Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Sityi blogja

Breach

Sityi | 2011.02.04. 12:26 | kategória: kisszínes | 5 hozzászólás

Ez a játék tényleg a semmiből pottyant elő, hiszen egyszercsak megjelent Steamen némi kedvezménnyel megfűszerezve (sajna véget ért az akció), én meg a trailerek alapján kíváncsi lettem. Nos, aki a videók alapján egy pörgős játékra számított, az csalódni fog, a Breach ugyanis nem feltétlenül az agyatlan öldöklésről-pusztításról szól, de ettől föggetlenül egy szerethető, élvezetes játékot kap az, aki beruház rá - egy igazi taktikai shootert.
Érdekes egyveleg lett a Breach, ugyanis sok népszerű játék stíluselemeit gyúrja össze, és adja budget áron. Merít egy kicsit a Battlefield: Bad Company 2-ből (itt is rombolható a környezet), a Modern Warfare 2-ből (XP-rendszer, perkek, kütyük), a kasztrendszer szinte mindegyik divatos online FPS-ben kötelező elem ma már, van benne egy kis Counter-Strike (terrorok vs. kommandósok, meg a hangulat szerintem erre hajaz leginkább), egy hangyányi Gears of War (a fedezékhasználat jóvoltából), illetve egy pici Team Fortress 2 (az egyik játékmód miatt). Szép lista, és a legszebb az egészben, hogy ezek az elemek remekül működnek!
Az egyik kulcseleme a játéknak a rombolható környezet. Ugyan nem tudunk minden tereptárgyat lerombolni, de az épületek, hidak, fedezékek nem tartanak örökké - minden csak tűzerő kérdése. Egy példa: az egyik házba befészkelte magát a gaz ellen, szemből bemenni nem lehet, mert lekaszálnak az ablakba telepített géppuskával. Egyik lehetséges megoldás, hogy egy páncélöklöt magunkhoz veszünk, a ház mögé sunnyogunk, robbantunk egy új bejáratot, és hátbatámadjuk őket. Vagy ha egy hídról soroznak hárman, a Gunner osztály M240-esével ripityára lőhetjük a tartópilléreket, így a híd leszakad, a rajta lévők fáradt őszi falevélként hullanak alá - a többiek meg nézhetnek másik útvonal után... Tehát a pusztítás nem csupán öncélú erőfitogtatás, hanem komoly taktikai előnyt is jelenthet adott esetben.
A fedezékhasználat hasonló fontossággal bír. Egy gombnyomás, és emberünk a legközelebbi fedezékként használható tereptárgyhoz simul, ahol is két lehetősége van: vagy vaktában lövöldöz (ilyenkor csak a fegyverét dugja ki a feje fölé zárótüzet biztosítani, de legalább őt sem lehet lelőni) vagy az egyik oldalon célzott lövéseket adhat le (miközben kisebb célpontot nyújt). Természetesen ez sem kicselezhetetlen: mivel ilyenkor csak azt látjuk, ami a fedezéken túl van, könnyen hátbatámadhat bárki.
A választható karakterosztályok a szokásosak. A Rifleman az egyszerű baka, mindenhez ért egy kicsit, de semmiben sem emelkedik ki igazán. A Gunner a nehézfiú - bár lassú egy kicsit, de a tűzereje kellemesen kompenzálja eme hátrányát. A Support fegyverzete alapján leginkább közelharcra alkalmas, míg a Sniper pont az ellentéte: a szokásos csipavadász kaszt. A Recont úgy unlockolhatjuk, hogy a Riflemant és a Snipert kimaxoljuk, így a kettejük hibridjét kapjuk, csak nem éppen golyóálló kiszerelésben. És ha már unlock: minden kaszt alapból 2 fegyverrel indul (egy fő puska plusz oldalfegyver), de ahogy egyre több XP-t gyűjtünk az egyes kasztok használatával, újabb 3-4 fegyver válik elérhetővé (összesen 23 a valóságban is létező fegyver van a játékban), plusz a különféle kiegészítők, mint amilyen az ACOG célzó vagy akár a cső alá szerelt gránátvető.
Ahogy jönnek az XP-k - ami megjegyzem, nem lesz egyszerű menet, mert relatíve szűkmarkúan méri a program, bár előnyt jelent, ha pl. egy nálunk magasabb rangú ellenfelet puffantunk le -, úgy válnak elérhetővé az egyes kütyük is, mint amilyen a radarszemüveg (átláthatunk vele a falakon), az infravörös mesterlövész-detektor (a mesterlövészek puskájának távcsövének lencséi villognak tőle), vagy akár a telepíthető mozgásérzékelő: ezekből is vagy egy tucatnyi áll a rendelkezésünkre, ahogy a perkekből is: a Bad Ass fele HP-t és dupla XP-t jelent, a Thick Skull némi védelmet nyújt a fejlövések ellen, az Extra Sensory Perception pedig pontosabb lövéseket tesz lehetővé fedezékből - hogy csak pár példát említsek.
Öt pályán (ami tulajdonképpen 4+1, mert az egyik pályának elkészítették az éjszakai változatát) ugyanennyi játékmódban tehetjük próbára magunkat. A pályák jól sikerültek, kellemesen kiegyensúlyozottak - és nagyon remélem, hogy hamarosan kiadják a pályaszerkesztőt is, hogy növelni lehessen ezt a kissé szűkös repertoárt. De ezt bőven ellensúlyozza a sokféle játékmód, bár nagy meglepetésekre senki se számítson: van sima Team Deathmatch, Sole Survivor (gyakorlatilag a King of the Hill megfelelője, azaz ha valaki elpatkol, abban a körben már nem éled újra), Retrieval (Capture the Flag: a pályán véletlenszerűen felbukkanó biofegyver-kapszulát kell a bázisra hazavinni), Infiltration (területfoglalós móka, azaz minél több bázist az ellenőrzésünk alatt kell tartani), és a kedvencem: a Convoy (a Team Fortress 2 Payloadjára emlékeztető játékmód, ahol egy két autóból álló konvojt kell eljuttatni a pálya végére, és a másik csapat kellemetlenkedései mellett felrobbantandó útakadályok nehezítik a dolgunkat, viszont az egyik jármű általunk irányítható géppuskával, a másik gránátvetővel van felszerelve). Minden játékot megfűszerezhetünk Friendly Fire-rel és Hardcore Mode-dal, azaz a csapattársainkat is tudjuk sebezni, illetve egy lövés: temetés.
Sajnos azonban nem minden fenékig tejfel, és ez igaz a Breachre is. A grafika nem épp az élvonalba tartozik, bár rondának sem mondanám - azt hiszem, ide illik a "tisztességes iparosmunka" jelző. Bár az idegesítő egy kicsit, hogy a kommandósok és a terroristák nem nagyon különböznek egymástól, így HC-FF kombinációban súlyos árat fizethetünk egy-egy véletlen csapattárs-lepuffantás miatt. Ami viszont aggasztóbb, hogy amikor a játék megjelent, elég komoly problémák voltak a netkóddal, ugyanis sokat laggolt. Szerencsére a fejlesztők figyelnek a visszajelzésekre, így azóta már elkészült az első javítás, ami ezt a problémát kiküszöbölte, viszont a dedikált szerverekkel továbbra is gond van: továbbra is lutri, hogy sikerül-e csatlakozni - ha nem, a töltési képernyő végtelen ciklusba kerül, ahonnan csak a bűvös Alt+F4 kombinációval menekülhetünk. Viszont a fejlesztők hozzáállása a fórumokon dícséretes, így jó eséllyel hamarosan kikalapálnak minden hibát.
Mint látható, a játékban óriási potenciál rejlik, és a bugok ellenére is igen élvezetesre sikerült, ráadásul nem is drága. Az Atomic rendkívül jó érzékkel kombinálta össze nem egy sikerjáték jópár elemét a Breachbe, és az eredmény meggyőző lett. Ha valaki további információkra kíváncsi, látogasson el a hivatalos oldalra, vásárláshoz pedig irány a Steam!

Hozzászólások

1 | rootshaper 2011.02.04. 13:00
köszi az átfogó beszámolót, hasznos volt, mert egy ideje nézegetem már ezt a játékot. ha valóban olyan, amilyennek leírtad, lehet, hogy még az akció lejárta után is megérné rá benevezni. de túl szép, hogy igaz legyen :/
2 | Sityi 2011.02.04. 13:17
Ha nem is tökéletes, de a kiadott pénzt megéri, a többi (mármint a hibák javítása) pedig már csak idő kérdése. A hivatalos fórumon egyébként pont említették, hogy frissítették a dediszeró file-okat, így egy IP-címről már több szerver is üzemeltethető - azaz jobb eséllyel sikerül majd csatlakozni. Azt kéne még nagyon kijavítani, hogy ne fals játékosszám kerüljön kijelzésre a szerverkeresőben, legyen üres/teli szűrő, és onnantól tényleg jó lesz. Ha a pinget is kijelezné a scoreboardon, az lenne a csúcs. Sajna demo csak Xboxon van...
3 | rootshaper 2011.02.04. 14:02
akkor még várok, pár hónapot mondjuk. ha nő a játékosok száma és javítanak a hibákon akkor simán. de a Bad Company 2-vel is vártam 1-2 hónapot, amíg lefutott az első hullámos káosz, haver pedig végig idegeskedte... nem tudom, ki járt vajon jobban :)
4 | Sityi 2011.02.04. 14:15
Azért ennyire nem tragikus a helyzet. Innen Izlandról is tudok elfogadható pingű játékokhoz csatlakozni, amgával a játéegyensúllyal pedig nincs különösebb gond. És (bár még nem próbáltam ki, de) a mai dediszeró frissítés következtében már nem csak a játékosok által hostolt játékokra vagyunk utalva.
5 | Sityi 2011.02.04. 19:20
Kipróbáltam, és sikerült egy dediszeróra csatlakoznom, és egy jót lövöldöztem. Szóval most már játszható. ;)

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.