Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Sityi blogja

Shift 2 Unleashed - beállítási segédlet

Sityi | 2011.04.04. 18:07 | kategória: kiegészítés | 12 hozzászólás

Akárcsak az első részben, az alapbeállítások itt sem az igaziak az irányítást illetően - ámbár sokkal használhatóbb még így is, mint akkor volt. Nekem viszont az alábbi beállítások jobban feküdtek, így a kormánytulajok megpróbálkozhatnak ezekkel a beállításokkal (köszi érte Endy Papp-nak, én az ő beállításait gondoltam tovább). Plusz ha realisztikusabb force feedbacket és még precízebb irányítást szeretnél, íme egy handling minimod. A tesztet viszont a moddolatlan játék alapján fogom megírni, de a saját beállításaimmal. Szerk.: Időközben felkutattam egy egész jó beállítást gamepadhez (egész pontosan Xbox 360 kontrollerhez), és a tegnap esti tesztelésem alapján azt tudom mondani, hogy remekül használható. Íme, a részletes beállítások.
Ezenkívül mint megtudtam, hiába állítod high-ra a grafikát a játékban, nem az a maximális szint! A Dokumentumok\SHIFT 2 UNLEASHED mappában ott egy graphicsconfig.xml file, amit szerkesztve a TextureFilter-t, a TextureResolution-t, a CarDetailLevel-t, a TrackDetailLevel-t, a ShadowDetailLevel-t, a MotionblurLevel-t, az EffectsDetailLevel-t, és az EnvmapDetailLevel-t kézzel átállíthatod 3-ra, így megkapva a maximális grafikai szintet.

Kiegészítés: Kis érdekességképp két videó:
Shift 2 vs. Gran Turismo 5
Shift 2 vs. valóság

Kiegészítés 2: Endy Papp barátom mai felfedezését szó szerint idézem:
"Na hogy megelőzzek mindenkit elmondanám, megosztanám veletek az első nagy BUG-ot a játékban amit felfedeztem hosszas kísérletezések árán de rájöttem (nem is igaz, véletlen volt).
Mindenkit érint aki az úgynevezett Eliminátor versenyeken vesz részt.
Na de nem húzom tovább, írom.
Természetesem ez a Bug nem csak nálam van mivel mindenki panaszkodik az irányításra ezeknél a versenyeknél. Nagy a holtjáték a kormányon,nem érezni a kocsit meg egyebek.
A megoldás nagyon egyszerű és én már rájöttem arra is miért jelentkezik.
Ugye itt repülő rajt van általában és utána kapod csak meg a kocsi irányítását.
Semmi mást nem kell tenni mint a PILLANAT ÁLLJ GOMBBAL MEGÁLLÍTOD A JÁTÉKOT, MAJD ENTERREL, VAGY KINEK MELYIK GOMB AZ, RÁNYOMSZ A RESUME OPCIÓRA. HANGSÚLYOZOM NEM RESTART MEG EGYEBEKRE MERT ÚGY NEM MŰKÖDIK." - Hozzáteszem, ez más játékmódra is áll; azaz ha a kormány furcsa lesz (felkönnyül vagy "malomkerék" lesz belőle), ez orvosolja a problémát.

Kiegészítés 3: Néha hiába hívnak multizni, az invite nem látszik az Autologban. Megvan a megoldás: a főmentüben Options -> Online -> Sign out, majd rögtön Sign in, és utána ott lesz.

Utolsó módosítás: 2011.04.08. 12:21

Hozzászólások

balays82
1 | balays82 2011.04.05. 09:07
Nagyon örülök ennek a bejegyzésnek, mert én is szükségét érzem a kormány finomhangolásnak, de akkor nem keresgélek tovább, ezt a beállítást fogom megpróbálni. Azt látom az adatlapodon, hogy Logitech Driving Force Pro kormányod van, remélem, MOMO Racing esetén is használható lesz.
Ezt a handling modot meg már láttam korábban is, de gondolom, érdemes felrakni, ha már ajánlottad.
2 | rootshaper 2011.04.05. 11:54
és azoknak mit javasolsz, akik 360-as controllerrel játszanak? (nem, nem akarok kormányt venni hozzá!)
csak azért kérdezem, mert az elején még egész jól boldogultam, de most, hogy tizes szint felett vagyok és elérhetővé váltak az A-s bajnokságok, egyszerűen képtelen vagyok tartani a tempót. egyik pillanatról a másikra mintha egy tök más játékkal játszanék, az ellenségek agresszívak mint Vér István mikor épp megjön neki a menzesze, a kocsi egyszerűen képtelen az úton maradni, lépten nyomon kipördülök... egyszerűen nem értem.
3 | Sityi 2011.04.05. 12:14
Jó kérdés... Én Logitech Driving Force Pro-val terelgetem a méneseimet, és ezekkel a beállításokkal egész jól megy, esetleg az autó beállításaihoz kell nyúlnom egy picit. De értelemszerűen nem volna teljeskörű a tesztem, ha nem próbálnám ki más játékvezérlőkkel. Billentyűzettel már játszottam egy kicsit vele, az úgy tűnik, alapbeállításon egész használható, de gamepaddel még nem próbáltam. Ma este akkor sort kerítek rá, és igyekszem valami használhatót találni.
4 | rootshaper 2011.04.05. 13:01
pedig sokan azért nyekeregnek, mert billentyűzetről - idézem - "LEHETETLEN" játszani. bár te egy tapasztalt autóversenyző vagy, ők meg csak a "csürhe" :D
5 | Sityi 2011.04.05. 14:12
Ó, köszi a bókot! Bár nem tudom, mivel érdemeltem ki... ;) Maradjunk annyiban, hogy nagyon kedvelem az autós játékokat. :D
Mivel a Shift 2 már szimulátor (legalábbis én oda sorolom), ezért elengedhetetlen egy analóg vezérlő használata a pontos kormányzáshoz, gyorsításhoz és fékezéshez. Ezt billentyűzettel kivitelezni fizikai képtelenség, mivel tökéletesen digitális az egész, hiszen csak gombokat nyomkodsz. Persze a készítők igyekeztek ezt a hiányosságot valahogy kompenzálni, de csodák nincsenek - billentyűzettel autószimulátorozni reménytelen a technológiai korlátok miatt. Viszont ehhez képest én azt tudom mondani, hogy a billentyűzetes irányítás egész tisztességes lett, bár azt aláírom, hogy a magasabb géposztályokban még így is pokoli nehéz irányítani az autót. Ez a fizikának köszönhető: nem mindegy ugyanis, hogy a sok hárombetűsnek (ABS, ESP, TC - ez kettő) egy Audi S4-et (330 LE, 1600 kg) vagy egy Koenigsegg CCX-et (806 LE, 1200 kg) kell az úton tartania - és akkor még a kanyarodásról nem is beszéltünk.
Amúgy én már szinte immunis vagyok az ilyen fanyalgókra. Amikor Stephen Hood-dal, az F1 2010 egyik főemberével interjót készítettünk, feltettük neki azt a kérdést, hogy mit szól a rajongók kritikáihoz, mire ő azt válaszolta, hogy sokszor az a baj ezekkel a véleményekkel, hogy ők olyan játékot szeretnének, ami NEKIK tetszik, és nem MINDENKINEK (vagy legalábbis a célközönség túlnyomó többségének). És ne feledjük, általában azok a hangosabbak, akik panaszkodnak, nem pedig azok, akik élvezik az adott játékot. Plusz - de ez már csak az én szubjektív megfigyelésem - az utóbbi kb. 3 évben jópár embernél már divat lett minden játékot lefikkantani csípőből. Vagy azzal jönnek, hogy X játék _mérföldekkel_ jobb, mint az Y vagy az X 2.-3.-sokadik része - nos, akkor tessék X-szel tovább játszani, hiszen nem kötelező minden játékot megvenni. Természetesen az építő jellegű kritika más, de sajnos az ilyen vélemények eltörpülnek a sok trollkodó fröcsögéseinek száma mellett...
balays82
6 | balays82 2011.04.05. 15:00
Pont az jutott eszembe, hogy bizonyos fórumokon egy ilyen megjegyzésért, hogy a SHIFT 2 szimulátor, már nagyon durván leosztottak volna. Igazából soha nem értettem ezeket az embereket, miért érzik egyfajta missziónak, hogy mindenkinek bizonygassák a saját igazukat, mindenkinek megpróbálják elrontani az örömét azzal, hogy állandóan a szemébe vágják, mekkora szemétkupaccal játszik? Ezzel persze ők a legaktívabbak az adott játék topikjában, és tudnak is mindent róla, kvázi tolják is keményen.
Azt szokták mondani, hogy Magyarország a 10 millió szövetségi kapitány országa, de úgy látszik, hogy a 10 millió autóversenyző országa is (bár nyilván ez nem csak magyar jelenség).
7 | Sityi 2011.04.05. 15:48
Szóljanak, ha gondolják - de sok esetben aztán kiderül, hogy ezeknek az embereknek a szimulátor szó csak és kizárólag az rFactor-NetKar Pro-SimBin (Race és társai) triumvirátust jelentik. Nos, a Slightly Mad Studios (a készítők) esetében pont pár ex-SimBin-es arc alkotja a gárda keménymagját... :D Persze ezzel én sem akarok a fikázók körébe beállni, de azt hiszem, ezek után kijelenthetjük, hogy több köze van az új Shiftnek a szimulátorokhoz, mint ahogy azt sokan esetleg gondolják. ;)
8 | Sityi 2011.04.06. 12:50
@rootshaper: Óhajod számomra kívánság, felhajtottam egy gamepades beállítást. Leteszteltem pár autóval (expert handling, minden segítség off, automata váltó), és szépen terelgethetőek a verdák. Úgy tűnik, a billentyűsök szívnak - de ez a technikai korlátok és a műfaj sajátossága alapján nem meglepő.
9 | Sityi 2011.04.07. 16:09
Frissítettem a bejegyzést az Autolog meghívásainak eltűnése kapcsán - megvan a workaround a problémára.
10 | Sityi 2011.04.08. 12:22
Csak visszaraktam alapra, csak a kormányszöget csavartam fel 540 fokra, így ugyan ideges a verda, de nem annyira - az autó tuningolásával kompenzálható.
11 | KoKo 2011.04.12. 21:08
S van valami ajánlott beállítás x360 kontrollerre? Én kikapcsoltam minden segédletet, csak az ideális ív van meghagyva, de ahogy komlyodnak a verdák jönnek a gondok. Illetve könnyű fokozaton is romá vernek...:(
12 | Sityi 2011.04.14. 18:48
Ott van feljebb, de tessék, íme még1x

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.