Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Sityi blogja

Monday Night Combat

Sityi | 2011.01.25. 12:30 | kategória: kisszínes | 0 hozzászólás

Be kell valljam, még nem merültem ebbe a játékba nagyon bele (eddig mindössze 1 órát játszottam vele), de annyira csúcs ez a játék, hogy muszáj írnom róla. ;-) (És egyben elnézést, ha esetleg pontatlanságokat tartalmaz a cikk - igazából kedvcsinálónak szántam, nem precíz ismertetőnek.)
Kezdjük mindjárt az egyik negatívummal (nem lesz sok ;-) ): aki a trailert és a Steam oldalt készítette egy idióta! Bár látványos, pörgős, meg is hozza az ember kedvét, de pont a lényeg nem jön át, azaz miről is szól a játék - többek között ezért is született eme bejegyzés.
Mi történik akkor, ha a Team Fortress 2-t keresztezzük a Tower Defense-szel? A válasz: Monday Night Combat! Nyálasan hangzik, tudom, de tulajdonképpen ennél frappánsabban nem lehet megfogalmazni a játék lényegét. Két játékmódban tehetjük próbára képességeinket: Blitz-ben és Crossfire-ben. Az előbbi jelenti a coop módot, azaz csak egy bázis van, és a gép újabb és újabb támadóhullámot indít robotokkal, melyeknek egyetlen feladata a bázisunk (a Money Ball) elpusztítása; az emberi csapatnak meg ezt kell megakadályoznia egyrészt koordinált csapatmunkával, másrészt tornyok építésével. Ellentétben a legtöbb hagyományos TD játékkal az itteni robotok keményen lőnek, így nehezítve a feladatunkat. Mind robotokból, mind tornyokból többféle van (előbbiekből 8, utóbbiakból 4 - értelemszerűen a maguk erősségeivel és gyengéivel), utóbbiakat ráadásul tudjuk fejleszteni, hogy ellenállóbbak és erősebbek legyenek. Tornyokat csak meghatározott pontokra építhetünk, így nem árt némi taktikai-stratégiai érzék sem a játékhoz - egy jól bevédett bázis már fél siker. Ha egy tornyot az ellenfél lerombol, a helyére (a lerombolt torony típusától függően) egy jó ideig nem építhetünk, így nem árt vigyázni rájuk! Az egyjátékos mód is tulajdonképpen a Blitzre épül, csak itt egyedül kell állnunk a robotok rohamát. Gyakorlásra nem rossz így se, de a multi sokkal jobb. A Crossfire mód annyiban különbözik a Blitz-től, hogy itt két humán csapat esik egymásnak, küldi a másik nyakára a robotjait (alapesetben a PitGirlök küldik ki a támadó hullámokat vegyesen használva mindenféle robotokat, de az egyes kasztok a pálya meghatározott pontján egy adagnyi saját speckó robotot is kiküldhetnek - amiket ráadásul nehezebb legyőzni), támadja az ellenfél Money Ballját, miközben a sajátját védi.
A TF2 hasonlat pedig onnan jön, hogy az egyes csapattagok hat kaszt közül választhatnak, amelyek eltérő mozgási sebességgel, életerővel, és persze fegyverekkel és speciális képességekkel rendelkeznek:
- Assault: a Scout és a Demoman keveréke, gépfegyverrel és gránátvetővel harcol, de van tapadós bombája is, a jetpackjével röpködni tud korlátozott ideig, illetve a speciális képessége a rohamozás (megvadult bikaként felöklel mindenkit)
- Tank: Pyro, némi Sniper/Heavy beütéssel, azaz a sugárhajtóműjével kellemetlenkedik elsősorban (lángszóró? piha! :D ), de van egy railgunja is; valamint le tudja magát "betonozni": ilyenkor nem tud mozogni, de durvábban sebez és gyorsabban gyógyul; valamint a jetpackjének feltöltésével az Assaulthoz hasonlóan képes rohamozni
- Sniper: és tényleg: van mesterlövészpuskája és géppisztolya, tud csapdákat állítani, gránátokat dobálni, illetve a grapple-lel ellenfeleket pördíteni, lerántani/dobálni
- Support: a Medic és az Engineer szerelemgyermeke (na nem úúúúgy ;-) ), a HealGunjával nem csak gyógyítani, de az ellenfeleket sebezni is tudja, emellett van egy szép puskája is, hackeléssel tuningolni tudja a tornyokat (illetve elrontani az ellenfél tornyait), légitámogatást hívhat, illetve automata géppuskafészket telepíthet akárhova
- Assassin: a Spy itteni megfelelője, egy tőrrel és egy shurikenvetővel felfegyverkezve, de emellett képes magát láthatatlanná tenni, füstbombákat hajigálni, valamint sprintelni egy rövid ideig
- Gunner: a Heavy újragondolása némi Demomannel fűszerezve, azaz van egy bazi nagy kereplője és egy aknavetője, képes magát "bebetonozni" (mint a Tank), egy kisebb helyi földrengést előidézni, valamint neki is van grapple-je
Hogy tetőzzük az elmebajt, az egyes karakterek a meccsek folyamán fejlesztetőek: fejenként 4 tulajdonságot lehet tuningolni (de ez akár fegyver is lehet, így lesz például az Assassin tőrjéből kard vagy a Gunnernek dupla gépágyúja) - de minden meccset alapszinten kezdünk. Mind a fejlesztések, mind a tornyok, mind a spéci robotok pénzbe kerülnek - pénzt pedig úgy tudunk szerezni, ha
1.) ölünk - pusztítunk,
2.) az elhullott ellenfelek után maradt extra jutalompénzeket összegyűjtjük,
3.) addig lőjük az időnként felbukkanó kabalafigurát (a Mascotot), amíg össze nem esik, és közben szorgalmasan felszedjük a belőle kihulló zsozsót.
Mivel mindenki egyéni büdzsével rendelkezik, ezért nem árt némi koordináció az anyagiakat illetően sem...
Végezetül pedig akárcsak az újabb Call of Dutykban, itt is lehetőségünk van mindenféle kitűzők kiérdemlésére és a nevünk mellé biggyesztésére, hadd lássa mindenki, hogy (teszem azt) milyen soook sérülést kibírtunk két respawn között. Apropó, autoheal van mindenkinél (csak a sebességük különbözik), így egy csöndes sarokban kipihenhetjük magunkat, valamint végtelen mennyiségű lőszer jár minden fegyverhez - de tárazni kell. Ezt csak azért írom, hogy ne keressen senki medipacket és lőszert a pályákon.
Amit még fontosnak tartok kiemelni, az a játék humora. Egy percig nem veszi magát komolyan (még vér sem fröccsen benne) - ebben is sokban emlékeztet a TF2-re. Viszont jelenleg még sokan nem látják át a szabályokat, és csak sima team deathmatchnek kezelik a mérkőzéseket, de remélhetőleg ez idővel változni fog. Sajna demo nincs (én bízom benne, hogy hamarosan lesz free weekend a kételkedők/kíváncsiak meggyőzésére), de szerintem a 11,49 €-t bőven megéri, hiszen ez egy kiváló multis lövölde. Plusz most minden vásárlónak február 1-ig exkluzív TF2-MNC itemek járnak mindkét játékhoz.
A játék Steam oldala (a már emlegetett trailerrel)

U.i.: Hálás köszönetem az öcsémnek, amiért ezzel a kiváló játékkal lepett meg a születésnapomon!

Update: Jobban belemerültem a játékba, így pár tippet is megosztanék.
- A Money Ball-t egy pajzs védi, amit csak a robotjaink tudnak leszedni - érdemes rájuk is vigyázni, illetve a spéci robotjainkat minél gyakrabban kiengedni. Mihelyst a pajzs eltűnt, lehet lőni a bogyót, így megnyerve a meccset.
- A fentiekből következik az is, hogy az ellenfél tornyait üssük-rúgjuk-csípjük, ahol érjük, így biztosítva az utat a robotjaink számára.
- A pénz fontos szerepet játszik az egyes meccseken, és a csavar az, hogy mindenki egyéni büdzsével rendelkezik. Érdemes összehangolni, ki mire költ. Tudom, már említettem, de muszáj hangsúlyozni, mert a meccs bukhat el egy-egy rossz döntésen (pl. toronyépítés mellőzése olyankor, amikor alig egy-két tornyunk maradt).
- Mindig legyen pár tornyunk lerakva, egyébként nincs, aki védje a Money Ball-unkat. A két leghasznosabb: a Rockit Turret közelre, és a Long Shot távolra, bár ez utóbbi hatékonyságát erősen befolyásolhatja a pálya felépítése. Valamint néha nem árt fejleszteni sem őket (javítani csak a Support tud - legalább egyvalakinek érdemes őt választania a csapatból emiatt is).
- Ha fejlesztünk egy karaktert meccs közben, és kasztot váltunk, a fejlesztéseinket nem visszük át.
- Érdemes a karakterfejlesztésnél először az általános (tehát a legalsó) képességet felfejleszteni, mert így erősebb fegyvereink lesznek.
- Ez nem deathmatch. Ugyan könnyebb az élet, ha hullik az ellenfél, de elsősorban a robotjai miatt kell aggódni (mert ők rombolhatják le a pajzsot), valamint ha az ellenfél Money Ball-ja lenn van, inkább azt kell elpusztítani.

Utolsó módosítás: 2011.01.29. 17:03

Hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.