2 év gari van rá. Ez kb. azt jelenti nyilván, hogy 2 év és egy hónap alatt fog tönkremenni, bár még ez is egész tűrhető.:)

Ja és kösz a kormány-ajánlatodat, ez nagyon bejön így első ránézésre, főleg hogy van hozzá egy tetszetős kis szekvenciális váltó is.:) Én eddig a Logitech Driving Force Pro kormánnyal szemeztem, de tekintve, hogy ez feleannyiba kerül és még kapható egyáltalán, szerintem mellette teszem majd le a voksom, ha valami sokkal jobbat nem találok.
3 | Sityi 2011.02.22. 15:26
Azért azt tegyük hozzá, hogy a Logitech DFP képes akár 900 fokos kormányszögre is (driverben szabályozható), míg a Genius nem. Én a sajátomat már a harmadik éve nyúzom, sokezer km-t beletettem, és semmi baja. Az egyetlen tuning, amit végeztem rajta az az, hogy beraktam egy squashlabdát a fékpedál alá, hogy a valóságban is tapasztalható felkeményedő fékpedál effektust valahogy megvalósítsam.
DFP-t pedig azért nem nagyon lehet már kapni, mert kijött az utódmodell, a Driving Force GT.

Volt nekem is noname kormányom (egy Xtecnologies nevű akármi), azzal nem voltak nagy gondok, de amikor a Logitechet megvettem, jöttem rá, hogy a minőségi kormány mennyivel precízebb irányítást tesz lehetővé.
4 | sHarris 2011.02.22. 16:58
Igaz, igaz, az a 900° tényleg nem elhanyagolható faktor... az a gond tényleg, hogy újonnan sehonnan nem lehet már kapni hogyan elnéztem, használtan pedig nem szeretnék semmit sem, mert azzal is meggyűlt már a problémám - pontosan egy kormány esetében. Igaz, az "csak" kábelhiba, és végülis lehetne orvosolni, de nekem ezidáig nem sikerült.

Ha pedig lehetek annyira pofátlan, akkor kérhetnék tanácsot tőletek ezügyben? (Ha egyáltalán figyelitek a kommenteket, bár semmi gond sincs azzal ha nem, elvégre nem vagytok kötelesek rá...:)) Tehát van még más olyan kormány, aminek nem 200° környéki az elfordulása, nem is digitális gombok vannak rajta (van még ilyen egyáltalán ezen kívül?) és a 10-20k-s régióból van?
5 | Sityi 2011.02.23. 14:30
Ahogy nézem, ebben az árkategóriában talán a Thrustmaster Ferrari GT Experience a legjobb választás. A gyártó elismert név a piacon, nem gagyit árulnak, sok játék hivatalosan is támogatja a termékeiket.
6 | sHarris 2011.02.23. 21:18
Köszönöm a segítséget, ha oda jutok, megfontolom ezt a darabot is, mert az ára tényleg ínycsiklandó! Egyedüli hátránya a szekvenciális váltó hiánya, de elvégre, Ferrariról van szó :D
7 | Sityi 2011.02.24. 13:46
Arra ott vannak a váltófülek a kormánykerék hátulján.

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.