Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Skorpio90 blogja

Halál a kémekre!

Skorpio90 | 2007.09.10. 17:38 | kategória: játék | 0 hozzászólás

A minap jelent meg a Death to Spies nevű orosz csoadjáték angol nyelvű demója, és egyből lecsaptam rá, mivel az írottak alapján egy II. Világháborús Hitman-féleségről van szó, sőt, annak a grafikus motorját használja a játék. A demó lerántása nem volt egyszerű, mivel a hivatalos oldalról lehet leszedni, de ahhoz, hogy belépjünk oda, először fel kell törnünk egy ajtó zárját, majd ha ez megvan, akkor kereshetjük meg a szobákban. 5 perc múlva meg is lett, úgyhogy már száguldott is lefele az ismeretlen fájlméret (ezt írta ki ugyanis, és mint olvastam, másnak is, de kb. 350 mb-ról van szó, nem vészes).

A telepítés gyorsan ment, elindítottam, és egy egész kellemes főmenüvel találtam szembe magam. Rutinosan végigpörgettem az irányítás, játék illetve a videó beállításait (ez utóbbit maxra tettem, mert azért mégiscsak egy Hitman motorról van szó...) Amint rányomtam a New Game feliratra és kiválasztottam a Normal nehézségi szintet, egy videóval indított a játék, amelyből máris levonhatjuk a következtetéseket a grafikáról: rondácska, de legalább mindenkinél döccenésmentesen futhat a játék. A mimikának csúfolt förmedvénytől viszont égnek állt a hajam, olyan katasztrófális. Azért 2007-ben üssünk már meg egy szintet, nem hiszem, hogy egy lassan 5 éves játék, nevezetesen a Mafia ilyen téren legyalázza a Death to Spies-t. Nade ugorjunk. Az Intro befejeztével egy nagyon baráti, egyben nosztalgikus élmény fog el, ugyanis kiválaszthatjuk, hogy milyen fegyverekkel induljunk küldetésünkre, ami nagyban hasonlít a Hidden and Dangreous, pontosabban annak második részének kezelőfelületéhez (hiába, ezek a csehek tudnak valamit) Van hátizsákunk, vállunk, és kezünk, ahova pakolhatjuk a cuccokat, mint TNT, gránát, pisztolyok, karabélyok, géppisztolyok és töltény. Nagy Sniper lévén fogtam a Mosin-Nagat mesterlövész változatát, minden más fölösleget kilapátoltam a cókmókomból, és útnak indultam...volna, ha nem vág arcon az a tény, hogy egy szovjet alakulat tagjaként csakis két egész tárral a Nosin-Nagat-hoz hajlandóak útnak indítani minket. Megértem, én, hogy nem akarják, hogy minden jött-ment német bakát 200 méterről kényelmesen leszedjünk, majd a holttesteket kerülgetve szép komótosan elbattyogjunk a küldetésünk célpontjaihzo, de ez azért mégiscsk túlzás. Nem baj, vegyük kihívásnak, induljunk!

Az első dolog amit észrevettem, az az undorító HUD. Van egy szép életerő csíkunk, egy borzalams térkép és az ektuális fegverünk adata. A másik dolog pedig, amitől kerekre nyílt a szemem, az a mozgásanimáció volt. Az egy dolog, hogy hősünk futva is lassabb, mint Sam Fisher lopakdova, de az elképesztően gagyi mozgásanimáció igenis bosszant. Mivel egy erdőben kezdődik kaléandunk, a "dús" növényzetet kihasználva hasra vetettem magam, és kúsztam előre, amikor észre is vettem első két áldozatomat. Mivel Hitman-féleségről beszélünk, módszeresen fogtam a kiskésemet, és amíg Hans elballgaott és Jürgen hátatfordított nekem, odasunnyogtam mögé, de mielőtt elindultam, már az gynús volt, hogy sehol egy "feltűnés mérő", ami segíthetne lopakodásomban. Amikor kb. 10 méterrel voltam a leendő áldozatoktól, akkor tűnt fel a képernyő felső részében egy szem, jelezvén, hogy látótávoságban vagyunk. Amikor észrevettek, mert nem a lopakodást használva, hanem egyszerűen sétálva odamentem Jürgen mögé, éles "Was ist das?" félkiáltással megfordult, és agyonlőtt. Sebaj, van nekünk Load game-ünk, kezdjük újra. Most óvatosabb voltam, és fogtam a Mosin-Nagat-ot, és távolról akartam véget vetni szegénykék szenvedésinek. Gondosan célzok, majd lövök, 1-0 ide. Hans meghallotta társa halálhörgését, és futva elindult hozzá, majd bambán nézett ide-oda, majd egyszerűen lecövekellt, és meg nem mozdult többet. Ez csak jó lehet nekem, gondoltam, és becéloztam nagyjából szívmagasságban, és széles vigyorral nyugtáztam, hogy itt nem kell fejeseket osztani ahhoz, hogy valaki meghaljon.

Az elhullottak felszerelését el lehet venni, de öltözéket nem (legalábbis még nem, gondolom, mert az egyenruha ott virít a cuccai közt). Megyek tovább, amikor észrevezsem, hogy gyakorlatilag egy csőben mozgok, ami egy erdő lévén igen gáz, pláne, hogy ez a későbbiekben sem változott. Újabb németekhez értem, és mivel már csak 8 töltényem volt, gondoltam gránátot tesztelek. Eldobtam, annak rendje és módja szerint mindenki szert-széjjel futott ,de ezután ismételten csak lefagyott mindenki, meg sem mozdultak, csak azután, hogy én eléjük álltam. Vicces.

Ezután még 10 percig nyüstöltem a játékot, majd abbahyagtam, nem vittem végig a küldetést. Összegezzük akkor a játék tulajdonságait:

-Gyenge grafika
-Borzalmas arcmimika
-Rossz MI
-Lineáris játékmenet

Miért van még mindig mégis a gépen? Hát a játék egyetlen erénye, a Hangulat miatt. Nem tudom miért, de magával ragadott, és ez az egy dolog az, ami nálam megmenti a csúfos bukástól.

Végezetül álljon itt egy kép Hans és Jürgen elvtársakról...

Hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.